مهاجرت

اقامت دبی از طریق ازدواج

اقامت دبی از طریق ازدواج

اقامت دبی از طریق ازدواج برای متقاضیان خارجی امکان پذیر است اما باید خاطر نشان کرد که کسب اقامت دائم و تابعیت از این طریق امکان پذیر نیست و همسر فرد تنها مجوز اقامت با اعتبار 3 ساله دریافت می کنند که قابل تمدید است. در واقع به طور کلی می توان گفت بیشتر کشورهای عربی به مهاجران اقامت دائم و تابعیت اعطاء نمی کند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی اقامت دبی از طریق ازدواج بپردازند.

  • شرایط ازدواج در دبی چیست؟
  • آیا ازدواج در دبی باید به سبک اسلامی انجام شود؟
  • شرایط دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج چیست؟
  • محدودیت های قانونی ثبت ازدواج در دبی چیست؟
  • آیا تعدد زوجات در دبی ممنوع است؟
  • هزینه ثبت ازدواج در دبی چقدر است؟

قوانین و شرایط اقامت دبی از طریق ازدواج

در شهر دبی تعداد مردانی که قصد ازدواج با زنان با تابعیت خارجی را دارند رو به افزایش است به همین دلیل به متقاضیان توصیه شده است قبل از ورود در فصل جدید زندگی به خدمات مشاوره ازدواج مراجعه کنند. به طور کلی ازدواج پیوندی قانونی بین 2 نفر است که از طریق مراسمی برگزار می شود. در شهر دبی متقاضیان می توانند ازدواج مدنی برقرار کنند و یا مراسمی برگزار کنند که مقامی دولتی در دادگاه یا کلیسا حضور داشته باشد و ازدواج را ثبت کند. در کشور امارات تعدد زوجات قانونی است و مرد می تواند در صورت مساوات بین همسران با 4 زن ازدواج کند. در کشور امارات و شهرهای آن تمامی قوانین ازدواج بر پایه شرع بنا شده اند، به طوری که صرف نظر از ملیت و مذهب زوجین زندگی در کنار هم ممنوع است مگر آنکه ازدواج آن ها به صورت قانونی ثبت شده باشد.

شرایط ازدواج در دبی

شرط اصلی ازدواج در دبی این است که حتما یکی از طرفین باید دارای تابعیت کشور امارات متحده عربی باشد، ازدواج در امارات و شهرهای این کشور به 2 صورت الف) ازدواج اسلامی و ب) ازدواج مسیحی انجام می شود.

  • ازدواج اسلامی: این نوع از ازدواج باید در دادگاه های دبی صورت گیرد، شرط این ازدواج این است که داماد باید پیرو مذهب اسلام باشد. حضور پدر دختر (در صورت فوت یکی از بستگان) برای اعلام موافقت ازدواج الزامی است. اگر زن پیش از این ازدواج کرده باشد یا همسرش فوت شده باشد باید مدارک بیشتری که از او درخواست می شود ارائه دهد.
  • ازدواج مسیحی: این نوع ازدواج باید در کلیسا و یا در صورت موافقت در محل دیگری انجام شود.

سن قانونی ازدواج در امارات برای دختران حداقل 18 سال و برای پسران حداقل بین 18 تا 21 سال در نظر گرفته شده است. متقاضیانی که قصد اقامت در دبی از طریق ازدواج را دارند باید برای دریافت ویزا نسخه ای از ثبت ازدواج خود را در دادگاه یا کلیسا دریافت کنند تا مشخص شود ازدواج آن ها رسمی و قانونی است. مدرک دریافت شده باید برای بررسی بیشتر به یکی از مراکز وزارت امور خارجه، دادگاه دبی یا وزارت دادگستری تحویل داده شود.

مجوز اقامت دبی از طریق ازدواج

مجوز اقامت دبی از طریق ازدواج

طبق قوانین وضع شده در دبی مردی با تابعیت امارات می تواند برای همسر خود با تابعیت خارجی مجوز اقامت دریافت کند، به این منظور لازم است فرد گواهی تمکن مالی ارائه کند و اثبات کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر خود را دارد علاوه بر این باید محل سکونت زوجین نیز مشخص شود. در این شرایط حقوق دریافتی متقاضی نباید کمتر از 4000 AED (درهم امارات) در ماه باشد. خاطر نشان می شود مردانی که دارای چند همسر هستند تنها می توانند برای یکی از همسران خود مجوز اقامت در دبی را دریافت کنند.

در صورتی که واجد شرایط لازم باشید برای همسر مجوز اقامت بین 1 تا 3 سال صادر می شود. پس از ورود همسر به دبی مرد باید در طول مدت 2 ماه اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای اقامت انجام دهد، پس از گذشت این مدت مرد باید به ازای هر روز دیر کرد مبلغ 25AED (درهم امارات) را به عنوان جریمه پرداخت کند. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ازدواج در کشور امارات به مطالعه مقاله اقامت امارات از طریق ازدواج بپردازند.

مدارک لازم ویزای اقامت دبی از طریق ازدواج

برای صدور مجوز اقامت در دبی از طریق ازدواج زوجین باید مدارکی را که در ادامه به آن ها اشاره می شود را ارائه کنند.

  • انجام تست های غربالگری قبل از ازدواج و ارائه آن (بر اساس گواهی غربالگری در صورتی که یکی از زوجین از مواردی مانند: بیماری خونی ارثی/ ژنتیکی یا بیماری قابل انتقال رنج ببرد ممکن است با ازدواج آن ها موافقت نشود)
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه اصل و فتوکپی گذرنامه معتبر و مدت دار
  • تکمیل فرم مربوطه
  • در صورت لزوم ارائه اثبات طلاق یا مدارک فوت همسر پیشین
  • ارائه فتوکپی از کارت Egate متقاضی
  • ارائه سند ازدواج تایید شده
  • ارائه قرار داد کاری/ ارائه گواهی از میزان حقوق دریافتی
  • پرداخت 100AED (درهم امارات) بابت دریافت ویزای ازدواج دبی (برای تمدید مجوز اقامت نیز باید مبلغ 100AED (درهم امارات) پرداخت شود)

در این مقاله سعی بر آن بود اطلاعاتی در خصوص اقامت دبی از طریق ازدواج در اختیار متقاضیان قرار داده شود، برای مهاجرت به شهر دبی راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به دبی از آن ها مطلع شوید. همچنین هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر همه روزه با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *