ویزای تحصیلی

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

سوئد کشوری اروپایی است که نسبت به سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی از جمله نروژ و دانمارک هزینه های کمتری دربرخواهد داشت. در میان انواع ویزا و برنامه های مهاجرتی سوئد در سال های اخیر و تاکنون در سال 2023 مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل تقاضای بالایی دارد. اتفاقا در این باب سوال های زیادی از سوی متقاضیان ایرانی مطرح می شود:

  • ویزای تحصیلی سوئد برای چه افرادی بهتر است؟
  • ویزای تحصیلی سوئد در چه مقاطعی صادر می شود؟
  • با چه شرایط سنی می توان برای تحصیل در سوئد اقدام کرد؟

آمار بیکاری سوئد در ژانویه 2023 تنها 7.7% بوده یعنی پس از تحصیل دانشجویان این شانس را خواهند داشت تا ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند. با اخذ ویزای کاری در نهایت پس از چند سال نیز می توان اقامت دائم سوئد را اخذ نمود. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سال 2023 ارائه شده است.

معرفی کشور سوئد

کشور کوچک سوئد در شمال قاره اروپا واقع شده و یکی از چند کشور حوزه اسکاندیناوی می باشد. امروزه کشور سوئد به عنوان یکی از مرفه ترین و بهترین کشورهای جهان از نظر امنیت و ثبات اقتصادی و شرایط استاندارد زندگی شناخته می شود. میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار کم و برابری جنسیتی در سطح بسیار مطلوبی نسبت به سایر کشورها قرار دارد. این کشور مرفه چند فرهنگی نیز می باشد، به طوری که 15% از جممعیت ساکن آن متولد کشورهای دیگر و یا از خانواده های غیر سوئدی می آیند.

پایتخت آن استکهلم، زبان رسمی، سوئدی و جمعیت آن حدود 10.2 میلیون نفر می باشد در چند سال اخیر سوئد با وجود آب و هوای سرد و نه چندان مطلوب، ولی به دلیل داشتن شرایط ایده آل زندگی به لیست کشورهای مهاجر پذیر دنیا اضافه شده است و افراد زیادی سوئد را برای ادامه تحصیل و زندگی انتخاب می نمایند، از آنجا که مهاجرت تحصیلی همواره یکی از روش های نسبتاً آسان و کم خطر محسوب می شود، در این مقاله مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل را بررسی می نمائیم.

بررسی مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

یکی از راه هایی که در سال های اخیر از سوی ایرانیان برای مهاجرت به اروپا بسیار پر درخواست بوده اخذ ویزای تحصیلی سوئد می باشد. در ابتدا عواملی که در میزان تقاضای بالای این ویزا تاثیر دارد معرفی می شوند:

  • امکان اخذ ویزای همراه بصورت همزمان برای اعضای خانواده
  • مهاجرت از طریق تحصیل با سطح آیلتس پایین به سوئد
  • استفاده از نظام آموزشی رایگان برای فرزندان
  • امکان کار نیمه وقت حین تحصیل
  • امکان اخذ ویزای کار پس از پایان تحصیل
  • مدارک تحصیلی معتبر در سطح بین المللی
  • کیفیت زندگانی بسیار بالا
  • امکان اخذ اقامت اروپایی و کار در کلیه کشورهای اروپایی
  • کسب سابقه کاری در یک کشور پیشرفته اروپایی
  • امکان به همراه آوردن اعضای خانواده

مهاجرت تحصیلی به سوئد

یکی از عوامل اشتیاق مهاجران برای تحصیل در سوئد اخذ ویزای همراه به صورت همزمان می باشد. طبیعتا درخواست مورد دلخواه متقاضیان این است که بتوانند اگر دارای همسر و فرزند هستند این عزیزان هم در کنار خود از همان ابتدا داشته باشند. در راستای موضوع ویزای تحصیلی سوئد می توان گفت که این ویزا که به عنوان ویزای همراه دانشجو شناخته می شود در اکثر کشورهای اروپایی امکان اخذ این ویزا بصورت همزمان نیست.

دریافت ویزای تحصیلی سوئد می تواند فوائد فراوانی را به همراه داشته باشد و مهم ترین آن امکان سفر همزمان به سوئد با خانواده است.

نگران مراحل و قوانین دریافت ویزای تحصیلی سوئد نباش، کلیک کن

برترین دانشگاه های کشور سوئد

همانند اکثر کشورهای دنیا کودکان سوئدی از سن 6 سالگی به مدرسه می روند و تا سن 17 سالگی تحصیلات خود را در مقطع دبیرستان به پایان می رسانند. این مقطع به صورت اجباری می باشد و افراد را برای تحصیلات عالیه و ورود به دانشگاه ها آماده می سازد، پس از پایان دوره دبیرستان دوره های دو ساله توسط دانشگاه ها ارائه می شود که معمولاً دوره هایی جهت ورود به بازار کار می باشند که پس از اتمام شدن این دوره ها امکان راه یابی به دانشگاه ها نیز وجود دارد. موسسات آموزش عالی گوناگون با شرایط تحصیلی و هزینه های تحصیلی مختلف وجود دارد.

برای آشنایی با برترین موسسات آموزش عالی کشور سوئد (2023) لطفا جدول زیر را ملاحظه نمایید:

ردیفدانشگاهرتبه در رنکینگ بین المللی Timeرتبه در رنکینگ جهانی QSشهر
1دانشگاه کارولینسکا36استکهلم
2دانشگاه لوند10397لوند
3دانشگاه KTH201-25098استکهلم
4دانشگاه آپسالا111124آپسالا
5دانشگاه استکهلم183181استکهلم
6دانشگاه چالمرز201-250139گوتنبرگ

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در مقاطع دانشگاهی

دانشگاه های سوئد برنامه تحصیلی خود را طبق استانداردهای اروپایی ارائه می دهند و شامل دوره های زیر می باشد: دوره لیسانس که معمولاً به زبان سوئدی تدریس می شود و معمولاً 3 یا 4 سال به طول می انجامد، دوره فوق لیسانس که یک دوره 1 یا 2 ساله می باشد و هم به زبان سوئدی و هم به زبان انگلیسی تدریس می شود. دوره دکترا یا PHD شامل دوره های تحقیقاتی هستند که شامل چندین کار در زمینه پایان نامه است مدت زمان و تنظیم برنامه های دکترا در سوئد بین دانشگاه ها متفاوت است.

اگر کشور محل تولد شخص جز کشورهای اروپایی نباشد فرد برای ورود به کشور سوئد نیاز به ویزا دارد، ایران از جمله این کشورهاست، اگر تحصیل افراد در سوئد طولانی تر از سه ماه باشد، قبل از آمدن به سوئد افراد به اجازه اقامت نیاز خواهد داشت، برای واجد شرایط بودن، اشخاص باید نامه پذیرش دانشگاهی معتبر را در سوئد داشته باشند و اولین هزینه تحصیلی خود را پرداخت کنند.

انتخاب دانشگاه تحصیلی در سوئد

ابتدا تحقیق و انتخاب دانشگاه، رشته و شهر مورد نظر آماده نمودن کلیه مدارک لازم از جمله ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات، مدارک زبان مورد نظر دانشگاه، سند پرداخت هزینه تحصیلی، چند قطعه عکس ارسال درخواست به صورت آنلاین از طریق وبسایت دانشگاه مستندات حمایت مالی خود را آماده شود. این مدارک شامل نسخه ای از گذرنامه و نامه پذیرش و همچنین اثبات این می شود که فرد می تواند در طول زمان اقامت به عنوان یک دانشجو در سوئد از لحاظ مالی از خود حمایت کند. اگر در کمتر از یک سال در سوئد اقامت دارد، همچنین باید مدرک بیمه سلامت را داشته باشد .داشتن گذر نامه معتبر با 6 ماه یا بیشتر اعتبار برای ارائه ضروری است.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

مثلا اگر فردی بخواهد به تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد بپردازد از وی مدرک زبان آیلتس 6.5 خواسته می شود تا مستقیم در برنامه تحصیلی شروع به تحصیل کند. دلیلی که شاید سوئد را برای تحصیل محبوب می کند این است که دانشجویان خارجی می توانند با سطح آیلتس کمتری هم برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. در واقع این موقعیتی است که در اکثر کشورها برای دانشجویان خارجی از سوی نظام آموزشی پیش بینی شده است.

آیا تحصیل بدون مدرک زبان در سوئد برای یک تبعه خارجی امکان پذیر است؟ دانشجویان می توانند با دانش زبان آیلتس حداقل 5.5 برای ورود به دوره ارشد درخواست نمایند که قبل از شروع برنامه اصلی در یک دوره حداقل شش ماهه زبان شرکت می نمایند. معمولا خیلی از دانشجویانی که خواندن زبان برای آنها در کشورشان سخت است می توانند از این موقعیتی که کشور سوئد داراست استفاده نمایند.

شرایط تحصیل رایگان در سوئد

ارائه مدرک زبان نیز یکی از شروط راه یافتن به دانشگاه های سوئد است ولی یک راه حل مناسب برای اشخاصی که مدرک زبان ندارند ثبت نام در دوره های زبان در کشور سوئد است که معمولاً 6 ماه زمان می برد و قبولی شخص در دانشگاه به صورت مشروط تا زمان دریافت مدرک زبان می باشد. دانشگاه های سوئد تا سال 2011 میلادی برای دانشجویان بین المللی رایگان بودند اما پس از سال 2011 دانشگاه ها این امتیاز را حذف کردند و در حال حاضر تحصیل در سوئد نیاز به تقبل هزینه دارد.

با وجود اینکه دانشجویان اجازه کار در طول دوران دانشجویی را دارند و ویزای دانشجویی برای این امر کافی است اما نکته مهم این است که یافتن کار دانشجویی مستلزم دانستن زبان سوئدی می باشد که همین موضوع یافتن کار را برای اشخاص سخت می سازد. پس توصیه می شود اشخاصی که قصد کار در حین تحصیل را دارند اول زبان سوئدی رادر حد مطلوبی بیاموزند.

میزان هزینه زندگی در سوئد در سال 2023

شرایط تحصیل پزشکی در سوئد

یکی از بهترین رشته ها برای اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی به سوئد 2023 رشته پزشکی است. رشته ای که در اغلب دانشگاه های معتبر سوئدی از جمله موسسه کارولینسکا به دو زبان سوئدی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. این برنامه تحصیلی کلا 5.5 سال طول می کشد. از جمله گرایشات تحصیلی در این رشته از دانشگاه های سوئدی نیز می توان به پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اشاره نمود.

همچنین بهترین دانشگاه های پزشکی سوئد که عبارتند از:

بهترین دانشگاه های پزشکی سوئد
رتبه 1موسسه کارولینسکا
رتبه 2دانشگاه آپسالا
رتبه 3دانشگاه استکهلم
رتبه 4دانشگاه گوتنبرگ

و اما شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی سوئد نیز به این صورت است که:

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی سوئد

در ضمن سن متقاضیان نیز بایستی بین سنین حداقل 17 سال و حداکثر 25 سال باشد. نکته آخر هم اینکه شهریه سالانه تحصیل این رشته جذاب در سوئد در حدود $9200 (دلار) می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد در سال 2023

سال تحصیلی در سوئد به دو ترم تقسیم می شود، شامل 40 هفته (20 هفته در هر ترم) است، ترم پاییز اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز شده و در ماه ژانویه به پایان می رسد. ترم بهار ماه ژانویه آغاز شده و تا ماه ژوئن به طول می انجامد. در طول ترم هیچ دوره تعطیلی رسمی وجود ندارد، با این حال تعطیلات کریسمس و عید پاک تعطیلات رسمی هستند. دانشجویان بین المللی باید حدود 6 ماه قبل از آغاز هر ترم پذیرش خود را از دانشگاه دریافت نموده و مدارک لازم را برای ارائه آماده نمایند. همانطور که اشاره شد سوئد سیستم تحصیلات رایگان را از سال 2011 حذف نمود و اکنون در سال 2023 تحصیل در سوئد جزء گزینه های نسبتاً گران می باشد به خصوص زندگی در پایتخت این کشور، استکهلم گرانتر نیز می باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از سوئد

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از سوئد

بخشی از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های سوئد در حال حاضر ایرانیان هستند. چرا که این کشور در بیش تر موارد علاوه بر خود دانشجو برای همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز ویزای همراه صادر می کند. پذیرش از دانشگاه های سوئد نه خیلی دشوار است نه ساده و مدارک متعددی باید ارسال شود. منتهی مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از سوئد عبارت هستند از:

  • رزومه فرد یا CV که شامل دستاوردهای تحصیلی و غیر تحصیلی فرد است
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع پیشین
  • مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

شرایط اقتصادی در سوئد

سوئد صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا می باشد و از آن جایی که نسبت به سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی ارزان قیمت تر است توجه افراد زیادی از سرتاسر دنیا را به خود جلب کرده است از مزایای انتخاب سوئد برای تحصیل همچنین می توان به این نکته اشاره کرده که با توجه به آمار بیکاری زیر 5% دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند شغل مناسبی پیدا کنند. این نکته خصوصا برای دانشجویان بین المللی اهمیت بالایی دارد چرا که اگر نتوانند شغلی پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند باید سوئد را ترک نمایند. سوئد همچنین کشوری است که اقتصاد باثباتی دارد و میزان تورم در آن همواره پایین بوده است. درصد تورم طی دو سال گذشته و پیش بینی آن برای دو سال آینده در نمودار پایین به نمایش گذاشته شده است:

درصد تورم در سوئد طی سالهای مختلف

شرایط کار ضمن از تحصیل در سوئد

یکی از امتیازات مهم تحصیلی در سوئد امکان کار ضمن تحصیل می باشد. طبق قوانین کشور سوئد تمامی دانشجویان بین المللی که دارای ویزای تحصیلی سوئد هستند میتوانند تا حداکثر 20 ساعت در هفته را کار بکنند ولی نباید فراموش کرد که دانشجویان بین المللی نیز برای کار و کسب درآمدشان در سوئد بایستی مالیات پرداخت کنند که در حال حاضر مالیات بر درآمد کارهای پاره وقت در کشور سوئد در حدود %20 تا 30% می باشد. با این حساب دانشجویان خارجی در سوئد به طور متوسط ماهیانه حدود SEK8000 تا SEK10000 (کرون سوئد) درآمد خواهند داشت.

از دشواری های دریافت ویزای کاری سوئد برای ایرانی ها اطلاع داری؟

هزینه های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

اکثر دانشگاه های سوئد دولتی هستند و هزینه های تحصیل فقط برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا اعمال می شود. هزینه های مختلف بین 6000€ تا 19000€ (یورو) در سال تحصیلی، بسته به نوع رشته تحصیلی انتخاب شده متفاوت است، سه دانشگاه خصوصی در سوئد میانگین هزینه های تحصیلات بین 12000€ تا 20000€ (یورو) در سال را دارند. اما برای برخی از رشته ها می تواند به 25000€ (یورو) در سال نیز برسد. هزینه های زندگی نیز مانند سایر کشورهای دنیا با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت است. هزینه های زندگی ماهانه برای دانشجویان در سوئد بالاتر از سایر کشورهای اروپایی و به طور متوسط حدود 1700€ (یورو) در ماه می باشد.

برای کسب اطلاع در مورد هزینه زندگی در سوئد به مقاله مورد نظر رفته و کسب اطلاعات کنید. نکته قابل ذکر اینکه ویزای تحصیلی سوئد به خودی خود منجر به اقامت سوئد نمی شود ولی دولت سوئد برای افرادی که مایل به اقامت در سوئد باشند قوانینی وضع کرده که دراین قانون فرد پس از اتمام تحصیلاتش فرصت دارد 6 ماه دنبال کار بگردد و اگر توانست طی این مدت با کارفرمای سوئدی به توافق برسد و استخدام شود درخواست ویزای کاری می دهد که این ویزا نیز پس از 4 سال در صورت کار کردن مداوم و پرداخت مالیات منجر به اقامت دائم می شود.

بهترین راه اخذ ویزای کاری سوئد این است که فرد ابتدائا در این کشور تحصیل کند و در نهایت با پیدا کردن کارفرما ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. علاقه مندان به تحصیل در سوئد در سال 2023 می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

افرادی که تمایل به مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل دارند باید از موارد زیر مطلع باشند:

  1. مزایای مهاجرت به سوئد از طریق تصحیل چیست؟ برخورداری از ویزای همراه همزمان، اخذ اقامت پس از تحصیل، تحصیل به زبان انگلیسی، زندگی در جامعه ای با کیفیت بالا
  2. آیا تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ تحصیل در سوئد حداقل با آیلتس 5.5 امکان پذیر است.
  3. آیا تحصیل در سوئد رایگان است؟ تحصیل در این کشور از سال 2011 برای شهروندان خارجی رایگان نیست و باید شهریه پرداخت نمایند.
  4. هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟ هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به مقطع تحصیل و رشته به میزان 96000€ الی 19000€ (یورو) در سال است.
  5. شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد چگونه است؟ با اعطای مجوز کاریابی در این کشور به مدت 6 ماه فرد متقاضی می تواند از این مزیت برخوردار گردد.
  6. بهترین دانشگاه سوئد برای تحصیل رشته پزشکی چیست؟ موسسه کارولینسکا در زمینه تحصیل پزشکی در سوئد یک دانشگاه پیشرویی است.
  7. هزینه تحصیل پزشکی در سوئد چقدر است؟ شهریه سالانه تحصیل این رشته جذاب در سوئد در حدود $9200 (دلار) می باشد.
  8. آیا دانشجویان در سوئد امکان کار پاره وقت دارند؟ آنها در سوئد میتوانند تا 20 ساعت در هفته را کار بکنند.
4.7/5 - (29 امتیاز)

36 دیدگاه برای “مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

  1. سیامک گفت:

    سلام ایا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی دارد یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      محدودیتی وجود نداره

      1. ارنیکا گفت:

        سلام.
        ممنون از مطالبتان.
        خیلی عالی بود.
        من دانش آموز پایه هفتم ۱۲ ساله هستم
        میخواستم برای پایه هشتم با بورسیه به سوئد برای ادامه تحصیل بیایم.
        زبان ام هم انگلیسی ام نسبتا خوب است ولی زبان سوئدی بلد نیستم
        اگه میشه راهنمایی ام کنین .

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای مهاجرت در پایه هشتم و کلا در مقاطع دبیرستان کشورهایی مثل انگلستان و مجارستان راحتتر به ایرانیها ویزا میده و همینطور کشور کانادا

  2. ناصر گفت:

    سلام بامدرک مترجمی زبان به جای ایلس میشه کورس زبان برداشت

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      با مدرک مترجمی زبان میتونید بدون نیاز به مدرک زبان برای سوئد اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. رایکا گفت:

    خیلی عالی بود ممنونم

  4. امیر گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  5. رویا معصومی گفت:

    خیلی خوب بود این مقاله ممنون

  6. محمدی گفت:

    سلام، برای ویزای تحصیلی سوئد چطوری میتونم شانسمو افزایش بدم؟

  7. منوچهر گفت:

    امکان تحصیل در سوئد و همزمان در سایر کشورهای اسکاندیناوی هم هست؟ تحصیل بدون مدرک زبان هم امکان پذیر هست؟

  8. هایده باقری گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون ، الان سوئد به ایرانی ها ویزا میده ؟
    من پارسال یه سفر به سوئد داشتم

  9. سحر گفت:

    هزینه های تحصیل در این کشور بالا می باشد؟

  10. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در سوئد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد را ه های اخذ اقامت سوئد هم مطلب بذارید.

  11. e.farahani گفت:

    تحصیل در سوئد میتونه باعث گرفتن اقامت دائم این کشور بشه؟

  12. حامد گفت:

    روند اخذ ویزای تحصیلی در سوئد به چه صورت میباشد؟

  13. آرمان گفت:

    هزینه سالیانه تحصیل در سوئد چه مقدار میباشد؟

  14. امیر محمد گفت:

    روند ارائه ویزا تحصیلی چه مدت طول میکشه؟

  15. فهيمه راد گفت:

    سلام تحصيل پزشكان به چه صورت است؟

  16. محمد امینی گفت:

    سلام من مهندسی صنایع تحصیل کردم الان برای مهاجرت از طریق تحصیل در سوئد برای من امکان پذیر است ؟

  17. yavar گفت:

    آیا تحصیل در سوئد رایگان است؟

  18. نوروزی گفت:

    سلام و عرض ادب من مدرک فوق لیسانس برنامه ریزی شهری دارم آیا می تونم در این رشته در مقطع دکترا ادامه تحصیل بدم؟

  19. صادق گفت:

    شانس ویزا سوئد چقدر است من شنیدم ایرانی ها شانس بالایی ندارند

  20. حسین پاشازاده گفت:

    سلام تحصیل در سوئد نیاز به حداکثر چند سال سن است ؟

  21. leilakk گفت:

    عالی بود

  22. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  23. sohrab گفت:

    مرسی از مقاله بروزتون

  24. Hp گفت:

    آیا تحصیل در سوئد رایگان است؟

  25. فهیمه گفت:

    درسته سوئد ب ایرانی ها ویزا نمیدهد؟

    1. علیرضا گفت:

      فکر کنم اشتباه شنیدی اگه ویزا نمیداد پس سفارت سوئد در تهران چیکار میکنه

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت شما اکنون سوئد ویزای تحصیلی صادر می کند

  26. صبا محمدی گفت:

    خیلی خوب بود ممنون کلی استفاده کردم

  27. لیدا محمدی گفت:

    شرایط سفارت سوئد در حال حاضر چگونه است؟

  28. ارشاد گفت:

    الان امکان اخذ ویزا هست؟ چون ظاهرا شنیدم برای سوئد دریافت ویزای تحصیلی خیلی سخت شده ؟

  29. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در سوئد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد پناهندگی در سوئد هم مطلب بذارید

  30. صبا صابری گفت:

    سلام ممنون از مطالب به روزتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *