ویزای کاری

مشاغل مورد نیاز لهستان

مشاغل مورد نیاز لهستان

امسال نیز درخواست برای دریافت ویزای کار لهستان در بین متقاضیان ایرانی بالا است و مشاغل مورد نیاز لهستان یکی از سوالات مهم می باشد. اهمیت اطلاع از این موضوع نیز بدان خاطر است که متقاضیان قبل از شروع فرآیند درخواست خود می توانند از صلاحیت خود مطمئن شده و سپس اقدام نمایند. همان طوری که در ادامه این مقاله نیز مشاهده خواهید کرد، لیست مشاغل لازم لهستان در سال 2023 شامل 7 دسته کلی به صورت زیر می باشد:

  • مهندسان
  • پزشکان و پرستاران
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • تکنسین ها
  • مددکاران
  • متخصصان ساخت و ساز و تعمیر
  • رانندگان و اپراتورهای دستگاه

گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر معرفی این مشاغل همچنین در ادامه شما عزیزان را با شرایط کاری آنها و همچنین الزامات اخذ ویزای کاری لهستان نیز آشنا می کنند.

معرفی مشاغل مورد نیاز لهستان

شرایط کاری در لهستان 2023 چگونه است؟

پیش از پرداختن به بحث مشاغل مورد نیاز لهستان بهتر است کمی اطلاعات خود درباره شرایط کاری در این کشور را بالا ببریم. در لهستان کارفرمایان موظف هستند که تمامی پرسنل کاری خود را بیمه کرده، پاداش برای کارکنان خود در نظر گرفته و ضمنا ساعات کاری استاندارد را برای کارکنان خود رعایت کنند. استاندارد کاری در کشور لهستان کار حدود 40 ساعت در 5 روز کاری هفته یا به تعبیر دیگر 8 ساعت در روز می باشد. اما با نگاهی به بازار کاری لهستان می توان چنین برداشت کرد که نرخ بیکاری در این کشور روبه کاهش است.

توزیع نرخ بیکاری در لهستان

همان طوری که در نمودار بالا هم مشاهده می شود، نرخ بیکاری لهستان از 5.2% ماه جولای به 5.1% ماه اکتبر سال 2023 کاهش یافته است و گویا همین روند نزولی خود را ادامه می دهد. اما بد نیست کمی هم درباره متوسط درآمد ماهیانه در لهستان نیز بدانید. بر طبق آمار سال 2023، میانگین درآمد ماهیانه در لهستان حدود PLN7560 (زلوتی) معادل حدود €1676 (یورو) می باشد. در نمودار زیر می توان با رنج درآمدی در کشور لهستان آشنا شد:

 

رنج درآمدی در کشور لهستان

معرفی مشاغل مورد نیاز لهستان (گروه اول مشاغل)

در طی سالیان اخیر تغییرات دینامیکی زیادی در بازار کار لهستان مشاهده شده است. در حقیقت به خاطر توسعه اقتصادی همه جانبه، کشور لهستان نیازمند نیروهای متخصص خارجی است و همین امر نیز شرایط مهاجرت کاری به لهستان را ایده آل تر می کند. بر طبق تحقیقات انجام شده توسط وزارت خانواده، کار و سیاست اجتماعی لهستان بازار کاری این کشور نیازمند مشاغل زیر می باشد:

مشاغل مورد نیاز لهستان- شماره 1 مهندسان: این دسته از مشاغل شامل مهندسان صنعتی و تولید (کد 2141)، مهندس فناوری بتن (کد 214912)، مهندس فناوری شیشه (کد 214916) و مهندسان برق (کد 2115) می باشد. ضمنا بسته به تخصص مهندسان درآمد ماهیانه آنها در لهستان بین PLN3000 الی PLN16000 (زلوتی) خواهد بود.

مهندسان در لهستان

مشاغل مورد نیاز لهستان- شماره 2 پزشکان و پرستاران: این دسته از مشاغل شامل متخصصان پزشکی (کد 2212)، پرستاران بدون تخصص یا درحال کارآموزی (کد 2221) و پرستاران متخصص (کد 2222) می باشد. در این میان نیز میانگین درآمد ماهیانه پزشکان درجه دوم در لهستان حدود PLN8000 (زلوتی) اما متوسط دریافتی پرستاران با توجه به تخصص آنها بین PLN2500 الی PLN3000 (زلوتی) است.

مشاغل مورد نیاز لهستان- شماره 3 فناوری اطلاعات یا IT: این دسته مشاغل در لهستان شامل آنالیزورهای سیستم کامپیوتر (کد 2511)، متخصصان توسعه سیستمهای اطلاعات (کد 2512)، توسعه دهندگان شبکه و مولتی مدیا (کد 2513)، توسعه دهندگان اپلیکیشن (کد 2514)، توسعه دهندگان و آنالیزورهای کامپیوتر (کد 2519)، طراحان و مدیران پایگاه داده (کد 2521)، مدیران سیستم کامپیوتر (کد 2522)، متخصصان شبکه کامپیوتر (کد 2523) و متخصصان پایگاه داده و شبکه های کامپیوتر (کد 2529) می باشد. متوسط درآمد این دسته از شاغلین در لهستان با توجه به تخصصشان بین PLN2500 تا PLN17000 (زلوتی) می باشد.

آنالیزورهای سیستم کامپیوتر در لهستان

معرفی مشاغل مورد نیاز لهستان (گروه دوم مشاغل)

در ادامه به معرفی گروه دوم از مشاغل مورد نیاز لهستان در سال 2023 می پردازیم که عبارتند از:

مشاغل مورد نیاز لهستان- شماره 4 تکنسین ها: این دسته از مشاغل شامل تکنسین های ساخت و ساز (کد 3112)، تکنسین مهندسی الکتریک (کد 3113) و مهندسی الکترونیک و مشاغل مرتبط با آن (کد 3114) می باشد. متوسط درآمد این مشاغل در لهستان بین PLN2400 الی PLN6400 (زلوتی) می باشد.

تکنسین ها در لهستان

مشاعل مورد نیازدر لهستان- شماره 5 مددکاران و کارگران خدمات اجتماعی: متوسط درآمدی این دسته از مشاغل در لهستان حدود PLN1800 (زلوتی) می باشد.

مشاغل مورد نیاز برای لهستان- شماره 6 متخصصان ساختمانی و متخصصان تعمیر: این دسته شامل بناها (کد 7112)، متخصصان بتن و میکسرهای بتن (کد 7114)، نجارها و متخصصان میکسر بتن (کد 7115)، کارگران ساخت جاده (کد 7116)، سازندگان بام (کد 7121)، استادان پارکت و سرامیک و کاشی (کد 7122)، گچ کاران (کد 7123)، نقاشان و تمیزکاران (کد 7131)، جوشکاران (کد 7212) و قفل سازها (کد 7222) می باشد. متوسط درآمد ماهانه ایم مشاغل در لهستان حدود PLN2300 الی PLN4500 (زلوتی) است.

متخصصان ساختمانی و متخصصان تعمیر در لهستان

مشاغل مورد نیاز در کشور لهستان- شماره 7 رانندگان و اپراتورهای دستگاه: اینها شامل راننده اتوبوس (کد 833101)، رانندگان کامیون (کد 8332)، اپراتورهای تجهیزات (کد 8342)، اپراتورهای تجهیزات حمل مصالح (کد 8343) می باشد که متوسط درآمدی آنهال بین PLN2800 الی PLN5300 (زلوتی) است.

اپراتورهای دستگاه در لهستان

مراحل و مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری لهستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، پروسه درخواست ویزای کاری لهستان از یافتن پیشنهاد کاری شروع می شود. مرجع رسیدگی به درخواست ها نیز خود سفارت لهستان می باشد.

برای درخواست این ویزا نیز طی مراحل زیر ضروری است:

مراحل درخواست ویزای کاری لهستان 2023
مرحله اولمراجعه به سفارت لهستان
مرحله دوماخذ وقت سفارت برای انجام مصاحبه
مرحله سومجمع آوری مدارک مورد نیاز
مرحله چهارمتحویل درخواست ویزا

اما مدارک لازم جهت درخواست ویزای کاری لهستان 2023 از این قرار است:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست تکمیلی
  • عکس پاسپورتی
  • بلیط پرواز
  • بیمه سلامت
  • گواهی اسکان
  • قرارداد کاری
  • رزومه یا CV
  • گواهی عدم سوء سابقه

مدت زمان رسیدگی و هزینه درخواست ویزای کار لهستان

اصولا یکی از سوالات و ابهامات اغلب متقاضیان ویزای کار لهستان نیز اطلاع از مدت زمان رسیدگی به تقاضای آنها و نیز مقدار هزینه لازم برای درخواست این ویزاست. مدت زمان رسیدگی به درخواست ها معمولا تا 6 هفته کاری یا کمی بیشتر طول می کشد. به همین دلیل نیز به متقاضیان توصیه می شود که حدافل از 2 ماه قبل درخواست خودشان را به سفارت لهستان ارائه دهند.

اما در مورد هزینه درخواست ویزای کار لهستان نیز بایستی به جدول زیر مراجعه کرد:

نوع ویزاهزینه ویزا
ویزای کاری کوتاهتر از 3 ماه11.05 €
ویزای کاری بیشتر از 3 ماه22.10€
مجوز کاری تایپ D44.19€

شرایط ویزای کار برای متقاضیان مشاغل مورد نیاز لهستان

در کل برای کار در لهستان، متقاضیان ضمن داشتن قرارداد کاری و اخذ مجوز کار صادره از طرف وزارت کار این کشور همچنین نیازمند ویزای کاری لهستان هستند. ویزای مذکور از نوع ویزای تایپ D یا اقامت بلند مدت بوده و به متقاضیان اجازه اقامت در لهستان را البته با توجه به مدت مقرر در قرارداد کاری آنها می دهد. بنابراین کارفرمای لهستانی کسی است که با آگهی پست شغلی در روزنامه ها و تحویل درخواست به اداره Voivode در لهستان نسبت به اخذ مجوز کار برایتان اقدام می کند. اما مراحل اخذ این مجوز در لهستان از این قرار است:

مراحل اخذ مجوز کار در لهستان

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، یافتن کارفرما برای عقد قرارداد کاری شاه کلید اخذ ویزای کار لهستان می باشد. از دیگر شرایط اخذ این مجوز در لهستان ارائه مدارک مهمی مثل پاسپورت، بیمه نامه، گواهی تمکن مالی کافی و غیره می باشد. هموطنان گرامی همچنین برای اطلاع از امتیازات اخذ ویزای کار لهستان و مهاجرت به این کشور نیز می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

12 دیدگاه برای “مشاغل مورد نیاز لهستان

  1. لیلا گفت:

    سلام وقت بخیر من تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی رو بلدم چند سال سابقه کار آزاد در این زمینه رو دارم و مدرک فنی حرفه ایی هم دارم ،آیا برای مهاجرت کاری به کشور لهستان باید از اونجا درخواست داشته باشم و اینکه اصلا شغل که کار هنر دست هست اونجا خواهان داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما باید یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید
      بله حرفه شما مورد تقاضا هست فقط باید از طریق سایت های کاریابی شغل خودتون رو پیدا کنید

  2. فافا گفت:

    سلام. ایا برای مهاجرت کاری از هنرمندان ک دارای سابقه هنری هستند استقبال میشه؟ و شرایط درخواستش ب چ صورته؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لهستان این ویزا رو به صورت مجزا نداره ولی شما می تونید شانستون رو امتحان کنید

  3. امیرعلی گفت:

    سلام، من راننده لیفتراک ، و جوشکار برق و co2 هستم ، 38 ساله هستم، میخام چطور میتونم درخواست کار بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد رسمی کار از این کشور داشته باشید تا بتونید درخواست ویزای کار کنید.
      باید از سایت های کاریابی موجود دراین کشور استفاده کنید

  4. ramtin گفت:

    سلام من 800میلیون سرمایه دارم و مجرد و 31ساله هستم میخاستم بدونم بهترین راه برای گرفتن اقامت لهستان چیه ک بتونم موفق بشم. ممنون میشم راهنمایی کنید?

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اقامت لهستان بهترین روش میتونه تحصیلی و یا ثبت شرکت باشه برای شما

  5. Ali mohebi گفت:

    با سلام
    من مهندس مکانیک هستم
    و بالای دو سال سابقه کار دارم
    ۳تا سوال دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
    ۱.آیا با پیشنهاد کاری من باید گردش حساب ۶ ماهه ارائه بدم؟ در صورت گرفتن قرار داد کاری چطور؟
    ۲. اگر این پیشنهاد کاری با حداقل حقوق باشه چون من لیسانس دارم مشکلی نیست؟
    ۳. آیا با رشته من (گرایش ساخت و تولید)
    می توانم برای شرکتی که در زمینه ساخت و ساز مبلمان و طراحی داخلی هست اقدام کنم آفیسر گیر نمیده مبلمان کجا و رشته مکانیک کجا؟
    با تشکر از محبت شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      گردش مالی نیازه و اگر حداقل حقوق اون کشور باشه مشکلی نیست اما باید مرتبط با مدرک تحصیلیتون باشه

  6. irajarminpor گفت:

    سلام
    من کارشناس پرستاری با ۱۰ سال سابقه کار هستم ایا برای لهستان میتوانم اقدام کنم?

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در لهستان نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت
      در غیر این صورت برای کار در کشورهایی اقدام کنید که شانس ویزا داشته باشید
      در همین خصوص مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان v رو مطالعه کنید
      یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *