ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در اکوادور

رشته زمین شناسی در اکوادور

رشته زمین شناسی در اکوادور از جمله رشته هایی است که کمتر مورد توجه متقاضیان به ویژه افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند قرار گرفته است. اکوادور یکی از کشورهای قاره آمریکای جنوبی است و سطح آموزش در این کشور به گونه ای است که نتوانسته جایگاه مناسبی در سطح جهان پیدا کند و به همین دلیل است که در طول سال های اخیر حجم مهاجرت تحصیلی به این کشور بسیار کم بوده و جمعیت کمی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند حتی در شرایطی که اکوادور هزینه های مقرون به صرفه ای برای تحصیل و زندگی دارد.

رشته زمین شناسی به عنوان یکی از رشته های حیاتی برای ادامه حیات بشر بر روی زمین شناخته می شود و این افراد می توانند در بسیاری از حرفه های مختلف و پروژه های علمی مورد استفاده قرار گیرند. به دلیل اهمیت حضور زمین شناسان در همین پروژه ها است که در بسیاری از کشورهای مختلف در جهان، زمین شناسان درآمد بسیار مناسبی را در اختیار دارند و از نظر رفاه اجتماعی نیز شرایط مناسبی را تجربه می کنند. به دلیل اهمیت این رشته تحصیلی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در اکوادور پرداخته و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار علاقمندان قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در اکوادور چیست؟
  • آیا تحصیل در این رشته در اکوادور گران قیمت است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در اکوادور چگونه است؟
  • چه درآمدی در انتظار زمین شناسان در اکوادور خواهد بود؟

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در اکوادور

در بسیاری از موارد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تنها به نام یک کشور توجه می کنند و سپس بدون در نظر گرفتن شرایط دانشگاه ها و رشته مورد نظر خود تصمیم گیری می کنند که آیا آن کشور فضای مناسبی برای تحصیل آن ها خواهد داشت یا خیر. در اکوادور دانشگاه های محدودی وجود دارد و از همین رو دسترسی به رشته ای مانند زمین شناسی نیز می تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد. به همین دلیل است که نمی توان به بسیاری توصیه کرد تا برای تحصیل در رشته زمین شناسی به اکوادور مهاجرت کنند آینده خود را در این مسیر قرار دهند.

طول تحصیل رشته زمین شناسی در اکوادور 3 سال است و دانشجویان پس از آن می توانند برای تحصیل 2 ساله در مقطع کارشناسی ارشد و یک دوره 3 ساله برای تحصیل دکترا در این کشور آماده شوند. زبان تحصیل در کشور اکوادور زبان اسپانیایی است و در رشته های بسیار اندکی در این کشور می توان تحصیل به زبان انگلیسی را تجربه کرد و رشته زمین شناسی نیز یکی از رشته هایی است که برای تحصیل در آن محدودیت تسلط به زبان اسپانیایی وجود دارد.

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در اکوادور

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در اکوادور

یکی از موضوعاتی که به شدت می تواند تحصیل در خارج از کشور را تحت تاثیر قرار دهد، هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل در کشور مقصد است. دانشجویان معمولا دسترسی بسیار اندکی به منابع مالی موجود در کشور مقصد خواهند داشت و به همین دلیل باید دقت داشته باشند که پیش از مهاجرت تحصیلی، کلیه محاسبات مالی را انجام دهند و اطمینان داشته باشند که توانایی پرداخت هزینه های خود در کشور انتخابی را خواهند داشت و در غیر این صورت ناچار خواهند بود که به کشور خود بازگردند.

در اکوادور امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد اما حقیقت امر آن است که به راحتی نمی توان آن را در اختیار گرفت و به همین دلیل به همه دانشجویان توصیه می شود تا پیش از ورود به کشور اکوادور تصور خود را بر این قرار دهند که واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی نخواهند بود. هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در اکوادور در هر سال تحصیلی در حدود 3500$ تا 5000$ (دلار) در مقطع کارشناسی است و در مقاطع بالاتر هزینه های تحصیل در این کشور نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی در اکوادور نیز موضوعی است که متقاضیان تحصیل باید به آن توجه داشته باشند. به طور کلی می توان گفت که 700$ تا 1000$ (دلار) در ماه، بودجه ای مناسب برای زندگی دانشجویی در این کشور است. البته باید در نظر داشت که دانشجویان بین المللی در اکوادور نیز اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند. مجوز کار دانشجویی در کشور اکوادور حدودا 16 ساعت در هفته است و این ساعت برای تامین بخشی از هزینه های زندگی در این کشور می تواند کافی باشد.

درآمد یک زمین شناس در اکوادور

افرادی که مهاجرت به خارج از کشور را در برنامه زندگی خود قرار می دهند را می تواند در دو دسته بندی کلی قرار دهیم. دسته اول افرادی هستند که به فکر بازگشت به کشور خود هستند و گروه دوم نیز افرادی هستند که می خواهند برای زندگی خود نیز در خارج از کشور اقامت داشته باشند. شرایط زندگی در اکوادور به گونه ای است که بسیاری از افراد پس از پایان تحصیل خود در این کشور به دنبال راهی هستند تا بتوانند خود را به کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا برسانند.

یکی از عواملی که می تواند در تمایل به خروج از اکوادور نقش داشته باشد، میزان درآمدی است که فرد در این کشور در اختیار خواهد داشت. درآمد زمین شناسان در بسیاری از کشورهای جهان بسیار مناسب است اما در اکوادور شرایط به گونه ای است که درآمد این افراد بسیار پایین تر از همکاران خود در کشورهای پیشرفته جهان است. نمودار زیر به خوبی نشان دهنده این موضوع است.

درآمد ماهانه یک ژئولوژیست در کشور اکوادور

اکوادور به عنوان یکی از کشورهای قاره آمریکا تلاش چندانی برای پیشرفت در زمینه آموزش نداشته است و به همین دلیل است که تحصیل در اکوادور کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افراد به این دلیل اکوادور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار محدود است اما کشورهای پیشرفته تر با هزینه های کمتر نیز وجود دارد. برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *