ویترین

بیشترین درآمد دندانپزشکان در کدام کشور است؟

بیشترین درآمد دندانپزشکان در کدام کشور است؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که بیشترین درآمد دندانپزشکان در کدام کشور است؟ و برای پاسخ به آن باید تحقیقات کرد. بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات میدانی ما بهترین کشورها برای کار دندانپزشکان ایرانی کشور اسپانیا، آمریکا و سوئیس و بهترین کشورها برای ادامه تحصیل دندانپزشکی به ترتیب کشورهای انگلستان، هلند و آمریکا می باشد. دلیل این رتبه بندی اول به خاطر شرایط دستمزدی بالا در کشورهای مذکور و بعد بواسطه وجود برترین دانشگاه های دندانپزشکی در این کشورها است.

  • بهترین کشور برای کار دندانپزشکان کدام کشور است؟
  • بهترین کشورها و دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکان کدام کشور می باشد؟
  • در حال حاضر کدام کشور با کمبود دندانپزشک مواجه است؟
  • شرایط کار دندانپزشکان ایرانی در خارج چگونه می باشد؟
  • چگونه می توان در کشورهای خارجی مجوز کار دندانپزشکی گرفت؟

اما ما فقط به معرفی برترین کشورها جهت مهاجرت تحصیلی و کاری دندانپزشکان بسنده نکرده و در ادامه همین مقاله به آنالیز نحوه کار دندانپزشکی در کشورهای خارجی و بهترین بازار کار خارجی برای دندانپزشکان نیز می پردازیم. به همین دلیل توصیه می شود که علاقه مندان و متقاضیان کار دندانپزشکی در خارج حتما این مقاله تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا آخر مطالعه نمایند.

بیشترین درآمد سالانه دندانپزشکان در کدام کشور است؟

یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی دندانپزشکان انتخاب مقصد مهاجرتی ایده آل برای انجام کار می باشد. برای همین منظور دندانپزشکان سه مسیر مهاجرتی شامل اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا را پیش رو دارند. اما بهترین روش برای انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان توجه به میانگین درآمدی آنها است. متقاضیان بایستی در این مورد توجه کنند که درآمد دندانپزشکان در کشورهای مختلف به یک اندازه نیست.


ممکن است فاکتورهای مختلفی مثل سابقه کار، تخصص، میزان تحصیلات، نوع مدرک دانشگاهی و غیره بر روی سطوح درآمدی آن ها تاثیر زیادی داشته باشد. به همین جهت درآمدهای اشاره شده در زیر درآمد قطعی خیر بلکه سطح درآمدی متوسط دندانپزشکان در سطح کشورهای جهان است:

مقایسه میانگین درآمد دندانپزشکان در جهان

همان گونه ای که نمودار فوق نیز به خوبی مبین آن است، در کمال ناباوری متوسط درآمد دندانپزشکان در اسپانیا با 176000$ (دلار) بیشتر از هر کشور دیگری بوده و از این نظر مقصد مهاجرتی جذابی برای دندانپزشکان خارجی محسوب می شود. اما اگر هنوز نیز از اهمیت اسپانیا برای دندانپزشکان مطلع نیستید باید به عرض برسانیم که میانگین درآمد ملی در اسپانیا حدود 37527$ (دلار) در سال می باشد که اصلا قابل قیاس با درآمد دندانپزشکان نیست:

مقایسه میانگین درآمد سالانه

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی دندانپزشکان

رشته دندانپزشکی طرفدران بسیار زیادی در بین دانشجویان ایرانی دارد و این دانشجویان از هر فرصتی برای اطلاع از بهترین کشورها و دانشگاه ها جهت ادامه تحصیل در این رشته استفاده می کنند. ما در اینجا قصد داریم تا این عزیزان را با آمارهای به روز سال 2024 آشنا کنیم. بر این اساس مطابق رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان (QS) کشورهای انگلستان، هلند و آمریکا بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان جهت ادامه تحصیل می باشد. اما بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در سال 2024 عبارتند از:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی

همان طوری که در نمودار فوق هم قابل مشاهده است، دانشگاه کینگز کالج در رتبه اول برترین دانشگاه دندانپزشکی جهان قرار دارد. این دانشگاه از نوع دانشگاه دولتی بوده و در سال 1829 تاسیس شده است. دانشگاه مذکور به سبب برتری آموزشی و پژوهشی جزء گروه راسل انگلستان و از پیشگامان آموزش پزشکی و دندانپزشکی (کورس BDS) در اروپا محسوب می شود. کورسBDS در انگلستان حدود 5 سال طول می کشد. دانشگاه برتر دوم برای تحصیل دندانپزشکی آکادمی دندانپزشکی آمستردام (ACTA) می باشد که در جهان و اروپا جزء تخصصی ترین دانشگاه های دندانپزشکی شناخته می شود دوره دندانپزشکی در این دانشگاه سه ساله است. تحصیل دندانپزشکی (DDS) در دانشگاه میشیگان به عنوان برترین دانشگاه دندانپزشکی آمریکا چهار ساله است. از بین این سه دانشگاه مذکور، مقرون به صرفه ترین دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه کینگز کالج لندن می باشد:

مقایسه هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی

کم هزینه ترین کشورهای جهان برای تحصیل دندانپزشکی

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت هزینه های تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور است. تحصیل دندانپزشکی در کانادا می تواند برای هر دانشجوی خارجی در این کشور حدود 56000$ (دلار کانادا) هزینه دربر داشته باشد و این در حالی است که تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا می تواند به صورت کاملا رایگان در صورت دریافت بورسیه به پایان برسد. باید در نظر داشت که تحصیل در هر یک از این کشورها اما می تواند دشواری های خاص خود را داشته باشد و هر فرد باید بسته به توانایی های خود بهترین گزینه را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کند. شاید تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور را بتوان به عنوان بهترین گزینه ممکن برای رسیدن به کار معرفی کرد.

نحوه کار دندانپزشکی در کشورهای خارجی

ابتداء به نحوه کار به عنوان دندانپزشک و تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا می پردازیم. قانون در اسپانیا کارهای خاص یک دندانپزشک را چنین تعریف می کند که ممکن است به صورت معالجه بیماری های کل دهان انجام شود. برای انجام کار دندانپزشکی در اسپانیا اولین شرط ضروری و لازم داشتن مدرک دانشگاهی معتبر اسپانیایی یا مدرک خارجی معادل آن می باشد. دندانپزشکان ایرانی برای انجام معادل سازی مدرک خود بایستی از طریق وزارت فرهنگ و آموزش اسپانیا (Ministerio de Education y Culture) عمل کنند. اما ثبت نام دندانپزشکان معمولا توسط شورای دندانپزشکی (Consejo General) در مادرید انجام می شود.

شرایط کار دندانپزشکان و اخذ مجوز آنها در آمریکا به این صورت است که دانشجویان پس از اخذ مدرک دندانپزشکی DDS و ADA بایستی مجوز کار ایالتی اخذ کنند. اما شرایط اخذ مجور در ایالت های مختلف متفاوت است. اما شرط اخذ مجوز در تمام ایالت ها مستلزم قبولی در آزمون های شورای ملی دندانپزشکی و نیز قبولی در آزمون عملی جداگانه می باشد. با اینکه دندانپزشکان به عنوان کارورزان دندانپزشکی عمومی درنظر گرفته می شوند اما برخی نیز مسیر پست DMD یا پست DDS را برای کار به عنوان متخصص دندانپزشکی انتخاب می کنند. اما در سوئیس، شورای دندانپزشکی سوئیس (SSO) مسئول ارزیابی شرایط دندانپزشکان خارجی و صدور مجوز کار برای آنها می باشد.

نحوه کار دندانپزشکی در کشورهای خارجی

بهترین بازار کاری کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان

کشورهای مختلف جهان دارای نرخ بیکاری مختلف و نیز سطوح درآمدی مختلفی برای کار دندانپزشکان هستند. اما بعد دیگری که باید در زمینه بررسی و آنالیز بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان بایستی در نظر گرفت، توجه به کمبود دندانپزشکان در کشورهای مختلف جهان می باشد. بنابر آمارها و گزارشات روز از بازار کار دندانپزشکان در سراسر دنیا می توان اسم یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان نام برد. در حال حاضر، هلند به دلیل نرخ بالای بازنشستگی دندانپزشکان خود در سال های اخیر با کمبود دندانپزشک مواجه است و دندانپزشکان فارغ التحصیل این کشور نیز کفاف بازارکار روبه رشد این کشور را نمی کند. اکنون مطمنا متقاضیان کار دندانپزشکی بی صبرانه منتظر اطلاع از نحوه و شرایط اخذ مجوز کار و مهاجرت به هلند می باشند.

روند اخذ مجوز کار دندانپزشکی

نحوه اخذ مجوز کار دندانپزشکی و مهاجرت به این کشور بدینگونه است که ابتداء متقاضیان بایستی مدرک دانشگاهی خود را توسط وزارت بهداشت، رفاه و ورزش هلند (https://english.bigregister.nl/) معادلسازی کنند. برای همین آنها بایستی گواهی مهارت حرفه ای یا Certificate of Professional Competence را درخواست دهند. برای اخذ این گواهی نیز آنها بایستی از آزمون دانش عمومی، تست مهارتی و ارزیابی حرفه ای قبول شوند. فقط در صورت اخذ این گواهی است که آنها می توانند در BIG register ثبت نام کرده و درخواست مجوز کار دهند.

با یافتن پیشنهاد کاری و قرارداد کار بیش از سه ماه، دندانپزشکان می توانند برای اخذ ویزای کار هلند (D Visa) اقدام نموده و پس از ورود به هلند نیز با ثبت نام در اداره مهاجرت (IND) ویزای اقامت خود را اخذ کنند. برای اطلاع تخصصی از شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مهم درباره بیشترین درآمد دندانپزشکان در کدام کشور است؟

اکنون همراه شما به سوالات مهم درباره مهاجرت دندانپزشکان در سال 2024 پاسخ می دهیم:

  • بهترین کشور از لحاظ درآمدی برای مهاجرت دندانپزشکان چیست؟ اسپانیا از نظر درآمد دندانپزشکان در جهان بهترین کشور جهان می باشد. چراکه فعلا متوسط درآمد دندانپزشکان در اسپانیا با 176000$ (دلار) بیشتر از هر کشور دیگری است.
  • بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی کدام کشور است؟ بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی انگلستان و برترین دانشگاه نیز کینگز کالج لندن می باشد.
  • بهترین کشور از لحاظ بازار کار دندانپزشکی کدام است؟ کشور هلند به سبب کمبود دندانپزشکان بهترین کشور دنیا برای کاریابی دنداپزشکان محسوب می شود.
  • چگونه می توان در کشور هلند کار دندانپزشکی یافت؟ روش های مختلفی برای کاریابی دندانپزشکان در کشور هلند وجود دارد. در این مورد می توان به بزرگترین وب سایت پستینگ شغل دندانپزشکی در هلند (KNMT Dentistry job Bank) و آژانس های کاریابی هلند مثل Trabajar en Holand، BGB Dentistry و نیز Dental Care Professionals اشاره نمود.
  • شرایط زبان برای ثبت نام و اخذ مجوز کار دندانپزشکی از BIG چیست؟ شرط اصلی داشتن مدرک زبان هلندی در سطح B2 می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *