ویزای کاری

بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند

بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند

اخیرا شرایط مهاجرت به فنلاند بیش از پیش فراهم شده و بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند با نیاز فوری به متخصصان جزء بازارهای پر تقاضا میباشد. شما به عنوان مهندس کامپیوتر می توانید با مهاجرت کاری به فنلاند و اخذ ویزای کار این کشور علاوه بر کار و کسب درآمد بالا از امتیاز اقامت اروپایی نیز بهره مند شوید. از شرایط کار به عنوان مهندس کامپیوتر در کشور فنلاند داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته مربوطه و نیز برخورداری از پیشنهاد کاری می باشد.

رشته مهندسی کامپیوتر و IT جزء فهرست مشاغل مورد نیاز فنلاند در سال 2021 می باشد و متقاضیان در این دسته شغلی از شانس بسیار خوبی برای کسب ویزای کار و اقامت فنلاندی برخوردار هستند. از این طریق، مهندسان کامپیوتر در کشور فنلاند می توانند در مشاغل مختلفی شامل مهندسی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، رمزگذاری، کدگذاری و حفاظت اطلاعات، ارتباط از دور و شبکه های وایرلس، کامپلیرها و سیستم های عامل، طراحی شبکه های کامپیوتر، رایانش موبایل و سیستم های توزیع و غیره مشغول به کار شوند. برای کار در فنلاند نیز پیش نیازهایی لازم است که ما در این نگارش به آن مهم می پردازیم. برای تکمیل دانسته های خود و یا اخذ مشاوره تخصصی درباره شرایط کار در فنلاند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

شرایط بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند

تقاضا برای مهندسان نرم افزار در فنلاند رو به افزایش است و متخصصان ICT در توسعه و پیشرفت این کشور نقش کلیدی ایفا می کنند. از یکسو بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند به دلیل نیاز به مهندسان با مهارت و متخصص خارجی دارای فرصت های کاری فراوان برای این متخصصان خارجی است. از دیگر سوی، درآمد نسبتا خوب این قشر از شاغلین بازار کار فنلاند، جذابیت مهاجرت کاری به فنلاند را برای متقاضیان خارجی دو چندان می کند.

شرایط حضور در بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند

مهندسان ICT در بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارند. این مهندسان وظیفه نوشتن نرم افزار و سخت افزار برای میکرو کنترل گرهای نصب شده، طراحی تراشه های VLSI، طراحی سنسورهای آنالوگ، طراحی بوردهای مدار سیگنال ترکیبی و طراحی سیستم های عامل را بر عهده دارند. مشاغل مورد نیاز در بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند با توجه به میانگین درآمدی این مشاغل را در فهرست زیر مشاهده می کنید:

عنوان شغلیمیانگین درآمد به یورو (€)
توسعه دهنده نرم افزار€25000 تا €54000
مهندس نرم افزار ارشد€43000 تا €76000
برنامه نویس/ توسعه دهنده/ مهندس نرم افزار€41000 تا €68000
توسعه گر وب€21000 تا €52000
توسعه گر/ مهندس Front End€23000 تا €55000
معمار نرم افزار€20000 تا €79000
مهندس عملیات توسعه€26000 تا €79000
توسعه گر Java€30000 تا €99000
محقق داده€34000 تا €73000

شرایط حضور در بازار کار مهندسی کامپیوتر در فنلاند

ویزای کار فنلاند برای مهندسان کامپیوتر

به خاطر داشته باشید که اگر شما به قصد انجام کار به فنلاند مهاجرت می کنید، پس شما نیازمند اخذ ویزای اقامت فنلاند هستید. در واقع ویزای اقامت فنلاند در حکم ویزای کار در کشور فنلاند را دارد. اما قبل از درخواست این ویزا، شما بایستی پیشنهاد کاری داشته باشید تا صلاحیتتان برای درخواست ویزای اقامت محرز گردد. بعد از یافتن کار، شما می توانید متقاضی اخذ ویزای اقامت فنلاند باشید. معمولا، ویزای کار فنلاند مخصوص انواع مشاغل ملی فنلاند تحت ویزای اقامت کاری (tyontekijan oleskelulupa) به متقاضیان اعطاء می شود. شما به عنوان مهندس کامپیوتر بایستی مدارک زیر را به منظور اخذ ویزای اقامت کاری فنلاند به سفارت این کشور تحویل دهید:

  • پاسپورت معتبر بین المللی با مدت اعتبار کافی
  • مدارک شناسایی معتبر
  • فرم تکمیل شده TEM054
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت فنلاند
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • بیمه سلامت معتبر
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در فنلاند

برنامه تحصیلی مهندسی کامپیوتر تقریبا در اکثر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فنلاند تدریس می شود. مدت زمان این برنامه تحصیلی در دانشگاه های فنلاند در حدود 4 سال است با 180 واحد ECTS می باشد. تحصیل مهندسی کامپیوتر به دانشجویان در درک مفاهیم کلیدی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر، برنامه نویسی و طراحی سیستم ها و شبکه ها و غیره کمک می کند. در نهایت، پس از اخذ پذیرش تحصیلی شما می توانید با تهیه مدارک زیر متقاضی ویزای تحصیلی فنلاند باشید. به شرط آن که نامه پذیرش خود را از موسسه آموزش عالی مربوطه اخذ کرده و از حداقل شرایط احراز صلاحیت برخوردار باشید. بر این اساس، مدارک مورد نیاز جهت کسب ویزای تحصیلی فنلاند به شرح ذیل است:

  • کپی مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
  • کپی ریزنمرات تحصیلی
  • 2 توصیه نامه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با آزمون IELTS حداقل 6.5 و TOEFL حداقل 92
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیل شده
  • نامه پذیرش دانشگاهی از فنلاند
  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • بیمه سلامت معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *