مهاجرت

تولد در تایلند

تولد در تایلند

راه های گوناگونی برای اخذ اقامت و تابعیت از کشورهای آسیایی وجود دارد؛ تولد در تایلند یکی از این مسیرها است که در این مقاله به آن می پردازیم. با توجه به شرایط مطلوب زندگی در تایلند و پیشرفت چشمگیر این کشور در زمینه های گوناگونی چون بازار اقتصادی و کاهش نرخ تورم، هر ساله افراد از سراسر جهان خواهان اخذ اقامت تایلند و زندگی در این کشور می باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دولت تایلند در مسائل مختلف میان اتباع این کشور و شهروندان خارجی تفکیکی قائل نشده و هر دو گروه از مزیت های یکسانی برخوردار خواهند بود. این امر مزید بر علت شده تا اشخاص اقدام به ازدواج در تایلند و یا تولد فرزند خود در این کشور نمایند.

  • قوانین تولد فرزند در تایلند به چه صورتی است؟
  • کشور تایلند از کدام یک از قوانین خاک یا خون پیروی می کند؟
  • مدارک لازم جهت اخذ تابعیت تایلند از طریق تولد فرزند کدامند؟
  • آیا امکان اخذ اقامت برای والدین فرزند تایلندی فراهم می باشد؟
  • محدودیت های تولد در تایلند چیست؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به تایلند چیست؟

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به سوالات فوق پاسخ خواهند داد.

قوانین تولد در تایلند

علی رغم اینکه برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی تحت هر دو صورت تولد فرزند در خاک این سرزمین و همچنین تولد از والدین تبعه آن، اقدام به اعطای تابعیت می نمایند، قوانین حقوقی تایلند اندکی متفاوت بوده و تنها از قانون خون پیروی می کند. به گونه ای که صرف متولد شدن نوزاد در خاک کشور تایلند الزامی برای اهدای تابعیت به او ایجاد نمی نماید.

  • تولد فرزند در خاک تایلند از والدین تایلندی
  • تولد فرزند در سایر کشورها از والدین تایلندی
  • متولد شدن فرزند در خاک تایلند از والدین غیر تایلندی
  • تولد فرزند در سایر کشورها از والدین غیر تایلندی

همانطور که می دانید از میان 4 مورد ذکر شده نیازی به بررسی مورد اول نبوده و در این شرایط قطعا فرزند در صورت ارائه درخواست قادر به اخذ تابعیت خواهد بود. در میان سایر موارد، تنها مورد دوم است که منجر به اخذ اقامت و تابعیت تایلندی می شود. قانون خون تصویب شده در سال 1965 کشور تایلند بدان معناست که فرزند متولد شده از پدر یا مادر تایلندی فارغ از محل تولد که در داخل یا خارج از کشور باشد، شهروند تایلند به حساب می آید.

چگونگی اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در تایلند

همانند سایر کشورهای آسیایی، تایلند نیز دارای قوانین و ضوابط مشخصی در زمینه اعطای تابعیت می باشد. بسیاری از افراد پس از تحصیل در این کشور به دنبال فرصت های شغلی مطلوب می گردند، برخی افراد از طریق خرید ملک اقدام کرده و گروهی در مسیر سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور گام بر میدارند. کوتاه ترین مسیر جهت اخذ اقامت تایلند ازدواج با همسری از اتباع این کشور یا تولد فرزند در تایلند می باشد. شایان ذکر است حتی درصورتیکه مادر فرزند متولد شده از اتباع تایلند باشد و پدر او نامشخص یا بدون هویت باشد نیز تابعیت این کشور به فرزند اعطا خواهد شد. کشور هندوستان نیز که نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ کشور تایند در طول تاریخ داشته، پیرو قانون خون می باشد.

کشورهای پیرو اصل خونکشورهای پیرو اصل خاک
تایلندکانادا
هندوستانایالات متحده آمریکا
آلمانبرزیل
ایرانآرژانتین

کشور تایلند پذیرای افراد با تابعیت دوگانه نمی باشد. بدان معنا که افراد متقاضی اقامت در تایلند و اخذ تابعیت این کشور، در ابتدا می بایست از تابعیت کشور خود خارج شده و در قدم بعد به دریافت تابعیت تایلند مبادرت ورزند. همچنین برای پدر و مادری که هیچ یک از اتباع تایلند نمی باشند اما فرزند آن ها در خاک این سرزمین متولد می شود نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. والدین با اقامت 3 ماهه در تایلند در این شرایط می توانند برای یک ماه دیگر اقامت خود را تمدید کرده و سپس خاک تایلند را ترک نمایند.

چگونگی اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در تایلند

مدارک لازم جهت اخذ ویزا از طریق تولد در تایلند

علی رغم اینکه افراد علاقه مند به اخذ ویزای تایلند از طریق ازدواج با فردی از اتباع این کشور، ملزم به سپری کردن مراحل متعدد و پیچیده و اثبات حقیقی بودن بسیاری از موارد به دولت تایلند می باشند، دریافت اقامت از طریق تولد فرزند بسیار ساده تر بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. والدین می توانند با ارائه اسناد و مدارکی چون جواز اقامت در تایلند، به راحتی تابعیت این کشور را برای فرزند خود به ارمغان آورند. همچنین نیازی به اثبات تمکن مالی نمی باشد؛ در صورتیکه یکی از مراحل اخذ تابعیت از طریق ازدواج اثبات درآمد حداقل 75000 THB (بات تایلند) به صورت ماهانه می باشد. در ادامه به بررسی دیگر موارد ضروری جهت اخذ ویزای تایلند از طریق تولد فرزند می پردازیم:

  • ارائه پاسپورت معتبر والدین
  • ارائه بیمه سلامت کودک
  • مدرکی دال بر سکونت در کشور ایرلند (اعم از قبض آب یا برق)
  • ارائه سند ازدواج همراه با ترجمه

مزایای اخذ تابعیت تایلند از طریق تولد فرزند

کشور تایلند با طی کردن روند صعودی چشمگیر در زمینه رونق اقتصلدی در سال های اخیر توانسته است رتبه خوبی را در میان کشورهای آسیایی به دست آورده و در بسیاری از زمینه ها چون صادرات کائوچو و برنج وارد رقابت با کشورهای اروپایی گردد. این کشور دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بی شماری بوده و هر ساله بیش از 16 میلیون نفر توریست از مناظر و مکان های دیدنی آن دیدن می کنند. سطح کیفی آموزش در تایلند بسیار مطلوب بوده و مدرک علمی اخذ شده در این کشور برای بسیاری از کشورهای جهان از جمله وزارت های علوم و بهداشت کشور ما ایران دارای اعتبار بالایی می باشد. هزینه زندگی در تایلند و شهرهای اصلی آن چون بانکوک بسیار معقول بوده و همچنین مواردی چون هزینه حمل و نقل و خوراک بخش اندکی از مخارج ماهیانه هر خانواده را شامل می شوند.

اخذ تابعیت کشور تایلند از طریق تولد فرزند از کوتاه ترین مسیرها و آسان ترین آن ها می باشد و یقینا افراد علاقه مند به این موضوع قادر خواهند بود از مشاوره رایگان همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شده و به صورت تلفنی یا حضوری از راهنمایی های این کارشناسان برخوردار گردند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *