ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به اسکاتلند

اعزام دانشجو به اسکاتلند

اعزام دانشجو به اسکاتلند از جمله موضوعات حائز اهمیت در خصوص مهاجرت تحصیلی می باشد که در این مقاله به این موضوع پرداخته میشود. پیرامون هر موضوع مهاجرتی اقامتی، شما می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره کنید.

  • شرایط تحصیل در اسکاتلند چیست؟
  • اعزام دانشجو به اسکاتلند چگونه است؟
  • چه مدارکی برای اعزام دانشجو به اسکاتلند لازم است؟
  • چه افرادی صلاحیت اعزام دانشجو به اسکاتلند دارند؟

درباره زندگی در اسکاتلند

در جدول زیر درباره کشور اسکاتلند به آیتم های به همراه شرح اشاره میشود:

آیتمشرح
موقعیت اسکاتلندشمال انگلستان و عضوی از 4 کشور بریتانیای کبیر
کشوری جزیزه ای
هم مرز با انگلیس، ایرلند شمالی
آب و هوانسبتا ملایم بوده و دارای رژیم اقلیمی اقیانوسی
اقتصادصنعت توریسم
صادراتبزرگترین تولید کننده نفت اروپا
پایتختشهر ادینبرو

اسکاتلند تا سال 1707 کشوری مستقل بود و از این سال به اتحاد سیاسی با پادشاهی متحده درآمد. بدین ترتیب، پادشاهی بریتانیای کبیر را تشکیل می دهد. با اینکه اسکاتلند توسط پادشاهی مشابه همانند دیگر نقاط پادشاهی متحده اداره می شود. اما تفاوت هایی هم در کار است. یکی از این تفاوت ها تداوم هویت ملی و سنت فرهنگی اسکاتلند است. تفاوت دیگر اینکه، اسکاتلند دارای سیستم مذهبی، قانونی و آموزشی مستقل و منحصر به فرد می باشد.

جاذبه های توریستی در اسکاتلند تمامی ندارد و عبارتنداز:

  • مرتفع ترین کوه های انگلستان
  • Ben Nevis، Loch Ness (و شاید غول معروف Loch Ness)
  • دژهای مشهور ادینبرو

اسکاتلند همچنین به دنبال جذب جمعیت است؛ جمعیت فعلی این کشور به شرح نمودار ذیل است:

جمعیت مقیم اسکاتلند

تحصیل در کشور اسکاتلند در 2024

زمانیکه از تحصیل در اسکاتلند 2024 سخنی به میان می آید، کیفیت آموزش اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند. کیفیت آموزش اسکاتلند زمانی آشکارتر می شود که بدانیم:

  • شش تا از قدیمی ترین و با سبک ترین دانشگاه های جهان در اسکاتلند وجود دارد.
  • پس از آکسفورد و کمبریج، در مرتبه سومین، دانشگاه اندرو قرار دارد.
  • در بین 500 دانشگاه برتر دنیا QS، 8 دانشگاه اسکاتلند هم حاضر هستند.

سیستم آموزش عالی در اسکاتلند

موسسات در اسکاتلند از سیستم آموزش عالی سه حلقه ای سنتی بهره می برند. این سیستم علاوه بر دیگر مدارک آموزشی، سه نوع درجه یا دوره تحصیلی را پیشنهاد می کند. این سطوح درجه تحصیلی عبارتند از: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. موسسات آموزش عالی اسکاتلند برای دانشجویان خودشان دوره های مختلف و متنوعی را پیشنهاد می کنند. دانشگاههای اسکاتلندی زیادی، سطوح بالای دانشجویان غیر اسکاتلندی را دارند. بطور متوسط 21% از مجموع دانشجویان اسکاتلندی، جزو دانشجویان خارجی هستند.

سیستم آموزش عالی اسکاتلند

دلایل اعزام دانشجو به اسکاتلند

سالانه صدها کشور خارجی از نقاط مختلف جهان، به دلایل گوناگونی به دنبال اعزام دانجشو به اسکاتلند هستند. زیرا این کشور برای دانشجویان اعزامی که قصد تحصیل در اسکاتلند را دارند، مزیت ها متعددی را در نظر گرفته است. به طور کلی اسکاتلند چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد. یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به اسکاتلند، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی با سطح بالای آموزشی می باشد. زیرا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در اسکاتلند حدود 4000 رشته در بیش از 170 حوزه موضوعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به اسکاتلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به اسکاتلند

برای آشنایی بیشتر با مهمترین دلایل اعزام دانشجو به اسکاتلند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مهمترین دلایل اعزام دانشجو به اسکاتلندتوضیحات
ارائه رویکرد های آموزشی متنوعاز آنجایی که سبک یادگیری در اسکاتلند برای همه افراد مناسب نیست، دانشگاه های اسکاتلند رویکرد های متفاوتی برای دوره های خود به دانشجویان دارد.
مردم مهمان پذیر و دوستانهاسکاتلند همواره به مهمان پذیر و دوستانه بودن در جهان معروف است و این موضوع یک افسانه نیست. علاوه بر این، اسکاتلند یک مکان دوستانه و دلپذیر برای دانشجویان اعزامی می باشد.
بورسیه های تحصیلی متنوعدانشجویان اعزامی که توان مالی کافی برای حمایت از خود در اسکاتلند را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی متنوع این کشور استفاده کنند. اطلاعات بورسیه های تحصیلی در اسکاتلند، معمولا در وب سایت دانشگاه ها ذکر می شود.

شرایط اعزام دانشجو به اسکاتلند

شرایط و ضوابطاعزام دانشجو به اسکاتلند تقریبا مشابه کل انگلستان می باشد. برای اینکه شما صلاحیت تحصیل در اسکاتلند را کسب نمایید، شما بایستی که نیازمندی ها مدارک لازم را تامین کنید. پس، تنها در صورتی اعزام شما به اسکاتلند تضمین میشود که خود را با شرایط و نیازمندی های اعلام شده وفق دهید.

اعزام دانشجو در اسکاتلند شامل دو مرحله زیر است:

  • اخذ پذیرش از دانشگاههای اسکاتلند.
  • اخذ ویزای دانشجویی

اخذ پذیرش از دانشگاه های اسکاتلند

اعزام دانشجو در اسکاتلند با اخذ پذیرش شروع می شود. اگر شما بدنبال تحصیل در اسکاتلند هستید، شما باید که از طریق سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج ها (UCAS) اقدام کنید. اما UCAS چیست؟ در حقیقت، سیستم جامع درخواست و پذیریش آنلاین دانشگاه های کل بریتانیا محسوب می شود. مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های اسکاتلند به شرح زیر است:

مرحلهرویهشرح
مرحله 1ثبت نامبا ثبت مشخصات شخصی در فیلدهای تعیین شده توسط سیستم UCAS
مرحله 2انتخاب دوره تحصیلیانتخاب دوره تحصیلی در اسکاتلند
مرحله 3انتخاب دانشگاهبررسی شرایط دانشگاه
مرحله 4پرکردن فرم درخواستدر فرم های درخواست UCAS، متقاضی می تواند 5 دانشگاه و 5 دوره مختلف را مشخص کند.
مرحله 5ارسال و انتظار جوابانتطار برای دریافت پذیرش

اخذ ویزای دانشجویی اسکاتلند

پروسه اعزام دانشجو به اسکاتلند، صرفا با اخذ پذیرش به پایان نمی رسد. مرحله پس از اخذ پذیرش دانشگاهی، اخذ ویزای تحصیلی Tier 4) General) می باشد. اگر شما قصد تحصیل در اسکاتلند را در ذهن دارید، پس علاوه بر پذیرش اسکاتلند، شما به اخذ ویزای تحصیلی Tier 4) General) نیازمندید. با اخذ نهایی ویزای Tier 4، پروسه تحصیلی در اسکاتلند با موفقیت انجام می پذیرد.

نیازمندی ها برای درخواست ویزای Tier 4عبارتند از:

  • سن بالای 16 سال متقاضی
  • تعیین دانشگاه و دوره تحصیلی
  • داشتن مهارت زبان انگلیسی (مدارک دانش زبانی)
  • اثبات تمکن مالی برای اقامت در اسکاتلند، که الزامی است.
  • هزینه درخواست ویزای Tier 4 حول و حوش 348£ (پوند) برای دانشجویان خارجی است.

از جمله مدارک لازم جهت صدور ویزا اسکاتلند بدین صورت است:

  • پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی معتبر دیگر
  • مدارک تمکن مالی
  • رضایت نامه والدین برای سنین زیر 18 سال
  • تست مرض سل (برای کشورهای فهرست شده)

چون نرخ بیکاری در اسکاتلند کم است امکان کاریابی بعد از تحصیل و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور هم زیاد است:

نرخ بیکاری در اسکاتلند

اعزام دانشجو به اسکاتلند، پروسه ای 2 مرحله ای می باشد. ابتدا متقاضی باید که پذیرش دانشگاهی خود را از دانشگاه های اسکاتلند اخذ کند. سپس، ویزای دانشجویی Tier 4 را با توجه به تامین شرایط و مدارک لازم، کسب کند. شما در هر کدامیک از مراحل اعزام دانشجو به اسکاتلند و مهاجرت به اسکاتلند، نیازمند یک وکیل خبره هستید. در این رابطه، به شما مشاوره با وکلای برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد میشود.

مهم ترین سوالات اعزام دانشجو به اسکاتلند

در این بخش توجه شما را به پاسخ مهم ترین سوالات جلب می داریم:

  • دلایل اعزام دانشجو به اسکاتلند شامل چه مواردی است؟ سالانه صدها کشور خارجی از نقاط مختلف جهان، به دلایل گوناگونی به دنبال اعزام دانجشو به اسکاتلند هستند. زیرا این کشور برای دانشجویان اعزامی که قصد تحصیل در اسکاتلند را دارند، مزیت ها متعددی را در نظر گرفته است. به طور کلی اسکاتلند چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد. یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به اسکاتلند، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی با سطح بالای آموزشی می باشد. زیرا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در اسکاتلند حدود 4000 رشته در بیش از 170 حوزه موضوعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.
  • اخذ پذیرش از دانشگاه های اسکاتلند به چه صورت است؟ با ثبت مشخصات شخصی در فیلدهای تعیین شده توسط سیستم UCAS، انتخاب دوره تحصیلی در اسکاتلند، بررسی شرایط دانشگاه، در فرم های درخواست UCAS، متقاضی می تواند 5 دانشگاه و 5 دوره مختلف را مشخص کند.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *