ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

مقطع کارشناسی ارشد در کانادا برای متقاضیان بین المللی گزینه ای فوق العاده است. کانادا انواع مختلفی از موسسات آموزش عالی را در اختیار دارد. اما فقط دانشگاه ها برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار متقاضیان را از شرایط تحصیل کارشناسی در کشور کانادا به صورت کامل آگاه خواهند ساخت. کانادا یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان را داراست و به طور مداوم در فهرست 10 کشور برتر توسعه سازمان ملل قرار دارد.

  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به چه صورت است؟
  • هزینه تحصیل لیسانس در کانادا چقدر است؟
  • بهترین رشته ها برای مقطع کارشناسی ارشد چیست؟

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

در کشور کانادا بیش از 18000 دانشجو و متقاضی بین المللی مشغول به تحصیل در دوره های تحصیلی مختلف می باشند. به دلیل بالا بودن سطح دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا و همچنین وجود برنامه های تحصیلی متنوع در مراکز تحصیلی این کشور، کانادا به یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیل در دنیا تبدیل شده است.

آیتمشرح
تعداد دانشگاه های کشور کانادا96
قدیمی ترین دانشگاه کشور کاناداUniversité Laval
تعداد دانشجویان بین المللی در کشور کاناداتقریبا 190000 نفر
طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا1 الی 2 سال تحصیلی
میانگین هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در کانادااز 9000$ الی 13000$ (دلار کانادا)
سال تحصیلی در کشور کاناداسپتامبر تا آوریل

در ادامه به بررسی دلایل مناسب تحصیل در کشور کانادا خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

دانشگاه های مناسب مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

هر ساله بیش از 1 میلیون دانشجو در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل می شوند. آنها 40% از تحقیقات و پژوهش های کشور کانادا را انجام می دهند. بخش آموزش عالی کشور کانادا به دلیل تنوع در این کشور محبوب می باشد. دانشگاه های کانادا از نظر اندازه، تاریخچه و نمونه کارها و برنامه ها و تخصص های آن ها بسیار متفاوت است. استان ها و ایالت های کشور کانادا مسئول تمام سطوح آموزش از جمله دانشگاه ها و آموزش عالی هستند. هیچ وزارت آموزش و پرورش فدرال یا سیستم اعتباربندی رسمی در کشور کانادا وجود ندارد و دانشگاه ها به صورت جداگانه برای خود قانون گذاری می کنند.

در کل 13 استان کانادا، 96 دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه ها و موسسه های تحصیلی عمدتا دانشگاه های دولتی هستند اما مؤسسات خصوصی از طرف مقامات استان های مختلف این کشور معتبر می باشند. از برجسته ترین دانشگاه های کشور کانادا جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • University of British Columbia
  • McGill University
  • University of Toronto
  • McMaster University
  • University of Alberta
  • University of Waterloo
  • Universite de Montreal
  • Simon Fraser University

شرایط اعزام دانشجو به کانادا

درخواست پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

از متقاضیان انتظار می رود برای مدرک کارشناسی خود حداقل معدل تحصیلی (اغلب 3.0 / 4.0 یا معادل بین المللی آن از جمله لیسانس درجه دوم بریتانیا) را داشته باشند. با توجه به برنامه تحصیلی متقاضیان و دانشجویان، ممکن است از متقاضیان خواسته شود که نمره آزمون ورودی فارغ التحصیلان مانند آزمون پذیرش مدیریت فارغ التحصیل (GMAT) یا امتحان سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE) را تهیه کنند.

اگر زبان انگلیسی زبان اول متقاضیان نباشد، آن ها باید از طریق تست زبان انگلیسی مانند TOEFL یا IELTS شواهدی از مهارت خود ارائه دهند. همچنین متقاضیان و دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی به زبان فرانسوی نیز می بایست مدرک زبان معتبر فرانسوی ارائه دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده، ارائه مدارک زیر برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا الزامی می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • تاریخچه مختصری از زندگی
  • مدرک زبان معتبر
  • انگیزه نامه ها و توصیه نامه ها
  • بیانیه شخصی
  • مدارک پزشکی و بیمه

اگر متقاضیان تحصیلات بعد از دوره متوسطه را در خارج از کانادا به پایان رسانده باشند، ممکن است مجبور شوند مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کنند. متقاضیان پس از کسب قبولی از دانشگاه و یا کالج مورد نظر می توانند اقدام به کسب ویزای تحصیلی کانادا کنند.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا در مقایسه با هزینه های تحصیل در انگلستان و آمریکا نسبتاً مقرون به صرفه می باشند و بیشتر برنامه ها در حدود 6000 الی CA$ 74000 (دلار کانادا) هزینه دارند. هزینه های تحصیل در برنامه های تحصیلی رشته های هنری و علوم انسانی کم تر از هزینه های تحصیل در رشته های دندانپزشکی، معماری و تجارت و رشته های مربوطه می باشند.

در قالب جدول زیر می توان با سطح هزینه تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در کانادا آشنا شد:

عنوان رشته تحصیلیمتوسط هزینه تحصیل سالیانه به دلار کانادا
ارشد مدیریت و بازرگانیCA$2150 الی CA$52700
ارشد علوم کامپیوتر و ITCA$2150 الی CA$52200
ارشد مهندسی و فنیCA$2150 الی CA$52500
ارشد پزشکی و بهداشتCA$5150 الی CA$58300

بهترین شهرها جهت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

یکی از نکات کلیدی که دانشجویان باید قبل از درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا مود توجه قرار دهند، انتخاب بهترین شهر جهت تحصیل در این کشور می باشد. زیرا کانادا دارای شهرهای متعددی است که هر کدام دارای ویژگی های خاصی برای متقاضیان کارشناسی ارشد می باشد. البته لازم به ذکر است که بدانید، به دلیل وسعت بالای کانادا از نظر جغرافیایی، اغلب ساکنان آن در جنوبی ترین منطقه کشور زندگی می کنند. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از اعزام به این کشور شهرهای مختلف کانادا را با توجه به شرایط خود مورد بررسی قرار دهید.

در جدول زیر می توانید بهترین شهرهای کانادا را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مطالعه کنید:

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدخصوصیات
کبکشهر کبک در کانادا یکی از نمادین ترین شهرهای این کشور برای تحصیل می باشد.
مونترالاین منطقه از کانادا شهری پیشرفته است که برای دانشجویان بین المللی ساخته شده است، و میزبان برخی از بهترین دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
تورنتودانشجویان کارشناسی ارشد در حین تحصیل در تورنتو مطمئنا از سبک زندگی جذاب در شهر، تنوع فرهنگی غنی خیابان ها پاکیزه این شهر لذت خواهند برد.
ونکووردانشجویان بین المللی می توانند طیف وسیعی از برنامه ها را در مقطع کارشناسی ارشد در ونکوور مطالعه کنند.

در نمودار زیر می توانید هزینه تحصیل ماهانه در هر یک از شهرهای کانادا را با یکدیگر مقایسه کنید:

هزینه تحصیل ماهانه در هر یک از شهرهای کانادا

دلایل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

هر ساله دانشجویان بی شماری از سراسر جهان به دلایل مختلفی تحصیل در کانادا را به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب می کنند. برخی از مهمترین دلایل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به شرح زیر می باشد:

دلایل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کاناداتوضیحات
فرصت های شغلیدولت کانادا با همکاری دانشگاه های این کشور، فرصت های شغلی متعددی را برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد ارائه کرده است.
کمک مالیاگرچه هزینه تحصیل در کانادا برای برخی از دانشجویان سنگین است، اما این کشور کمک های مالی متعددی را برای  دانشجویان کم بضاعت ارائه کرده است.
زندگی دانشجویی پرجنب و جوشدانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این کشور تشویق می شوند تا در فعالیت های تعاملی که تبادل فرهنگی را ترویج می کند شرکت کنند.

لازم به ذکر است که میزان هزینه های تحصیل برای دانشجویان کانادایی تقریبا نصف هزینه های تحصیل دانشجویان خارجی می باشد. هموطنان عزیز می توانند برای کسب اقامت در کشورهای مدرن و پیشرفته با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار درباب مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

متقاضیان تحصیل مقطع  کارشناسی ارشد در کانادا با موارد زیر همراه می شوند:

  • مدارک اصلی مورد نیاز برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در کانادا چیست؟ افراد برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدارکی مانند ریز نمرات و اصل مدرک دیپلم 12 ساله هستند که عمدتا معدل بالای 15 شانس بالایی برای اخذ پذیرش را خواهد داشت. در کنار آن مدرک زبان آیلتس و یا تافل، مدارک هویتی و انگیزه نامه بسیار مهم می باشد.
  • آیا دانشجو اجازه کار حین تحصیل کارشناسی ارشد را دارد؟ دانشجو به صورت قانونی اجازه کار به مدت 16 الی 20 ساعت در هفته با حقوق $2600 الی $4907 (دلار) در ماه را خواهند داشت.
  • آیا مقطع فوق لیسانس کانادا دارای ویزای همراه می باشد؟ کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر می باشد که هم به نفر اصلی و هم به همراه که شامل همسر و فرزند زیر 22 سال می شود ویزا می دهد که همراه اجازه کار خواهد داشت.
  • آیا امکان تغییر رشته در مقطع فوق لیسانس در کانادا وجود دارد؟ در مورد این نکته باید توضیح دهیم که کشورهای خارجی مانند کانادا مثل کشور ایران نمی باشد که تغییر رشته از گرایشی به گرایشی دیگر امکان پذیر و آسان باشد، در کشور کانادا افراد یا باید رشته لیسانس خود را در مقطع فوق لیسانس پذیرش بگیرند و یا اینکه تغییر رشته فقط در رشته های مدیریتی امکان پذیر می باشد.
4.8/5 - (6 امتیاز)

22 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

  1. محمد گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من 30 سالم هست
    مدرک کارشناسی برق از دانشگاه صنعتی شاهرود با معدل 14.5 سال 92 گرفتم
    5سال سابقه کار دارم در حوزه it که 2سال اخرش به عنوان سرپرست یک بخش در شرکت بزرگ نرم افزاری بوده
    میخواستم بدونم میتونم برای ارشد رشته های علوم کامپیوتر یا نرم افزار اقدام کنم؟
    یا حتما باید برای رشته های مدیریتی اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بیشتر در زمینه برق یا مدیریت ها میشه البته ممکنه که بنا به شرایط و رزومه ای که ارائه میشه در برخی از دانشگاه ها بشه پذیرش در زمینه کامپیوتر هم پذیرش گرفت ولی نیاز به بررسی بیشتر و مکاتبه با دانشگاه مقصد داره

  2. مهدیس گفت:

    سلام من 26 سالمه و لیسانس رشته مهندسی صنایع با معدل 15 دارم و با ایلتس 6.5. میخواستم ببینم امکان پذیرش در ارشد رو دارم و اینکه ایا رشته من جزء رشته های مدیریتی هستش که تغییر رشته بدم ؟ و در چه رشته هایی میتونم ادامه بدم اگر امکانش هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در رشته های مدیریتی هم میتونید ادامه تحصیل بدید و مشکلی وجود نداره

  3. Ghazale گفت:

    سلام خسته نباشید و خیلی ممنونم به خاطر اطلاعات بسیار مفیدتون
    ایا شانس بورسیه تحصیلی کامل برای مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای بورس شدن در مقطع ارشد نیاز به رزومه علمی قوی دارید

  4. mahtab گفت:

    سلام من 21 سالمه لینسانس معماری از دانشگاه ازاد با معدل 17 دارم ریزنمرات و معدل دیپلم همه بالا 15 میباشددر حال گذراندن مدرک ایتلس میاشم ایا میتونم بورسیه تحصیلی کانادارا بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در رشته تحصیلی در کانادا باید رزومه خوبی داشته باشید و معمولا در مقطع ارشد امکان اخذ بورس بسیار ضعیفه

  5. دنیا گفت:

    سلام میخواستم بدونم مدرک دانشگاه های آزاد هم قابل قبول هستند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله مورد قبول هستند و بیشتر از دانشگاه این معدل شماست که ملاک عمله

  6. شیرین گفت:

    سلام وقتتون بخیر من رشته مددکاری اجتماعی از دانشگاه دولتی با معدل 16.5 هستم میخوام همین رشته رو در مقطع ارشد بخونم ، رشته های علوم انسانی چطور هزینه هاش؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما بایستی شرایطتون رو بفرمائید تا بتونم راهنماییتون کنم

  7. Dorsa گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای مقطع ارشد بخوایم اپلای کنیم ولی معدل دیپلممون پایین باشه چقدر موثر هست ؟من لیسانس مهندسی صنایع دارم میتونم برای ارشد مدیریت صنعتی بخونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدلتون رو بفرمائید تا خدمتتون عرض کنم که امکانپذیره یا خیر

  8. متین گفت:

    درود بر شما
    متین اقبالی 23 ساله فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات در مقطع کارشناسی با نمره 15.2 از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران هستم . نمره مدرک آیلتس آکادمیک من 8 هست . 1 سال تجربه کار با دستگاه های cnc رو دارم و تجربه کار در تعیرگاه های خودرو رو نیز دارم . برنامه نویسی و نصب و راه اندازی وب سرویس ها رو هم بلدم . همچنین مدرک نجات غریق درجه 2 رو دارم . یک دوست نزدیک در کانادا در استان انتاریو هم دارم که اقامت دائم خودش رو گرفته . حدود یک میلیارد تومان هم سرمایه دارم .
    میخواستم بدونم بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد چی هست و آیا شانس دریافت کمک هزینه تحصیلی رو دارم؟ اگر دارم چند درصد از اون پوشش داده میشه؟
    به علاوه آیا با توجه مهارت های ذکر شده شانس کار کردن در زمینه های مذکور رو هم زمان با تحصیل دارم؟ و آیا اصلا مجاز به کار کردن هستم؟
    آیا پس از اتمام دوره ارشد میتونم ویزای تحصیلی رو تبدیل به اقامت دائم بکنم؟ و اگر میتونم شرایطتش چی هست و مدت زمان دریافتش چقدر طول میکشه؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      پاسخ شما مثل سوالتون مفصله بزرگوار برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  9. توريني گفت:

    ليسانس حسابداري پيام نور سال 90
    سن 32 سال
    معدل ديپلم رياضي و فيزيک 18.80
    معدل ليسانس 15.50
    3 سال سابقه حسابداري
    6 سال سابقه بيمه
    مدرک زبان ندارم و بايد اموزش ببينم بين المان و کانادا نميدونم کدوم شرايطش رو دارم
    کلا 30 هزار دلار کانادا فک کنم سرمايم باشه
    راهنماييم کنيد
    ساپاسگذارم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ابتدا باید روزمه تون کامل بررسی شه تا بتونم راهنماییتون کنم

  10. حسین گفت:

    سلام
    با تشکر از اطلاعاتی که ارائه دادین.
    من لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد رو با معدل 13ونیم گرفتم. برای ارشد میتونم توی گرایشهای رشتم اقدام کنم؟ و اینکه پذیرش تحصیلی شرط سنی داره؟ من متولد70 هستم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هم شرایط سنی هم معدل شما بخشی از موارد مورد نیازه
      معدلتون کمه و یه مقدار شانس پذیرش رو پایین میاره. آیا مدرک زبان دارید؟

  11. norika گفت:

    سلام من دانشجو سال اخر رشته مامایی دانشگاه دولتی هستم معدلم هم بالای 17 هست در حال امادگی برای ایلتس هم هستم برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد توی کانادا باید چکار کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      رشته های تحصیلی مثل رشته شما ابتدا معادلسازی مدرک رو نیاز داره و بعد از اون، آزمون هم بایستی شرکت کنید
      تا بتونید ارشد رو در کانادا ادامه بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *