ویزای تحصیلی

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ

یکی دیگر از دانشگاه های پزشکی کشور چین دانشگاه زیجیانگ است و دانشجویان زیادی علاقمند پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ هستند. این دانشگاه یکی از دانشگاه هایی است که هزینه های تحصیلی بسیار پایینی را از دانشجویان اخذ می­ نماید. از همین رو دانشجویان زیادی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می­ کنند. دانشگاه زیجیانگ دانشگاهی تحقیقاتی در چین است که بصورت دولتی در این کشور مشغول به فعالیت است. دانشگاه زیجیانگ چین مورد توجه دانشجویان بین المللی زیادی قرار گرفته است. بگونه ای که در حال حاضر 5200 دانشجو در رشته های مختلف از 130 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه توانسته است رتبه های برتر را در زمینه های آموزش و پژوهش های اجتماعی در میان دانشگاه های چین کسب نماید. دانشگاه زیجیانگ چین در شهر توریستی و دیدنی هانگزو واقع گردیده است و دانشجویان با پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ می­توانند تجربه متفاوتی را کسب نمایند. شهر هانگزو با توجه به شرایط طبیعی و آثار باستانی بسیار شگفت انگیزی که دارد، به بهشت روی زمین مشهور است. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره دانشجویان را در این زمینه یاری می­رسانند.

برنامه های درسی 2024 دانشگاه زیجیانگ چین

دانشگاه پزشکی زیجیانگ تمامی برنامه های درسی در دانشگاه را مطابق با مقررات MOE و شرایط بیان شده در IIME برگزار می­نماید. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ به 2 بخش پزشکی  تئوری که بمدت 3 سال و بخش پزشکی بالینی که 2.5 سال بهطول می­انجامد تقسیم می­­گردد. در مرحله اصلی و یا تئوری تحصیل پزشکی در دانشگاه زیجیانگ آموزش هایی شامل بیوشیمی، آنتروپونومی، فیزویولوژی، بیولوژی، پاتوژن، پاتالوژی، فارماکولوژی و پاتوفیزیولوژی به دانشجویان ارائه می گردد. در دوره بالینی دانشجویان به مدت 1.5 سال به مطالعات داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، مغز و اعصاب، روانپزشکی و اپیدمیولوژی می­پردازند و در یک سال باقیمانده به یادگیری آموزش های بالینی و عملی در بیمارستان خواهند پرداخت.


اگرچه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ به زبان انگلیسی امکان پذیر است، اما دانشجویان برای تحصیل در برخی از دروس در این دانشگاه نیاز به مهارت زبان چینی خواهند داشت. بهترین مزیت تحصیل در رشته های زیرگروه علوم پزشکی، عدم نیاز ارائه مدرک زبان است. بدین منظور این دانشگاه دوره های آموزش زبان چینی را برای دانشجویان خارجی برگزار می­نماید. ناگفته نماند دانشجویان برای گذراندن دوره های کارآموزی نیز نیاز به مهارت زبان چینی خواهند داشت. لازم به ذکر است که رتبه جهانی این دانشگاه به شرح ذیل است:

رتبه دانشگاه زیجیانگ چین

بورسیه در دانشگاه زیجیانگ چین

دانشجویان می ­توانند جهت تحصیل رایگان در دانشگاه زیجیانگ چین درخواست بورسیه تحصیلی نمایند. اکثر بورسیه های تحصیلی این دانشگاه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تعلق می­گیرد و دانشجویان بین المللی ­باید دارای شرایط زیر باشند:

  • دانشجو می­باید دارای تحصیلات آکادمیک بوده و قادر به انجام تحقیقات علمی باشد.
  • دانشجویان نباید از دیگر برنامه های کمک هزینه های تحصیلی این دانشگاه استفاده نموده باشند.
  • دانشجویان متقاضی بورسیه تحصیلی باید حداکثر دارای 35 سال سن بوده و مدرک کارشناسی خود را اخذ نموده باشند.
  • دانشجویان دوره دکترا که متقاضی برنامه بورسیه تحصیلی دانشگاه زیجیانگ هستند نیز باید حداکثر 40 ساله باشند.

محل اقامت دانشجویان دانشگاه زیجیانگ چین

در باب اعزام دانشجو به چین  باید بیان نمود که مسئول ارائه خدمات به دانشجویان بین المللی در دانشگاه زیجیانگ کارشناسان خارجی هستند که در طبقه چهارم دانشگاه بین المللی پردیس Yuquan هستند. این اداره به دانشجویان خدماتی همچون مسسکن، غذا، نوشیدنی و… ارائه می­دهند. دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه زیجیانگ ملزم به رعایت قوانین موجود در خوابگاه هستند و در صورت عدم رعایت قوانین از آنان جریمه هایی اخذ خواهد شد.

محل اقامت دانشجویان دانشگاه زیجیانگ چین

بیمه پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ

دانشجویانی که دوره­ تحصیلشان در چین بیش از 6 ماه طول می­کشد ملزم به اخذ بیمه دانشجویی هستند. این بیمه باید بصورت جامع بوده و تمامی هزینه های پزشکی، هزینه های بستری در بیمارستان تغییر شکل در تصادف و دیگر هزینه های حوادث دانشجویان را پوشش دهد. دانشگاه زیجیانگ تخفیف هایی را برای پرداخت هزینه های بیمه دانشجویی و هزینه های تحصیل در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می ­نماید. دانشجویان به هنگام استفاده از بیمه های پزشکی باید تمامی اسناد پزشکی، فتوکپی گذرنامه، لیست داروها، فاکتورهای هزینه های بستری و گواهی ترخیص را به همراه داشته باشند.

شرایط و مدارک لازم جهت ورود به دانشگاه زیجیانگ

دانشجویانی می­توانند به ادامه تحصیل در دانشگاه زیجیانگ بپردازند که حداقل 70 % نمرات دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی را در دوره تحصیلی دبیرستان کسب نموده باشند. همچنین می­بایست مدرک دیپلم دبیرستان خود را بطور کامل اخذ نموده و متقاضیان باید دارای محدوده سنی 17 تا 30 سال باشند. در صورت شرایط فوق می­ توانند مدارک زیر را جهت درخواست پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ ارائه نمایند:

  • ارائه یک نسخه کپی پاسپورت معتبر
  • اسکن پاسپورت گذرنامه
  • ارائه ریزنمرات دوره دبیرستان دانشجو
  • گواهینامه فارغ التحصیلی دانشجو
  • ارائه توصیه نامه ای از سوی اساتید دانشجو در دوره تحصیلی دبیرستان

دانشجویان عزیز می­توانند پاسخ سوالاتشان را در زمینه پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ را از کارشناسان و مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

سوالات اصلی درباره پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه می توان پرسید عبارتند از:

  • آیا پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ از رشته های مناسب است؟ بله این دانشگاه این دو رشته را با کیفیت عالی ارائه می کند.
  • آیا این دانشگاه در جمع بهترین های جهان قرار دارد؟ بله این دانشگاه رتبه 44 جهان را به خود اختصاص داده است.
  • آیا می توان از اعتبار مدرک دریافتی از دانشگاه زجیانگ اطمینان داشت؟ بله این دانشگاه رتبه 44 جهان را در اختیار دارد.
  • هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ زیاد است؟ خیر، با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 6500$ (دلار) در سال، می توان شهریه خود را پرداخت کرد.
  • آیا شانس خوبی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این رشته وجود دارد؟ بله دانشجویان برتر این دانشگاه از شانس خوبی برای دریافت بورسیه برخوردار هستند.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *