ویزای تحصیلی

دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان (Philipps-Universität Marburg) از قدیمی ترین دانشگاه هاست که در 1527 بعنوان اولین دانشگاه پروتستان تاسیس شد. امروزه نزدیک به 25700 دانشجو، در این دانشگاه به تحصیل می پردازند که حدود 12% از آنها، از سراسر جهان هستند. در این دانشگاه، تقریبا همه رشته ها به جز رشته های مهندسی تدریس می شود، همچنین این دانشگاه شرایط مناسبی برای افراد نابینا و معلول دارد و همچنین شرایط نگهداری از کودکان 6 ماهه تا 3 ساله را دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان در سال 2023 توضیحاتی ارائه گردیده است.

درباره دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

این دانشگاه در شهر ماربورگ واقع بر روی رودخانه لان در 100 کیلومتری شمال فرانکفورت است. در این دانشگاه افراد متعددی در رشته های پزشکی موفق به کسب جایزه نوبل شده اند. ویژگی های برجسته این دانشگاه عبارت اند از:

آیتمشرح
نوع دانشگاهدولتی
سال تاسیس1572
رئیس دانشگاهکاترینا کراوزه
تعداد دانشجویان25000
محل اقامتماربورگ-آلمان

رنکنیگ دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

این دانشگاه در سال گذشته نمره جهانی 52 و رتبه 550 را در QS جهان، رتبه 438 جهان را در رتبه بندی آموزش عالی تایمز، 34 دانشگاه برتر آلمان را به خود اختصاص داده بود. به همین دلیل می توان گفت که این دانشگاه از اعتبار بالایی برخوردار بوده و همچنان نیز معتبر می باشد. با اخذ پذیرش در این دانشگاه شما می توانید در بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه مشغول به تحصیل باشید و بعدا به راحتی کار ضمن تحصیل یا شغل پس از فارغ التحصیلی مناسبی پیدا کنید. جایگاه این دانشگاه به شرح ذیل می باشد:

رنکنیگ دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

دانشکده های دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

برای اخذ پذیرش در دانشکده های این دانشگاه باید شرایط متناسب با رشته خود دانشکده را انتخاب نمائید و شرایط کامل را جهت اخذ نامه پذیرش احراز نمائید. لیست دانشکده های این دانشگاه را در ادامه خدمتتان ارائه می دهیم:

  • دانشکده اقتصاد و مدیریت کسب و کار
  • دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده الهیات پروتستان
  • دانشکده مطالعات تاریخ فرهنگی
  • دانشکده مطالعات آلمانی و تاریخ هنر
  • دانشکده زبان های خارجی و فرهنگ
  • دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده جغرافیا
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده تربیت معلم

برنامه ها و مقاطع تحصیلی در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

با توجه به دانشکده های مختلفی که در دانشگاه فیلیپس ماربورگ وجود دارد می توان حدس زد که در این دانشگاه انواع برنامه های تحصیلی جذاب و پر متقاضی مثل پزشکی، داروسازی، اقتصاد، فیزیک، ریاضیات و سایر به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان نیز پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان می توانند برنامه تحصیلی مورد نظر را در یکی از 3 سیکل یا مقطع تحصیلی ادامه دهند:

  • تحصیل لیسانس در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان: معمولا بسته به برنامه تحصیلی دانشجویان بین 6 تا 8 ترم طول می کشد. شرط اساسی برای تحصیل در این مقطع از دانشگاه فیلیپس ماربورگ ارائه مدرک دیپلم متوسطه است.
  • تحصیل فوق لیسانس در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان: که با عنوان Magister نیز شناخته می شود معمولا بین 4 تا 6 ترم طول می کشد. و معمولا دانشجویان برای اتمام دوره تحصیلی مذکور و اخذ مدرک نیازمند قبولی در آزمون پایانی هستند. شرط اصلی پذیرش در این مقطع از دانشگاه فیلیپس ماربورگ نیز ارائه مدرک لیسانس معتبر می باشد.
  • تحصیل دکترا در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان: دکترا در دانشگاه فیلیپس ماربورگ دوره پژوهش محور می باشد و معمولا دانشجویان دکترا بعد از انتخاب استاد راهنما تز خود را شروع می کنند. شرط اصلی پذیرش در این مقطع نیز ارائه مدرک فوق لیسانس معتبر می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان در 2023

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در سال 2023 باید بتوانید مدارکی را که از شما درخواست می نمایند، ارائه دهید. لیست مدارکی را که مورد نیاز است شامل نسخه مدرک پیش دانشگاهی ورود به دانشگاه (متن به زبان اصلی)، ترجمه گواهی مدرک پیش دانشگاهی، کپی گواهی تمام مدارک پیش دانشگاهی، گواهی مدرک و ریز نمرات، مکمل دیپلم به زبان اصلی و ترجمه آن ها، اثبات مهارت زبان آلمانی برای همه رشته ها یا اثبات مهارت در زبان انگلیسی، گواهی ثبت نام و تایید تمام برنامه های مورد مطالعه در دانشگاه های آلمان و مهارت های زبانی که می تواند یک گواهی از DSH2 یا TDN4 داشته باشد، همچنین یک گواهی دیگر از یک موسسه آلمانی ZOP است. برای پذیرش مدرک کارشناسی ارشد قبل از شروع ترم (معمولا در ماه سپتامبر) آزمون DSH برگزار می گردد.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

طبق قوانین آموزشی کشور آلمان، دوره کارشناسی پزشکی در دانشگاه های این کشور از جمله در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان  12 ترم (6 ساله) و فول تایم می باشد. ساختار آموزشی آن نیز شامل مرحله پری- کلینیکال ( 2 سال) و مرحله بالینی یا کلینیکال (3 سال) و 1 سال نیز مربوط به دوره انترنی است. همان طوری که در قالب نمودار زیر نیز مشاهده می شود، افراد برای اخذ پذیرش پزشکی از این دانشگاه معتبر نیازمند ارائه مدرک دیپلم متوسطه 12 ساله به همراه مارک شیت معتبر، مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح B2 و نیز قبولی در آزمون ورودی دانشجویان پزشکی آلمان TestAS می باشند:

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

TestAS در واقع آزمونی برای سنجش مهارت های آکادمیک متقاضیان است. این تست متشکل از یک تست اصلی (شامل دروس شیمی، فیزیک و زیست) و نیز یکی از 4 ماژول زیر می باشد و نکته آخر اینکه معمولا ماه آوریل الی آگوست دوره زمانی است که متقاضیان می توانند درخواست خود را به دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان ارائه دهند

شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

در حال حاضر هیچ دانشگاهی دولتی در آلمان، برای تحصیل در آلمان و تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه دریافت نمی کند. تنها بخش کوچکی برای دانشجویانی که در زمان مقرر فارغ التحصیل نشدند و برای برخی از هزینه های دولتی در حدود 300€ (یورو) وجود دارد. مجموع هزینه ها برای تحصیل و زندگی حدود 1000€ (یورو) در ماه است.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان را نیز می توان بهره برد. دوره تحصیلی 3 سال، مقدار کمک هزینه تحصیلی 1340€ (یورو) در هر ماه، به علاوه در صورت امکان، کمک هزینه خانواده، کلاس های زبان، هزینه های تحقیقاتی نیز ارائه می گردد. برای دانشجویان دکترا نیز کمک هزینه تحصیلی DAAD ارائه می شود. ددلاین اپلای در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان و آخرین مهلت برای برنامه های کاربردی 15 ژوئیه (پاییز/ زمستان) و 15 ژانویه (بهار/ تابستان) است.

شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

تامین هزینه های زندگی در آلمان

علاوه بر این که دانشجویان امکان درخواست اخذ کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی را دارند می توانند ضمن تحصیل در آلمان مشغول به کار هم باشند. در حالی که برخی از کشورهای دنیا از جمله ژاپن اجازه کار ضمن تحصیل را برای دانشجویان بین المللی مجاز ندانسته اند، در آلمان دانشجویان می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند و علاوه بر کسب تجربه کاری، ماهانه بین 150€ تا 500€ (یورو) هم درآمد کسب نمایند. لازم به ذکر است برای کار ضمن تحصیل در آلمان تسلط داشتن به زبان آلمانی در سطح B2 ضروری است.

وضعیت مسکن و خوابگاه دانشگاه فیلیپس ماربورگ

به طور متوسط هزینه های هر دانشجو در ماه برای مسکن حدود 770€ تا 1000€ (یورو) در ماه است. بعضی از خوابگاه ها امکانات رفاهی مخصوص معلولین را نیز فراهم می کنند. همچنین امکانات رفاهی Karl-Egermann Houses با اجاره 20000€ (یورو) و بیعانه 17000€ (یورو) ارائه می شود. 3 ساختمان با 269 اتاق و 122 فضای پارکینگ که در حدود 3 کیلومتری شهر واقع شده اند. 5 ساختمان با 250 اتاق تک نفره و 90 فضای پارکینگ است.

student dormitory Wehrda با اجاره حدود 20000€ (یورو) و بیعانه 17000€ (یورو) است. دارای 3 ساختمان با 258 اتاق تک نفره است و در حدود 6 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. Konrad-Biesalski House با اجاره حدود 23000€ (یورو) و بیعانه 20000€ (یورو) است که دارای یک خوابگاه دانشجویی با 78 اتاق تک نفره و 9 فضای پارکینگ می باشد. حداکثر فاصله آن تا مرکز شهر حدود 7 کیلومتر است. Adolf-Reichwein House با اجاره 186000€ تا 285000€ (یورو) و بیعانه 15000€ تا 25000€ (یورو) می باشد.دارای 117 آپارتمان تک نفره، 16 واحد 2نفره، 2 واحد 3 نفره، 5 واحد 4 نفره و 5 واحد 5 نفره است.

Franz-Lambert House با اجاره 25400€ تا 29200€ (یورو) و بیعانه 25000€ (یورو) که دارای 78 آپارتمان تک نفره و 1 آپارتمان 4 نفره است. برای اخذ پذیرش در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان و بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. مشاورین ما شما را با بهترین مسیرهای مهاجرتی آشنا می سازند و اطلاعات کاملی را خدمتتان ارائه می دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *