ویزای تحصیلی

دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

شهر تولوز دارای دانشگاه های با کیفیت است که از جمله آنها می توان به دانشگاه پل ساباتیه فرانسه (University of Toulouse III – Paul Sabatier) اشاره کرد که جایگاه نسبتا مناسبی در جهان دارد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه از مقطع کارشناسی تا دکتری اغلب به زبان فرانسوی ارائه می گردد. همانطور که می دانید یکی از راه های مهاجرت به فرانسه، پذیرش از دانشگاه های فرانسه در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است. خوشبختانه فرانسه در شهرهای مختلف خود دارای دانشگاه ها و موسسات آموزشی بین المللی و با کیفیت است و دانشجویان می توانند با درخواست و ارائه مدارک لازم از این دانشگاه ها پذیرش شوند.

عزیزانی که خواهان مهاجرت به جنوب فرانسه هستند می توانند از طریق تحصیل به شهر تولوز (Toulouse) فرانسه مهاجرت کنند. در ادامه این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را به آشنایی بیشتر با دانشگاه پل ساباتیه فرانسه دعوت می کند.

  • در کدام مقاطع تحصیلی در این دانشگاه می توان به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه در فرانسه چقدر است؟
  • آیا می توان با استفاده از بورسیه، هزینه تحصیل در این دانشگاه را کم کرد؟
  • شرایط دریافت پذیرش مقطع دکترا در این دانشگاه چیست؟
  • مهم ترین امتیازات تحصیل در این دانشگاه چیست؟

درباره دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

پایه ریزی تاسیس دانشگاه پل ساباتیه فرانسه به قرن 13 میلادی بر می گردد و در کنار دانشگاه های آکسفورد، بولونیا، سالامانکا و غیره یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان به شمار می آید. این دانشگاه در سال 1969 به طور رسمی با ادغام دانشکده های پزشکی، داروسازی و علوم تاسیس گشت. نام این دانشگاه به دلیل ادای احترام به دانشمند فرانسوی که در سال 1912 موفق به کسب جایزه نوبل شیمی شد گذاشته شد. این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی می باشد در شهر تولوز فرانسه قرار دارد و در 3 نقطه دیگر به نام های آچ (Auch)، کاسترس (Castres) و تاربز (Tarbes) پردیس دارد و در کل میزبان بیش از 35000 دانشجو است و از 68 بخش تحقیقاتی برخوردار می باشد. این دانشگاه در رده بندی شانگهای جیاو چین جزو 201 دانشگاه برتر جهان معرفی شده است و در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار است.

تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه

تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اکثرا به زبان فرانسوی ارائه می گردد. البته برخی از دوره های تحصیلی در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود. در حال حاضر سطح بالای این دانشگاه، امکانات عالی و پیشرفته و تنوع بخش های تحقیقاتی و آزمایشگاه های آن و کیفیت آموزش آن در زمینه های علوم، بهداشت، ورزش، فناوری و مهندسی بیش از 50 سال است که تأثیر علمی آن را تضمین کرده و این دانشگاه را در بین دانشگاه های خوب جهان قرار داده است. این دانشگاه علاوه بر 4 شهر فرانسه ساختار های تحقیقاتی را نیز در مکان های کاستنت تولوزان (Castanet-Tolosan)، بانژرس د لوچن (Bagneres de Luchon)، لنمزان (Lannemezan)، بانژرز د بیگور (Bagneres de Bigorre) و مولیس (Mulis) بنا کرده است.

برنامه کلاس های دانشگاه پل ساباتیه

کلاس های تحصیلی در دانشگاه پل ساباتیه فرانسه در هفته دوم ماه سپتامبر شروع می شود و در ماه دسامبر پایان می یابد. امتحانات در ماه ژانویه است. ترم بهار از اواسط تا پایان ماه ژانویه آغاز می شود و تا پایان ماه آوریل ادامه می یابد. به طور کلی امتحانات در دو هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می شود اما می تواند تا پایان ماه می برای برخی از کلاس ها مانند زمین شناسی یا محیط زیست باشد. علاوه بر کلاس ها، دانشجویان می توانند در پروژه های تحقیقاتی ارائه شده در این دانشگاه نیز شرکت کنند. دانشگاه پل ساباتیه فرانسه همچنین با بسیاری از شرکت ها همکاری می کند تا به دانشجویان تجربه کار در محیط واقعی را فراهم سازد و روابط دانشجویان با کارفرمایان را مهیا می سازد.

دانشکده های دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

دانشگاه پل ساباتیه فرانسه در حال حاضر دارای 6 دانشکده اصلی است و 3 موسسه و 68 مرکز تحقیقاتی است که در آنها رشته هایی از جمله ریاضیات، علم مقیاس نامتناهی و سرعت نامتناهی، علوم اعصاب، سیستم های پیچیده، محیط زیست، ریسک طبیعی و صنعتی، تنوع زیستی، ژنتیک، تحقیقات پزشکی و سلامت، تکنولوژی و نیازهای صنعتی، فناوری فضایی، فناوری اطلاعات و اتوماسیون، مهندسی شیمی، مواد جدید، هوانوردی، بیوتکنولوژی، مهندسی عمران، علوم ورزشی، داروسازی و فناوری نانو پشتیبانی می شود. در لیست زیر نام دانشکده های دانشگاه پل ساباتیه فرانسه ذکر شده است.

  • دانشکده جراحی دندانپزشکی
  • دانشکده پزشکی در پورپان
  • دانشکده پزشکی در رنگویل
  • دانشکده تربیت بدنی و ورزش
  • دانشکده علوم دارویی
  • دانشکده علوم و مهندسی

دانشکده های دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

تحصیل پزشکی در دانشگاه پل ساباتیه

یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه پل ساباتیه فرانسه تحصیل پزشکی در فرانسه، دندانپزشکی، بهداشت و علوم دارویی در دانشکده های پزشکی این دانشگاه است که یکی در منطقه پورپان و دیگری در پردیس رنگویل این دانشگاه قرار دارد. مطالعات پزشکی بسته به مسیری که دانشجو در پایان دوره دوم طی می کند دارای مدت زمان متغیری است و آنها حداقل مدت زمان 9 سال را برای تحصیل طی خواهند کرد. سال اول صرف مطالعات بهداشتی و پزشکی پایه است. سال های دوم و سوم صرف آموزش بیوشیمی و شبیه سازی با معرفی کارکردهای آن در بیمارستان است. در سال چهارم، پنجم و ششم دانشجویان دوره های بالینی را طی می کنند و در فعالیت های بیمارستانی در بخش CHU شرکت می کنند.

در مرحله بعد این برنامه شامل مطالعه بخش تخصصی و ویژه می شود. مطالعات علوم دارویی در دانشگاه پل ساباته فرانسه نیز از 6 تا 9 سال به طول می انجامد. زمان کوتاه (6 سال) برای کسانی که مایل به آموزش و کار در داروخانه ها یا در صنعت داروسازی هستند در نظر گرفته شده است. برنامه طولانی 9 سال بخش های زیست شناسی پزشکی، صنعت داروسازی و بخش های دولتی را شامل می شود. دوره های جراحی دندان نیز در دانشگاه پل ساباته فرانسه 6 تا 9 سال به طول می انجامد که این دوره در 3 دوره 1 تا 4 ساله برگزار می شود. در پایان مدرک دولتی پزشک جراحی دندان به دانشجویان فارغ التحصیل اعطا می گردد.

رده بندی دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

این دانشگاه در حال حاضر جزو 500 دانشگاه برتر اروپا و جهان است و از دانشگاه های برجسته کشور فرانسه به حساب می آید. در جدول زیر رتبه دانشگاه پل ساباتیه فرانسه را در معتبرترین رده بندی های جهان قابل مشاهده است.

سالرده بندی QSرده بندی U.S. News & World Reportرده بندی Shanghai JIAO
2022551201
2021521248201
2020501201

تحصیل دکتری در دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

آموزش دکتری از طریق تحقیق و نوآوری منحصرا در مدارس دکتری دانشگاه پل ساباتیه فرانسه (ED) برگزار می شود. تمامی برنامه های دکتری پس از ارزیابی ملی و تحت مسئولیت مدیر پایان نامه مرتبط با این مدارس در یک آزمایشگاه یا یک تیم تحقیقاتی شناخته شده تهیه می شوند. آموزش دکتری به معنای اخذ تخصص و تجربه حرفه ای است که پس از دفاع از پایان نامه منجر به اخذ مدرک دکترای دانشگاه پل ساباتیه فرانسه می شود. این دانشگاه از 15 مدرسه دکتری در سایت میدی پیرنه (Midi-Pyrénées) برخوردار است و به عنوان یک موسسه حامی و پشتیبانی 6 مدرسه دکترای دیگر می باشد. برنامه های تحصیلی دکتری در بخش های زیر ارائه می شود:

  • علوم فناوری و بهداشت
  • زیست شناسی، بهداشت و بیوتکنولوژی
  • ریاضیات و پردازش اطلاعات
  • علم مواد
  • علوم جهان، محیط و فضا
  • علوم بوم شناسی، دامپزشکی، کشاورزی و زیست فناوری
  • هوانوردی و فضانوردی
  • مکانیک، انرژی و مهندسی عمران

شرایط تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

دانشگاه تولوز III یا پل ساباتیه فرانسه آموزش خاصی در زمینه زبان و فرهنگ فرانسه را ارائه نمی دهد. بیشتر دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان فرانسوی ارائه می شود. قبل از درخواست و پذیرش بایستی از دانش کافی از زبان فرانسه، چه کتبی و چه شفاهی، برخوردار باشید و حداقل سطح B2 را در یکی از مدرک های معتبر بین المللی فرانسه (TEF, DALF, DELF, TCF) را تهیه کنید. از دیگر شرایط اخذ پذیرش در فرانسه و این دانشگاه نیز ارائه مدارک معتبر تحصیلی ترجمه شده همراه با ریز نمرات تحصیلی و همچنین ارائه مدارک شناسایی و هویتی می باشد. همچنین می توانید برای اخذ کمک هزینه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ساباتیه فرانسه نیز درخواست دهید و از مزایای آن بهره مند شوید. هزینه شهریه در این دانشگاه نیز با توجه به رشته و مقطع متغیر است و حدود 250€ الی 450€ (یورو) می باشد.

قابل ذکر است که هزینه زندگی در شهر تولوز نیز ماهانه حدود 500€ الی 1000€ (یورو) برآورد شده است. جهت کسب اطلاعات درباره ویزای تحصیلی فرانسه مقاله لینک شده را مطالعه بفرمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره و راهنمایی جهت شرایط مهاجرت و نحوه اقدام آن می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار کنید و یا اینکه به صورت حضوری به موسسه مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *