مهاجرت

اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج در سال 2024 موضوعی مهم برای افرادی است که به دنبال اخذ اقامت آسان اروپا هستند.ما در این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است به سوالات متقاضیان در این زمینه پاسخ خواهیم داد که این سوالات عبارتنداز:

  • آیا از طریق ازدواج اقامت و تابیعت ایتالیا را می تواند اخذ کرد؟
  • آیا گرفتن تابعیت و اخذ اقامت از طریق ازدواج در کشورهای حوزه شنگن و یا کشورهای گوناگون متفاوت است؟
  • اخذ تابعیت و اقامت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا و در قانون ایران به چه صورت است؟
  • آیا میتوان با ویزایی دیگر وارد ایتالیا شد و در آنجا تبدیل به ویزای ازدواج یا اخذ اقامت و تابعیت نمود؟

الزامات اساسی اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

روند درخواست جهت اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج با گذراندن مراحل مختلفی امکان پذیر خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از شروع روند درخواست خود به خوبی با الزامات کلیدی در قوانین ازدواج در ایتالیا آشنا شوید. برخی از این الزامات در جدول زیر ارائه شده است:

الزامات اساسی اخذ اقامت و تابعیت استرالیا از طریق ازدواجتوضیحات
شرایط اقامتهمسر خارجی یک شهروند ایتالیایی پس از 2 سال ازدواج در صورت ازدواج در ایتالیا، و یا پس از 3 سال ازدواج در صورت اقامت در خارج از کشور می تواند برای تابعیت ایتالیا اقدام کنند.
ثبت در شهرداری ایتالیاازدواج باید قبلا در شهرداری ایتالیا ثبت شده باشد، که سوابق همسر ایتالیایی در آنجا نگهداری می شود.
ثبت در کنسولگری کشور مبداهمسر ایتالیایی باید در کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا به عنوان یک شهروند ایتالیایی مقیم خارج از کشور ثبت نام کرده باشد.
آدرس محل سکونتهر دو زوج باید در یک آدرس با هم زندگی کنند.

اطلاعات بیشتر: قاچاقی رفتن به ایتالیا

مراحل اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

آن دسته از اتباع کشورهی خارجی که به دنبال دریافت اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج هستند، باید به خوبی با مراحل کلیدی در این حوزه آشنا شوند. زیرا در صورت رعایت نکردن هر یک از این مراحل با چالش های متعددی در طول فرآیند درخواست مواجه خواهند شد. در قدم اول، افرادی که از طریق ازدواج یا مشارکت مدنی درخواست اقامت و تابعیت در ایتالیا را دارند، باید با وظایف در قبال جمهوری ایتالیا آشنا باشند. که این وظایف در درجه اول پایبندی به ارزش های ملی و رفتار غیر قابل ملامت است. به این ترتیب، درخواست تابعیت ایتالیا نیز ممکن است توسط یک تبعه خارجی که با یک شهروند ایتالیایی وارد یک مشارکت مدنی شده است ارسال شود.

جهت درک عمیق تر از دیگر مراحل اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج، به موارد ذکر شده در جدول زیر توجه فرمایید:

مراحل اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواجتوضیحات
رعایت الزاماتالزامات در این حوزه شامل محل دقیق ارسال درخواست، تاریخ ارسال، ثبت ازدواج عم محکومیت عدم وجود موانع می شود.
ارائه مدارک مورد نیازیکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج جمع آوری مدارک ضروری می باشد.
رویه هارویه های در مراحل اخذ اقامت ایتالیا شامل فرآیند ثبت نام، ارسال درخواست، چک های کنسولی و ارزیابی و محدودیت های زمانی رویه می شود.
هزینه هابدون پرداخت هزینه های رایج در روند اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا امکان دریافت تابعیت این کشور را نخواهید داشت.

مدارک اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج در کنسولگری

در این مقاله بر آنیم تا در مورد اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در ایتالیا صحبت کنیم و تحلیل داشته باشیم. بر اساس نظام حقوق بین الملل خصوصی در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج بین زوجین شخص می تواند در راستای اخذ تابعیت اقدام نمایند. کشور ایتالیا نیز از این این قائده مستثنی نمی باشد. لذا چنانچه یک نفر با یک ایتالیایی ازدواج کند می تواند جهت اخذ تابعیت اقدام نماید. هم چنین همسر خارجی یک شهروند ایتالیایی می تواند در صورت وجود شرایط زیر تابعیت ایتالیایی را دارا شود. اگر فرد در خارج از ایتالیا باشد از طریق کنسولگری محلی باید مدارک ذیل را ارائه دهد:

  • شناسنامه کامل (نام پدر و مادر، تاریخ تولد و محل تولد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از مقامات محل (تایید پلیس ایتالیا که 6 ماه قبل از درخواست مرتکب جرم در ایتالیا نشده)
  • فتوکپی کامل از کلیه صفحات پاسپورت متقاضی

اطلاعات بیشتر: تولد در ایتالیا

اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

اگر یک ایرانی بخواهد با یک ایتالیایی ازدواج کند و در خارج از کشور باشد باید هم در کنسولگری کشور خود ثبت شود و هم در کنسولکری گشور ایتالیا به ثبت برسد و اگر هر 2 نفر خارج از کشور هستند. برای ازدواج باید به کنسولگری ایتالیا مراجعه نمایند. هر شخصی که با یک شهروند ایتالیایی ازدواج و عقد کند اگر در کشور ایتالیا باشد، 6 ماه پس از ازدواج می تواند درجه یک آنجا شود و اگر در خارج از کشور زندگی کند.

منظور کشور خارج از ایتالیا می باشد 3 سال پس از ازدواج فرد می تواند شهروند درجه یک ایتالیا شود و بعد از ازدواج در ایتالیا می تواند اجازه اقامت بگیرد. به این صورت که اجازه ماندن دارد و باید این امر در یک دفتر آمار به ثبت رسمی برسد. اگر شخص در خارج از ایتالیا باشد 2 سال بعد از ازدواج می تواند اقامت بگیرد و 3 سال بعد از ازدواج میتواند تابعیت بگیرد. و اگر هم در این مدت نیز صاحب فرزندی شوند و یا اینکه اگر فرزندی را به عنوان فرزندخواندگی قبول کنند، این مدت 3 ساله تا نصف و به 18 ماه کاهش می یابد.

اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

هزینه های اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

اغلب متقاضیانی که به دنبال دریافت اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج هستند، هزینه های رایج در این زمینه را به طور کامل فراموش می کنند. در صورت عدم پرداخت هزینه های رایج در این حوزه اجاره دریافت اقامت و تابعیت ایتالیا را به هیچ عنوان نخواهید داشت. برخی از این هزینه ها عبارت اند از:

  • هزینه های قانونی باید هر 3 ماه یکبار با توجه به نرخ تبدیل دلار به یورو و تعداد اسنادی که باید قانونی شوند تعیین می شود.
  • پرداخت مالیات به مبلغ 19€ (یورو) که از طریق حساب شخصی پرداخت می شود.
  • هزینه پرونده شهروندی در ایتالیا به مبلغ 260€ (یورو) از طریق حساب به وزارت کشور واریز می شود. در صورتی که روش پرداخت رسمی کار نکرد، متقاضیان مجاز هستند هزینه را به حساب وزارت امور بین المللی ارسال کنند.

اخذ اقامت و تابعیت کشور ایتالیا

همان طور که بیان شد پس از ازدواج با فرد ایتالیایی افراد نیز می توانید 2 سال بعد اقامت بگیرید و 3 سال بعد از ازدواج نیز می توانند، تابعیت آن کشور را به دست آورید اما این نیازمند درخواست است. از تاریخ ماه آگوست 2015 مدارک لازم در سایت مرکزی ایتالیا موجود می باشد و شخص متقاضی این نوع ویزا می تواند مدارک لازم را تهیه کرده و برای کنسولگری و سفارت ارسال کند. تمام مدارک می بایست به زبان رسمی ایتالیای ترجمه شود و تحویل کنسولگری داده شود. هم چنین مبلغ 200€ (یورو) برای فرم درخواست می بایست پرداخت گردد. اما اکنون مطابق رنکینگ Passportindex به بررسی ارزش پاسپورت ایتالیا در سال 2024 می پردازیم:

پارامتررتبه
رتبه بین المللی پاسپورت4
مسافرت بدون ویزا126 کشور جهان
اخذ ویزا حین سفر43 کشور جهان
ویزای مورد نیاز29 کشور جهان

البته در حال حاضر و به خاطر سختگیری های فراوان کشورها جهت صدور روادید ازدواج و نامزدی و حساسیت بیشتر در مورد کشور ایران که برخی از افراد از طریق ازدواج های صوری و غیر واقعی دست به مهاجرت زده اند که کشورهای مقصد را به این داشته تا قوانینی را وضع کنند تا سختگیری ها بیشتر شده باشد. از این روست که این روند ویزای ازدواج و نامزدی پروسه ای سخت و زمان بر شده است و همچنین معمولا افراد راه دیگری را جهت ورود به ایتالیا انتخاب می کنند و اقدام ازدواج را از آنجا رقم می زنند. مانند ویزای تحصیلی ایتالیا و یا کاری و…. که البته اکثر افراد به سمت ویزای تحصیلی تمایل دارند و این راه را انتخاب می کنند.

مدارک کلی اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

مدارک مورد نیاز جهت اخذ تابعیت ایتالیا عبارتست از:

  • عدم وجود مانع امنیتی
  • رونوشت مصدق اجازه اقامت (به ضمیمه تمبر مالیاتی)
  • ارایه گواهی ازدواج معتبر و داشتن تداوم زندگی تا صدور اقامت
  • گواهی تاریخ اقامت قانونی در ایتالیا (به ضمیمه تمبر مالیاتی)
  • گواهی حقوقی شهروندی همسر ایتالیایی(به ضمیمه تمبر مالیاتی)
  • گواهی مبنی بر عدم وجود اتهام در دادگاه منطقه ای که متقاضی اقامت دارد توسط دادستانی
  • گواهی ازدواج صادره از شهرستان ایتالیایی که در آن ازدواج مربوطه به ثبت رسیده (یا کپی سند ازدواج)
  • عدم محکومیت به جرایمی که حداگثر مجازات آن بیش از 3 سال حبس باشد و در جرایم غیر سیاسی عدم وجود محکومیت بیش از 1 سال

مزایا اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

برخی از مردم تصور می کنند که مهاجرت به ایتالیا و اخذ اقامت و تابعیت در این کشور کار بسیار طاقت فرسایی خواهد بود. در حالی که اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج، با امتیازات ویژه ای برای اتباع کشورهای خارجی همراه خواهد بود. یکی از بزرگترین مزیت های اقامت و تابعیت در ایتالیا برای اتباع کشروهای خارجی پس از ازدواج، امکان کار و تحصیل در ایتالیا می باشد. علاوه بر این، پس از دریافت پاسپورت این کشور می توانید بدون محدودیت به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفت و آمد کنید. به این تریب، متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج، می توانند از کیفیت زندگی و پایین بودن هزینه زندگی در ایتالیا نهایت استفاده را ببرند.

در متن زیر ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با برخی از مهمترین مزیت های اخذ اقامت و تابعیت در ایتالیا از طریق ازدواج آشنا شوید:

  • مزایا مراقبت های بهداشتی
  • خرید ملک آسان تر
  • فرصت های رای دادن
  • مزایا اجتماعی
  • آموزش عالی مقرون به صرفه تر

چالش های اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا در کنار امتیازات ویژه ای که در اختیار تمامی متقاضیان قرار می دهد، با برخی چالش های محدود نیز همراه خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از عزیمت به ایتالیا به خوبی با چالش های دریافت اقامت در این کشور آشنا شوید. یکی از بزرگترین چالش های اخذ اقامت و تابعیت در ایتالیا بوروکراسی های اداری پیچیده در فرآیند درخواست اقامت و تابعیت از طریق ازدواج می باشد. زیرا ماموران اداره مهاجرت در ایتالیا همواره سختگیری های خاصی را جهت اعطای اقامت به اتباع خارجی ارائه می دهند. جنبه های مالیاتی نیز برای اتباع کشوهای خارجی در ایتالیا، بسیار سختگیرانه و طاقت فرسا است. به طور مثال، اگر یک شهروند ایتالیایی در این کشور درآمدی نداشته باشد، ملزم به پرداخت مالیات به دولتی می باشد.

پروسه اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج هستند، می توانند به طرق مختلف برای شروع این فرآیند اقدام کنند. به طور مثال می توانند درخواست اقامت برای زندگی در ایتالیا را انتخاب کنند یا می توانند برای شهروندی ایتالیا درخواست دهند. به عبارت دیگر، همسر ایتالیایی متقاضیان می تواند 3 سال پس از ازدواج یا اتحادیه مدنی در صورت اقامت در خارج از ایتالیا برای شهروندی این کشور نیز درخواست دهد. با این حال اگر متقاضیان در ایتالیا اقامت دارند، این زمان به 2 سال کاهش می یابد. البته لازم به ذکر است که، متقاضیان باید گواهی ازدواج خود را در کنسولگری ایتالیا یا محلی که در آن ساکن هستند ثبت کنند.

علاوه بر این، برای اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج، باید شرایط ارائه درخواست خود را نیز مبنی بر ازدواج در این کشور بررسی کنید. به طور مثال، اگر در خارج از ایتالیا اقامت دارید، درخواست از طریق کنسولگری محلی بررسی می شود. اما اگر شما و همسر غیر ایتالیایی شما در ایتالیا سکونت دارید، درخواست از طریق پرفکتورای امکان پذیر خواهد بود. همچنین شایان ذکر است که، زمان رسیدگی به اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج حدود 24 ماه خواهد بود. همچنین مدت زمان پردازش ممکن است تا 36 ماه نیز تمدید شود. بنابراین با توجه به تعداد درخواست ها، بعید است همسر شما قبل از این زمان پاسخی دریافت کند. همچنین بسیار مهم است که در این مدت به کنسولگری در مورد تغییر هرگونه آدرس اطلاع دهید.

آثار حقوقی ازدواج در ایتالیا

بعداز ازدواج با یک تبعه ایتالیایی تابعیت فرد به رسمیت شناخته می شود و از آن می توان استفاده کرد و برای کشورهای مختلف ویزا اخذ نمود. برای ثبت ازدواج به صورت رسمی می توان از طریق کنسولگری اقدام نمود یا پس از رفتن به ایتالیا این امر را انجام داد. در بعضی کشورها نظیر ایران آثار حقوقی جهت اخذ تابعیت در ازدواج با مرد یا زن آن کشور متفاوت است. لیکن در مورد کشور ایتالیا، ازدواج با مرد یا زن قطعا منتهی به اخذ تابعیت می شود.

لازم به ذکر است در نظام حقوقی بعضی کشورها نظیر ایران ازدواج دارای آثار تحمیلی تابعیت می باشد برای مثال: در بند 6 ماده 976 قانون مدنی ایران اگر زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند از نظر قانون گذار خود به خود ایرانی محسوب می گردد. حال آنکه ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی متضمن اخذ تابعیت نیست. همچنین است در کشور ایتالیا که ازدواج با شخص ایتالیایی نیازمند در خواست برای اخذ تابعیت می باشد و تا شما در خواست و پرونده را ارائه نکنید تابعیت به شما ارائه نمی گرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی اشخاص در خصوص مهاجرت به ایتالیا نیز می باشد.

سوالات پرتکرار درباب اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

متقاضیانی که طالب اخذ تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج هستند باید موارد زیر را مد نظر قرار دهند:

  1. شرط اصلی برای کسب اقامت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا چیست؟ متقاضی اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج، با یکی از شهروندان رسمی کشور ایتالیا ازدواج کند و بتواند حقیقی بودن ازدواج خود را از طرق معرفی شده به اثبات برساند.
  2. آیا ازدواج با شهروند ایتالیایی منجر به اخذ تابعیت خواهد شد؟ در صورتی که فردی با یکی از شهروندان کشور ایتالیا ازدواج کند، باید مدت مشخص شده ای در پیمان ازدواج خود با وی بماند تا بتواند در نهایت پاسپورت این کشور را بدست آورد.
  3. آیا محل برگزاری ازدواج در اخذ تابعیت ایتالیا مهم است؟ محل برگزاری ازدواج نقشی در اعطای تابعیت و اقامت ایتالیا نخواهد داشت و تنها موردی که همواره مورد توجه سفارت ایتالیا قرار می گیرد، قانونی بودن و حقیقی بودن ازدواج است.
  4. افرادی که از طریق ازدواج اقامت ایتالیا را بدست می آورند چه حقوقی خواهند داشت؟ افرادی که با یکی از شهروندان کشور ایتالیا ازدواج کرده و اقامت این کشور را بدست می آورند، از کلیه حقوق یک شهروند ایتالیایی بهره مند خواهند شد و تنها حق رای در این کشور را نخواهند داشت.
  5. شرایط تحصیل برای دارندگان اقامت ایتالیا از طریق ازدواج چگونه است؟ این افراد به راحتی و همچون سایر شهروندان ایتالیایی اجازه تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور را خواهند داشت. البته در این صورت امکان استفاده از بورسیه های استانی برای آنان از بین خواهد رفت چرا که این بورسیه تنها مربوط به شهروندان خارجی است.
3.5/5 - (2 امتیاز)

30 دیدگاه برای “اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج

  1. آیلار گفت:

    سلام وقت بخیر در صورتی که بخوام با فرد ایرانی که سال هاست در ایتالیا اقامت دارن ازدواج کنم آیا من هم باید مدرک زبان داشته باشم تا بتونم برم اون کشور ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید A1 رو داشته باشید

  2. ژاله گفت:

    سلام و خسته نباشید.میخواستم بپرسم من و همسرم که ایتالیایی هستن در ترکیه ازدواج بین المللی انجام دادیم برای اخذ ویزا لازم هست که به سفارت ایران مراجعه کنیم و این ازدواج بصورت ایرانی هم ثبت بشه یا خیر؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای این موضوع مقاله رو کامل مطالعه نمایید و وکیل اختیار کنید

  3. م گفت:

    سلام، من با یک آقای ایتالیایی میخوایم ازدواج کنیم، این اقا ایتالیا زندگی میکنه اما من ایرانم،
    ایا اگر با ویزای توریستی وارد ایتالیا بشم و در همون روزها ازدواج کنم فورا میتونم اقامت ایتالیا بگیرم که اونجا زندگیمو شروع کنم، یا اینکه باید ویزای کار یا تحصیلی داشته باشم حتما؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه در این کشور زندگی کنید و اقامت اون رو از طریق ازدواج بدست بیارید باید در ابتدا یک وکیل بگیرید که در این زمینه کارهای اخذ ویزا و اقامت شما رو انجام بده و ازدواجتون هم واقعی باشه

  4. حد گفت:

    سلام
    نامزد من بعد از آشناییمون اپلای کردن و قبول شدن ایتالیا
    ما قراره قبل از رفتنش ازدواجمون رو رسمی کنیم
    با ویزای تحصیلی ایشون من چجوری میتونم بهشون ملحق شم؟
    به واقعی بودن ازدواجمون بخاطر نزدیک بودن به زمان رفتنشون شک میکنن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  5. شیوا گفت:

    سلام، من مطالب سایتتون رو در رابطه با اقامت از طریق ازدواج با ایتالیایی خوندم و سوالی که داشتم اینه که چطور باید واقعی بودن ازواج رو ثابت کنیم ؟ و اینکه چقدر زمان میبره معمولا تا من که توایران هستم ویزا بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این کار رو باید وکیل بگیرید تا براتون اثبات کنه

  6. ا. م گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دوست پسرم ایتالیایی هست و قرار هست ایران ازدواج کنیم و در ایتالیا زندگی کنیم
    سوالم این هست که چه مدت طول میکشه کارهامون درست بشه و از ایران بریم بعد از ازدواج؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید واقعی بودن ازداوجتون رو اثبات کنید تا بتونید اقامت بگیرید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. ناخداجواد گفت:

    سلام,چگونه.میشودبایک خانم ایتالیایی ازدواج کرد.لطفآاگرمیشودراهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر با یک خانم ایتالیایی برای ازدواج آشنا شدید باید اثبات کنید که ازدواجتون واقعیه

  8. ناخداجواد گفت:

    سلام,چگونه.میشودبایک خانم ایتالیایی ازدواج کرد?

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر با یک خانم ایتالیایی برای ازدواج آشنا شدید باید اثبات کنید که ازدواجتون واقعیه

  9. مهدی گفت:

    سلام من نظامی (ناجا )هستم و تقریبا یک هفته هست بازنشسته شدم و می خوام با یه زن که در ایتالیا زندگی میکنه ازدواج کنم ایشان اصالتا اهل مولداوی هستن و۲۵سال هست مقیم ایتالیا هستن و به تازگی اقامت و شهروندی ایتالیا رو کسب کردن مراحل ازدواج و اقامت چطوری هستش ایشون حاضرهستن بیان ایران و مسلمان بشن و باهم ازدواج کنیم و برای زندگی بریم ایتالیا آیا راه حل مناسبی هست ممکن هست این کار یا اینکه شماچه پیشنهادی رو میدید ممنون میشم اگه پاسخ بدید .باتشکر.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      به شما پیشنهاد میکنم مقالهمهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج و مقاله قوانین ازدواج در ایتالیا رو مطالعه کنید

  10. مرتضی گفت:

    سلام
    دوست دختر من ایرانی هستش و دانشجو ایتالیاست سالها هم در ایتالیا بوده تقریبا نه سال و اقامت تحصیلی و ایدنتیتا داره میخوایم ازدواج کنیم خواستم بدونم به من اقامت همسر رو میدن لازم به ذکر هستش که منم مدرک زبان چیلز ب۱ دارم تاثیر داره و میتونم درس هم بخونم وقتی رفتم ایتالیا ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آیا ایشون pr دارند؟

  11. Nazanin گفت:

    من دوست پسرم ایتالیایی هست
    و ما می خوایم ازدواج کنیم و دوسال اول زندگیمون رو تو ایران بمونیم
    حالا سوال من این هست که ما وقتی تو ایران زندگی می کنیم
    ایا باز هم من می تونماز طریق همسرم اقامت ایتالیا رو بگیرم؟؟یا این که باید بعد از ازدواج حتما تو ایتالیا باشیم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما حتما باید تعداد سالی در ایتالیا زندگی کنید

  12. سعيد گفت:

    با سلام و احترام؛
    من حدود ٦ ماه هست از طريق ويزاي دانشجويي ايتاليا هستم، با خانمي اشنا و قصد ازدواج دارم، ايشان اصالتا ايتاليايي هستند اما چند سالي هست مقيم انگلستلن هستند.
    مي خواستم بدونم ما چطور مي تونيم اقدام كنيم براي ازدواج و دريافت اقامت، حقيقتا دنبال ادامه تحصيل نيستم فعلا، چه مدت بعد از ازدواج و درخواست به سفارت ميتونم نوع ويزام رو از تحصيلي تغيير بدم و اجازه كار و ثبت شركت خواهم داشت.
    همچنين اقامت و ويزاي انگلستان به چه صورت خواهد شد با توجه به اقامت دوگانه ايشون، البته خانم هم به زودي در انگلستان در حال راه اندازي يك شركت هستند.
    با تشكر.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما چه کمکی از دست ما ساخته است؟

      1. سعيد گفت:

        با سلام مجدد)
        سوالاتم رو مطرح كردم، اگر پاسخ بدين ممنون ميشم يا بفرماييد چطور از خدمات شما در اين زمينه مي تونم استفاده كنم.
        با تشكر.

        1. ف.فرجی گفت:

          سلام و عرض ادب خدمت شما برای برای اطلاع از موارد با مجموعه تماس بگیرید

  13. رضا گفت:

    سلام و عرض ادب؛
    بنده قصد ازدواج با یک خانم ایتالیایی رو دارم، میخواستم بپرسم اگر ایشون بیان ایران ما میتونیم اینجا ازدواج کنیم که بنده بعدش بتونم کارای ویزام رو انجام بدم؟ و این که این پروسه چقدر طول میکشه؟
    بسیار ممنونم.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب اول از طریق ازداج باید مخاجرت کنید سپس اجازه کار بگیرید و تقریبا ۸ الی ۱۲ ماه زمان میبرد

      1. رضا گفت:

        بسیار ممنونم از پاسختون،
        ببخشید میخواستم بدونم از زمان ازدواج تا اخذ ویزا (فارغ از زمان لازم جهت گرفتن اجازه کار) چقدر ممکنه طول بکشه؟

  14. کیوان آدر گفت:

    اقامت دائمی از طریق ازدواج در هر جای اروپاوکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *