ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت از طریق کارآفرینی در دبی

اقامت از طریق کارآفرینی در دبی

اقامت از طریق کارآفرینی در دبی راهی مطمئن و پربازده برای مهاجرت به این شهر محسوب می شود که در حال حاضر طرفداران زیادی دارد. هر ساله کارآفرینان زیادی از سراسر دنیا که دارای سرمایه لازم هستند شهر دبی را با توجه به مزایا و موقعیت این شهر برای کارآفرینی انتخاب می کنند. شهر دبی در نزدیکی کشور ایران جای گرفته است که دارای یکی از بالاترین رونق های بازار در دنیا است، در طول سال های اخیر این شهر در زمینه تجارت بین المللی شاهد رشد بی سابقه ای بوده به همین جهت مقصد بسیار مناسبی برای کارآفرینی و ثبت شرکت محسوب می شود. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در دبی بپردازند برای دریافت پاسخ سوالات خود در این خصوص تا پایان ما را همراهی کنید.

  • شرایط کارآفرینی در دبی چیست؟
  • بهترین زمینه های کارآفرینی در دبی کدامند؟
  • هزینه ایجاد شرکت در دبی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در دبی ثبت شرکت کرد؟
  • مزایای کارآفرینی در دبی چیست؟

شرایط کارآفرینی در شهر دبی

متقاضیانی که دبی را برای ثبت شرکت و کارآفرینی انتخاب می کنند باید در اولین قدم شرایط کارآفرینی در این شهر را بررسی کنند. دولت امارات متحده عربی به عنوان بخشی از ابتکار عمل جهت بهبود سهولت در انجام کار در کشور به کارآفرینان خارجی واجد شرایط مجوز اقامت 5 ساله اعطاء می کند. برای اخذ این مجوز لازم است کارآفرین با حداقل سرمایه 500000AED (درهم امارات) مشاغلی در شهر دبی ایجاد کند. علاوه بر این طبق قوانین وضع شده به 3 مدیر اجرایی که برای کارآفرین مشغول به کار هستند نیز مجوز اقامت 5 ساله صادر می شود، مشروط بر اینکه این افراد متعهد شوند در طول اعتبار ویزا به صورت انحصاری برای شرکت مربوطه کار می کنند.

طبق قوانین کارآفرینی و ثبت شرکت اگر قصد راه اندازی کار در بخش های محلی را دارید باید با فردی با تابعیت کشور امارات شریک شوید یعنی باید 51% از کل سهام متعلق به فردی با تابعیت امارات باشد. اما اگر قصد کارآفرینی در مناطق آزاد دبی را داشته باشید مالکیت شرکت به صورت 100% متعلق به شما خواهد بود.

ثبت شرکت و اقامت از طریق کارآفرینی در دبی

برای کارآفرینی و ثبت شرکت در دبی ارائه بیزینس پلن الزامی است، در واقع ارائه برنامه کاری تعیین می کند که فرد شرایط کارآفرینی در این شهر را دارد یا خیر. پس لازم است برای نوشتن بیزینس پلن از متقاضیان و متخصصین راهنمایی و اطلاعات دریافت دقیقی دریافت کنید. اگر حرفه ای که انتخاب کرده اید نو و خلاقانه باشد شانس زیادی برای پذیرفته شدن درخواست شما وجود دارد همچنین لازم است اثبات نمایید که زمینه کاری شما به اقتصاد دبی کمک می کند و پایدار است. اگر با درخواست شما برای کارآفرینی در دبی موافقت شود باید اقدامات لازم را در خصوص دریافت لایسنس انجام دهید، لایسنس در واقع جواز شروع کار است که متقاضیان باید اقدامات لازم را در جهت اخذ آن انجام دهند. جدول زیر نشان دهنده انواع شرکت در شهر دبی است.

نوع شرکتشرایط
شرکت با مسئولیت محدوددر این نوع از ثبت شرکت تمامی سهامداران مسئولیت های محدود دارند و در سود و زیان شرکت سهیم هستند.
شرکت با سهامی خاصاین شرکت با حضور 3 شریک یا بیشتر و با سرمایه ای بالغ بر 2000000AED (درهم امارات) تاسیس می شود.
مشارکت محدود با سهاماین شرکت ها با 2 نوع شریک مشارکتی و تضامنی تشکیل خواهد شد. شریک های مشارکتی به اندازه سهمشان در شرکت مسئول هستند اما شریک های تضامنی به صورت مشترک مسئول قرض ها و دیون شرکت می باشند.
شرکت تضامنیدر این نوع از شرکت ها تمامی شرکا باید از توابع کشور امارات باشند و در قبال سود و زیان شرکت سهیم هستند.
شرکت غیر سهامیبرای ثبت این شرکت به یک شریک ضامن یا بیشتر و یا یک شریک محدود یا بیشتر نیاز است.

ثبت شرکت و اقامت از طریق کارآفرینی در دبی

مدارک لازم جهت اقامت از طریق کارآفرینی در دبی

ریجستر شرکت در شهر دبی قوانین و مقررات خاص خود را دارد و متقاضیان برای ثبت شرکت باید مدارکی را ارائه کنند. تمامی شرکت های ثبت شده به جز آن دسته از شرکت ها که دارای مجوز حرفه ای هستند باید با مشارکت یک یا چند فرد اماراتی تاسیس شوند. مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی عبارتند از: انتخاب نام برای شرکت، ارائه اطلاعات در رابطه با سهامداران (نام/ نام خانوادگی، محل تولد، تاریخ تولد و آدرس محل سکونت)، ارائه اسکن و ترجمه رسمی پاسپورت و مدارک شناسایی، ارائه ترجمه از یکی از قبوض رسمی جهت تایید آدرس محل سکونت در کشور مبدا. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کارآفرینی در کشور امارات می توانید به مطالعه مقاله کارآفرینی در امارات بپردازید.

مزایای اقامت از طریق کارآفرینی در دبی

با کارآفرینی در شهر دبی کارآفرینان از مزایاییی بهره مند خواهند شد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • در شهر دبی نیازی به پرداخت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده نیست
  • اخذ مجوز اقامت به مدت 5 سال
  • پروسه آسان برای ثبت شرکت و عدم محدودیت در انتقال سرمایه
  • گشایش LC
  • با توجه به ورود گردشگران زیاد به این شهر متقاضی می تواند از برتربن امتیاز برند سازی محصولات و خدمات در سراسر دنیا بهره مند شود
  • دسترسی به ابزار مالی و پولی با کارمزد بسیار کم
  • وجود زیرساخت های حمل و نقل و صادراتی
  • دسترسی به بزرگترین بندر خاورمیانه و مناطق آزاد تجاری
  • امکان افتتاح حساب شرکتی در شهر دبی

اگر قصد کارآفرینی در خارج از کشور را دارید می توانید با مطالعه مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید، یکی از کشورهای مناسب برای کارآفرینی هلند است که برای اطلاع از شرایط کارآفرینی در این کشور می توانید به مطالعه مقاله کارآفرینی در هلند بپردازید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *