ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در صربستان

تحصیل داروسازی در صربستان

تحصیل داروسازی در صربستان برای متقاضیان خارجی و بین المللی که به این رشته تحصیلی علاقه دارند امکان پذیر است و باید مورد بررسی قرار گیرد. به منظور تحصیل در کشور صربستان شرایط و قوانینی وجود دارد که رعایت آن ها برای تمامی متقاضیان مهاجرت به این کشور الزامی می باشد. دانشگاه های صربستان یکی از گزینه های مناسب برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی می باشند. زیرا شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در این کشور مقرون به صرفه است. همچنین در دانشگاه های این کشور امکانات بسیار خوبی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. با توجه به سوالات متداول متقاضیان در رابطه با شرایط تحصیل داروسازی در صربستان در این مقاله سعی داریم به بررسی شرایط تحصیل و نحوه اخذ ویزای تحصیلی صربستان بپردازیم.

شرایط تحصیل داروسازی در صربستان 2023

متقاضیانی که قصد دارند تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های صربستان را تجربه کنند باید بدانند که دوره تحصیلی داروسازی با توجه به مقطع تحصیلی شما متفاوت است. در دانشگاه های صربستان رشته داروسازی به صورت پیوسته و دکتری برگزار می شود. همچنین تعدادی از دوره ها به صورت تخصصی نیز برگزار خواهند شد. طول مدت تحصیل رشته داروسازی در مقطع دکتری 3 سال، دوره داروسازی پیوسته 5 سال و دوره داروسازی تخصصی 2 ساله است. دقت نمایید که برای تحصیل در تمامی این دوره ها باید به زبان صربی تسلط داشته باشید. در 2023 در دوره داروسازی پیوسته دروس آموزشی علاوه بر زبان صربی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. برای تحصیل داروسازی در صربستان متقاضی باید از دوره متوسطه فارغ التحصیلی شده باشد و حداقل نمره قبولی را در آزمون ورودی به دست آورده باشد.

دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در صربستان

همانطور که گفته شد برای مهاجرت تحصیلی به صربستان لازم است پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورید. برای کسب اطلاعات کامل و دقیق در رابطه با هر یک از دانشگاه های پزشکی این کشور باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. دانشگاه های پزشکی معتبر در کشور صربستان عبارتند از:

  • بلگراد
  • نوی ساد
  • نیس صربستان
  • کارگویواک صربستان

متقاضیانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی به کشور ایران بازگردند و مشغول به کار شوند باید بدانند که دانشگاه بلگراد مورد تایید وزارت بهداشت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه های پزشکی صربستان مقاله دانشگاه های پزشکی صربستان را مطالعه کنید.

دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در صربستان

ویزای تحصیلی کشور صربستان

متقاضیان خارجی و بین المللی برای مهاجرت تحصیلی به کشور صربستان نیاز به ویزای تحصیلی دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارک زیر را تهیه کرده و به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور ارائه نمایید و درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای تحصیلی صربستان اعلام کنید. مدارک دائم تغییر می کنند و مطمئن شوید که قبل از اقدام از یک متخصص کمک بگیرید و لیست به روز مدارک را داشته باشید. در صورت امکان لهتر است پروسه حساس مهاجرت را به یک موسسه معتبر و دارای تخصص بسپارید تا بدون ایراد این فرایند برای شما انجام گردد تا به نتیجه مطلوب خود یعنی اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش در صربستان برسید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  • گواهی تمکن مالی
  • اصل و فتوکپی از مدارک شناسایی
  • مدرک دیپلم و ارائه ترجمه آن به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل داروسازی و زندگی در صربستان

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد تحصیل در صربستان را تجربه کنند در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است. هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. جهت تحصیل در دانشگاه بلگراد (تنها دانشگاه پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران) باید سالانه مبلغ 2500€ (یورو) پرداخت کنید. هزینه زندگی در این کشور با توجه به عادات دانشجو و منطقه زندگی متفاوت می باشد. اما به طور کلی دانشجویان برای زندگی دانشجویی در این کشور باید ماهانه مبلغ 400€ (یورو) در نظر بگیرند. برای اطلاع از هزینه های زندگی، حمل و نقل و اجاره مسکن در این کشور مقاله هزینه زندگی در صربستان را مطالعه کنید. با توجه به نرخ تورم قیمت ها به مرور افزایش خیلی زیادی نخواهند داشت:

نرخ تورم قیمت ها در صربستان

با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص تحصیل داروسازی در صربستان کسب کردید. برای اطلاع از شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه های مطرح دنیا با کارشناسان مجرب و متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید از طریق تماس با تلفن های مشاوره ما از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *