مهاجرت

درباره مجارستان

درباره مجارستان

با توجه به درخواست متقاضیان ایرانی بر آن شدیم تا درباره مجارستان و شرایط مهاجرت به این کشور مخصوصا برای دانشجویان اطلاعات مفیدی را ارائه کنیم. در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی و همچنین بازخوردی که از زندگی بسیاری از موکلین مجموعه که در این کشور به عنوان دانشجو، سرمایه گذار و یا نیروی کار حضور داشتند، اطلاعات مفیدی را در این زمینه ارائه داده اند که امید است مطالعه آن برای شما همراهان همیشگی ما کارآیی داشته باشد.

  • درباره کار در مجارستان چه می دانید؟
  • انواع ویزای کاری مجارستان 2023 کدامند؟
  • درباره سرمایه گذاری در مجارستان چه می دانید؟
  • انواع روش های سرمایه گذاری در کشور مجارستان چیست؟
  • آیا سرمایه گذاری در مجارستان میتواند منجر به اخذ تابعیت مجاری شود؟
  • درباره شرایط تحصیل در مجارستان چه می دانید؟

اگر بخواهیم درباره مجارستان اطلاعاتی به شما عزیزان بدهیم می توان گفت که این کشور مقصد بسیاری از مهاجران ایرانی است که به دنبال ورود آسان به اروپا هستند، اطلاعات عمومی در خصوص کشور مجارستان: پایتخت آن بوداپست است و زبان رسمی آن مجارستانی (مجاری) می باشد. دولت مجارستان جمهوری پارلمانی است و این کشور از سال 2004 به عضویت در اتحادیه اروپا درآمده و از سال 2007 نیز عضو شنگن شده در نتیجه افراد می توانند با داشتن اقامت مجارستان به همه کشورهای عضو شنگن سفر کنند. مساحت این کشور زیبای اروپایی 93030 کیلومتر مربع است و نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

درباره روش های مهاجرت به مجارستان

مجارستان کشوری اروپایی به مساحت 93030 کیلومتر مربع که جمعیت آن به 10 میلیون می رسد. کشوری که در قلب اروپاست و هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) و هم عضو ناحیه شینگن اروپاست. و از همین رو نیز اخذ اقامت از این کشور برای مهاجران خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها برای اخذ مجوز اقامتی خودشان از این کشور با در نظر گرفتن اهداف، دلایل و نیز شرایط خودشان یکی از روش های زیر را انتخاب می کنند:

  • مهاجرت به مجارستان از طریق کار
  • مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

درباره مذهب در مجارستان

اغلب جمعیت مجارستان پیروی دین مسیحیت هستند هر چند برخی از آنها نیز تابع ادیان دیگرند و حتی برخی افراد لائیک یعنی بی دین هستند. درصد پیروان ادیان مختلف در مجارستان به طور دقیق تر به شرح ذیل است:

مذهبمیزان درصد
کاتولیک رومی54.5%
(کالوینیست) پروتستان21%
انجیلی (لوتری)6%
دیگر18.5%

معرفی کشور مجارستان

کشور مجارستان جزو کشورهای مرکزی اروپا به شمار می رود و علاقمندان می توانند از طریق تور اروپا و ویزای شنگن وارد این کشور شوند. مجارستان دارای زمینهای حاصل خیز و رودخانه های بسیار است که در شرق رودخانه دانوب قرار دارد. در 14 قرن قبل از میلاد مسیح مجارستان غربی بخشی از استان های امپراطوری روم به شمار می رفت. منطقه ای که در شرق دانوب قرار داشت هرگز بخشی از امپراتوری روم نبود و عمدتا توسط اشخاص مختلف آلمانی و آسیایی اشغال شده بود. در سال 896 تمام مجارستان توسط آلمانی ها مورد حمله قرار گرفت که یک پادشاهی را تاسیس کرد. دین مسیحیت در کشور مجارستان در زمان سلطنت استفان اول 977-1038 پذیرفته شد. در سال 1241 مغولها به کشور مجارستان حمله کردند که طی این تهاجم ویرانگر نیمی از جمعیت مجارستان کشته شدند.

درباره مجارستان در قرون وسطی

درباره کار در مجارستان

یکی از دلایل توجه متخصصان و نیرهای کار ماهر خارجی به کشور مجارستان به سبب نرخ پایین بیکاری و نیز سطح درآمدی رضایت بخش در این کشور می باشد. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، آخرین نرخ مربوط به بیکاری در مجارستان مربوط به اکتبر سال 2022 بوده که برابر 3.6% است:

نرخ بیکاری در کشور مجارستان

و همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود متوسط درآمد ماهانه در کشور مجارستان در حدود HUF493000 (فورنیت) بوده در حالی که حداقل سطح درآمدی در این کشور حدود HUF125000 (فورتیت) و حداکثر سطح درآمدی نیز در حدود HUF2200000 (فورنیت) می باشد:

رنج درآمدی کارگران در مجارستان (فورنیت در ماه)

با این توضیح نیروهای کار با در نظر گرفتن لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان می توانند برای کاریابی در این کشور اقدام نموده. و به محض یافتن پیشنهاد کاری از این کشور برای درخواست ویزای کاری کشور مجارستان اقدام کنند. آنها بایستی این نکته را هم مدنظر قرار دهند که دولت مجارستان برای کارگران خارجی 4 نوع ویزای کاری در نظر گرفته است:

نوع ویزای مورد نظر برای مشاغل در مجارستان

فلذا مجموعه مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری مجارستان در هر 4 دسته ویزایی نیز از این قرار است:

  • پاسپورت ملی معتبر شامل 2 صفحه خالی
  • عکس پاسپورتی (2 قطعه و جدید)
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای کار مجارستان
  • قرارداد کاری با کارفرمای مجارستانی
  • بیمه مسافرتی با پوشش خدمات درمانی حدود €30000 (یورو)
  • هزینه درخواست ویزای کاری مجارستان در حدود €110 (یورو)

درباره سرمایه گذاری در مجارستان

یکی از آسانترین، سریعترین و در عین حال بهترین راه برای دست یابی به اقامت دائمی کشور مجارستان از طریق سرمایه گذاری در این کشور می باشد. برنامه فعلی سرمایه گذاری در مجارستان برای کسب PR مجارستان برنامه خرید اوراق قرضه دولت مجارستان می باشد. هدف از این برنامه نیز دعوت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در صندوق توسعه خاص می باشد. برنامه ای که اقامت 5 ساله مجارستان را به شخص سرمایه گذار و اعضای خانواده با شرایط زیر اعطاء می کند:

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در مجارستان

درباره مجارستان در قرون وسطی

اوج قدرت کشور مجارستان در قرون وسطی می باشد در زمان سلطنت لوئیس بزرگ که سلطنت خود را از دریای بالکان تا دریای سیاه و تا دریای مدیترانه گسترش داد. در سال 1389 جنگی با ترکان آغاز شد و بیش از 100 سال این جنگ به درازا کشیده شد و نهایتا در سال 1526 ارتش مجارستان شکست بزرگی متحمل شد.

درباره فرهنگ مردم مجارستان

درباره مجارستان و فرهنگ آن می توان چنین نوشت که این کشور دارای فرهنگ و تاریخ بی نظیری است و دارای یک زبان کاملا متمایز از همسایگان است که تقریبا هیچ کلمه مشترک بین آنها وجود ندارد که همین موجب شده است در بین همسایگان متفاوت باشد. مجارستان با کشورهای اتریش، اسلواکی و صربستان هم مرز می باشد. کشور مجارستان به خاطر وجود رودخانه های زیاد به سرزمین آبها هم مشهور است.

مجارستان با چشم اندازهای بسیار زیبا یکی از بزرگترین چمنزارهای اتحادیه اروپا (EU) می باشد. کشور مجارستان دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است از جمله چشمه ها و غارهای آهکی و ده ها مورد دیگر که مورد توجه گردشگرانی که با تور مجارستان وارد این کشور شده اند قرار گرفته است. کشور مجارستان دارای فرهنگ غنی می باشد و مردم مجارستان نشان می دهند که سنت های مختلف و آداب و رسوم منطقه ای در تمام جنبه های زندگی روزمره از غذا گرفته تا موسیقی و رقص همچنان وجود دارد. در ادامه در مورد ویزای تحصیلی مجارستان که پر درخواست ترین ویزای این کشور از سوی اتباع ایرانی است نیز توضیحاتی داده می شود.

درباره شرایط تحصیل در مجارستان

سال هاست که کشور مجارستان به دلایل مختلفی مثل کیفیت تحصیلی بالا، هزینه های تحصیلی بسیار پایین، آسانی شرایط پذیرش، تحصیل به زبان انگلیسی، وجود شهرهای دانشجویی مختلف، فرصت های کاری مختلف، کیفیت بالای زندگی و سایر مورد توجه دانشجویان خارجی قرار دارد. از این گذشته نظام آموزش عالی مجارستان نیز از معیارها و استانداردهای موجود در فرآیند بلونیا BOLOGNA PROCESS تبعیت می کند. به همین دلیل خیال دانشجویان از بابت کیفیت آموزش عالی در این کشور کاملا راحت است.

در این کشور اروپایی نیز دانشگاه های مختلفی وجود دارد که بعضا در سطح بین المللی نیز حائز رتبه های خوبی هستند که از آنجمله می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

رنکینگ دانشگاه هارنکینگ آموزش عالی تایمز 2023رتبه بندی دانشگاهی شانگهای جیائو 2023رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان 2023رتبه بندی یو. اس. نیوز 2023
دانشگاه اسملویس251601672
دانشگاه اوتوس لوراند601601701414
دانشگاه دبرسن801651672
دانشگاه پکس801701
دانشگاه زگد801701551726
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست9018011020

بدین ترتیب دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مجارستان با توجه به شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به صورت زیر می توانند خودشان را برای ادامه تحصیل در کشور مجارستان مهیا کنند:

درباره شرایط تحصیل در مجارستان

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مجارستانی نیز با تهیه مدارک زیر می توانند مهیای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و ورود به این کشور شوند:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • نامه/تاییدیه پذیرش از دانشگاه مجارستان
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای دانشجویی مجارستان
  • تمکن مالی کافی برای زندگی و اقامت در مجارستان
  • بیمه سلامت با پوشش بیمه ای حدود €30000 (یورو)
  • گواهی اسکان معتبر در کشور مجارستان
  • رسید واریز شهریه تحصیلی
  • هزینه رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی مجارستان در حدود €70 (یورو)

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان

در مقایسه با کشورهایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آنها فراهم است، هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان نسبت به اکثریت کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است در نتیجه بسیاری از افراد تمایل دارند به منظور صرفه جویی در هزینه های خود از طریق روش های مختلف از جمله دوره های کالج زبان وارد این کشور شوند. دوره های کالج زبان در مجارستان کم ترین هزینه ها را دارد مثلا با توجه به نوع کالج سالیانه نهایتا بین 5000€ تا 6000€ (یورو) شهریه در بر خواهد داشت و از طرف دیگر هزینه ماهیانه زندگی نیز نهایتا بین 400€ تا 700€ (یورو) خواهد بود.

در نمودار زیر نیز می توان با ارزانترین دانشگاه های مجارستان در سال 2023 آشنا شد:

ارزانترین دانشگاه های مجارستان

در مقاله ای که از نظر گذراندید به ارائه اطلاعاتی درباره مجارستان پرداخته شد شما عزیزان همچنین می توانید به منظور به دست آوردن اطلاعات بیشتر سایر مطالب سایت ما را مطالعه فرمایید و در نهایت به منظور بالا بردن سطح دانش مهاجرتی خود و بررسی شرایط شما با بخش مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)