مهاجرت

ازدواج در مجارستان

ازدواج در مجارستان

ازدواج در مجارستان از جمله روش های مهاجرتی است که در قیاس با سایر راه های مهاجرت، کم ترین هزینه را دارد. امروز افراد زیادی از اقصی نقاط جهان به این شیوه دست به مهاجرت می زنند. اگر تمایل دارید که در حوزه اتحادیه اروپا کار و تحصیل کنید، کافیست اقامت کشور مجارستان را داشته باشید. در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش مهاجرتی و اطلاعات حقوق بین الملل خود، به ارائه اطلاعاتی در خصوص ازدواج در مجارستان پرداخته اند که امید است، مطالعه آن برای شما عزیزان مفید باشد.

در ابتدای امر به ارائه توضیحاتی در خصوص کشور مجارستان پرداخته شده است و در نهایت موضوع اصلی که همان اقامت مجارستان از طریق ازدواج است، شرح داده می شود.

  • شرایط دریافت اقامت با ازدواج در مجارستان چیست؟
  • ازدواج در مجارستان چه مزایایی به همراه خواهد داشت؟
  • آیا می توان با ازدواج در مجارستان پاسپورت این کشور را به دست آورد؟
  • درآمد شهروندان در مجارستان چگونه است؟

اینفوگرافیک ازدواج در مجارستان


شرایط ازدواج در مجارستان و اخذ اقامت

بر خلاف پناهندگی که برای مهاجرت به مجارستان روش بسیار بدی تلقی میشود چراکه بیشترین تعداد ردی درخواست پناهندگی متعلق به این کشور هست، ازدواج در مجارستان عملی کاملا قانونی و حقوقی می باشد؛ بنابراین بلااستثنا، فرد متقاضی حق و حقوق خویش را از این طریق می تواند بدآوردست . بر اساس قوانین موجود در قوانین مهاجرتی، فردی که با تبعه کشوری ازدواج می کند، اقامت کوتاه مدت در کشور مجارستان برای او لحاظ می شود. در ازدواج با تبعه مجارستانی، فرد دارای اقامت موقت می شود. چنانچه شرایط اولیه اخذ اقامت با ازدواج در مجارستان را حفظ کند می تواند اقامت دائم در کشور مجارستان را بدست آورد. در غیر این صورت، اقامت به صورت موقت می باشد.

در نمودار ذیل متوسط درآمدی که زنان و مردان در مجارستان به دست می آورند مقایسه شده است:

متوسط درآمد زنان و مردان در مجارستان

قراردادهای پیش از ازدواج در مجارستان

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب متقاضیان ازدواج در مجارستان، همواره مورد بررسی قرار می دهند، قرارداد پیش از ازدواج در این کشور می باشد. به طور کلی قرارداد های پیش از ازدواج یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند ازدواج در مجارستان برای اتباع خارجی می باشد. قرارداد های پیش از ازدواج در مجارستان به این دلیل است که، زوج های متاهل در مجارستان مالک تمامی دارایی های مشترک از جمله ارث و دارایی قبلی هستند، و مسئولیت تضامنی در قبال بدهی های یکدیگر را دارند. همچنین در برخی موارد نیز، امکان حذف برخی از اقلام مانند ارث وجود دارد. البته لازم به ذکر است که قرارداد پیش از ازدواج در مجارستان فقط با وصی امکان پذیر است. در نهایت اینکه، قرارداد پیش از ازدواج به زوجین اجازه می دهد، که برخی از اموال را از ازدواج حذف کنند.

اسناد و الزامات جهت ازدواج در مجارستان

تمامی اتباع کشورهای خارجی برای تایید روند ازدواج در این کشور باید اسناد و الزاماتی را به دفتر ثبت احوال در مجارستان ارائه دهند. به طور کلی روند اخذ تاییدیه برای ازدواج در مجارستان نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی با اخذ قرار ملاقات با مسئول ثبت احوال در شهرداری که قرار است در آن زندگی کنید صورت می گیرد. به این نکته نیز توجه فرمایید که در صورت ناقص بودن اسناد و الزامات ضروری متقاضیان، درخواست ازدواج آنها در مجارستان متوقف خواهد شد.

برخی از مهمترین اسناد و الزامات اساسی جهت ازدواج در مجارستان به شرح زیر می باشند:

مهمترین اسناد و الزامات اساسی جهت ازدواج در مجارستان

تمکن مالی در برای ورود همسر جهت ازدواج به مجارستان

چنانچه فرد تمکن مالی کافی جهت رفع نیازهای مالی خود و همسر خویش نداشته باشد، نباید به اقامت در کشور مجارستان فکر کند. پس از آن که مدارک لازم جهت دارای بودن تمکن مالی ارائه شد کنسولگری مجارستان به تحقیق و بررسی اسناد و مدارک فرد می پردازد. البته خبر خوب این است که هزینه زندگی در مجارستان پایین است و ماهانه بین 500$ تا 700$ (دلار آمریکا) برای یک نفر و بین 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا) برای 2 نفر می باشد.

همان طور که گفته شد اقامت با ازدواج در مجارستان موقت است. جهت تمدید اقامت موقت خود می بایست فرد به هر طریقی که به اقامت موقت اقدام کرده، به همان روش اقامت موقت خود را تمدید کند. به عنوان مثال، اگر به شیوه تمکن مالی اقامت اروپا را دریافت کرده، از طریق روش های که برای تمدید تمکن مالی وجود دارد اقدام به تمدید کند. همین امر برای ازدواج نیز صادق است. نکته قابل توجه این است که، پس از 8 سال تمدید میتوان، پاسپورت خود را به پاسپورت مجارستان تبدیل کرد.

تمدید اقامت موقت در مجارستان

پروسه ازدواج در مجارستان برای دریافت اقامت

در ابتدا مصاحبه ای در سفارت مجارستان در کشور مبدا صورت می گیرد که دارای حساسیت بسیار بالا می باشد و در واقع سوالاتی که به شرح زیر می باشد مطرح می گردد:

  • میزان درآمد فرد
  • وضعیت شغلی فرد متقاضی ازدواج
  • دوران تحصیل (از دوران دبستان تا دانشگاه)
  • مختصر توضیحی از زندگی فرد از زمان تولد
  • ارائه مدرکی جهت اثبات ازدواج و آشناییتان با همسر
  • خلاصه ای از زندگی فرد متقاضی ازدواج در کشور مجارستان
  • چنانچه فرد در گذشته همسری داشته است باید حتما مطرح کند.
  • اگر فرد آشنا با زبان مجارستانی باشد به راحتی با همسر آینده خود تعامل و ارتباط برقرار کند.
  • مدارک جزیی مانند چتهای خصوصی، فیلم و عکس، سفر و چانچه رفت و آمد خانوادگی داشته اند می بایست در اختیار سفارتخانه قرار دهند.

مزایای ازدواج در مجارستان

زمانی که فردی قصد دارد یک تغییر بزرگ در زندگی خود ایجاد کند باید از مزایای ویژه آن باخبر شود. اخذ تابعیت در مجارستان از طریق تولد و ازدواج نیز دارای مزایا و معایبی است که باید مورد توجه قرار گرفته شود. اولین و بارزترین ویژگی اخذ تابعیت کشور مجارستان، تبدیل شدن به یک شهروند اروپایی است. در حقیقت تابعیت کشور مجارستان شما را قادر خواهد ساخت بدون نیاز به روادید به کشورهای دیگر اروپایی سفر کنید. همچین امکان تحصیل و کار در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برای شما امکان پذیر خواهد شد. شما همچنین می توانید با هزینه های بسیار کمتری در کشورهای اروپایی به ادامه تحصیل بپردازید. از سوی دیگر شما در اولویت دوم کاریابی در همه کشورهای اروپایی قرار خواهید گرفت.

هزینه ازدواج در مجارستان

برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که اگر با یک فرد که تبعه مجارستان است ازدواج کنند؛ تبعیت مجارستان شامل حالشان می شود که این تصوری کاملا غلط است. چرا که تابعیت یک کشور مراحل و همچنین شرایط خاص خود را دارد. به عنوان مثال برای اخذ پاسپورت مجارستان از طریق ازدواج ضرورتی ندارد افراد حتما مراسم ازدواج خود را در مجارستان برگزار نموده باشند بلکه کافی است ازدواجشان با قوانین مجارستان مخالفتی نداشته باشد و با موفقیت در سفارت یا کنسولگری مجارستان به ثبت برسد. در نهایت برای اخذ پاسپورت، زوج یا زوجه که غیر مجاری است، باید ازدواج پایداری داشته و شرط اقامت، تسلط به زبان مجاری، عدم ارتکاب جرم و غیره را رعایت کند.

با این حال علاقمندان به برگزاری جشن عروسی در مجارستان توجه داشته باشند امروزه هزینه ها معمولا بین FT1000000 تا FT3000000 (فورینت) می باشد. این بود اندک توضیحی در رابطه شرایط اقامت مجارستان از طریق ازدواج. شما عزیزان می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود در باب مهاجرت به مجارستان با بخش مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

پرتکرارترین سوالات ازدواج در مجارستان

در بخش پایانی مقاله به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • قراردادهای پیش از ازدواج در مجارستان به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب متقاضیان ازدواج در مجارستان، همواره مورد بررسی قرار می دهند، قرارداد پیش از ازدواج در این کشور می باشد. به طور کلی قرارداد های پیش از ازدواج یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند ازدواج در مجارستان برای اتباع خارجی می باشد. قرارداد های پیش از ازدواج در مجارستان به این دلیل است که، زوج های متاهل در مجارستان مالک تمامی دارایی های مشترک از جمله ارث و دارایی قبلی هستند، و مسئولیت تضامنی در قبال بدهی های یکدیگر را دارند. همچنین در برخی موارد نیز، امکان حذف برخی از اقلام مانند ارث وجود دارد. البته لازم به ذکر است که قرارداد پیش از ازدواج در مجارستان فقط با وصی امکان پذیر است.
  • مهم ترین مزایای ازدواج در مجارستان شامل چه مواردی می باشد؟ زمانی که فردی قصد دارد یک تغییر بزرگ در زندگی خود ایجاد کند باید از مزایای ویژه آن باخبر شود. اخذ تابعیت در مجارستان از طریق تولد و ازدواج نیز دارای مزایا و معایبی است که باید مورد توجه قرار گرفته شود. اولین و بارزترین ویژگی اخذ تابعیت کشور مجارستان، تبدیل شدن به یک شهروند اروپایی است. در حقیقت تابعیت کشور مجارستان شما را قادر خواهد ساخت بدون نیاز به روادید به کشورهای دیگر اروپایی سفر کنید. همچین امکان تحصیل و کار در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برای شما امکان پذیر خواهد شد. شما همچنین می توانید با هزینه های بسیار کمتری در کشورهای اروپایی به ادامه تحصیل بپردازید. از سوی دیگر شما در اولویت دوم کاریابی در همه کشورهای اروپایی قرار خواهید گرفت.
5/5 - (9 امتیاز)

17 دیدگاه برای “ازدواج در مجارستان

  1. رضا گفت:

    وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدتون
    با خرید ملک تجاری مثل مغازه میشه پروسه اقامت رو طی کرد ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر منظورتون مجارستان هست با ثبت شرکت میتونید این کار انجام بدین

  2. قراری گفت:

    برای اخذ اقامت دایمی مجارستان چه شرایطی لازم است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر دراین زمینه با مشاورین ما در تماس باشید

  3. مهراد گفت:

    من چند سال پیش تو این کشور درس می خوندم می تونم به عنوان پارتنر برای ویزای خانواده اقدام کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر دراین زمینه با مشاورین ما در تماس باشید

  4. سامان مددی گفت:

    بهترین راه ورود به این کشور چیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین روش برای هر شخصی متفاوت با دیگری خواهد بود
      لطفا برای اطلاعات بیشتر دراین زمینه با مشاورین ما در تماس باشید

  5. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد اقامت مجارستان از طریق ازدواج تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفامقاله ما رو در این خصوص مطالعه فرمائید

  6. ناصر زارعی گفت:

    باسلام
    آیا مراکزی در این خصوص وجود دارد که اطلاعات بیشتری بتوان گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای اطلاعات بیشتر دراین زمینه با مشاورین ما در تماس باشید

  7. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خوبی بود.

  8. مصطفی ماکانی گفت:

    اقامت مجارستان از طریق ازدواج چند درصد امکان پذیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر ازدواجی واقعی باشه این امکان وجود داره

  9. diana گفت:

    با سلام و تشکر از مطالب خوبتون
    من خاله ای ساکن این کشور دارم ایا از طریق ایشون برای اقامت مجارستان میتونم اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر بایستی از طریق خودتون برای مهاجرت اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *