مهاجرت

اقامت کلمبیا از طریق ازدواج

اقامت کلمبیا از طریق ازدواج

شما به عنوان یک فرد خارجی یا ایرانی ممکن است تمایل داشته باشید همسر خود را از کلمبیا انتخاب و به اقامت کلمبیا از طریق ازدواج دست یابید. در مسیری که پیش رو دارید، ضمن این که می‌بایست شرایط لازم وکافی را داشته باشید، باید از قوانین و مقرراتی که در این زمینه درکلمبیا وضع گردیده است نیز پیروی نمایید. کلمبیا در آمریکای جنوبی قرار گرفته و جزو کشورهایی است که درحال پیشرفت و رشد اقتصادی است. از آنجا که مقوله ازدواج یک امر حقوقی تلقی می گردد، لذا ضروری است از ابتدا تا انتهای مسیر از وجود یک وکیل کارکشته و ماهر بهره‌مند باشید. در این راستا وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را پیشنهاد می‌نماییم که کاملا به قوانین حقوقی کلیه کشورهای خارجی اشراف دارند. ضمنا مقاله‌ای در این خصوص تهیه و ارائه می‌گردد که اطلاعات مفیدی را در اختیار متقاضیان گرامی قرار می‌دهد.

  • شرایط ثبت ازدواج در کلمبیا چیست؟
  • آیا می توان به صورت صوری در کلمبیا ازدواج کرد و اقامت به دست آورد؟
  • شرایط دریافت تابعیت از طریق ازدواج در کلمبیا چیست؟
  • مزایای ازدواج با شهروندان کلمبیا چیست؟
  • فرهنگ زندگی در کلمبیا چگونه است؟

مدارک‌ لازم جهت ویزای ازدواج در کلمبیا

دولت کلمبیا، ویزای ازدواج را برای آن دسته از اتباع خارجی قرار داده است که تمایل دارند ضمن مهاجرت به کلمبیا، شریک دائمی خود را از میان شهروندان کلمبیایی انتخاب نمایند. داشتن چند سند و مدرک معتبر، اخذ این نوع ویزا را برای خارجیان آسان می کند. شرح آنها به قرار زیر می باشد:

  • تعداد یک قطعه عکس با فرمت JPG و در سایز 3*4 (حجم عکس بایستی حداکثر 300 کیلوبایت باشد)
  • فرم درخواست ویزای ازدواج کلمبیا را می بایست به الکترونیکی تکمیل و ارائه نمایید.
  • پاسپورت متقاضی که حداقل دارای 2 صفحه خالی و 180 روز اعتبار باشد به علاوه کپی صفحات آن
  • ارائه کارت اقامت و مدارک هویتی همسر کلمبیایی
  • شهروند یا همسر کلمبیایی می بایست درخواست خود را جهت صدور ویزای همسر ارائه نماید.

دقت داشته باشید که کلیه مدارک می بایست به صورت PDF ارائه گردد. همچنین فرد خارجی جهت درخواست ویزا می بایست حداقل 3 ماه قبل مدارک را تهیه نماید. گفتنی است کلیه مدارک ارائه شده و اسنادی که برای ازدواج زوجین وجود دارند، بایستی از سوی سیستم قضایی این کشور مورد تایید وارد گردد.

بررسی اقامت کلمبیا از طریق ویزای ازدواج

همان طور که گفته شد به منظور ازدواج با اتباع کلمبیایی می بایست ویزای ازدواج این کشور را اخذ نمایید که خود شامل شرایط و قوانین خاصی است. تا قبل از تاریخ 15 دسامبر 2017 میلادی، ویزای ازدواج برای اتباع خارجی در نوع TP-10 صادر می گردید. اعتبار اولیه این ویزا برای مدت زمان 3 سال بوده و قابلیت تمدید برای 2 سال دیگر را نیز داشت. بنابراین فرد خارجی پس از گذشت 3 سال می توانست اقامت کلمبیا از طریق ازدواج را دریافت نماید. در نهایت پس از سپری شدن 5 سال قادر بود به پاسپورت کلمبیایی دست یافته و جزو شهروندان کلمبیا محسوب گردد. مشروط بر این که حداقل 2 سال از این 5 سال را در خاک کلمبیا زندگی کند. مدت زمانی که طول می کشد تا ویزای مذکور برای متقاضی صادر گردد، معمولا 1 سال می باشد.

اما پس از 15 دسامبر 2017 میلادی، ویزای ازدواج نوع TP-10 به ویزای مهاجر نوع M-1 تغییر یافت. این نوع ویزا برای متقاضیان ازدواج با شهروند کلمبیایی صادر می گردد و تقریبا مشابه ویزای نوع TP-10 می باشد. با این تفاوت که فردی که دارنده ویزای M-1 است، پس از 2 سال زندگی در کلمبیا می تواند ویزای اقامت کلمبیا از طریق ازدواج را بگیرد.

بررسی اقامت کلمبیا از طریق ویزای ازدواج

هزینه اخذ ویزای ازدواج کلمبیا در 2022

در بررسی موضوع اقامت کلمبیا از طریق ازدواج، افراد خارجی که با همسر کلمبیایی خود ازدواج می کنند، در مسیر اخذ ویزای ازدواج و اقامت کلمبیا از طریق ازدواج، ملزم به پرداخت هزینه هایی هستند. گفتنی است هزینه های مربوط به اخذ ویزا در 2 مرحله صورت می گیرد که مرحله اول به بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی متقاضی مرتبط است و مرحله دوم صدور ویزای ازدواج می باشد. البته این مبالغ برای متقاضیانی که اهل کشورهای اروپایی، کوبایی یا دیگر کشورهای جهان از جمله ایران هستند، متفاوت و متغیر می باشد. به شرح هزینه های ذیل دقت نمایید:

  • متقاضیانی که جزو شهروندان کشورهای اروپایی و کوبا هستند جهت بررسی مدارک ارائه شده بایستی مبلغ 40€ (یورو) پرداخت نمایند. در صورتی که این مبلغ در 2022 برای اتباع سایر کشورهای جهان معادل 52$ (دلار آمریکا) می باشد.
  • متقاضیانی که جزو شهروندان کشورهای اروپایی و کوبا هستند، جهت صدور ویزای ازدواج کلمبیا موظف به پرداخت 163€ (یورو) می باشد. در صورتی که این مبلغ برای شهروندان سایر نقاط دنیا از جمله ایران معادل 211$ (دلار آمریکا) خواهد بود.

شرایط ازدواج جهت اقامت کلمبیا از طریق ازدواج

ازدواج با اتباع خارجی نظیر شهروندان کلمبیایی مستلزم دارا بودن شرایطی است که افراد خارجی بایستی دارا باشند. در این راستا شرایط ذیل جهت انتخاب همسر کلمبیایی وجود دارد:

هر یک از زوجین (فرد خارجی و همسر کلمبیایی) بایستی مدارک را ارائه دهند تا تجرد آنان به اثبات برسد. البته ممکن است قبلا ازدواج کرده باشند اما به دلایلی مانند مرگ یا طلاق از همسر خود جدا شده اند. در این صورت ارائه مدارک فوت همسر یا طلاق الزامی است. قاضی یا دفتر اسناد رسمی مدارک ارائه شده را بررسی و سپس صحیح بودن آن را تایید می نماید.

همسر خارجی بایستی اسناد و مدارکی که در اختیار دارد در کشور مبدا به تایید رسانده و سپس به زبان اسپانیایی و رسمی ترجمه نماید. قانون چند همسری در کلمبیا پذیرفته نیست و دولت کلمبیا سختگیری های زیادی را در این رابطه به کار می گیرد. در صورتی که زوج یا زوجه از ازدواج پیشین خود، فرزند یا فرزندانی داشته باشند، قاضی جهت تامین حق و حقوق فرزندان و رفاه آنها، دارایی های والدین را مورد بررسی قرار می دهد. مادامی که از این موضوع اطمینان حاصل نگردد، مجوز ازدواج با همسر کلمبیایی از سوی قاضی صادر نمی شود.

کلیات اقامت کلمبیا از طریق ازدواج

به طور کلی دلایل مختلفی برای مهاجرت افراد و اخذ اقامت کلمبیا از طریق ازدواج یا سایر روش ها وجود دارد. برای مثال کلمبیا دارای صنعت اقتصادی رو به رشد است و به همین دلیل از شرایط تجاری و شغلی مطلوبی برخوردار می باشد. مردمان این کشور لهجه خاصی ندارند و اسپانیایی صحبت کردن آنها کاملا شمرده و سلیس است. بنابراین با زندگی در این کشور می توانید به آسانی زبان اسپانیایی خود را تقویت نموده و با اهالی این کشور ارتباط اجتماعی برقرار نمایید.

روش های دیگری برای مهاجرت کلمبیا وجود دارد که شامل تحصیل در کلمبیا یا کار در کلمبیا می گردد که برای هر یک از آنها ویزاهای جداگانه ای با قوانین خاص در نظر گرفته شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این توانایی را دارد که با پذیرفتن پرونده مهاجرتی متقاضیان به کشورهای مطرح جهان و ارائه مشاوره های مختلف مسیر مهاجرتی آنها را هموار نموده و در نهایت این امر را با موفقیت به پایان برساند. چنانچه تمایل دارید برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی از مشاوره های کارشناسان این موسسه بهره مند شوید، این امکان را خواهید داشت که به صورت تماس تلفنی یا مراجعه حضوری ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *