ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در اوکراین

رشته ارتودنسی در اوکراین

برای تحصیل در رشته ارتودنسی در اوکراین گزینه های متعددی پیش روی افراد قرار ندارد و این مسئله می تواند شرایط تحصیل در این کشور را سخت کند. تنش های سیاسی به وجود آمده در اوکراین سبب شده است تا این کشور کمتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد اما باید به این نکته اشاره داشت که اوکراین یکی از کشورهایی بوده است که پیشرفت قابل توجهی در زمینه علوم پزشکی تا پیش از حمله روسیه به این کشور داشته است و انتظار می رود پس از پایان دوره جنگ، مجددا به شرایط استاندارد خود بازگردد. در حال حاضر نمی توان اوکراین را مقصد مناسبی برای تحصیل معرفی کرد چراکه صدور روادید ورود به این کشور نیز متوقف شده است.

افرادی که رشته ارتودنسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دریافت مدرک دندانپزشکی، اولین قدم برای رسیدن به این خواسته است. در حقیقت رشته ارتودنسی یکی از مهم ترین گرایش های تخصص دندانپزشکی است که نظر بسیاری از دندانپزشکان را به خود جلب کرده است. توجه به زیبایی های ظاهری سبب شده است تا این رشته کاربرد صرفا درمانی خود را از دست بدهد و امروزه در کنار آن به یک روش برای زیبایی فک و صورت نیز تبدیل شود. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با وجود چالش های به وجود آمده، شرایط تحصیل در رشته ارتودنسی در اوکراین را مورد ارزیابی خود قرار خواهند داد.

  • بهترین دانشگاه های اوکراین برای تحصیل در رشته ارتودنسی کدامند؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در اوکراین، برای کار در حوزه ارتودنسی به ایران بازگشت؟
  • هزینه تحصیل در رشته ارتودنسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان در اوکراین به عنوان یک ارتودنتیس کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در اوکراین

افرادی که اوکراین را برای ادامه تحصیل خود در رشته ارتودنسی انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که در شرایط کنونی که جنگ روسیه و این کشور در حال ادامه است، ورود به این کشور ممکن نیست و پس از اعلام آتش بس ممکن است تحولاتی در زمینه صدور مجوزهای ورود دانشجویان خارجی به این کشور اعمال شود. با این حال تا پیش از شروع جنگ میان دو کشور، اوکراین پیشرفته های چشمگیری را در زمینه آموزش علوم مختلف به دست آورده بود و 2 دانشگاه این کشور نیز موفق به کسب رتبه های بین المللی شده بودند.

آکادمی استوماتولوجیکال پزشکی اوکراین در شهر پولتاوا یکی از مهم ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته ارتودنسی است که رتبه 941 جهان را به دست آورده است. در سوی دیگر نیز دانشگاه دولتی پزشکی بوگومولتس در شهر کیف قرار دارد که در رتبه 970 بهترین دانشگاه های جهان در این رشته ایستاده است. افرادی که تحصیل دندانپزشکی در اوکراین را تجربه کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که سریع تر وارد دانشگاه های این کشور شوند اما برای سایرین، شرکت در دوره پادفک یک الزام به حساب می آید. افرادی که به زبان های خارجی مسلط نیستند، می توانند پس از تحصیل در دوره پادفک به این زبان نیز تسلط یافته و به همین دلیل است که برای تحصیل در اوکراین به مدرک زبان نیاز نخواهد بود.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در اوکراین

برای تحصیل در رشته ارتودنسی در اوکراین، نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نیست و دانشجویان می توانند به راحتی هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. سیاست های دولت جدید اوکراین به گونه ای بود که به دانشجویان خارجی فرصت کار ضمن تحصیل نیز داده می شد و این بهترین مسیری بود که به آن ها فرصت می داد تا هزینه های زندگی خود را به حداقل کاهش دهند. دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز به ندرت اتفاق می افتد و به همین دلیل به دانشجویان توصیه می شود تا هزینه های زندگی خود در این کشور را به طور کامل و برای یک دوره 3 الی 4 ساله تحصیل خود محاسبه کنند.

گراف زیر، متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته ارتودنسی در اوکراین را نشان می دهد.

متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته ارتودنسی در اوکراین

شرایط کار رشته ارتودنسی در اوکراین

افرادی که در کشور اوکراین تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در اوکراین به کار مشغول شوند. باید به این نکته اشاره داشت که کار در اوکراین می تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نیز بشود. البته باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر ممکن است شرایط جنگ متفاوت باشد اما در آینده شرایط دریافت پاسپورت این کشور می تواند ارزشمند باشد. یک ارتودنتیست در این کشور می تواند به طور متوسط 69600UAH (هریونیا) در ماه درآمد کسب کند و این مبلغی مناسب برای تامین هزینه های زندگی در این کشور در بالاترین سطح ممکن است.

در حال حاضر شرایط مهاجرت به اوکراین فراهم نیست اما در آینده ای نزدیک می توان انتظار داشت که اوکراین بار دیگر به یکی از کشورهای پرمتقاضی برای مهاجرت تبدیل شود. شما نیز در صورتی که تمایل به مهاجرت به بهترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *