ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در لهستان

کارآفرینی در لهستان

کارآفرینی در لهستان با توجه به اقتصاد قوی این کشور یکی از گزینه های خوب برای متقاضیانی می باشد که قصد دارند تجربه کارآفرینی در خارج از کشور را دارند. افرادی که تمایل دارند کارآفرینی را تجربه کنند باید پیش از انجام اقدامات لازم شرایط خود را برای دریافت اقامت بررسی کنند. چرا که طی کردن پروسه کارآفرینی نیاز داشتن شرایط و ارائه مدارکی می باشد که مربوط به سوابق شما در کشور خودتان می باشد. به طور کلی کارآفرینی موجب اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور لهستان برای فرد و اعضاء خانواده او می شود. در مقاله پیش رو که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است سعی داریم به بررسی شرایط کارآفرینی بپردازیم، اگر قصد کارآفرینی در این کشور را دارید با ما تا پایان این مطلب همراه باشید که پاسخ تمام سوالات خود را در زمینه مهاجرت به لهستان دریافت نمایید.

  • شرایط حمایتی دولت لهستان از کارآفرینان چیست؟
  • آیا می توان با سرمایه گذاری در لهستان اقامت دریافت کرد؟
  • مزایای مهاجرت به لهستان از طریق کارآفرینی چیست؟
  • شرایط ایجاد مشاغل از طریق استارتاپ در لهستان چیست؟
  • آیا شهروندان خارجی در لهستان امکان ثبت شرکت را دارند؟

مقدمات کارآفرینی در لهستان

در استراتژی توسعه اتحادیه اروپا که در سند 2020 تدوین شده است مشخص شد که هدف اصلی اتحادیه اروپا (کشور لهستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است) دستیابی به رشد هوشمندانه می باشد که اساس آن بر تحقق اهداف مهم اولیه یعنی افزایش اشتغال، افزایش بهره وری و همبستگی اجتماعی است. در چهارچوب ایجاد اشتغال، اولویت اتحادیه اروپا کارآفرینی و خود اشتغالی به عنوان یکی از عوامل اصلی دستیابی به رشد هوشمندانه مورد استفاده قرار می گیرد. کارآفرینان باید دارای مهارت هایی باشند که عبارتند از خلاقیت، مهارت درک شانس در محیط کسب و کار، مهارت در رابطه با ریسک پذیری، پذیرش خلاقیت کارگران، گشودگی و اجرای نوآوری. برای کارآفرینی لازم است متقاضی درخواست خود را با ارسال مدارکی مانند بیزینس پلن، تمکن مالی، سوابق و رزومه کاری، اسکن از پاسپورت و آخرین مدرک تحصیلی ارائه نماید.

حداقل سرمایه لازم برای کارآفرینی در کشور لهستان 5000PLN (زلوتی) برآورد شده است. از مزایای کارآفرینی در این کشور می توان به این نکته اشاره کرد که در برخی از مناطق اقتصادی ویژه این کشور فرد از پرداخت مالیات معاف است. همچنین دولت کشور لهستان کمک های نقدی بسیاری در اختیار سرمایه گذاران برای ایجاد کارآفرینی قرار می دهد. اتحادیه اروپا بودجه مالی برای کارآفرینان در نظر گرفته است که متقاضیان می توانند از این بودجه نیز استفاده کنند.

چند ایده برای کارآفرینی در لهستان

متقاضیانی که قصد کارآفرینی در لهستان را دارند باید بدانند که بازار لهستان بازار پر رونق و حاصل خیزی می باشد. با کار آفرینی در زمینه هایی که در ادامه به آن ها اشاره می شود می توانید کسب و کار پر درآمد و پر مشتری را ایجاد کنید. برای کارآفرینی در این زمینه ها به سرمایه بسیار زیادی نیاز نیست و فرد می تواند با دفتر کاری مناسب و حداقل 3 نیروی انسانی کار خود را آغاز کند که هر کدام از آنها باید شرایط تحصیلی مورد نیاز و سابقه کار معقول برای استخدام را دارا باشند.

  • راه اندازی فروشگاه های اینترنتی
  • فعالیت در زمینه های گرافیکی
  • فعالیت در زمینه شبکه های اجتماعی
  • فعالیت در زمینه بازاریابی اینترنتی
  • فعالیت در زمینه مشاور فروش
  • فعالیت در زمینه خدمات فنی و مهندسی
  • فعالیت در زمینه امنیت سایبری

چند ایده برای کارآفرینی در لهستان

انواع کمک هزینه های مالی برای کارآفرینی در لهستان

همانطور که پیش از این گفته شد دولت کشور لهستان وام و کمک هزینه هایی را برای کارآفرینان و سرمایه گذاران در نظر گرفته است. در سال 2001 میلادی صندوق ضمانت وام در لهستان با نام Polfund تاسیس شد، هدف اصلی این صندوق این است که از فعالیت های تجاری کوچک و بزرگ در کشور لهستان حمایت کند. این صندوق برای شرکت های کوچکی که برای دریافت وام وثیقه کافی ندارند درخواست دریافت وام به بانک ارسال می کند. بدین منظور لازم است شرکت ها اعتبار و توانایی مالی خود را با ارائه مدارک به Polfund، به بانک مربوطه اثبات کنند. از جمله وام های در نظر گرفته شده در کشور لهستان می توان به وام های اعتباری، وام های حساب جاری، وام کارآفرینی، وام تجاری و وام سرمایه گذاری اشاره کرد.

برای دریافت هر یک از این وام ها متقاضی باید ضمانت نامه مشخصی را ارائه کند، اما به طور کلی صندوق Polfund ضمانت مدت باز پرداخت و ضمانت استاندارد را به بانک ارائه می نماید. متقاضیانی که قصد دارند کارآفرینی در کشور لهستان را تجربه کنند می توانند ابتدا از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور لهستان شده و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کارآفرینی اقدامات لازم را انجام دهند. برای تحصیل در کشور لهستان شرایط و قوانین وضع شده است که متقاضی می تواند با مطالعه مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان اطلاعات لازم را در این رابطه کسب نماید. در کل خوب است بدانید که مهاجرت کاری باید با آگاهی کامل از شرایط کشور مقصد انجام بگیرد و متقاضیان باید بازار کالا یا خدمات مورد نظر خود را به خوبی بسنجند که با چشم باز نسبت به انتخاب مقصد مهاجرتی خود اقدام کنند. در نهایت توصیه می شود برای انجام امور مهاجرتی خود ازیک موسسه مهاجرتی با سابقه که قرارداد شما را ضمانت می نماید کمک بگیرید.

اخذ اقامت لهستان از طریق کارآفرینی

پس از موافقت با درخواست فرد برای کارآفرینی در لهستان متقاضی می تواند با دریافت ویزای مربوطه وارد کشور لهستان شده و سایر اقدامات لازم را در جهت سرمایه گذاری انجام دهد. پس از گذشت 5 سال از اقامت مستمر در لهستان، پرداخت مالیات و رعایت قوانین فرد می تواند اقامت دائم و پس از آن تابعیت کشور لهستان را کسب نماید. همچنین متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال خود نیز مجوز اقامت لهستان را نیز دریافت کند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص کارآفرینی در لهستان کسب کردید، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور لهستان با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *