ویزای تحصیلی

دانشگاه تولوز-ژان یوروس

دانشگاه تولوز-ژان یوروس

دانشگاه تولوز-ژان یوروس UT2J یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های کشور فرانسه محسوب می شود که در اواخر قرن 20 افتتاح شد. این دانشگاه یک نوع دانشگاه تحقیقاتی دولتی محسوب شده که تاریخ احداث آن به سال 1974 میلادی می رسد. این دانشگاه فرانسوی به دلیل تنوع برنامه های تحصیلی خود در رشته های علوم انسانی به عنوان یکی از معروفترین دانشگاه های فرانسه در این علوم محسوب می شود. مطابق گزارش مرکز رنکینگ دانشگاهی جهان (CWUR) رتبه ملی این دانشگاه در سال 2022 در حدود 68 ملی و رتبه جهانی آن حدود 1219 بین المللی می باشد.

  • آیا تحصیل در دانشگاه تولوز-ژان یوروس فرانسه رایگان است؟
  • برای تحصیل در دانشگاه تولوز-ژان یوروس چه مدارکی لازم است؟
  • آیا آموزش در دانشگاه های فرانسوی به زبان فرانسوی اجباری است؟
  • آیا دانشگاه تولوز-ژان یوروس به دانشجویان ایرانی بورس تحصیلی اعطاء می کند؟

دانشگاه مذکور از 5 دپارتمان اصلی موسوم به UFR، 6 موسسه آموزشی و 3 مدرسه دکترا تشکیل شده است. این دانشگاه علاوه بر اعطای گرانت ها و بورس های تحصیلی جهت حمایت از دانشجویان برای آنها امکاناتی از جمله خوابگاه دانشجویی نیز فراهم می کند. از جمله شرایط اصلی تحصیل در دانشگاه تولوز- ژان یوروس داشتن مهارت زبان فرانسه در حد B2 می باشد. از جمله مدارک دیگر برای تحصیل در این دانشگاه داشتن ویزای تحصیلی فرانسه است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه خدمات مشاوره ارزنده ای به متقاضیان ارائه می نماید.

شهر تولوز؛ چهارمین شهر بزرگ فرانسه

آنچه که شما با مسافرت به فرانسه و دیدن شهر تولوز بیشتر به چشمتان می خورد، وجود شرکت های هواپیمایی و صنایع هوافضا مثل دفانر مرکزی ایرباس (Airbus)، سامانه ماهواره SPOT، ATR و نیز Aerospace Valley می باشد. از همین رو شهر تولوز به عنوان مرکز صنعت هوافضای اروپا هم شناخته می شود. جالب است بدانید که شهر چهارم فرانسه در بین فرانسوی ها به شهر صورتی یا La Ville Rose هم شناخته می شود. چرا که ساختار و شاکله معماری شهر متشکل از آجرهای تراکوتای صورتی رنگ می باشد و به همین دلیل به آن شهر صورتی می گویند.

نمودار ویژگی های شهر تولوز فرانسه

از جاذبه های گردشگری معروف تولوز که در لیست سایت های میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده می توان به Canal du Midi (طراحی شده در سال 1996) و Basilica of St.Sernin به عنوان بزرگترین بنای رومانسک بر جامانده در اروپا اشاره نمود.

شرایط تحصیل در دانشگاه تولوز-ژان یوروس

دلایل مختلفی را می توان به عنوان امتیازات تحصیل در دانشگاه تولوز اشاره نمود. از جمله این دلایل می توان به هزینه های پایین تحصیل و زندگی، امکانات و خدمات گسترده، پردیس بین المللی با بیش از 4000 دانشجوی خارجی، بورس تحصیلی و کار دانشجویی اشاره نمود. همچنین نظام آموزشی دانشگاه تولوز نیز کاملا منطبق با سایر دانشگاه های فرانسوی بوده و از سیستم 3 سیکلی به صورت لیسانس (Licence)، فوق لیسانس (Master) و دکترا (Doctorate) تبعیت می کند:

سیکل 1 دانشگاه تولوز-ژان یوروس

شرط قبولی در این دوره تحصیلی کارشناسی (سیکل اول) در این دانشگاه داشتن مهارت زبان فرانسوی در سطح B2 و نیز برخورداری از مدرک دیپلم متوسطه معتبر می باشد. این دوره تحصیلی مطابق استانداردهای فرآیند بلونیا (Bologna Process) معادل 6 ترم یا مدت 3 سال بوده و کل واحدهای درسی دانشجویان حدود 180 ECTS می باشد. از جمله برنامه های تحصیلی معروف و جذاب این دوره می توان به رشته های هنر، باستان شناسی، زبان، ادبیات و تاریخ خارجی، فلسفه، ادبیات، موسیقی، علوم اجتماعی و غیره اشاره نمود.

سیکل 2 دانشگاه تولوز-ژان یوروس

این دوره تحصیلی موسوم یه فوق لیسانس در دانشگاه تولوز-ژان یوروس به مدت 4 ترم یا معادل 2 سال تمام بوده و کل تعداد واحدهایی که دانشجویان بایستی برای اخذ مدرک پاس کنند حدود 480 ECTS می باشد. از شرایط پذیرش نهایی در این دوره می توان به مدرک لیسانس معتبر، گواهی مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی و نیز گزارش نمره آزمون GRE و یا GMAT اشاره نمود.

سیکل 2 دانشگاه تولوز-ژان یوروس

سیکل 3 دانشگاه تولوز-ژان یوروس

دوره PhD در دانشگاه تولوز-ژان یوروس فرانسه هم به صورت کلاس محور و هم به صورت پژوهش محور بوده و حدود 5 سال به طول می انجامد. این دوره ابتداء با دروس تئوری و حضور در کلاس شروع شده اما در ادامه با تمرکز بر روی موضوع پژوهشی منجر به ارائه رساله می گردد. کل واحدهای گذرانده دانشجویان دکتری در این دانشگاه فرانسوی بعلاوه رساله پژوهشی حدود 480 ECTS می باشد. از جمله شرایط پذیرش دانشجوی PhD در دانشگاه تولوز اولا داشتن مدرک فوق لیسانس با معدل قابل قبول و ثانیا تسلط به یکی از زبان های فرانسه یا انگلیسی می باشد.

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه تولوز-ژان یوروس

فرآیند درخواست پذیرش از این دانشگاه مخصوصا برای دانشجویان ایرانی بسیار ساده و آسان است. چرا که دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه تولوز- ژان یوروس می توانند درخواست پذیرش خود را از طریق اتصال به وب سایت CEF کشوری که در آن حضور دارند ثبت نمایند. از جمله مدارک لازم برای پذیرش از این دانشگاه تولوزی در سال 2022 عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • انگیزه نامه
  • CV یا سابقه تحصیلی و کاری
  • مدرک دانش زبان فرانسه در سطح B2 با ارائه مدارک آزمون های DELF، TCFو DALF
  • فوتوکپی کلیه مدارک تحصیلی
  • فوتوکپی ریز نمرات تحصیلی
  • فوتوکپی مدارک هویتی مثل پاسپورت یا شناسنامه

در ضمن، لازم است که کلیه مدارک از قبل به زبان فرانسوی ترجمه رسمی شده و سپس به تایید سفارت یا کنسولگری فرانسه برسد.

دوره زبان فرانسه دانشگاه تولوز- ژان یوروس

اما یکی دیگر از پوئن های مثبت اخذ پذیرش از دانشگاه UT2J را می توان برگزاری کلاس های آموزش زبان فرانسه برای متقاضیان تحصیل در فرانسه دانست. متقاضیان از این طریق می توانند به مدرک زبان فرانسه DELEF دست یافته و راهی دانشگاه های دلخواه خود شوند. آموزش زبان فرانسوی در دانشگاه مذکور به دو دسته از دانشجویان خارجی ارائه می شود. دسته اول دانشجویان انتقالی (ERASMUS و قراردادهای دو جانبه) و دسته دوم مربوط به دانشجویان آزاد یا دانشجویان ثبت نامی با استفاده از تمکن شخصی خود می باشند.

دوره آموزش زبان فرانسه در دانشگاه UT2Jشرح
دوره آموزشی دانشجویان انتقالی40 تا 50 ساعت دروس زبان فرانسه به صورت رایگان و دریافت 4 تا 6 واحد ECTS
دوره دانشجویان آزادهدف از برگزاری دست یابی به مدرک زبان فرانسه جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسوی. نکته مهم در این خصوص آنکه این دوره های آموزش زبان فرانسه در دانشگاه تولوز-ژان یوروس حدود 26 هفته در طی سال تحصیلی یا 400 ساعت در سال می باشد.

چگونگی ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ نامه پذیرش یا ثبت نام از دانشگاه UT2J نوبت به مرحله دیگری از فرآیند درخواست پذیرش تحصیلی می رسد. این مرحله در واقع گام آخر از پذیرش فرانسه محسوب می شود و آن مربوط به درخواست ویزای تحصیلی فرانسه است. ویزای تحصیلی فرانسه از نوع ویزای اقامت بلند مدت بوده و به دانشجویان اجازه تحصیل در دوره های فول تایم تا یکسال را فراهم می کند. این ویزا قابلیت تمدید تا پایان دوره تحصیلی را هم دارد. از مزایای خاص این ویزا امکان کار دانشجویی و نیز تبدیل آن به ویزای کاری کشور فرانسه می باشد. اما برای درخواست ویزای مذکور از سفارت فرانسه در سال 2022 شما نیازمند ارائه مدارکی از جمله مدرک تحصیلی؛ مدارک شناسایی، بیمه سلامت، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سوء سابقه، گواهی سلامت جسمانی، مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی می باشید.

در اینباره باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که پروسه اخذ ویزا در عین سادگی اما دارای پیچ و خم های حقوقی نیز می باشد. اما در زمینه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه جای هیچ نگرانی نیست. چرا که وکلا و کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه راهنمایی ها و مشاوره های برتر خود آماده اند تا تمامی موانع و پیچیدگی های حقوقی را از میان برداشته و اخذ این ویزا را برای متقاضیان تضمین کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *