اروپا, ویترین

بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان

بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان

بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان بسته به شرایط هر فرد و همچنین هدفی که او برای مهاجرت دارد متفاوت خواهد بود. آیا تمام کشورهای اروپایی گزینه های مناسبی جهت مهاجرت هستند؟ و آیا اینکه حتی آنها که عضو شنگن میباشند گزینه های خوبی محسوب میشوند؟ نکته بسیار مهم در مورد مهاجرت این می باشد که هر کشوری ارزش مهاجرت ندارد و به این معنی که یا نباید مهاجرت کرد و یا باید به کشوری مهاجرت که ارزش اقدام کردن دارد.

در ادامه با کسب اطلاع از موارد زیر به توضیح چگونگی مهاجرت به اروپا خواهیم پرداخت:

  • دلیل انتخاب افراد برای مهاجرت به اروپا چیست؟
  • انواع راه های مهاجرت به اروپا چه می باشد؟
  • شرایط مهاجرت کاری به کشورهای آلمان و اتریش چه می باشد؟
  • {انواع راه ها + شرایط + مقایسه + مدارک}

در ادامه برای اطلاع از شرایط بالا با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. نظر بسیاری از افراد این است که بهترین قاره برای زندگی، قاره اروپا می باشد و با بررسی جنبه های مختلف زندگی از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افراد متوجه خواهند شد با کیفیت ترین زندگی را میتوان در اروپا برای آینده رقم زد و طبق آمار بررسی شده این افراد به دلایل زیر اروپا را برتر میدانند:

  • شرایط اقتصادی خوب و پایین بودن نرخ بیکاری
  • سطح بالای علمی با برخورداری از دانشگاه های برتر
  • شرایط خوب برای سرمایه گذار خارجی
  • مخارج پایین نسبت به بعضی کشورهای انگلیسی زبان
  • اقتصاد پر رونق و و صنایع تولیدی
  • ارزش پولی بالا و تورم متعادل
  • پایین بودن میزان جرم و جرایم
  • سطح بالای کیفیت زندگی

بهترین موسسه مهاجرت به کشور اروپایی برای ایرانیان

امروزه بسیاری از افراد، امور مهاجرتی خود را به موسسه های مهاجرتی می سپارند چرا که سخت گیری سفارت های مختلف به شدت افزایش یافته است. موسسه های مهاجرتی می توانند با برنامه ریزی درست و تهیه مدارک مورد نیاز سفارت و افزودن مواردی به پرونده های مهاجرتی، شانس اخذ ویزا را به صورت چشمگیری افزایش دهند. اما چه عواملی می تواند به متقاضی اطمینان دهد که یک موسسه مهاجرتی حتما پروسه مهاجرتی فرد را به درستی پیش خواهد برد؟


نکته اولی که همواره باید مورد توجه قرار گیرد، سابقه عملکرد آن موسسه است. در صورتی که پرونده های موفق فراوانی در اختیار یک موسسه نباشد، شاید اعتماد کردن به آن کمی دشوار باشد. از سوی دیگر سطح آگاهی مشاورین و وکلای یک موسسه در رابطه با مهاجرت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با یک موسسه خوب مهاجرت به اروپا آن است که بتواند از طریق یک قرارداد رسمی، شرایط مهاجرت فرد را تضمین کند. ذکر این نکته الزامی است که شرایط مهاجرت در حال حاضر برای ایرانیان به هیچ عنوان قابل ضمانت نیست اما آن موسسه می تواند با ضمانت بازگشت حق الوکاله برای موکل خود اطمینان خاطر ایجاد کند.

در یک جمع بندی کلی می توان مشخصات یک موسسه معتبر مهاجرت به کشور اروپایی برای ایرانیان را چنین شرح داد:

  • در اختیار داشتن مشاورین آگاه با اطلاعات بروز
  • داشتن پرونده های موفق قبلی در حوزه مهاجرت
  • امکان عقد قرارداد رسمی فی مابین دو طرف
  • امکان عودت وجه در صورت عدم موفقیت در به انجام رساندن پرونده
  • پشتیبانی قدرتمند و پاسخگویی به سوالات پس از عقد قرارداد
  • امکان پذیر بودن دریافت خدمات پس از اخذ ویزا از موسسه

انواع راه های مهاجرت به اروپا برای ایرانیان

برای رفتن به کشورهای اروپایی راه های مهاجرت زیادی وجود دارد که افراد باید با توجه به شرایط اقتصادی خود، سن، سابقه کار، میزان تحصیلات و در آخر علاقه خود یکی از این راه ها را انتخاب نمایند و به انجام برسانند که در قسمت زیر به تفصیل بیان شده است:

آیتمشرح
مهاجرت به اروپا از طریق تحصیلمانند مقاطع تحصیلی مختلف، دوره های یک ساله کالج، دوره های زبان
مهاجرت به اروپا از طریق کاراز طریق پیشنهاد کار از کارفرمای خارجی، جستجوی کار، ویزای کار با امتیازبندی
مهاجرت به اروپا از طریق تولدسیستم خون و سیستم خاک
مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج با تبعه خارجیازدواج تبعه زن و یا مرد هر کشوری در اروپا
مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاریمانند خرید ملک، تمکن مالی، خرید اوراق قرضه
مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکتبا ارائه طرح تجاری و نشان دادن گردش مالی
مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگیبه‌ علت خطرات مسیرهای غیر قانونی و محدودیت های پس‌ از رسیدن به مقصد مانند عدم اجازه کار و تحصیل به افراد هرگز توصیه نمی‌ گردد

مهاجر پذیرترین کشورهای اروپایی

یکی از مسائلی که در مهاجرت به اروپا از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است، مهاجرت پذیری این کشورهاست. هرچه درصد مهاجران در یک کشور بیشتر باشد، می توان امید داشت که مهاجران زندگی راحت تر و به دور از تبعیض را تجربه کنند. در این خصوص بالاترین درصد مهاجران در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

جمعیت مهاجران خارجی در کشورهای مختلف جهان به میلیون نفر

چنانچه از نمودار فوق برمی آید آلمان و روسیه بالاترین تعداد مهاجران را در سال گذشته در خود جای داده اند اما طبیعی است که درصد حضور مهاجران خارجی در این کشورها تفاوت های فراوانی جهت تحلیل دارد. در نمودار زیر، درصد حضور مهاجران در هر یک از کشورهای مطرح شده در نمودار بالا را مورد بررسی قرار داده ایم. جالب است بدانید که با همه این تفاسیر، کشورهای روسیه، اوکراین، بریتانیا، لهستان و آلمان، مهاجرفرست ترین کشورهای اروپایی بوده اند.

بالاترین درصد حضور مهاجران خارجی در قاره اروپا

به طور کلی می توان گفت که اروپای مرکزی و جنوبی بهترین مردمان را از نظر مهمان نوازی دارد. مهاجرت به این کشورها می تواند برای بسیاری ساده تر باشد چراکه شهروندان این کشورها به شیوه بهتری با مهاجران برخورد می کنند. اگر به دنبال کشورهایی از این دست هستید باید در منطقه مذکور به دنبال مقصدی برای زندگی خود باشید.

مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه

نوسانات قیمت ارز در ایران سبب شده است تا هزینه های مهاجرت بطور چشمگیری افزایش پیدا کند. هزینه هایی که شامل خرید بلیت، آزمون بین المللی اخذ مدرک زبان، انجام امور سفارتی، رزرو محل اقامت در اروپا در روزهای نخست، هزینه ترجمه مدارک و غیره می شود. همه این مسائل سبب شده است تا نتوان قیمت مشخصی را برای انجام امور مهاجرتی به طور دقیق معرفی کرد. اما به دلیل آنکه هزینه ها در اروپا به یورو محاسبه می شود و ثبات بیشتری در این واحد پولی وجود دارد می توان با قاطعیت بیشتری در این باره صحبت کرد.

با همه این تفاسیر باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر سرمایه گذاری، چنانچه از نام آن بر می آید، پرهزینه ترین راه مهاجرت به اروپا است. پس از سرمایه گذاری می توان به تحصیل در کشورهای اروپایی به عنوان پرهزینه ترین راه مهاجرت اشاره کرد چراکه در بسیاری از کشورهای اروپایی تحصیل با هزینه های زیادی همراه است. کار در اروپا در حال حاضر کم هزینه ترین راه مهاجرت است و پس از آن الحاق به خانواده را می توان به عنوان راهی برای مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه معرفی کرد.

راه دیگر با هزینه معقول از طریق دوره زبان جهت مهاجرت تحصیلی به اتحادیه اروپا می باشد؛ افراد با توجه به رزومه کاری و مدرک تحصیلی خود با یافتن شغل پس‌ از پایان دوره زبان در کشور مقصد ویزای کار یا تحصیل می گیرند و با طی زمان و مراحل لازم به اقامت دائم می رسند.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج برای ایرانیان

اگر بخواهیم ارزان ترین راه مهاجرت را به شما معرفی کنیم، این راه ازدواج با شهروند اروپایی یک کشور است که یکی از سریع ترین راه های مهاجرت به اروپا و حق اقامت در کشورهای مختلف محسوب می شود. مهاجرت از این راه دارای اقدامات و ملزومات اولیه ای می باشد مانند اثبات رابطه واقعی قبل از ازدواج با عکس و یا فیلم، اثبات تمکن مالی تبعه اروپایی به صورت اینکه حقوق ماهیانه فرد باید برای زندگی دو نفر در کشور اروپایی کافی باشد.

البته ذکر این نکته نیز الزامی است که برای مهاجرت به یک کشور اروپایی داشتن پاسپورت ملاک نیست. این بدان معنی است که دعوت کننده نیازی به داشتن پاسپورت کشور مقصد ندارد و اخذ اقامت بلند مدت آن کشور، برای دعوت همسر کافی است. در نظر داشته باشید که تحصیل در اروپا تنها در برخی از کشورها دارای مجوز استفاده از ویزای همراه است و در بسیاری از کشورهای اروپایی برای محصلان ویزای همراه صادر نمی شود. برخی از مهم ترین کشورهایی که در اروپا اجازه ویزای همراه را به متقاضیان می دهند عبارتند از:

  • هلند
  • سوئد
  • نروژ
  • دانمارک
  • آلمان
  • اوکراین
  • روسیه
  • ترکیه

مهاجرت به اروپا از طریق کار

مهاجرت کاری به اروپا نیز یکی از بهترین و ارزان ترین راه های مهاجرت نیز شناخته شده است، اما نکته ای که وجود دارد این است که افراد باید دقت نمایند تا کشورهایی را برای کار انتخاب نمایند که از شرایط اقتصادی رو به رشد و پایداری برخوردار هستند که در این میان یکی از معروف ترین این کشورها که معروف به قطب صنعتی اروپاست به نام آلمان را خدمت شما توضیح می دهیم. برای اطلاع از وضعیت متوسط درآمد کار در کشورهای اروپایی توصیه می شود که حتما به نمودار زیر توجه نمائید:

مقایسه متوسط درآمدی در برخی کشورهای اروپایی

برای اخذ ویزای کار در ابتدا افراد باید یک پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای خارجی برای خود داشته باشند و طبق آمار بررسی شده به دلیل اینکه کشورها قانون حمایت از نیروی کار داخلی دارند و یک عنوان شغلی را باید به مدت 6 ماه در کشور خودشان و به مدت 6 ماه دیگر در بقیه کشورهای اروپایی آگهی کنند، در نتیجه به ندرت پیش می آید فردی از ایران پیشنهاد شغلی داشته باشد. البته نباید ناامید شد زیرا دو کشور آلمان و اتریش ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار المان و ویزای جستجوی کار اتریش دارند که افراد بدون کارفرما میتوانند به این کشورها مهاجرت کاری داشته باشند.

لازم به ذکر است که داشتن مدرک تسلط به زبان آلمانی یا زبان انگلیسی با توجه به شغل مورد نظر متقاضیان در سطح خوب یا عالی جهت اخذ ویزای جستجوی کار این دو کشور اروپایی مورد نیاز خواهد بود. سطح مورد نیاز از زبان آلمانی برای اتریش و آلمان B2 و در زبان انگلیسی حداقل آیلتس آکادمیک با نمره 6.5 می باشد؛ البته با نظر به تشخیص کارفرما نیاز به سطح بالاتر نیز ممکن است درخواست شود.

شرایط اخذ ویزای جستجوی کار در اروپا

دو کشور آلمان و اتریش تنها کشورهای اروپایی هستند که به شهروندان غیر اروپایی اجازه می دهند، بدون در اختیار داشتن پیشنهاد کاری، راهی خاک این کشور شده و در یک بازه زمانی 6 ماهه مشغول کاریابی شوند. مسیر دستیابی به ویزای جستجوی کار در کشور آلمان به مراتب سهل الوصول تر از این ویزا در کشور اتریش است. از شروط اخذ ویزای جستجوی کار عبارتند از:

  • داشتن مدرک حداقل لیسانس با تاییدیه از آنابین و یا ZAB
  • داشتن حداقل 3سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی (ترجیحا با بیمه)
  • تسلط کافی به زبان آلمانی حداقل در سطح B1 یا زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6
  • سن زیر 40 سال
  • داشتن مدرک زبان B2 برای متقاضیان با مدرک کمتر از لیسانس
  • داشتن مدرک معتبر مرتبط با حرفه برای افراد بدون مدرک دانشگاهی

مهاجرت به کشورهای اسکاندیناوی به منظور اقتصاد پایدار و رفاه بالا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پرطرفدار بوده است، مهاجرت به دانمارک، نروژ، فنلاند و سوئد مسیرهای دشواری را پیش روی متقاضیان خارجی گذاشته است، زیرا این کشورها بر خلاف کشورهای انگلیسی زبان روش های مهاجرت کاری از روش امتیاز بندی و اسکیل ورکر را دارا نمی باشند. به عنوان مثال برنامه گرین کارت دانمارک که نوعی مهاجرت از طریق مهارت برای ایرانیان بود در سال 2016 از لیست برنامه های مهاجرت به کشورهای اسکاندیناوی برداشته شد در نتیجه افرادی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند باید فقط از طریق ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

مقایسه آمار بیکاری در اتریش و آلمان

آلمان و اتریش در حال حاضر کشورهایی هستند که به ایرانیان نیز در صورت داشتن شرایط بالا ویزای جستجوی کار می دهند منتهی باید توجه داشت که افراد ضروری است به زبان انگلیسی و ترجیحا آلمانی مسلط باشند و مهارت های شغلی بالایی نیز داشته باشند تا بتوانند کار پیدا کنند. چرا که مدت ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش تنها 6 ماه است و اگر دارنده ویزا نتواند کاری پیدا کند که متناسب با تخصص وی باشد، باید بازگردد. در نمودار پایین درصد بیکاری در آلمان اتریش مقایسه شده اند:

نمودار مقایسه درصد بیکاری در آلمان و اتریش

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

در حال حاضر مهاجرت به اروپا از طریق کم ریسک ترین روش ها، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. تحصیل درسوئد تا سال 2010 رایگان بود اما اکنون در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای شهریه می باشد، این موضوع در مورد کشور فنلاند هم اتفاق افتاد و این کشور هم سیستم نظام آموزشی خود را پولی کرد و افراد از سال 2017 باید برای پذیرش از دانشگاه ها شهریه پرداخت کنند و در حال حاضر تنها کشور موجود در اسکاندیناوی که دارای دانشگاه های رایگان میباشد کشور نروژ است و این کشور از شرایط اقتصادی و زندگی فوق العاده ای برخوردارد برای افراد برخوردار می باشد.

از دیگر کشورهای اروپایی برتر برای ایرانیان، کشور اتریش و آلمان هستند اما اکنون این کشورها از شرایط بسیار سختی برای اخذ پذیرش و ویزا برخوردار هستند، به عنوان مثال هر دو کشور اولویت پذیرش را به افرادی می دهند که در ایران، قبولی دانشگاه سراسری روزانه داشته و کشور اتریش اشتغال به تحصیل دانشگاه سراسری روزانه را می خواهد.

از نکات منفی مهاجرت تحصیلی به آلمان و اتریش، وقت سفارت فوق العاده طولانی مدت و هزینه های جانبی بالا خواهد بود که در این زمینه باید به این کشورها پل زد و از کشور سومی اقدام کرد که در این امر با کارشناسان ارشد ما در ارتباط باشید. بعضی از متقاضیان مهاجرت به اروپا نیز خواهان مهاجرت و تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس می باشند، اما ذکر این نکته واجب می باشد که اخذ اقامت پس از تحصیل برای کاریابی در سوئیس بسیار دشوار بوده و البته هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس بسیار بالا می باشد که در این خصوص افراد باید از شرایط مالی بسیار بالایی برخوردار باشند.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به اروپا

مدارک لازم برای مهاجرت عبارتند از:

  • به منظور اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • رزومه CV
  • تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت شهریه
  • پاسپورت
  • ترجمه از صفحات شناسنامه
  • مدارک مرتبط با شرایط تاهل فرد
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز
  • ارائه نامه کاری در صورت شاغل بودن

مهاجرت به اروپا و کشورهای بلوک شرق اروپا خصوصا برای تحصیل در رشته های پزشکی بسیار پرمخاطب خواهد بود. بر أساس آمار اتخاذ شده، کشورهایی مانند مجارستان، لهستان، چک و اسلواکی به منظور تحصیل در دوره های پیش پزشکی و پزشکی بسیار مناسب و راحت هستند، زیرا این کشورها دارای دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران می باشند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بین 12000€ تا 16000€ (یورو) خواهد بود.

مهاجرت به اروپا بدون مدرک زبان

یکی از بزرگترین دغدغه ها مهاجرین به اروپا، دریافت مدرک زبان مناسب است اما بسیاری از افراد یا تمایلی به دریافت آن ندارند یا توانایی دریافت آن را نخواهند داشت. در این صورت این امکان برای افراد وجود خواهد داشت که از طریق دوره های زبان وارد این قاره شده یا سرمایه گذاری را برای ورود به این کشورها انتخاب کنند. کشورهایی نظیر اسپانیا، یونان، پرتغال، قبرس و ترکیه ساده ترین روند را برای مهاجرت ایجاد کرده اند اما در صورت صبوری می توان مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را نیز تجربه کرد.

شرکت در دوره های زبان نیز بسیار رایج است، برخی کشورها نظیر مجارستان و سوئد در حال حاضر در قلب اتحادیه اروپا و حوزه شنگن به شهروندان خارجی اجازه می دهند که برای شرکت در دوره های زبان با محدودیت های مشخصی شرکت کنند که مزیت شرکت در این دوره ها افزایش شانس اخذ پذیر از دانشگاه های برتر اروپا می باشد.

مهاجرت به اروپا بدون مدرک زبان

مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

یکی دیگر از راه های ورود به خاک اروپا، اعلام پناهندگی در این قاره است. افرادی که قصد دریافت اقامت دائم اروپا را دارند گاهی تلاش می کنند که از طریق پناهندگی خود را به خاک این کشور برسانند. در این مسیر دشواری های فراوانی وجود دارد که هر فرد باید پیش از آن آگاهی کامل نسبت به آن ها بدست آورد. در بسیاری از کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، در حال حاضر امکان اعلام پناهندگی وجود ندارد.

با توجه به خیل مهاجران به اروپا که تمایل به اعلام پناهندگی در این کشورها دارند، اتحادیه اروپا به طور کلی سختگیری های فراوانی را در نظر گرفته است. مهاجران سوری و عراقی و پس از آن شهروندان افغانستان بالاترین درصد پناهجویان را به خود اختصاص داده اند. با این وجود، اتحادیه اروپا هنوز به سادگی پاسخ نهایی را به پناهجویان ارائه نمی کند. همین خیل مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی سبب شده است تا ایرانیان زیادی موفق به دریافت درخواست خود نشوند و سرگردانی آن ها در اروپا همچنان ادامه داشته باشد.

مهاجرت به بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان از طریق خرید ملک

شاید برای بسیاری مقرون به صرفه باشد که با پرداخت بهایی هرچند بالا، اقامت و پاسپورت یکی از کشورهای حوزه شنگن را بدست آورند. از جمله روش هایی که می تواند متقاضیان ایرانی را به مهم نائل گرداند، خرید ملک است. خرید ملک در یونان، به ارزش 250000€ (یورو)، خرید ملک در اسپانیا به ارزش 500000€ (یورو) و خرید ملک در پرتغال به ارزش 350000€ (یورو) از جمله مسیرهای هموار پیش روی متقاضیان ایرانی است تا بتوانند به سادگی پاسپورت اروپایی خود را بدست آورند.

باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که در برخی از موارد برای اخذ اقامت این کشورها شرط حضور وجود ندارد و فرد می تواند خانه خریداری شده را به فرد دیگری به اجاره بسپارد و ضمن در اختیار داشتن سرمایه اولیه خود، بسته به شرایط درآمد ماهیانه مناسبی به یورو داشته باشد. ضمن این که فرد می تواند با حداقل مبلغ اعلام شده دو ملک خریداری کند و ضمن زندگی در کشور اروپایی مد نظر خود، یک ملک را به اجاره بسپارد. ذکر این نکته نیز الزامی است که خرید ملک در همه کشورهای اروپایی منجر به اخذ اقامت دائم نخواهد شد و می تواند صرفا به عنوان یک اقامتگاه یا منبع درآمد به شمار رود.

راحت ترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانیان

یکی از مهم ترین سوالاتی که همواره در ذهن متقاضیان ایجاد می شود آن است که راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در جهان و اروپا کدام هستند؟ حقیقت امر این است که نمی توان به سادگی به این پرسش پاسخ داد. عوامل متعددی در این باره دخیل هستند که به شرایط فرد بستگی مستقیم دارد و عواملی را که می توان در این باره موثر دانست عبارتند از:

  • شرایط سنی
  • دلایل فرد برای مهاجرت
  • شرایط تحصیلی
  • رزومه کاری
  • سطح تسلط به زبان
  • قدرت پاسپورت
  • سابقه سفرهای فرد به اروپا یا سایر کشورها
  • تمکن مالی فرد
  • وضعیت تاهل و شرایط فرزندان

به طور کلی می توان گفت در حال حاضر برای کار در اروپا در حال حاضر کشور آلمان ساده ترین پروسه را پیش روی ایرانیان قرار می دهد اما برای تحصیل در اروپا به بررسی های بیشتری نیاز است تا بتوان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان را اعلام کرد. برای تحصیل در اروپا عوامل ذکر شده نقش پررنگ تری را ایفا می کنند اما برای کار محدودیت های بیشتر، گزینه های در دسترس را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

کم هزینه ترین کشور اروپایی برای ایرانیان

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که متقاضیان مهاجرت با آن روبرو هستند، هزینه های زندگی آن ها در کشورهای اروپایی است. برای بررسی دقیق این موضوع باید شاخص هزینه های زندگی در این کشورها را مورد بررسی قرار داد. شاخص هزینه زندگی نشان می دهد که که این هزینه ها در شهرهای مختلف چه وضعیتی دارند. در جدول زیر، ده شهر اول از نظر شاخص هزینه های زندگی را مورد بررسی قرار داده ایم.

رتبه در اروپانام شهرکشورشاخص
1ژنوسوئیس264
2زوریخسوئیس253
3بازلسوئیس241
4لوزانسوئیس231
5لندنانگلستان226
6لوگانوسوئیس224
7دوبلینایرلند212
8کوپنهاگندانمارک206
9اوسلونروژ197
10آمستردامهلند195

از سوی دیگر حال به بررسی ارزان ترین شهرهای اروپا از نظر شاخص خواهیم پرداخت. بیشتر شهرهای ارزان اروپا در منطقه شرقی این قاره قرار دارند و شاید بتوان به چند شهر اسپانیا در این لیست اشاره داشت. البته شهرهای مرکزی اروپا نیز هزینه های نسبتا مناسبی برای زندگی دارند و شهروندان خارجی با سادگی بیشتری می توانند هزینه های زندگی خود را در این شهرها تامین کنند.

شاخص ارزان ترین شهرهای مشهور اروپا

تولد در بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان

به دلیل اینکه کشورهای اروپایی بیشتر از سیستم خون تبعیت می کنند، اگر فرزندی خواهان اخذ تابعیت از طریق تولد باشد حتما باید از پدر و مادر اروپایی متولد شود و صرفا اگر در خاک یک کشور اروپایی متولد شود، منجر به اخذ تابعیت و اقامت نخواهد شد، در نتیجه مهاجرت برای تولد فرزند به کشورهای اروپایی پیشنهاد نمی شود. تنها کشور اروپایی که تولد در آن منجر به اخذ پاسپورت خواهد شد کشور اوکراین است. البته ذکر این نکته الزامیست که اخذ این پاسپورت نیازمند گذراندن پروسه ای خاص و ویژه است.

در نوشتار بالا سعی بر آن شد تا در مورد موضوعات پرتکرار و پر مخاطب اقامت و مهاجرت به اروپا در بهترین کشورهای اروپایی و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف توضیح داده شود و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سایت رسمی این موسسه در ارتباط باشید.

پرسش و پاسخ در رابطه با بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان

طبیعی است که با وجود مقاله فوق همچنان سوالات فراوانی در ذهن مخاطبین ایجاد شود، کشورهای فراوانی با ویژگی های مهاجرتی مختلف در اروپا وجود دارد که افراد پیش از اقدامات قانونی باید نسبت به شرایط آن کشور اطلاعاتی بدست آورند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در خصوص مهاجرت به اروپا مطرح می شوند عبارتند از:

  1. کم ریسک ترین راه مهاجرت به اروپا در سال 2024 کدام است؟ کم ریسک ترین راه را می توان مهاجرت از طریق تحصیل دانست.
  2. چه راهی پرطرفدارترین راه برای مهاجرت به اروپاست؟ مهاجرت کاری به طور معمول بیشتر مورد تقاضای متقاضیان قرار می گیرد.
  3. در حال حاضر کسانی که پیشنهاد شغلی ندارند برای مهاجرت کاری به اروپا چه کشورهایی را می توانند انتخاب کنند؟ کشورهای آلمان و اتریش و آلمان کشور مناسب تری است، چرا که هم از نظر وسعت گسترده تر است و فرصت کاریابی بیشتر دارد و هم آمار بیکاری در آن تنها 3.2% است.
  4. گران ترین کشور اروپایی به لحاظ هزینه زندگی کدام است؟ سوئیس گران ترین کشور اروپایی محسوب می شود.
5/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان

  1. حسینی گفت:

    سلام، چطور میتونم باهاتون ارتباط بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 ما تماس بگیرید

  2. رادمهر گفت:

    سلام میخواستم مهاجرت بکنم به اتریش

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از این قضیه مقاله مهاجرت به اتریش رو مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *