ویزای توریستی

جاذبه های توریستی لوکزامبورگ

جاذبه های توریستی لوکزامبورگ

جاذبه های توریستی لوکزامبورگ با وجود این امر که این کشور وسعت کمی دارد و اصطلاحا یک کشور ذره بینی محسوب می شود بسیار زیاد است. در واقع هرچند زندگی در لوکزامبورگ برای مدت طولانی هزینه بر و گران است یک بازدید کوتاه مدت از این کشور می تواند تجربه ای به یاد ماندنی باشد. لوکزامبورگ به لحاظ جغرافیایی با کشورهایی از جمله آلمان، بلژیک و فرانسه هم مرز است و از فرهنگ این 3 کشور بسیار تاثیر پذیرفته است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به جاذبه های توریستی لوکزامبورگ ارائه می گردد.

  • آیا لوکزامبورگ کشوری توریستی است؟
  • هزینه مهاجرت به این کشور چقدر است؟
  • جاذبه های گردشگری در این کشور کدامند؟
  • آیا لوکزامبورگ ویزای توریستی در اختیار ایرانی ها قرار می دهد؟

آشنایی با جاذبه های توریستی لوکزامبورگ

اگرچه لوکزامبورگ همان طور که پیش تر به آن اشاره شد کشوری کوچک است یعنی تنها 1650 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن در حدود 600 هزار نفر است، جاذبه های توریستی فراوانی دارد. اگرچه غالب جاذبه های توریستی لوکزامبورگ در پایتخت این کشور یعنی شهر لوکزامبورگ قرار گرفته اند اما شهرهای کوچک لوکزامبورگ نیز جذابیت و زیبایی منحصر به خود را دارند. همه این دلایل باعث شده افرادی که به کشورهای هلند، بلژیک و فرانسه می روند حتما از لوکزامبورگ نیز دیدن کنند. کشور زیبای لوکزامبورگ حقیقتا جاذبه های توریستی متعددی دارد که در این مقاله به بیشتر آن ها اشاره خواهد شد.

ربع قدیمی از جاذبه های گردشگری لوکزامبورگ

بدون شک هیچ جایی بهتر از ربع قدیمی (The Old Quarter of Luxembourg City) شهر لوکزامبورگ برای آغاز گشت و گذار در این کشور نیست که در سال 1994 در یونسکو به ثبت رسید. در واقع برج و باروی شهر آن را به یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری در کل قاره اروپا تبدیل نموده است به طوری که آن را “جبل الطارق شمال” می نامند. البته دژ اصلی از سال 1867 خالی شد و دیگر کاربری خود را از دست داد اما تاثیر آن بر ربع قدیمی باقی ماند و همچنین موجب شد افراد زیادی تمایل به دیدن از این منطقه زیبا داشته باشند.

پارک شمالی سوره از جاذبه های توریستی لوکزامبورگ

پارک شمالی (Upper Sûre Natural Park and Esch-sur-Sûre) منطقه ای زیبا متشکل از دره ها کوچک و دریاچه ای زیبا می باشد. پارک شمالی سوره نه تنها برای ورزش های آبی مورد استقبال گرفته است بلکه به دلیل وجود حیات وحش منحصر به فرد و طبیعت بی نظیر همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. در دریاچه واقع شده در این بخش قایق های متعددی دیده می شوند که با انرژی خورشیدی کار می کنند و مردم از آن ها استفاده می کنند تا تجربه ماهی گیری، قایق سواری و موج سواری در لوکزامبورگ را به دست آورند.

پارک شمالی سوره از جاذبه های توریستی لوکزامبورگ

قلعه بورسکید در لوکزامبورگ

قلعه بورسکید (Bourscheid Castle) یکی دیگر از زیبایی های کم نظیر لوکزامبورگ است که در ارتفاعات روستای فوق العاده کم نظیر بورسکید قرار گرفته است؛ با حضور در این مکان افراد می توانند دید بسیار خوبی به سایر روستاهای اطراف داشته باشند. همچنین 2 رودخانه بزرگ در این منطقه قرار گرفته است که سواحل آن مورد توجه افرادی قرار می گیرد که می خواهند حمام آفتاب بگیرند. لازم به ذکر است از قرن 10 میلادی این قلعه بارها بازسازی شده است؛ نتیجتا در حال حاضر حضور در آن برای گردشگران امکان پذیر می باشد.

کلیسای نوتردام از جاذبه های توریستی لوکزامبورگ

کلیسای نوتردام (Notre-Dame Cathedral) تنها کلیسای واقع شده در لوکزامبورگ است که در قرن 17 میلادی ساخته شده است و سبک گوتیک دارد. این کلیسا که گردشگران مسیحی علاقمند هستند یکشنبه ها از آن دیدن کنند تا بتوانند در گردهمایی هفتگی شرکت نمایند، 3 برج زیبا دارد که آن ها را در همان تاریخ ساخت کلیسا ساخته اند. این کلیسای زیبا در شهر لوکزامبورگ یعنی پایتخت این کشور کوچک قرار گرفته است و همه ساله توریست های زیادی را از سرتاسر دنیا به خود علاقه مند کرده است.

مدارک لازم برای اخذ جاذبه های توریستی لوکزامبورگ

ویزای توریستی لوکزامبورگ موجب می شود افراد پس از اخذ آن بتوانند به کل کشورهای حوزه شنگن سفر کنند؛ این کشورها عبارت هستند از: آلمان، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لاتویا، لیتوانی، لیختن اشتاین، نروژ، مالتا، هلند، لهستان، پرتغال، جمهوری چک، اسلواکی، اسلوونی، سوئد و سوئیس. برای اخذ ویزای توریستی لوکزامبورگ مدارکی باید تهیه شود که مهم ترین آن ها برای افراد غیرآمریکایی و افراد خارج از حوزه اتحادیه اروپا عبارت هستند از:

  • شناسنامه و کپی از صفحات اول و دوم
  • 3 عکس پاسپورتی پشت سفید که در 6 ماه گذشته اخذ شده باشد و با ظاهر حال حاضر فرد مطابقت داشته باشد
  • اصل پاسپورت که باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد به علاوه کپی از صفحات اول و دوم آن و صفحاتی که در آن ها مهر ویزا خورده است
  • مدارک مرتبط با شغل فعلی فرد که باید ترجمه رسمی آن ارائه گردد
  • گردش حساب در 3 ماه اخیر به علاوه گواهی تمکن مالی
  • بلیت هواپیما (رفت و برگشت)
  • رزرو هتلی در لوکزامبورگ
  • سند ملکی که به نام متقاضی سفر است به علاوه ترجمه رسمی آن
  • بیمه فردی که در کشور لوکزامبورگ معتبر باشد با پوشش دهی به ارزش 30000€ (یورو)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا

هزینه زندگی گردشگران در لوکزامبورگ

زندگی دانشجویی تک نفره در ماه بین 1500€ تا 1800€ (یورو) هزینه دربردارد منتهی این هزینه برای اقامت یک ماهه توریستی گران قیمت تر است. دلیل این امر علاوه بر ناآشنایی گردشگران به مراکز خرید ارزان قیمت تر و هزینه سرسام آور هتل ها، هزینه ای است که گردشگران برای جابه جایی در این کشور باید بپردازند. هزینه زندگی یک گردشگر در لوکزامبورگ در یک ماه به طور متوسط حدود 1990€ (یورو) است که در نمودار زیر با هزینه یک ماه زندگی یک توریست در آلمان و مجارستان مقایسه شده است:

نمودار متوسط هزینه زندگی در لوکزامبورگ، مجارستان و آلمان

همانطور که مشاهده شد لوکزامبورگ نیز پس از سوئیس، ایسلند، دانمارک و موناکو، جزو کشورهای گران قیمت در اروپا است به همین دلیل مهاجرت به لوکزامبورگ نسبت به برخی کشورهای دیگر از جمله آلمان، طرفداران کم تری دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به جاذبه های توریستی لوکزامبورگ و برخی از مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی این کشور با توجه به قوانین سال 2022 ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *