ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در چین

مقطع کارشناسی در چین

مقطع کارشناسی در چین با 40 دانشگاه رتبه بالا در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان می تواند دارای جذابیت های بسیار برای علاقه مندان باشد. دانشگاه های برتر چین همانند دانشگاه تسینگوآ همه ساله از بین متقاضیان خارجی اقدام به پذیرش دانشجویان با استعداد و صلاحیت دار می کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا در چین 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان می توانند برنامه تحصیلی خود را به زبان انگلیسی انتخاب کنند. برای اطلاع درباره شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به چین، شما علاوه بر مطالعه مقاله حاضر می توانید از رهنمودها و مشاوره های تخصصی مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز برخوردار شوید.

شرایط مقطع کارشناسی در چین در 2024

چین به واسطه کیفیت آموزش عالی برتر، دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی مختلف، فرصت های کار ضمن و پس از تحصیل، هزینه بسیار پایین تحصیلی، تحصیل به زبان انگلیسی، استفاده از فرصت های بورس تحصیلی مقصد تحصیلی برتری برای اکثر دانشجویان خارجی محسوب می شود. کارشناسی در چین مقطعی است که حدود 4 سال طول می کشد ولی در طی این 4 سال شما با مبانی نظری و کاربردی علوم آشنا شده و برای بازار کار یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از این آماده می شوید.


از مهمترین برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور چین می توان به تحصیل پزشکی MBBS، تحصیل مهندسی، تحصیل اقتصاد، حسابداری و مدیریت بازرگانی، MBA، تحصیل رشته های هنر و حقوق اشاره کرد که متقاضیان فراوانی دارد. لازم به یادآوری مجدد است که از شرایط اصلی مقطع کارشناسی می توان به داشتن مدرک دیپلم متوسطه، داشتن مدرک زبان انگلیسی و نیز قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های چینی می باشد. محدودیت سنی برای درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی در چین حدود سن 25 سال به بالا می باشد.

دانشگاه ها و رشته های برتر کارشناسی در چین

همانطوری که در مطالب پیشین هم بیان شد، در طی سالیان اخیر دانشگاه های چین به توسعه زیادی دست یافته اند. بهترین دانشگاه های سال 2024 چین عبارت هستند از:

نام دانشگاهشرایط دانشگاه
دانشگاه تسینگوآتعداد دانشجو: 46000
رشته های معروف: معماری، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و علوم مواد
مورد تایید وزارت علوم ایران: می باشد
دانشگاه پکینگتعداد دانشجو: 25000
رشته های معروف: شیمی، دندانپزشکی، زبان های مدرن، زبان شناسی، علوم مواد
مورد تایید وزارت علوم ایران: می باشد
دانشگاه فودانتعداد دانشجو: 32000
رشته های معروف: زبان های مدرن، شیمی، مدیریت و بازرگانی، علوم مواد و علوم سیاسی
مورد تایید وزارت علوم ایران: می باشد

دانشگاه ها و رشته های برتر کارشناسی در چین

فرآیند اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در چین

جهت درخواست پذیرش برای تحصیل در چین، دانشجویان خارجی می توانند از وب سایت مرکزی CUCAS (سیستم پذیرش کالج و دانشگاه چین برخوردار شوند و یا اینکه می توانند از روش دوم یعنی ارسال مستقیم درخواست به وب سایت خود دانشگاه بهره گیرند. همچنین شما می توانید از طریق CUCAS، اطلاعاتی در خصوص برنامه بورس تحصیلی چین به دست آورده و حتی برای برنامه بورسیه تحصیلی نیز درخواست دهید. شرایط و مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه های چینی بدین قرار است:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • دیپلم دبیرستان یا معادل آن ( مثلا. A-level)
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسائی
  • مدرک زبان انگلیسی در قالب آزمون های IELTS و TOEFL برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی و نیز مهارت زبان چینی در قالب آزمون HSK برای متقاضیان تحصیل به زبان چینی
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های چین

نحوه درخواست ویزای تحصیلی چین در 2024

پس از اخذ نامه پذیرش و تایید پذیرش شما جهت پذیرش مقطع کارشناسی در چین، شما بایستی برای اخذ مجوز ورود به کشور چین صلاحیت درخواست ویزای تحصیلی چین یا X Visa را بدست آورید. برای انجام امور ویزای خود بایستی به سفارت چین مراجعه کنید اما ویزای تحصیلی چین با توجه به شرایط پذیرش دانشجو به 3 نوع شامل ویزای X1 برای تحصیل بیش از 6 ماه، ویزای X2 برای تحصیلات کمتر از 6 ماه و ویزای L (یا ویزای توریستی) برای متقاضیانی است که نامه پذیرش خود را دریافت نکرده اند و قصد مهاجرت تحصیلی به چین و مشخص شدن تکلیف اشان را دارند. اما مدارک لازم 2024 برای درخواست ویزای X1 به شرح ذیل است:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه منتخب
  • عکس جدید از متقاضی
  • فرم های JW201 و JW202 صرفا برای متقاضیان ویزای X2

شرایط دریافت بورس تحصیلی در چین

یکی از مزایای مقطع کارشناسی در چین، امکان درخواست بورسیه های تحصیلی مختلفی است که می تواند راهکار مهمی برای پوشش مخارج تحصیل و زندگی در چین باشد. از خصوصیات بورس تحصیلی چین این است که این بورس ها معمولا توسط دولت چین و با مشارکت سازمان های همکار به متقاضیان اعطاء می شود. مبنا در اعطای بورس های مذکور شایستگی دانشجویی و یا بر پایه نیاز متقاضی است. بر این مبنا، انواع بورس تحصیلی چین بدین شرح است:

  • CGS: بورسیه دولت چین (معروف به Presidential Scholarships)
  • US: بورس های دانشگاهی
  • CIS: بورسیه های موسسه کنفوسیوس
  • CLGS: بورس دولت محلی چین

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افتخار دارد که با در اختیار داشتن برترین کارشناسان مهاجرتی کشور، آماده ارائه مشاوره های به روز و تخصصی متناسب با شرایط خاص هر متقاضی است و تا رسیدن به موفقیت نهایی با متقاضیان گرامی همگام است.

سوالات تخصصی درباره مقطع کارشناسی در چین

سوالات مهمی که همواره در رابطه با این مقطع تحصیلی مطرح می شوند عبارتند از:

  • طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور چیست؟ این دوره در بسیاری از رشته های تحصیلی 3 ساله است اما در بسیاری از رشته های تحصیلی 4 ساله است.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی نیز در این رشته تحصیل کرد؟ بله در بسیاری از رشته ها این امکان وجود دارد.
  • آیا دانشجویان مقطع کارشناسی پزشکی می توانند زبان انگلیسی در چین را برای خود انتخاب کنند؟ بله این امکان به صورت کامل به وجود آمده است.
  • فرایند دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی در این کشور چیست؟ بسیاری از دانشجویان برای دریافت پذیرش نهایی خود، باید در آزمون های ورودی شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کنند.
  • آیا مقطع کارشناسی در چین دسترسی به بورسیه را ممکن می کند؟ به ندرت می توان در این مقطع تحصیلی به پذیرش دسترسی پیدا کرد.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *