ویترین

رشته داروسازی در الجزایر

رشته داروسازی در الجزایر

رشته داروسازی در الجزایر بدون محدودیت های آموزشی و بر اساس مدارک و سوابق آموزشی قبلی ممکن می شود و این یک امتیاز بزرگ است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در گروه های پزشکی را دارند، ممکن است به داروسازی نیز تمایل پیدا کنند و الجزایر این امکان آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. دانشگاه های نسبتا زیادی در الجزایر امکان تحصیل در این رشته را فراهم کرده اند و این نکته ای ارزشمند به حساب می آید. می توان به زبان فرانسه و انگلیسی در مقاطع مختلف در الجزایر به ادامه تحصیل پرداخت و این خود یک آزادی عمل مناسب به حساب می آید.

فرایند تحصیل در الجزایر نیز بسیار مناسب است و چالش های موجود در این مسیر در حداقل مقدار خود قرار دارد. برای افرادی که قصد دور شدن از شرایط سخت پذیرش را دارند، شاید الجزایر بتواند یک گزینه ایده آل به نظر برسد اما باید به موارد مختلفی در این رابطه توجه داشت. در اختیار داشتن مدرک A-level برای برخی از دانشگاه های الجزایر الزامی است که می تواند مسیر رسیدن به پذیرش را سخت تر کند. برای علاقمندان به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مقاله زیر را نگارش و طراحی کرده اند.

  • آیا تحصیل رشته داروسازی در الجزایر ارزشمند است؟
  • چه هزینه هایی برای تحصیل در رشته داروسازی در این کشور باید پرداخت شود؟
  • محدودیت های موجود در مسیر تحصیل داروسازی در این کشور چیست؟
  • کدام دانشگاه های الجزایری فرصت تحصیل در این رشته را فراهم می کنند؟
  • آیا برای شرکت در دوره های داروسازی در این کشور، باید آزمون ورودی داد؟

شرایط تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه وهران

دانشگاه وهران یکی از دانشگاه های الجزایر است که رشته های مختلف گروه پزشکی را ارائه می کند. دوره آموزش رشته داروسازی در مقطع کارشناسی در این رشته نیز 3 ساله است. دانشجویان پس از آن باید در یک محیط کاری به دوره کارورزی ورود کنند تا بتوانند مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. دوره آموزش داروسازی در این دانشگاه صرفا در مقطع کارشناسی ارائه می شود و زبان تحصیل آن نیز انگلیسی است. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی، 590€ (یورو) در هر ترم تحصیلی است.

ملاک سنجش متقاضیان برای اعطای پذیرش، مدرک تحصیلی آن ها در دوره دبیرستان است و نیازی به شرکت در دوره های آمادگی آزمون و شرکت در آزمون های ورودی نیز نیست. دانشجویان می توانند به سادگی با معدل بالا از این دانشگاه پذیرش دریافت کنند. این دانشگاه دارای خوابگاه های درون و برون دانشگاهی است که می تواند یک امتیاز برای دانشجویان آن باشد.

شرایط پذیرش از دانشگاه برادران منتوری

دانشگاه برادران منتوری (به عربی: جامعه الاخوه منتوری قستنطنیه) یکی دیگر از دانشگاه های الجزایر برای علاقمندان به تحصیل در رشته داروسازی است. این دانشگاه رشته شیمی دارویی را در مقطع کارشناسی ارائه می کند و زبان تحصیل در آن نیز انگلیسی است. دانشجویان در آغاز هر ترم تحصیلی (سپتامبر و فوریه) امکان دریافت پذیرش تحصیلی را خواهند داشت و این می تواند یک امتیاز برای بسیاری از افراد باشد. دوره تحصیل در این رشته برای دانشجویان 6 ترم (3 سال) خواهد بود.

این دانشگاه از دانشگاه های گران الجزایر به حساب می آید و هزینه های آن در این رشته عبارتند از:

نوع هزینهمبلغ به یورو
شهریه هر ترم850€
هزینه زندگی ماهانه170€
هزینه های جانبی سالانه300€
هزینه اقامت ماهانه190€

انتخاب رشته داروسازی در استرالیا

دوره کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه بجایه الجزایر

یکی از دوره های مناسب برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد داروسازی در الجزایر را می توان در دانشگاه بجایه یافت. این دانشگاه از نظر علمی سطح مناسبی دارد و دوره کارشناسی ارشد را نیز ارائه می دهد. مشکل اصلی انتخاب این دانشگاه آن است که دانشجویان باید زبان انگلیسی و فرانسوی را بلد باشند تا بتوانند این دوره را پشت سر بگذارند. برای دریافت پذیرش نیز به هر دو مدرک نیاز خواهد بود.

طول دوره تحصیل رشته داروسازی در این دانشگاه نیز حدودا 3 ساله است. این مسئله سبب می شود که دانشجویان در طول این مدت به حدود 4000€ (یورو) برسد. هزینه های زندگی در این شهر نیز برای دانشجویان در حدود 250€ (یورو) در ماه خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه هواری بومدین در الجزایر

دانشگاه علوم و تکنولوژی هواری بومدین یکی از دانشگاه هایی است که می توان به کمک آن مدرک کارشناسی ارشد مهندسی داروسازی را به دست آورد. در حال حاضر این می توان به این نکته اشاره کرد که این دانشگاه نیز برای دریافت پذیرش، شرایط مشابه با دانشگاه بجایه است و دانشجویان باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند.

عوامل مهم در رابطه با این دانشگاه عبارتند از:

شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه هواری بومدین

شهریه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی 690€ (یورو) به ازای هر ترم تحصیلی است.

تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه فرحات الجزایر

یکی دیگر از دانشگاه های دیگر برای تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در الجزایر، دانشگاه فرحات عباس است. این دانشگاه که در دهه 80 میلادی افتتاح شده است، یکی از دانشگاه های قدیمی در این کشور به حساب می آید. دوره تحصیل کارشناسی ارشد این دانشگاه با گرایش مهندسی ارائه می شود ولی می توان به آن توجه داشت که منجر به کار در این حوزه خواهد شد. افرادی که این گرایش را انتخاب می کنند، باید پیش تر یک مدرک مرتبط با داروسازی در اختیار داشته باشند تا بتوانند از این طریق به ادامه تحصیل در این دوره مشغول شوند.

مزیت انتخاب این دانشگاه نسبت به دو دانشگاه یاد شده این است که دوره آموزش در این دانشگاه صرفا به زبان انگلیسی ارائه می شود و نیازی به مدرک زبان فرانسوی نیست. دوره آموزش داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه 2 ساله است و این نیز یک مزیت دیگر برای تحصیل در این دانشگاه به حساب می آید.

ویزای تحصیلی الجزایر

تحصیل دانشگاه مستغانم الجزایر در رشته داروسازی

برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های الجزایر در رشته داروسازی، دانشگاه عبدالحمید ابن بدیس مستغانم یکی دیگر از گزینه ها است. این دانشگاه رشته سم داروشناسی را ارائه می کند و یکی از دانشگاه های خاص الجزایر به حساب می آید. در حال حاضر این رشته در یک دوره 2 ساله ارائه می شود و پیش نیاز تحصیل در آن، دریافت مدرک کارشناسی در رشته مرتبط است.

تحصیل دانشگاه مستغانم الجزایر در رشته داروسازی

برای ورود به دانشگاه مستغانم، دانشجویان باز هم باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی را ارائه دهند و این یکی از امتیازهای مربوط به این دانشگاه است. به مانند بسیاری از دانشگاه های الجزایر، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در دو مقطع در پاییز و زمستان پذیرش تحصیلی را دریافت کنند. دوره تحصیلی این رشته در هر سال در حدود 1400€ (یورو) در سال است. دانشجویان می توانند با دریافت پذیرش از این دانشگاه به بورسیه های تحصیلی نیز نزدیک شوند که خود یک امتیاز به حساب می آید.

درآمد داروسازان در الجزایر

به مانند بسیاری از کشورهای جهان، داروسازان در الجزایر نیز درآمد مناسبی دریافت می کنند و این مسئله ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. فرایند تحصیل در این کشور به گونه ای است که دانشجویان می توانند به بازار کار آن نیز ورود کنند و این ورود چه در حین و چه پس از تحصیل ممکن است. داروسازان در این کشور از سطح درآمدی خوبی برخوردار هستند و به طور متوسط 243000DZD (دینار الجزایر) در ماه درآمد کسب می کنند که حدود 60% بالاتر از متوسط درآمد در این کشور به حساب می آید. انتخاب چنین درآمدی به خواسته خود شخص بستگی دارد ولی باید دقت کرد که شرایط مهاجرت مجدد از این کشور به عنوان داروساز چندان ممکن نیست.

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، باید معادلسازی مدرک تحصیلی خود را پیگیری کنند. بسیاری از کشورهای جهان ممکن است مدرک تحصیلی فرد در الجزایر را به راحتی به رسمیت نشناسند چرا که بسیاری از آن ها حتی در بین 3000 دانشگاه برتر جهان نیز قرار ندارند. با همه این اوصاف، در صورتی که شما نیز به دنبال راهکارهای جدی برای مهاجرت خود به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *