ویزای تحصیلی

تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان

تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان

تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان انتخاب اول بسیاری از افراد برای مهاجرت می باشد اما پیش از اقدام باید شرایط کامل را احراز نمود. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا اطلاعاتی درباره تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان و هزینه های رندگی در پرتغال به دست آورید. توصیه ما به شما عزیران این است که قبل از هرگونه اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال از مشاوران و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید تا بتوانید برای نیل به هدف خود از بهترین و مطمئن ترین راه استفاده نمایید.

  • شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل در پرتغال چیست؟
  • برای تحصیل در کشور پرتغال چه سطحی از زبان پرتغالی لازم است؟
  • مدارک لازم برای اپلای از دانشگاه های پرتغال چیست؟
  • برترین دانشگاه های پرتغال 2023 کدامند؟
  • شرایط تحصیل رشته پزشکی در پرتغال به چه صورتی است؟
  • چگونه باید برای درخواست ویزای تحصیلی پرتغال اقدام کرد؟
  • امسال هزینه درخواست ویزای تحصیلی پرتغال چقدر است؟
  • شرایط کار دانشجویی و اخذ بورس تحصیلی در پرتغال چیست؟

کشور پرتغال واقع در غربی ترین قسمت قاره اروپا می باشد. جمعیت آن تقریبا 11 میلیون نفر و با مساحتی حدود 93 کیلومتر مربع می باشد، نوع حکومت پرتغال جمهوری است و لیسبون پایتخت آن می باشد، یکی از مهمترین شهرهای اتحادیه اروپا است و زبان رسمی این کشور پرتغالی است اما زبان انگلیسی نیز در آن رایج میباشد. پرتغال جزء اتحادیه اروپا است که از نظر تاریخی کشوری با قدمت به حساب می آید. پرتغال از نظر آب و هوایی مساعد است و البته یکی از گرم ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود و شهرهای پرجمعیت آن لیسبون و پورتو هستند. واحد پول این کشور یورو € می باشد. اقتصاد این کشور اصولا بر مبنای کشاورزی، ماهیگیری و معادن است.

نحوه تحصیل در پرتغال 2023 بدون مدرک زبان

پرتغال دارای ویژگی هایی بسیار جالبی است که باعث می شود دانشجویان بین المللی برای تحصیل به این کشور علاقه مند شوند و آن شرایط آب و هوایی شگفت انگیز، سواحل زیبا، مناظر جذاب و غذاهای دوست داشتنی است. ویژگی دیگر این است که پرتغال یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است. بطور کلی تحصیل در پرتغال در سال 2023 در دوره های ابتدایی و دوره متوسطه 12 ساله می باشد. اگر یک شخص خارجی بخواهد در این دوره ها در پرتغال درس بخواند باید حتما یکی از والدین او تبعه پرتغال باشند یا اقامت آن را داشته باشند.

دانشگاه های دولتی ارزانتر از دانشگاه های خصوصی هستند اما با این حال بعضی از دانشگاه های خصوصی تا 100% تخفیف از هزینه های تحصیل را برای دانشجویان بر اساس ارزیابی نمرات دانشجویان در نظر میگیرد. میانگین هزینه تحصیل در پرتغال برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 950€ تا 1250€ (یورو) در سال می باشد. برای دوره های دکترا هزینه ها چیزی حدود 2500€ تا 3000€ (یورو) در سال است.

نحوه تحصیل در پرتغال 2023 بدون مدرک زبان

دانشگاه های مقرون به صرفه در پرتغال

دانشگاه کاتولیک پرتغال: تحصیل در این دانشگاه بطور متوسط 700€ در سال می باشد. موسسه پلی تکنیک Braganca که هزینه تحصیل در آن بطور متوسط 1050€ (یورو) در سال است. موسسه پلی تکنیک لیریا با هزینه تحصیل بطور متوسط 1150€ (یورو) در سال است. موسسه پلی تکنیک Tomar با هزینه تحصیل متوسط 1400€ (یورو) سالیانه می باشد.

این نکته را باید بدانیم که سیستم آموزشی به 2 صورت دانشگاهی و پلی تکنیک است که تحصیل در موسسات آموزش عالی پلی تکنیک بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد به این علت که شرایط کاریابی و کار پیدا کردن برای فارغ التحصیلان این دسته راحت تر می باشد. کشور پرتغال در نظام دولتی خود مجموعا دارای 16 دانشگاه، 20 موسسه پلی تکنیک، 6 موسسه آموزش عالی و در نظام دانشگاه های خصوصی دارای 36 دانشگاه خصوصی و 64 موسسه پلی تکنیک می باشد.

شرایط پذیرش از دانشگاه های پرتغال

برای پذیرش از دانشگاه های سطح کشور پرتغال، دانشجویان نیازی به مدرک زبان انگلیسی IELTS ندارند ولی در عوض آنها بایستی مدرک مهارت زبان پرتغالی در سطح B1/B2 (بسته به دانشگاه انتخابی) ارائه دهند. علاوه بر این از دیگر شرایط پذیرش از دانشگاه های پرتغال می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه بهمراه مارک شیتز با معدل کل (GPA) خوب می باشد. مثلا دانشجویان برای افزایش شانس پذیرششان از دانشگاه لیسبون نیازمند ارائه GPA حداقل 2 هستند. و شرط آخر که ممکن است برخی از دانشگاه های پرتغال خواستار آن باشند، قبولی متقاضیان در آزمون ورودی است. که البته امکان شرکت در آن در محل سفارت پرتغال نیز فراهم می شود.

برنامه های تحصیلی متنوع و جذابی نیز توسط این دانشگاه های پرتغالی به دانشجویان عرضه می شود که از آن جمله می توان به پزشکی، مهندسی، روانشناسی، علوم زیست، علوم اجتماعی، مدیریت، هنرها و … اشاره نمود. معمولا نیز درخواست پذیرش مستقیما و بصورت آنلاین به خود دانشگاه پرتغالی ارسال می شود. در این میان متقاضیان نیز بایستی در جریان باشند که در نظام آموزش عالی پرتغال همه ساله 3 تا مهلت پذیرش به ترتیب زیر برای داوطلبان وجود دارد:

  • اولین مهلت پذیرش: آوریل- می
  • دومین مهلت پذیرش: جوئن- جولای
  • سومین مهلت پذیرش: آگست- سپتامبر

با این توضیحات اکنون به معرفی برترین دانشگاه های پرتغال در سال 2023 از نظر دو تا از معتبرترین رنکینگ های بین المللی می پردازیم:

دانشگاهرتبه در رنکینگ QSرتبه در رنکینگ Times
دانشگاه کاتولیک پرتغال801351
دانشگاه پورتو274401
دانشگاه لیسبون335501

هزینه تحصیل و زندگی در پرتغال

هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف کشور پرتغال عبارتند از:

اسامی دانشگاه هاهزینه تحصیل سالیانه به یورو
دانشگاه آویوربطور متوسط 5000€
دانشگاه کویمبرابطور متوسط 1500€ تا 1800€
دانشگاه لیسبونبطور متوسط 2500€
دانشگاه پورتوبطور متوسط 3000€ تا 4500€

همانطور که قبلا هم گفته شد پرتغال یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا است. البته هزینه های زندگی در مناطق مختلف قطعا متفاوت است. اما هزینه های زندگی بطور میانگین بین 500€ تا 800€ (یورو) در ماه می باشد که این میزان هزینه شامل همه مخارج از جمله غذا، حمل و نقل عمومی و سایر هزینه ها است، لیسبون دارای بالاترین میزان هزینه زندگی می باشد. در حالی که هزینه زندگی در پرتغال در شهرهای کوچک مانند کیمبرا و پورتو حدود 600€ (یورو) در ماه است.

امکان تحصیل لیسانس در پرتغال بدون مدرک زبان

امکان تحصیل لیسانس در پرتغال بدون مدرک زبان

در مقطع لیسانس در بیشتر دانشگاه ها زبان تدریس به زبان پرتغالی می باشد. برای زبان انگلیسی فرد نیاز به مدرک زبان آیلس 6 یا 6.5 دارد اما برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. به عنوان دانشجو می توان در دوره لیسانس هفته ای 20 ساعت کار کرد تا بخشی از هزینه های زندگی تامین شود و در دوره کارشناسی ارشد نیز به مدت 20 ساعت در هفته و برای دوره دکترا هفته ای 30 ساعت اجازه کار وجود خواهد داشت.

تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان برای ایرانیان

دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دوره لیسانس در کشور پرتغال را دارند نیازمند ارائه مدرک پیش دانشگاهی خود هستند، در صورتی که افراد موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی نشده باشند و دوره دبیرستان را تمام کرده باشند، برای ادامه تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی می توانند در موسسات کشور پرتغال این دوره را بگذرانند. برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال افراد نیاز به زبان پرتغالی ندارند.

در حقیقت دانشجویانی که می خواهند برای مهاجرت تحصیلی به پرتغال اقدام نمایند نه تنها نیاز به آشنایی به زبان پرتغالی ندارند. بلکه اگر زبان انگلیسی را هم ندانند و نمره مربوطه برای ارائه به دانشگاه و موسسات را نداشته باشند می توانند در دوره های زبان شرکت کنند تا به سطح مناسب و ایده آل زبان برسند و بعد از آن برای دانشگاه و مقطع مورد نظر خود اقدام نمایند. در مورد هزینه دوره های زبان در پرتغال بسته به نوع کالج متفاوت و تقریبا بین 250€ تا 400€ (یورو) می باشد.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در پرتغال

خیلی از دانشجویان و علاقه مندان تحصیل پزشکی در اروپا به فکر تحصیل این رشته در کشور پرتغال هستند. بزرگترین دلیل آنها نیز در انتخاب پرتغال، هزینه تحصیلی نسبتا پایین آن می باشد. متوسط هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان پزشکی در این کشور بین 3000 الی $ 8000 (دلار) متغیر است. که در قیاس با شهریه خیلی از دانشگاه های پزشکی غربی پایین تر است. کلا کورس پزشکی در دانشگاه های معتبر پرتغالی حدود 6 سالی طول می کشد و کورس شامل کلاس های تئوری و عملی مختلف است. و دانشجویان برای پذیرش از این رشته تحصیلی نیازمند تامین شرایط ذیل هستند:

  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه در رشته علوم تجربی
  • قبولی در آزمون ورودی پزشکی با کسب 60% نمرات در دروس PCB
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL

در ضمن از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی پرتغال نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

برترین دانشگاه های پزشکی پرتغال
رتبه ملینام دانشگاه
1دانشکده پزشکی دانشگاه کویمبرا
2دانشکده پزشکی NOVA- دانشگاه NOVA لیسبون
3دپارتمان علوم پزشکی دانشگاه بیرا
4دپارتمان پزشکی و علوم زیست پزشکی دانشگاه آلگارو
5دانشکده پزشکی دانشگاه مینهو
6دانشکده پزشکی دانشگاه لیسبون
7دانشکده پزشکی دانشگاه پورتو

شرایط اخذ بورس تحصیلی پرتغال

اصولا یکی دیگر از امتیازات تحصیل در دانشگاه های پرتغال امکان دسترسی دانشجویان بین المللی به انواع بورسیه های تحصیلی است. بورسیه هایی که توسط نهادهای مختلف و برای تمامی دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف اعطاء می شود. گاها بصورت فول فاند و گاها پارت فاند واغلب نیز معیار اعطای این بورس ها اثبات برتری تحصیلی است. از جمله معروفترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

میزان بورسمتقاضیانعنوان بورس
متغیر بین €1000 الی €2000 (یورو)دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس (شهریه جزئی)بورسیه شایستگی برای دانشجویان لیسانس در دانشگاه کویمبرا
€1000 (یورو)دانشجویان لیسانس و فوق لیسانسبورسیه های بین المللی در دانشگاه آویرو
متغیردانشجویان فوق لیسانسبورسیه های فوق لیسانس اراسموس موندوس
$5000 (دلار)دانشجویان لیسانسبورسیه Gilman-FLAD پرتغال
شهریه کاملدانشجویان PhDبورسیه های دکترای کارنژی ملون پرتغال
شهریه کامل، هزینه زندگی، هزینه حمل و نقل و هزینه مسافرتیدانشجویان فوق لیسانس و دکترابورسیه خدمات اجتماعی و دانشگاه پورتو
شهریه کامل و بخشی، هزینه زندگی، هزینه حمل و نقل و هزینه مسافرتیدانشجویان لیسانس و فوق لیسانسبورسیه انسیتیو کاموس
شهریه کامل و بخشی بعلاوه هزینه زندگیدانشجویان لیسانس و فوق لیسانسفلوشیپ های کاتولیک برای دانشجویان آمریکایی پرتغالی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

مدارکی را که باید ارائه دهید بسته به شرایط شما و رشته ای که قصد مدارک اصلی به شرح زیر می باشند:

  • گذرنامه معتبر
  • اصل شناسنامه و کپی آن
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • عکس
  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • چاپ فرم درخواست ویزا که به صورت الکترونیکی پر می شود
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی پرتغال 2023 به میزان €90 (یورو)
  • نامه تمکن مالی

در این مقاله سعی بر این شد تا در مورد تحصیل در پرتغال به شما عزیزان توضیح دهیم تا بتوانید دید مناسب تری برای ادامه تحصیل در کشور پرتغال و همچنین تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال اقدام نمایید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات و راهنمایی در زمینه تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان به شما می باشند.

سوالات درباب شرایط تحصیل در پرتغال 2023

پرتغال از یک سیستم آموزش عالی کیفیت برتر و خوبی برخوردار است و در سال های اخیر توجه دانشجویان بین المللی را به سوی خود جلب کرده است. و این دانشجویان برای تحصیل در پرتغال سوالات مختلفی طرح می کنند:

  • بهترین دانشگاه پرتغال 2023 چه نام دارد؟ از نظر رنکینگ دانشگاههای برتر جهان QS دانشگاه پورتو به عنوان بهترین دانشگاه این کشور محسوب می شود.
  • شرایط تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان چیست؟ فرد متقاضی بجای ارائه مدرک IELTS بایستی مدرک مهارت زبان پرتغالی در سطح B1/B2 ارائه نماید.
  • مدت زمان تحصیل پزشکی در پرتغال چقدر است؟ تحصیل کورس پزشکی در کشور پرتغال حدود 6 سالی طول می کشد.
  • هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال چقدر است؟ هزینه های زندگی بطور میانگین بین 500€ تا 800€ (یورو) در ماه می باشد.
  • متوسط شهریه تحصیل در پرتغال چقدر است؟ میانگین هزینه تحصیل در پرتغال برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 950€ تا 1250€ (یورو) در سال می باشد. برای دوره های دکترا هزینه ها چیزی حدود 2500€ تا 3000€ (یورو) در سال می باشد.
  • ویزای تحصیلی پرتغال چه نوع ویزایی است؟ این ویزا از نوع ویزاهای بلند مدت تایپ D کشور پرتغال محسوب می شود.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی پرتغال چقدر است؟ به میزان EUR 90 (یورو)
  • آیا امکان کار دانشجویی در پرتغال برای دانشجویان خارجی فراهم است؟ دانشجویان خارجی می توانند تا 20 ساعت در هفته را کار بکنند.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *