ویزای تحصیلی

دانشگاه آندریسی بوداپست

دانشگاه آندرسی بوداپست

دانشگاه آندریسی بوداپست (AUB) تنها دانشگاه خارج از آلمان می باشد که برنامه های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه کاملا به زبان آلمانی می باشد. در واقع دانشگاه آندریسی بوداپست یک کالج خصوصی در پایتخت مجارستان می باشد که در سال 2001 تاسیس شده است. از امتیازات تحصیل در این دانشگاه این است که دوره ها و مدارک تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه علاوه بر کشور مجارستان در آلمان، باواریا، بادن ورتمبرگ، سوئیس و اتریش نیز معتبر می باشد.

  • برای تحصیل در دانشگاه آندریسی چه مدرک زبانی لازم است؟
  • مزایای تحصیل در دانشگاه آندریسی چیست؟
  • تاریخچه دانشگاه آندریسی چیست؟
  • آیا می توان در این دانشگاه بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه آندریسی چست؟
  • شهریه دانشجویان دانشگاه آندریسی (AUB) چقدر است؟

از جمله برنامه های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه می توان به رشته های تاریخ و فرهنگ، علوم سیاسی و دیپلماسی، حقوق و مدیریت، اقتصاد و مدیریت اشاره نمود. تمامی برنامه های تحصیلی این دانشگاه به زبان آلمانی و در قالب 2 برنامه فوق لیسانس (Ma/MSc/MBA) و دکتری (PHD/DLA) به دانشجویان ارائه می شود. دانشگاه آندریسی بوداپست (AUB) جایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیلی خود با استانداردهای آموزشی پیشرفته آشنا شده و برای ساخت آینده بهتر آماده می شوند. برای دریافت مشاوره های حرفه ای درباره مهاجرت به مجارستان و تحصیل در این کشور توصیه می شود که با مشاورین و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

شرایط تحصیل در دانشگاه آندریسی بوداپست

دانشگاه آندریسی بوداپست یا به اختصار AUB دانشگاهی کاملا آلمانی در کشوری غیر از آلمان می باشد. مثل دانشگاه اروپایی در مجارستان، این دانشگاه نیز توسط 5 کشور شریک (اتریش، بادن وورتمبرگ، باوریا، آلمان، مجارستان) و نیز توسط سوئیس و منطقه خود مختار ترنتینو- سوث تیرول پشتیبانی می شود. این دانشگاه از نوع دانشگاه های خصوصی مجارستان بوده که در سال 2001 میلادی با تلاش موسس آلمانی آن دیتمار میر تاسیس شد.

بد نیست بدانید که هم اکنون این دانشگاه میزبان دانشجویان بین المللی از 20 کشور جهان می باشد. اما برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه به زبان آلمانی و در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) به صورت زیر ارائه می شود:

برنامه های کارشناسی ارشد به زبان آلمانیبرنامه دکتری (PhD) به زبان آلمانی
روابط بین المللیعلوم سیاسی
اقتصاد و بازرگانی بین المللیتاریخ
مدیریت و رهبریاقتصاد
علوم سیاسی تطبیقی LL.M و علم حقوقعلوم حقوق
اداره اروپایی و بین المللی
تاریخ اروپای مرکزی
مطالعات اروپای مرکزی- دیپلماسی (دیپلماسی فرهنگی)
مطالعات منطقه دانوب

اخذ پذیرش از دانشگاه آندریسی بوداپست

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، امکان تحصیل در دانشگاه آندریسی بوداپست فقط در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد. داشتن مدرک کارشناسی معتبر از جمله شرایط ضروری برای ثبت نام در این دانشگاه آلمانی زبان مجارستان می باشد. همچنین از جمله شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه برخورداری از مهارت زبان آلمانی می باشد. اما شرایط و مدارک درخواست پذیرش از دانشگاه آندریسی مجارستان در سال 2022 عبارتند از:

  • مدرک اول (A. برای برنامه ارشد، M.A برای برنامه PhD)
  • مهارت های زبان آلمانی گفتاری و نوشتاری برتر (سطوح B2-C2)
  • مهارت های زبان انگلیسی
  • نتیجه آزمون پذیرش شامل بخش های شفاهی و کتبی

توجه نمائید که مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه آندریسی بوداپست معمولا اواسط ژانویه یا اواخر ژوئن می باشد. شروع سال تحصیلی در مجارستان هم سپتامبر و فوریه می باشد. در پایان یادآور می شود که با اخذ نامه پذیرش از این دانشگاه نوبت مرحله بعدی یعنی درخواست ویزای تحصیلی مجارستان فرا می رسد.

اخذ پذیرش از دانشگاه آندریسی بوداپست

ویزا جهت تحصیل در دانشگاه آندریسی بوداپست

اصولا فرآیند مهاجرت تحصیلی به مجارستان همانند دیگر روش های مهاجرت به مجارستان شامل دو مرحله اصلی یعنی اخذ پذیرش تحصیلی و نیز درخواست ویزای تحصیلی مجارستان می باشد. ابتداء متقاضیان تحصیل در مثلا دانشگاه آندریسی بوداپست از این دانشگاه اخذ پذیرش کرده و سپس با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مذکور وارد فاز درخواست ویزا از سفارت مجارستان می شوند. در طی این فرآیند آنچه که از اهمیت ویژه ای برخوردار است زمانبندی دقیق و تهیه مدارک لازم می باشد.

معمولا به علت تحصیل تمام وقت دانشجویان خارجی در کشور مجارستان، آنها نیازمند ویزای تحصیلی از نوع بلند مدت می باشند. بنابراین ویزای شنگن مجارستان به علت مدت اعتبار نهایتا 3 ماهه کاربردی برای این دانشجویان ندارد. معمولا مدت اعتبار ویزای تحصیلی مجارستان 1 ساله و قابل تمدید می باشد. هزینه اخذ آن حدود 60€ (یورو) و مدت رسیدگی تا یکماه می باشد. در مجموع برای اخذ ویزای اقامت بلند مدت مجارستان تحویل مدارک زیر به سفارت کشور مجارستان ضروری است:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • پاسپورت اصل با اعتبار بیش از 6 ماه
  • گواهی تمکن مالی متقاضی
  • بیمه سلامت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش از دانشگاه آندریسی بوداپست
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه تحصیل در دانشگاه آندریسی مجارستان

شهریه تحصیلی اخذ شده از دانشجویان بین المللی در دانشگاه آندریسی بوداپست در مقایسه با سایر دانشگاه ها و کالج های کشور مجارستان بسیار پایین است. واقعیتی که نمودار زیر نیز به صورت آماری گویای آن می باشد. درباره شهریه های دانشگاه آندریسی باید بدانید که سطوح مختلف شهریه ها بستگی به برنامه و دوره تحصیلی دانشجویان دارد. مثلا شهریه سالیانه اخذ شده از دانشجویان کارشناسی در حدود 897€ (یورو) اما شهریه اخذ شده از دانشجویان کارشناسی ارشد حدود 2243€ (یورو) می باشد.

مقایسه هزینه تحصیل در دانشگاه آندریسی با سایر دانشگاه های مجارستان

اما قسمت دیگر هزینه های دانشجویی در دانشگاه آندریسی بوداپست مربوط به هزینه زندگی در مجارستان می باشد. طبق برآوردهای جزئی و ریز به ریز از خرج و مخارج ماهیانه در مجارستان، دانشجویان جهت زندگی در شهر بوداپست ماهیانه به مبلغی حداقل در حدود 352€ (یورو) الی حداکثر حدود 681€ (یورو) نیاز دارند. البته این هزینه ها در مجارستان غالبا به دو پارامتر محل زندگی و روش زندگی افراد بستگی دارد.

برنامه بورسیه تحصیلی دانشجویان دانشگاه آندریسی

در حال حاضر یکی از برنامه های بورس فعال مخصوصا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در دانشگاه آندریسی، برنامه بورس اداره خدمات مبادله آکادمیک آلمان (DAAD) می باشد. این برنامه ویژه دانشجویان برتر کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های آلمانی و نیز دانشگاه آندریسی مجارستان می باشد این برنامه بورس در دسترس کلیه دانشجویان بین المللی در رشته اقتصاد و بازرگانی بین المللی می باشد. نحوه درخواست این بورس تحصیلی به صورت آنلاین و از طریق ارسال فرم درخواست تکمیلی به اضافه رزومه (CV)، انگیزه نامه، ریزنمرات مربوطه و مدرک زبان انگلیسی به آدرس ایمیل gyongyi.balogh@andrassyuni.hu می باشد.

این بورسیه علاوه بر تامین هزینه شهریه دانشجویان همچنین بخشی از هزینه های زندگی آنها را نیز فراهم می کند. کل مبلغ بورس DAAD در حدود 800€ (یورو) به همراه هزینه شهریه 322€ (یورو) می باشد. علاوه بر این دانشجویان این دانشگاه همچنین از حق کار دانشجویی 24 ساعت در ماه نیز برخوردار هستند. دانشجویان برای کاریابی می توانند علاوه بر مشاوره با دفتر دانشجویی دانشگاه آندریسی همچنین از طریق وب سایت های کاریابی دنبال کار نیمه وقت بگردند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق ارائه مشاوره های تخصصی آماده کمک به شما تا دست یابی به ویزای تحصیلی مجارستان هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *