ویترین

اعزام دانشجو به الجزایر

اعزام دانشجو به الجزایر

پروسه اعزام دانشجو به الجزایر یکی از مواردی است که باید در روند مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و در این مسیر به عوامل مختلفی توجه داشت. افراد زیادی تمایل دارند تا الجزایر را به عنوان مقصد نهایی تحصیلی خود انتخاب کنند اما در ایران این تمایل کمتر است. بسیاری از شهروندان کشورهای مسلمان خاورمیانه، به الجزایر مهاجرت می کنند و دادهه ای آماری، نشان می دهد که بیش از 750000 نفر در هر سال به این کشور مهاجرت تحصیلی انجام می دهند. محدودیت های کمی در این رابطه وجود دارد ولی در کل دانش کافی در این زمینه برای مهاجرت الزامی است.

افرادی که قصد تحصیل در الجزایر را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که پروسه مشخصی برای این روند وجود دارد. الجزایر یکی از کشورهای آفریقایی است که دانشگاه های چندان معتبری در جهان در اختیار ندارد. پروسه مهاجرت به این کشور به گونه ای است که روند دریافت ویزای تحصیلی نیز چالش های کمی دارد. انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیل می تواند چالش هایی را به همراه داشته باشد اما باید به این نکته توجه کرد که انتخاب ها همیشه از روی اختیار نیست. برای بررسی این موضوع، باید به مواردی که در این مقاله مشاورین ما ارائه کرده اند توجه نمود.

  • شرایط اعزام دانشجو به الجزایر چه چالش هایی را به همراه دارد؟
  • چه هزینه هایی در این پروسه باید پرداخت شود؟
  • زبان تحصیل در الجزایر برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • مزیت های تحصیل در الجزایر چیست؟
  • آیا دریافت ویزای تحصیلی الجزایر قطعی است؟

پروسه تحصیل در الجزایر

افرادی که قصد تحصیل در الجزایر را دارند، باید مسیر مهاجرت به این کشور را به خوبی بشناسند. دوره های تحصیل در این کشور کمی متفاوت از کشورهای دیگر است و باید به آن نیز توجه داشت. مهم ترین دوره های آموزشی در این کشور عبارتند از:

  • آموزش سطح 5 که 2.5 سال به طول می انجامد (سطح تکنسین)
  • آموزش سطح 6 که مخصوص دوره کارشناسی است ( 4 تا 6 سال)
  • دوره کارشناسی ارشد 2 ساله
  • دوره دکترای تخصصی که حداقل 3.5 سال طول می کشد.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که کدام دوره تحصیلی برای آن ها مناسب تر است. برای ورود به دانشگاه های الجزایر، دانشجویان باید ابتدا از دانشگاه پذیرش دریافت کنند و شرایط دریافت پذیرش در صفحه رسمی هر دانشگاه ذکر شده است. زبان تحصیل در الجزایر نیز انگلیسی و فرانسوی است و دانشجویان باید به شدت نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که به چه مدرکی برای تحصیل در این دانشگاه ها نیاز خواهند داشت.

پروسه تحصیل دانشجویان خارجی در الجزایر

گام های اساسی اعزام دانشجو به الجزایر

برای این که شهروندی خارجی بتواند به الجزایر مهاجرت تحصیلی داشته باشد، باید 3 گام اساسی را طی کند:

  • در مرحله اول فرد باید فرمی به عنوان “مدرک خوش آمد” را تکمیل کنند. این مدرک جایگاه انتخاب 10 دانشگاه و رشته های مختلف را برای فرد فراهم می کند. مدارکی مرتبط با آخرین مرحله تحصیل فرد برای او در این ضمیمه وجود دارد تا بتواند اطلاعات خود را وارد کند. برخی از نمرات به صورت جزئی باید وارد شود.
  • پس از عبور از این تشریفات، به صورت کامپیوتری، اطلاعات فرد مورد سنجش قرار می گیرد و اطلاعاتی در این رابطه و رشته های اصلی در اختیار او قرار می گیرد. در حقیقت اولویت های اصلی او مشخص می شود.
  • بعد از گذشت از این مرحله برای ارسال مدارک به دانشگاه، باید با بخش آموزش و پذیرش آن ارتباط برقرار کرد. برای تکمیل پرونده معمولا به مدارک زیر نیاز خواهد بود:

مدارک تکمیلی اعزام دانشجو به الجزایر

در صورتی که فرد انتخاب اول را برای خود قبول نداشته باشد، می تواند سایر گزینه ها را به صورت آنلاین انتخاب کند.

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی الجزایر

هزینه های تحصیل در الجزایر

باید به این نکته توجه داشت که پروسه اعزام دانشجو به الجزایر می تواند هزینه های مقرون به صرفه ای را در بر داشته باشد. افرادی که قصد تحصیل در رشته های سطح متوسط در این کشور را دارند، به طور متوسط، 600$ تا 3000$ (دلار) را نیاز خواهند داشت. باید به این نکته اشاره کرد که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان، این هزینه ها بسیار مقرون به صرفه است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این هزینه ها با توجه به کیفیت آموزش در این کشور در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. محدودیت های موجود در این مسیر کم است اما می توان به امید دریافت بورسیه تحصیلی نیز بود. بورسیه های تحصیلی معمولا از دوره کارشناسی ارائه می شود. کمک هزینه های آموزشی در این کشور می تواند شامل این موارد باشد:

  • بخش یا تمام هزینه های تحصیل
  • هزینه های مربوط به اقامت و حمل و نقل
  • کمک هزینه زندگی ماهانه در الجزایر

باید در نظر داشت که در حال حاضر افراد زیادی هستند که تمایل دارند تا در یک کشور نه چندان سخت تحصیل کنند. تحصیل در الجزایر را می توان به عنوان یکی از گزینه ها در دسترس باشد. این کشور عربی با فرهنگی خاص می تواند برای بسیاری جذاب باشد. در صورتی که شما نیز به دنبال بهترین گزینه برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *