مهاجرت

شرایط ویزای همراه چک

شرایط ویزای همراه چک

افرادی که قصد مهاجرت به کشور چک را دارند و یا در این کشور اقامت دارند در صددند که با شرایط ویزای همراه چک خانواده را به این کشور بیاورند. بنا به هر نوع اقامتی که خود شما به عنوان فرد اصلی دارید نیازمندیهای اخذ ویزای همراه و حتی امکان اخذ ویزای همراه متفاوت است.

  • برای کدامیک از انواع اقامت در چک می توان ویزای همراه نیز درخواست نمود؟
  • مدارک و شرایط ویزای همراه چک چیست و چه زمانی می توان برای این ویزا درخواست نمود؟
  • آیا دانشجویان می توانند از ویزای همراه چک استفاده کنند؟
  • آیا می توان با اخذ ویزای همراه در چک به کار مشغول شد؟

شاید شما برای کار به چک مهاجرت می نمائید و یا قصد سرمایه گذاری در آن کشور را دارید و یا در این کشور مشغول به تحصیل هستید، در این راستا شرایط اخذ ویزای همراه می تواند بنا به نوع اقامت شما درخواست گردد. همچنین شما عزیزان می توانید با اخذ مشاوره از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط اخذ ویزای همراه را در اکثر کشورها سوال فرمائید.

شرایط ویزای همراه چک برای ایرانیان

شاید برای خیلی از افراد که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، متاهل هستند و فرزندی هم دارند شرایط اخذ ویزای همراه سوال شود. در اکثر کشورهای اروپایی در حال حاضر امکان اخذ ویزای همراه مخصوصا با ویزاهای کاری و تحصیلی از ابتدا و همزمان با صدور ویزای نفر اصلی ممکن نبوده و تنها در مواردی که شخص با ویزای سرمایه گذاری یا کارآفرینی در آن کشور اقامت دارد چنین اتفاقی ممکن است.

البته در برخی موارد و خیلی انگشت شمار بودند افرادی که توانسته با اخذ ویزای کار و یا ویزای تحصیلی هم از ابتدا همراهان خود را کنار خود داشته باشند که البته آنچنان که گفته شد در مواردی خیلی اندک و خاص چنین اتفاقی می افتد. کشور چک به عنوان مقصد تحصیلی بیشتر مورد هدف ایرانیان بوده و اکثر دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی به این کشور می روند.

شرایط ویزای همراه چک با ویزای تحصیلی

تعریف کلی که از ویزای همراه می توان داشت این است که بتوان برای همراهان فردی که در یک کدام از کشورهای اروپایی اقامت بلند مدت دارد نیز درخواست ویزا داد، همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد گفته می شود. برای متاهلین مهم است که این اتفاق همزمان رخ بدهد. منتهی در حال حاضر اکثر کشورهای اروپایی این فرصت را به دانشجویان ایرانی نمی دهند. البته اکثر متقاضیانی که برای تحصیل به چک می روند مجرد هستند و برای تحصیل در مقطع پزشکی به این کشور می روند. اگر دانشجویی هم متاهل باشد ابتدا خود او باید برای اخذ ویزا به تنهایی اقدام نموده و بعد از حضور و اقامت در محیط و اثبات برآورد شرایط مالی کافی و جای زندگی شاید بتواند برای خانواده و همراهان درخواست ویزا نماید.

شرایط ویزای همراه چک با ویزای تحصیلی

شرایط ویزای همراه چک با ویزای توریستی

یکی از سوالات متداول از سوی افرادی که قصد سفر توریستی به چک و حوزه شنگن را دارند این است، آیا امکان اخذ ویزا برای اعضای خانواده می باشد یا خیر؟ از آنجاییکه مرسوم ترین ویزایی که بتواند حضور شخص را در اروپا ایجاد نماید ویزای کوتاه مدت توریستی است و در این سال ها بیشتر این ویزای برای رسیدن به اروپا و اعلام پناهندگی از سوی ایرانیان درخواست شده، دریافت ویزا برای تمامی اعضای خانواده می تواند کمترین شانس را دارا باشد.

ویزای توریستی چک می تواند در قالب سفر گردشگری و به صورت تور درخواست گردد و یا با اخذ دعوتنامه از آن کشور با هدف مشخص برای بازدید از اقوام و یا انجام کار و یا تحصیل و آموزش درخواست شود. در چنین مواقعی بهتر اس قبل از هر اقدامی نسبت به شرایط خود و خانواده تان با یک وکیل مشورت نموده تا از شانس دریافت ویزا آگاه شوید.

ویزای چک برای خانواده

همانطور که اشاره شد اخذ ویزای همراه تحت الشعاع ویزا و نوع اقامت نفر اصلی است و به طور کلی می توان گفت مادامی می توان برای خانواده هم درخواست ویزای همراه نمود که بتوان اثبات کرد توانایی ساپورت مالی و زندگی آن نفرات هم دارید. در حال حاضر در اکثر برنامه های سرمایه گذاری به جهت وسع مالی خوب و هدف اقامت قانونی این اجازه به افراد خانواده هم داده می شود. دلیل اصلی عدم صدور ویزای همزمان همراه در اکثر کشورها مخصوصا برای دانشجویان این است که دانشجو چون در آن کشور درآمد ندارد طبیعتا توانایی پرداخت هزینه ها را نخواهد داشت. در مواقعی که این پشتوانه مالی اثبات گردد در برخی کشورها شرایط اخذ این ویزا ممکن می باشد. در مورد ویزای تحصیلی در چک در این نوشتار بیشتر مطالعه فرمائید.

مدارک مورد نیاز ویزای همراه چک در 2022

وقتی یک فرد به یک کشور خارجی مهاجرت می نماید یکی از دغدغه های آنها این است که اعضای خانواده هم کنار خود داشته باشند و این موضوع بصورت بدیهی در ذهنش بدون هیچ دانشی حل شده است که چنین اتفاقی می افتد، اما باید گفت که طبق قوانین در انواع اقامت صدور ویزای همراه وابسته به قوانین آن کشور در صدور ویزای همراه می باشد. از مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه در ابتدا اثبات درآمد و بودجه کافی برای تامین هزینه ها است.

به طور عامیانه می توان گفت زمانی که شما با ارائه مدارک مالی و کاری اثبات نمودید که توانایی پرداخت هزینه های خانواده را دارید اجازه ویزای همراه صادر می گردد. در سال 2022 متوسط درآمد ماهانه در کشور چک به شرح نمودار ذیل است:

درآمد ماهانه در کشور چک

ویزای همراه برای اقامت کاری چک

اگر بخواهید خیلی ارزان و با ویزایی به جز ویزای سرمایه گذاری برای خانواده خود درخواست ویزای همراه نمائید، بهترین اتفاق ممکن این است که شما بتوانید اثبات نمائید در کشور چک دارای درآمد می باشید. این نوع اقامت می تواند اقامت کاری باشد، اگر شما در چک در یک موقعیت کاری مشغول بکار باشید و درآمد شما کفاف هزینه های خود و خانواده را بدهد، می توانید برای اعضای خانواده نیز درخواست ویزای همراه نمائید.

درخواست ویزای همراه چک رابطه مستقیم با تامین هزینه زندگی در جمهوری چک دارد و شخص متقاضی تا زمانی که درآمد نشان ندهد این اتفاق ممکن نمی باشد. در مورد شرایط و مدارکی که برای اخذ ویزای همراه چک نیاز دارید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید. دانشجویان برای اخذ ویزای همراه بعد از ورود خود به چک و اثبات پشتوانه مالی مناسب می توانند درخواست ویزای همراه نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *