مهاجرت

لاتاری آمریکا

لاتاری آمریکا

ساده ترین و ارزانترین راه برای ورود به یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در سال 2024 به مانند سال های قبل، لاتاری آمریکا است. آمریکا همواره مقصد شماره یک مهاجران در تمام دنیا بوده است و راه های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد. عمده راه های مهاجرت، همان 6 راه شناخته شده مانند تحصیل و کار و سرمایه گذاری و غیره است.

اما همیشه همه راه ها برای همه افراد باز نیست و نمی توانند به یک اندازه از این فرصت ها استفاده کنند. بدین جهت، دولت آمریکا فرصت ویژه ای را برای تقریبا تمامی افراد بمنظور مهاجرت به این کشور فراهم آورده است. این فرصت که همان لاتاری گرین کارت آمریکا است، در کشور ما نیز مورد استقبال فزاینده ای قرار گرفته است. از اینرو ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بعنوان موسسه حقوقی فعال و با سابقه در امر مهاجرت در صدد آن برآمدیم تا با توجه به استقبال گسترده مردم از این امر و به عنوان یکی از مشاوران لاتاری در ایران، به توضیح و تشریح این مساله بپردازیم.

  • آیا می توان با استفاده از لاتاری اقامت آمریکا را به دست آورد؟
  • سیاست های دولت جدید آمریکا چه تاثیری بر روند مهاجرت به آمریکا خواهد داشت؟
  • گرین کارت لاتاری آمریکا چیست؟
  • مزایای اخذ موفقیت در لاتاری آمریکا چیست؟
  • نتایج لاتاری آمریکا چه زمانی اعلام می شود؟

شرح لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا، یک بخت آزمایی همگانی است. این امکان را فراهم می آورد تا افراد شرکت کننده در آن بتوانند مبتنی بر یک فرآیند قرعه کشی، فرصت بدست آوردن گرین کارت آمریکا را داشته باشند. کنگره ایالات متحده آمریکا با توجه به هویت تاریخی این کشور و همچنین آرمان های ترقی خواهانه آن، در سال 1990 قانونی – بخش 203 C از قانون مهاجرت و ملیت (INA) – را به تصویب رساند که وزارت خارجه این کشور را موظف می سازد هرسال تعدادی از افراد متقاضی مهاجرت به آمریکا را از طریق قرعه کشی انتخاب کرده و به آن ها ویزای مهاجرتی بدهد.

لاتاری که نام کامل آن DV Lottery یا Diversity Visa است، نوعی ویزای مهاجرتی است که بر مبنای تنوع نژادی صادر می گردد و فلسفه آن، حفظ گوناگونی نژادی میان مهاجران به کشور آمریکا است. این نوع ویزا برای ملیت هایی که بطور معمول و از طریق روش های متعارف، مهاجران زیادی به آمریکا می فرستند صادر نمی گردد. بنابراین همه ساله و به هنگام شروع ثبت نام، طی دستورالعمل اعلام شده آن سال، لیست کشورهایی که شهروندان آن ها واجدالشرایط (Eligible) هستند، به عنوان پیش شرط لازم جهت ثبت نام، اعلام می گردد. افراد واجدالشرایط میتوانند در قرعه کشی لاتاری آمریکا شرکت کرده و در صورت موفقیت، گرین کارت آمریکا را دریافت کنند.

حقایقی درباره گرین کارت لاتاری آمریکا

لاتاری گرین کارت در کنار مهاجرت تحصیلی به آمریکا فرصتی فوق العاده برای ورود به این کشور است و هر ساله جمعیت بسیاری از سراسر جهان تلاش می کنند تا از این طریق خود را به خاک آمریکا برسانند. برخی از مهم ترین نکات در رابطه با این پروسه مهاجرتی عبارتند از:

  • هر ساله بیش از 25 میلیون نفر برای پذیرش از این طریق اقدام می کنند.
  • بر اساس برنامه دولت آمریکا سالیانه 50000 نفر از این طریق وارد آمریکا می شوند.
  • برنده شدن در قرعه کشی به معنی قطعی بودن دریافت ویزا نیست.
  • 26% از مهاجران به آمریکا از این طریق آسیایی بوده اند.
  • 20% از برندگان لاتاری زیر خط فقر زندگی می کردند.
  • هر ساله بیش از یک میلیون ایرانی برای ثبت نام در لاتاری اقدام می کنند.

نکات ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری آمریکا؛ بایدها و نبایدها

شاید درباره برنامه لاتاری آمریکا و تاریخچه آن و یا شرایط شرکت در آن زیاد شنیده باشید اما درباره بایدها و نبایدهای آن کمتر شنیده باشید. لاتاری آمریکا یک نوع برنامه قرعه کشی برای مهاجرت به آمریکا است و هر ساله علاقه مندان و متقاضیان از سراسر جهان جهت بخت آزمایی خود در این برنامه مهاجرتی پرطرفدار و محبوب ثبت نام می کنند.

قبل از ثبت نام و شرکت در این برنامه جذاب مهاجرتی بهتر است با بایدها و نبایدهای لاتاری یا به عبارت بهتر با شرایط شرکت در لاتاری 2024 به صورت زیر آشنا شویم:

بایدهای ثبت نام در لاتاریمتقاضیان در بازه زمانی مشخص باید به سایت ویژه لاتاری dvprogram.state.gov مراجعه کنند.
متقاضیان در بازه زمانی مشخص باید به سایت ویژه لاتاری dvprogram.state.gov مراجعه کنند.
فرد در بازه زمانی مشخص باید به سایت ویژه لاتاری dvprogram.state.gov مراجعه کنند.
متقاضیان جهت اطلاع از نتیجه لاتاری آمریکا در زمان مقرر باید به صفحه Check Entrant Status در سایت لاتاری مراجعه کنند
متقاضیان باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند.
متقاضیان باید پاسپورت معتبری داشته باشند.
فرد باید عکس جدید با فرمت لاتاری داشته باشند.
متقاضیان باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند.
افراد باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند.
متقاضیان باید در سایت لاتاری فرم چند بخشی (فرم I-551) را تکمیل نمایند.
متقاضیان در پایان فرآیند ثبت نام باید کد تایید دریافت کنند.
نبایدهای ثبت نام در لاتاریمتقاضیان زیر 18 سال نباید در لاتاری ثبت نام کنند.
فرد نباید بیش از یکبار در لاتاری ثبت نام کنند.
متقاضیان نباید بدون پاسپورت در لاتاری ثبت نام کنند.
متقاضیان نباید بدون عکس مناسب در لاتاری ثبت نام کنند

لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری

کلیه کشورهای جهان به جزء اتباع کشورهای بنگلادش، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، جمهوی دومینیکا، السالوادور، هائیتی، هوندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، ویتنام، ونزوئلا و بریتانیا به جز ایرلند شمالی مجاز به شرکت در لاتاری امسال هستند.

این کشورها به ترتیب قاره عبارتند از:

قارهکشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری
آفریقاآنگولا، الجزایر، بنین، بوتسوانا، بورکینو فاسو، برندی، کامرون، کابو ورده، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کومور، کنگو، ساحل عاج، جیبوتی، مصر، گینه استوایی، اریتره، اسواتنی، اتیوپی، گابون، گامبیا، غنا، گینه، کنیا، لسوتو، لیبریا، لیبی، مادگاسکار، مالاوی، مالی، موریتانی، مراکش، موزامبیک، نامیبیا، نیجر، رواندا، سائو توم، نیجر، سنگال، سشیل، سیرالئون، سومالی، آفریقای جنوبی، سودان، تانزانیا، توگو، تونس، اوگاندا، زامبیا و زیمباوه
آسیاافغانستان، بحرین، بوتان، برونئی، برمه، کامبوج، اندونزی، ایران، عراق، اسرائیل، اردن، ژاپن، کویت، لائوس، لبنان، مالزی، مالدیو، مغولستان، نپال، کره شمالی، عمان، قطر، عربستان صعودی، سنگاپور، سریلانکا، سوریه، تایوان، تیمور، امارات و یمن
اروپاآلبانی، آندورا، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلاروس، بلژیک، بوسنی، بلغارستان، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، قزاقستان، کوزوو، قرقیزستان، لیتوانی، لیختن اشتاین، لیتونی، لوکزامبورگ، مقدونیه، مولداوی، مالتا، موناکو، مونته نگرو، هلند، ایرلند شمالی، نروژ، پرتغال، لهستان، رومانی، روسیه، سان مارینو، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان و واتیکان
اقیانوسیهاسترالیا، فیجی، کیبرالتی، جزایر مارشال، میکرونزیا، نائورو، نیوزلند، پالائو، گینه نو پاپوآ، ساموا، جزایر سلیمان، تونگا، تووالو و وانوتو
آمریکای جنوبیآرژانتین، آنتیگوا، باربادوس، بلیز، بولیوی، شیلی، کوبا، دومنیکا، اکوادور، گرنادا، گواتمالا، گویان، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، سنت کیتس، سنت لوسیا، سنت وینسنت، سورینام، ترینیداد و توباکو و اوروگوئه

ثبت نام لاتاری آمریکا

ثبت نام برای شرکت در قرعه کشی لاتاری آمریکا هر سال از اویل ماه اکتبر (اواسط مهر) آغاز می گردد و تا بیش از 30 روز ادامه می یابد. نتایج آن نیز در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) سال آینده اعلام می گردد. برای ثبت نام لازم است که بسیار دقت کرده و فرم های مربوطه را بطور دقیق پر نمایید. ثبت نام در این قرعه کشی کار سختی نیست اما با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پیشنهاد می شود که از افراد آگاه و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه نیز همراه شما خواهند بود.افرادی که در موسسه ما و توسط کارشناسان ما ثبت نام گردند، در صورت موفقیت و انتخاب شدن در قرعه کشی، مشمول حمایت ها و خدمات ویژه ما برای مراحل بعدی و اخذ ویزا قرار خواهند گرفت.

تاریخ های مهم در شروع ثبت نام لاتاری آمریکا

شرایط ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

فردی که خواستار شرکت در لاتاری آمریکا است، احتمالا قبلا سایر راه های مهاجرت را نیز امتحان کرده است. در این صورت، به خوبی آگاه است که مهاجرت از هر طریقی، پیش شرط های خاص خود را دارد. خصوصا شرط سنی و داشتن مدرک زبان از پیش شرط های الزامی برای تقریبا هر مهاجرتی است. اما خوشبختانه شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا هیچ شرط خاصی ندارد. برای شرکت در این قرعه کشی کافی است که پیش از ثبت نام و در دستورالعمل اعلامی برای آن سال ببینید که آیا بر اساس ملیت خود واجد شرایط ثبت نام و شرکت در قرعه کشی هستید یا خیر. که خوشبختانه ملیت ایرانی از ابتدا تاکنون همه ساله واجد شرایط بوده است.

تنها نکته قابل ذکر این است که فرد متقاضی، گر چه از داشتن تحصیلات دانشگاهی معاف است ولی از داشتن تحصیلات بطور کلی معاف نیست و باید حداقل دیپلم 12 ساله داشته باشد. البته حتی این را هم شاید نتوان پیش شرط دانست چرا که اگر فردی این را هم نداشته باشد، می تواند در عوض با داشتن تنها دو سال سابقه کار در ظرف 5 سال گذشته، آن را جبران کند. اما اگر فرد بالغی نه دیپلم و نه حتی 2 سال سابقه کار داشته باشد، شاید بهتر آن باشد که در حال حاضر به مهاجرت فکر کند.

شرایط لاتاری گرین کارت

مدارک ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

برای ثبت نام در لاتاری آمریکا نه تنها شرایط خاصی لازم نیست بلکه حتی مدارک خاصی نیز لازم نیست. بمنظور شرکت در این قرعه کشی، تنها کافی است که یک عکس پرسنلی در سایز 5*5 داشته باشید.اما همین عکس، ویژگی های خاصی را لازم دارد که باید حتما رعایت شود و گرنه پذیرفته نخواهد شد.

علاوه بر سایز، این عکس باید واجد ویژگی های ذیل باشد:

  • عکس باید جدید و بطور خاص، ظرف شش ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • پس زمینه آن باید روشن (ترجیحا سفید) و یکدست بوده و هیچ نقش و طرحی نداشته باشد.
  • صورت نباید تمام کادر را پُر کند بلکه باید مقداری از فضای بالای سر و شانه ها هم درعکس باشد.
  • صورت باید کاملا رو به جلو و نگاه رو به دوربین باشد.
  • نباید بیش از حد خندید و یا اخم کرد به گونه ای که صورت از حالت طبیعی خارج گردد.
  • استفاده از عینک طبی بلا اشکال است ولی نباید انعکاس نور فلش یا هر نور دیگری در شیشه آن بیفتد.
  • نور بیش از حد به صورت تابیده نشده باشد و سایه نیز روی صورت و حتی پس زمینه نیفتاده باشد.
  • عکس نباید تار باشد؛ همچنین روتوش نیز نداشته باشد.
  • هرگز از عینک آفتابی، کلاه گیس، زیورآلات نامتعارف، آرایش غلیظ و مانند آن ها استفاده نکنید.
  • عکس با حجاب اسلامی برای بانوان اشکالی ندارد ولی باید تمام اجزائ صورت به خوبی در عکس نمایان باشد.

مراحل ثبت نام لاتاری گرین کارت

ثبت نام برای شرکت در قرعه کشی لاتاری به صورت آنلاین است. برای ثبت نام در قرعه کشی لاتاری آمریکا باید وارد صفحه مربوطه در سایت وزارت امور خارجه دولت آمریکا شوید. توصیه میکنیم که پیشتر، پاسپورت خود را آماده کنید و اطلاعات خواسته شده را عیناً از روی آن وارد نمایید. البته این بدان معنا نیست که داشتن پاسپورت در این مرحله ضروری است. فرد می تواند بدون داشتن پاسپورت هم ثبت نام کند؛ ولی باید به یاد داشت اطلاعاتی که به هنگام ثبت نام وارد سایت می کنید، باید کاملا منطبق با پاسپورتی باشد که احیانا بعداً برای شما صادر می گردد.

مراحل ثبت نام لاتاری گرین کارت

دقت نمایید که حتی دیکته نام متقاضی بدون اختلاف حتی در یک حرف باید منطبق بر پاسپورت باشد. با توجه به این حساسیت مسئله، توصیه می کنیم که اولا به هنگام ثبت نام، پاسپورت معتبر داشته باشید و ثانیا این که حتما توسط افراد مسلط و با تجربه نسبت به این امر اقدام نمایید. در انتهای فرم مربوطه، درباره وضعیت تاهل فرد نیز پرسیده می شود. افراد متاهل لازم است در این قسمت، اطلاعات مربوط به خانواده خود را نیز وارد کنند. بدین ترتیب افراد متاهل شانس مضاعفی خواهند داشت. به این نحو که هر یک از زوجین می توانند بطور مجزا ثبت نام نمایند. اگر اسم هر یک از آن دو انتخاب شود، دیگری نیز به عنوان همسر وی موفق به دریافت ویزای مهاجرتی لاتاری آمریکا خواهد شد.

مراحل، زمان و چگونگی ثبت نام لاتاری آمریکا

شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا

طبق آخرین آمار مربوط به سال 2024 ، تعداد کل شرکت کنندگان در قرعه کشی لاتاری آمریکا از سراسر دنیا حدود 15 میلیون نفر بوده است. از این میان، حدود 116000 نفر تعداد برندگان اعلام شده بوده است. که از میان آنها نیز برای حدود 50000 نفر ویزای مهاجرتی صادر گردیده است و اما سهم ایرانیان در این بین، حدود 4500 ویزا بوده است. این عدد شاید در مقایسه با تعداد ایرانیان متقاضی، عدد چندان بالایی نباشد اما در مقایسه با مجموع تعداد ویزاهایی که صادر گردیده، انصافا عدد قابل توجهی است. بنابراین مجموعا می توان گفت که ایرانیان در مقایسه با سایر ملیت ها از شانس نسبتا بالایی برخوردارند.

مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

لاتاری آمریکا یا همان قرعه کشی رندومی روش یا بهتر بگوییم برنامه ای به منظور اخذ اقامت آمریکا است که توسط وزارت کشور آمریکا تحت مدیریت یکپارچه اداره مهاجرت ایالات متحده (USCIS) برگزار می شود. همه ساله این برنامه مهاجرتی بوسیله اداره مهاجرت ایالات متحده (USCIS) در تاریخ مقرر برگزار شده و برندگان برای اخذ گرین کارت آمریکا معرفی می شوند. اما شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که اصلا برنده شدن در لاتاری و اخذ گرین کارت چه مزایایی برای متقاضیان دارد؟

شرایط استاندارد مهاجرت به آمریکا

این مزایا را می توان در ورود نامحدود به آمریکا، زندگی بدون محدودیت در هر ایالت، حفظ شهروندی فعلی و امکان دریافت شهروندی آمریکا پس از 5 سال خلاصه کرد. ضمنا این مزایا را می توان با توجه به گروه های مختلف متقاضیان به صورت زیر نیز بیان کرد:

مزایای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

اما علاوه بر مزایای فوق، دارندگان گرین کارت آمریکا به عنوان مقیم دائم محسوب شده و هنوز شهروند آمریکا نمی باشند و به همین دلیل آنها دارای یکسری محدودیت هایی به شرح زیر می باشند:

معایب مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

اما در کنار این مزایا، دارندگان گرین کارت آمریکا US Green Card محدودیت هایی هم دارند که بایستی از آن مطلع باشند. در کل از نظر قانون آمریکا دارندن گرین کارت به عنوان افراد مقیم دائم قانونی (LPR) محسوب شده و از همین جهت بایستی به نکات زیر توجه کنند:

  • دارندن گرین کارت در آمریکا حق رای ندارند.
  • در صورت خروج ماکسیمم 1 تا 2 ساله از آمریکا، امکان ابطال گرین کارت وجود دارد.
  • در هر بار ورود به آمریکا، عکسبرداری و انگشت نگاری از دارندگان گرین کارت امری الزامی است.
  • دارندگان گرین کارت یا همان LPR ها جزء دسته افرادی هستند که ملزم به تکمیل اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات بر درآمد هستند.

شرایط تکمیل بخش اول فرم ثبت نام لاتاری

همان طوری که گفته شد، شرط اصلی و مهم برای شرکت در لاتاری امسال DV-Lottery 2025 تکمیل دقیق فرم ثبت نام لاتاری است. این فرم از دو بخش به نام بخش اول ( اطلاعات شخصی) و بخش دوم اطلاعات اعضای خانواده تشکیل می شود. بخش اول شامل تکمیل موارد ذیل می باشد:

نام و نام خانوادگی:

نام و نام خانوادگی در فرم ثبت نام لاتاری

جنسیت:

جنسیت در فرم ثبت نام لاتاری

تاریخ تولد:

تاریخ تولد در فرم ثبت نام لاتاری

شهر محل تولد:

شهر محل تولد در فرم ثبت نام لاتاری

کشور محل تولد:

کشور محل تولد در فرم ثبت نام لاتاری

کشور مجاز برای برنامه DV:

کشور مجاز برای برنامه DV در فرم ثبت نام لاتاری

مشخصات پاسپورت:

مشخصات پاسپورت در فرم ثبت نام لاتاری

عکس متقاضی:

عکس متقاضی در فرم ثبت نام لاتاری

آدرس ایمیل:

آدرس ایمیل در فرم ثبت نام لاتاری

کشور محل زندگی:

کشور محل زندگی در فرم ثبت نام لاتاری

شماره تلفن:

شماره تلفن در فرم ثبت نام لاتاری

آدرس ایمیل:

آدرس ایمیل در فرم لاتاری

آخرین مدرک تحصیلی:

آخرین مدرک تحصیلی در فرم ثبت نام لاتاری

وضعیت تاهل:

وضعیت تاهل در فرم ثبت نام لاتاری

تعداد فرزندان:

تعداد فرزندان در فرم ثبت نام لاتاری

شرایط تکمیل بخش دوم فرم ثبت نام لاتاری

اما بخش دوم از فرم ثبت نام لاتاری مربوط به مشخصات اعضای خانواده متقاضی به شرح ذیل می باشد:

نام همسر و محل تولد او:

نام همسر و محل تولد او در فرم ثبت نام لاتاری

عکس همسر:

عکس همسر در فرم ثبت نام لاتاری

فرزند/ فرزندان و محل تولدشان:

فرزندان و محل تولدشان در فرم ثبت نام لاتاری

شهر و کشور محل تولد:

شهر و کشور محل تولد در فرم ثبت نام لاتاری

عکس فرزند:

عکس فرزند در فرم ثبت نام لاتاری

در انتهای تکمیل فرم مذکور بایستی صفحه تایید به صورت زیر بر روی اسکرین کامپیوتر یا موبایل ظاهر شود. این صفحه شامل نام متقاضی، شماره تایید، سال تولد و امضاء الکترونیک متقاضی می باشد:

بخش انتهایی تکمیل فرم لاتاری

هزینه ثبت نام لاتاری آمریکا چقدر است؟

اصولا یکی از امتیازات ثبت نام در لاتاری آمریکا عدم پرداخت هزینه ای بابت ثبت نام می باشد. بنابراین تکمیل فرم درخواست لاتاری آمریکا یا همان فرم ds-5501 کاملا رایگان می باشد. فقط از شرایط مهم و اساسی برای ریجستراسیون متقاضیان داشتن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه، عکس ویژه لاتاری و نیز پاسپورت معتبر می باشد. پس در مرحله ثبت نام نیازی به پرداخت هزینه از طریق سامانه ثبت نام لاتاری وجود ندارد اما پس از برنده شدن در لاتاری، پرداخت هزینه درخواست گرین کارت و سایر هزینه های مربوطه امری الزامی است.

میزان هزینه های پس از قبولی در لاتاری آمریکا

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، ثبت نام در لاتاری گرین کارت نیازی به هیچ هزینه ای ندارد اما پس از قبولی و برنده شدن لازم است متقاضیان هزینه های مورد نیاز را پرداخت کنند. پس با این توضیح می توان چنین استنباط کرد که هزینه های پس از قبولی در لاتاری آمریکا وجود داشته و کلا بر عهده فرد برنده لاتاری است. اما از نکات مثبت درباره هزینه های پس از قبولی در لاتاری آمریکا و اخذ گرین کارت این است که هزینه اخذ شده با این روش بسیار پایین تر از روش های دیگر مثل اخذ گرین کارت از طریق کار می باشد.

پس طبق قوانین مهاجرتی آمریکا، بسته به کتگوری یا گروه متقاضی و نیز شرایط فردی درخواست گرین کارت شامل هزینه های مختلفی است. از همین رو توصیه می شود که متقاضیان لاتاری بایستی خود را از نظر مالی آماده پرداخت این هزینه ها بکنند. در جدول زیر می توان با هزینه های پس از قبولی در لاتاری آمریکا 2025 آشنا شد:

آیتم هاهزینه ها به دلار
هزینه رسیدگی استاندارد330$
هزینه اداری USCIS220$
هزینه پزشکی400$ – 500$

نقش وکیل مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

همان طوری که می دانید، اغلب برندگان لاتاری معمولا پرونده درخواست گرین کارت خود را خارج از ایالات متحده به جریان می اندازند. تنها درصد کمی از متقاضیان هستند که تنظیم پرونده مهاجرتی خود را از داخل خاک آمریکا دنبال می کنند. معمولا به پرونده دسته اول متقاضیان نوع CP یا رسیدگی از طریق سفارت آمریکا و به پرونده دسته دوم متقاضیان نوع AoS یا رسیدگی از طریق ادارات داخلی آمریکا گفته می شود. معمولا هر یک از این روش های رسیدگی شرایط و مراحل حقوقی و اداری خاص خود را دارد که بیش از هر کس نیز وکیل مهاجرت به آمریکا اشراف بیشتری به این دو روش دارد.

در واقع وکیل مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری با ارائه مشاوره جهت انجام امور زیر می تواند به موفقیت پرونده برندگان لاتاری کمک نماید:

  • تکمیل فرم های مختلف از جمله فرم DS-260
  • اخذ دعوتنامه مصاحبه لاتاری
  • جمع آوری و تنظیم مدارک لازم
  • رسیدگی به پرداخت های مربوط به مصاحبه لاتاری
  • اخذ ویزای موقت 6 ماهه برای ورود به آمریکا
  • دریافت گرین کارت یا کارت اقامت دائمی آمریکا

ضرورت ثبت نام لاتاری آمریکا در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

درست است که ثبت نام در لاتاری آمریکا کاملا رایگان است اما هزینه ثبت نامی که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از متقاضیان اخذ می شود بابت ارائه خدمات کارگزاری آن می باشد. در واقع شما از طریق دریافت خدمات ثبت نام لاتاری آمریکا از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن دریافت راهنمائی های لازم حین ثبت نام توسط یک کارشناس مهاجرت همچنین در صورت برنده شدن نیز در جریان گام های عملی و اقدامات بعدی نیز قرار می گیرد. چرا که پروسه لاتاری آمریکا از 0 تا 100 شامل سه مرحله زیر می باشد:

پروسه لاتاری آمریکا

ترامپ و گرین کارت آمریکا

با روی کار آمدن دونالد ترامپ در ژانویه 2017 (زمستان 95) اتفاقات مهمی در این زمینه روی داد. پرزیدنت ترامپ رویکرد سخت گیرانه ای را نسبت به مهاجرت به آمریکا در پیش گرفت. او لاتاری را به شدت تقبیح کرد و مخالفت جدی خود را با اصل این پروسه اعلام کرد. همچنین از سوی دیگر و به جهت مشکلات دولت ایران با آمریکا، محدودیت هایی را برای شهروندان ایران و چند کشور دیگر در جهت صدور ویزای آمریکا وضع کرد. مجموع این ها باعث شد که در ابتدا گرچه ایرانی ها از شرکت در قرعه کشی لاتاری منع نشدند، ولی در ادامه، برندگان نتوانند ویزای مهاجرتی این کشور را دریافت نمایند.

همزمان اعتراضات مردمی گسترده و اشکالات حقوقی زیادی به فرمان پرزیدنت ترامپ وارد شد. این کش مکش ها، در چند مرحله باعث تعدیلات و تغییراتی در این فرمان شد. تا نهایتا، دادگاه عالی آمریکا ممنوعیت آخر ترامپ موسوم به “بَن سوم ترامپ” را به رسمیت پذیرفت اما همزمان معافیت هایی را برای آن در نظر گرفت.

نقش دولت بایدن در ورود به آمریکا

دولت بایدن پس از 4 سال حکمفرمایی دولت ترامپ به روی کار آمد. او در اولین دستور خود، ورود شهروندان تمام کشورهای جهان به آمریکا را آزاد کرد و این مسئله می تواند به شدت مهاجرت به آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد. در لاتاری سال 1402 یا همان DV- 2025 نیز متقاضیان بسیار زیادی از ایران و سایر کشورهای اسلامی موفق به ورود به این کشور شدند.

در پایان نیز یک بار دیگر به شما توصیه می کنیم که از اولین مرحله یعنی ثبت نام تا آخرین مرحله یعنی صدور ویزای مهاجرتی لاتاری، از مشاوران و وکلای خبره در این زمینه استفاده نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هر ساله نسبت به ثبت نام قرعه کشی لاتاری آمریکا اقدام می نماید. افرادی که از طریق این موسسه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند، در صورت برنده شدن مشمول حمایت و خدمات ما خواهند بود.

سوالات کلیدی در خصوص لاتاری آمریکا

در رابطه با مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری سوالاتی مطرح می شود که در ادامه به برخی از آن ها پاسخ می دهیم.

  • شانس پذیرش از طریق لاتاری آمریکا چقدر است؟ یکی از ساده ترین مسیرهای مهاجرت به کشور آمریکا، استفاده از لاتاری گرین کارت آمریکا است. در حال حاضر آمارها نشان می دهد که از هر 75 نفر آسیایی یک نفر شانس مهاجرت از این طریق به آمریکا را پیدا می کند.
  • آیا برنده شدن در لاتاری گرین کار به معنی ورود به آمریکا است؟ خیر، بسیاری از برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا نمی توانند ویزای این کشور رو به دست بیارند.
  • برندگان لاتاری آمریکا بیشتر از کدام کشورها هستند؟ هر منطقه جغرافیایی، سهمیه متفاوتی نسبت به دیگری دارد. از آن جا که اروپایی ها کمتر برای مهاجرت به آمریکا از این طریق اقدام می کنند، شانس اروپایی ها تقریبا یک نفر از بین 25 نفر است. اوکراینی ها سالانه نزدیک به 5000 برنده از این طریق دارند.
  • آیا ضمانتی برای پذیرش در لاتاری آمریکا وجود دارد؟ خیر بسیاری از افراد در این قرعه کشی با رد درخواست روبرو می شوند.
  • چه عواملی منجر به افزایش شانس افراد در دریافت پذیرش در لاتاری آمریکا می شود؟ منطقه جغرافیایی و سهمیه های در نظر گرفته شده بسیار موثر هستند.
  • آیا کشورهای دیگر نیز از لاتاری بهره می برند؟ خیر آمریکا تنها کشور ارائه کننده این شرط است.
  • فرایند انتخاب از طریق لاتاری آمریکا چقدر زمان می برد؟ این فرایند در حدود 2 سال از لحظه ورود به قرعه کشی زمان می برد.
4.5/5 - (19 امتیاز)

40 دیدگاه برای “لاتاری آمریکا

  1. لادن گفت:

    با سلام وقت بخیر من میخواستم برای لاتاری آمریکا ثبت نام کنم هزینه داره ؟ شما انجام میدید ؟ چه مدارکی نیاز هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما هست که از طریق موسسه ما به خواسته خودتون برسید.
      با ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  2. مصطفی گفت:

    سلام مرسی از مقاله خوبتون، میشه بفرمایید زمان دقیق ثبت نام لاتاری آمریکا کی هست و برای ثبت نام لاتاری آمریکا شما ثبت نام و بعد از برنده شدن شما کارشو انجام می دید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این اتفاق در نیمه مهرماه آغاز میشه.
      در نظر داشته باشید که می تونید در این زمینه با ما تماس بگیرید

  3. رها گفت:

    سلام وقت بخیر میشه دقیقا بگین که زمان ثبت نام لاتاری کی هست؟ و اینکه با لاتاری آمریکا میشه بعدش شروع به تحصیل کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از اواسط مهر سال آینده
      بله برای تحصیل در آمریکا به صورت کم هزینه و به عنوان شهروند آمریکایی هم می تونید اقدام کنید

  4. ارسام بهرامی گفت:

    سلام وقت بخیر
    در خصوص لاتاری امریکا چند تا سوال داشتم
    هزینه ثبت نام چقد هستش
    و اینکه چه مدارکی نیازه
    پروسه صفر تا صد لاتاری امریکا چد زمانبره
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لاتاری تاریخ دقیق داره و ثبت نامش هم رایگان هست.
      برای این که بتونید ثبت نام کنید، باید عکس و پاسپورت داشته باشید.

  5. کامران گفت:

    سلام وقت بخیر اگر لاتاری ثبت نام کنم چه کسایی و می تونم به عنوان همره ببرم واگر دیپلم نداتشه باشم میتونم خودم متقاضی اصلی ثبت نام در لاتاری باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط سنی شما داره.
      شما کسانی رو می تونید به عنوان همراه ببرید که در هنگام ثبت نام اسامی اون ها ذکر شده باشه

  6. آیدا گفت:

    با سلام و وقت بخیر من بعد از چند سال که در لاتاری شرکت میکردم امسال پذیرفته شدم موسسه شما میتونه کمک کنه چه مدارکی باید آپلود کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  7. Shahram گفت:

    درود بنده ازدواج سفید دارم و همسرم مدرس موسیقی در آواز ایرانی و سنتور میباشد و همچنین لیسانس مردم شناسی و فوق دیپلم آواز ایرانی و همچنین مدرک تتو رو هم دارد و رزومه کاری در موسیقی دارد آیا شرایط ما برای لاتاری و کشور دیگر بخصوص برای آواز خواندن همسر بنده وجود دارد با سپاس از شما عزیزان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لاتاری ارتباطی با این مسائل نداره و بر اساس قرعه کشی هست شما باید هر سال ثبت نام کنید تا یک سال برنده بشید
      توضیح بفرمایید از چه طریقی قصد مهاجرت دارید یا این که توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید که سریع تر بتونید به پاسخ دست پیدا کنید

  8. زیبا گفت:

    سلام من دارای مدرک دکتری در رشته علوم پایه هستم و با سن 55 سال در دانشگاه تدریس میکنم.آیا شانس اینو دارم که وارد کارهای تحقیقاتی و تدریس در یکی از کشورهاشوم ،کدام کشور مناسبتر است.آیا شرکت در لاتاری شامل حال من میشود؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید از طریق لاتاری اقدام کنید ولی مهاجرت شما یک مقدار سخت هست.
      با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  9. Sam گفت:

    عرض ادب،
    بنده فوق لیسانس دارم اما چون سربازی نرفتم و قصد هم ندارم برم مدرک ارشدم رو نمیدن، و ریز نمرات رسمی هم که دادن دادگستری تایید نکرده چون اصل مدرک نبوده، به نظر شما اگر بنده در لاتاری امسال انتخاب بشم برای زمان مصاحبه آیا همون ریز نمرات رسمی (ولی تایید دادگستری نداره) کافی هست برای اثبات داشتن مدرک ارشد و براشون هم توضیح بدم به دلیل سربازی هست، یا احتمال داره افسر قبول نکنه و رد کنه بنده رو، و بهتره الان تو فرم ثبت نام بزنم کارشناسی آخرین مدرک تحصیلی؟
    سپاسگزار

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بتونید به صورت قانونی از کشور خارج بشید تا امکان دریافت ویزا رو داشته باشید.

  10. مسعود احرام بافیان گفت:

    سلام بنده تصمیم گرفتم در لاتاری شرکت کنم و می خواستم از مشاوران موسسه شما استفده کنم لطفأ در این خصوص بنده را راهنمایی فرمایید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله رو مطالعه نمایید و با ما تماس بگیرید

  11. hani گفت:

    سلام من دانشجوی ترم 8 معماری هستم میخواستم برای ارشد بورس بگیرم برای دانشگاه لیسبون پرتغال
    چه شرایطی داره و چ مدارکی باید داشته باشم….با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا ابتدا مقاله معرفی دانشگاه لیسبون در پرتغال رو مطالعه فرمائید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  12. Farzad گفت:

    سلامم. اسمم فرزاد از کابل ولایت تخار میخایم به کشور شما راه پیدا کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی از طرق قانونی اقدام به اخذ کارت اقامت ایران کنید

  13. علی کاظمی گفت:

    درود بر شما عزیزان،من دیپلمه و دوره دستیاری دندانپزشکی را نیز در بیرون ولی زیر نظر دانشگاه آزاد خوراسگان گذرانده ام،لطفاً جهت ثبت نام برای لاتاری چکار باید بکنم در ضمن شصت ساله هستم و کارهای هنری از جمله بازیگری تئاتر،شهر،نویسندگی و… انجام داده ام ولی متاسفانه برای کار هنری مدرکی ندارم راهنمایی فرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      جناب کاظمی عزیز موسسه سفیران در خصوص ثبت نام لاتاری خدماتی ارائه نمیکنه

  14. یوسف گفت:

    درود شادباش
    من مدراک خاصی ندارم اما در زمینه کار فنی و تجارت و فروش قطعات کامپیوتر ماهر هستم چطور میتونم مهاجرت کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط سنی و رزومه تون رو دقیق تر بفرمائید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم

  15. Mahdi گفت:

    سلام در جواب یکی از کاربران گفتید در حال حاضر با برنده شدن در لاتاری هم به ایرانی ها اقامت نمیدن؟
    این یعنی حتی اه برنده لاتاری هم بشیم دیگه نمیتونیم گرین کارت دریافت کنیم؟
    از کی این قانون اجرا شده؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز ثبت نام لاتاری ربطی به رفتن شما با آمریکا ندارد، شاید شما لاتاری برنده شوید ولی ویزا بهتون تعلق نگیرد. این دوتا کاملاً با هم متفاوت است.

  16. امیرمحمد گفت:

    سلام من 19 سالمه از مشهد لاتاری گرین کارت آمریکا 2021 برنده شدم. فقط نمیدونم الان باید چیکار کنم . از زمان علام نتایج تا الان خیلی دیر نشده واسه اقدام کردن؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      متاسفانه ما در این خصوص اقدام و اطلاعاتی نداریم.

  17. پروانه گفت:

    سلام
    میشه زمان ثبت نام لاتاری رو اعلام کنید
    و آیا شما ویزای توریستی برای بلغارستان و روسیه و اینها هم میگیرید
    مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      معمولا در مهر و آبان ثبت نام صورت میگیره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  18. E گفت:

    سلام من دانشجوی مامایی هستم
    دلم میخواهد برای کار برم امریکا
    میخواستم بگم باید چکار کنم
    وقتی درسم تموم شد ?
    مدرک زبان کافیه ?با مدرک کارشناسیم ?

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما هدف شما برای مهاجرت چند سال دیگر است؟

  19. علیرضا صلاحی مقدم گفت:

    سلام و عرض ادب من مجسمه سازی با سابقه بالا دارم وبا تمام متریالها کار میکنم ومجسمه ای مومی موزه هم کار کردم مدرک من برق الکتروتکنیک هست میتوانم مهاجرت برای کار بگیرم ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب از چه کشوری کارفرما دارید؟

  20. Hamed گفت:

    فقط میخوام بدونم من که مدرک تحصیلی ندارم میتونم زن ایتالیایی بگیرم و در کشور ایتالیا زندگی و کار داشتباشم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله میتونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *