ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در آمریکا

رشته زمین شناسی در آمریکا

رشته زمین شناسی در آمریکا یکی از رشته های معتبر در سطح جهان است و متقاضیان بسیار زیادی را به خود جلب و اندیشمندان بزرگی را تربیت کرده است. برترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در کشور آمریکا قرار گرفته اند و به همین دلیل توصیه می شود تا افرادی که رزومه تحصیلی قدرتمندی در اختیار ندارند، برای پذیرش در دانشگاه های شناخته شده در این کشور با احتیاط بیش تری عمل کنند چراکه ممکن است منجر به شکست آن ها در این مسیر شده و ورود آن ها به آمریکا به عنوان دانشجو را تحت تاثیر قرار دهد.

رشته زمین شناسی یکی از رشته های بسیار تاثیرگذار در بسیاری از کشورهای جهان است و این افراد در آینده شغلی خود می توانند درآمد بسیار مناسبی نیز داشته باشند. این افراد در طول دوره فعالیت حرفه ای خود در رابطه با اتفاقات و موارد بسیار زیادی به تحقیق و مطالعه می پردازند تا اطمینان حاصل کنند که در طول زمان چه تحولاتی در محیط زیست ایجاد شده است. البته این تنها بخشی از مواردی است که زمین شناسان در طول حرفه خود با آن روبرو هستند. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که این رشته تحصیلی دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در آمریکا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در آمریکا کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در آمریکا چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی اقامت آمریکا را به دست آورد؟
  • درآمد یک زمین شناس در آمریکا چگونه است؟

شرایط تحصیل در رشته زمین شناسی در آمریکا

رشته زمین شناسی Geology از جمله رشته های جذاب و پر متقاضی در آمریکاست و خیلی از دانشگاه های آمریکایی به ارایه این برنامه تحصیلی در قالب 3 دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می پردازند. برنامه ای که در دوره لیسانس 4 سال به طول می انجامد و پس از اتمام این دوره نیز به دانشجویان فارغ التحصیل مدرک لیسانس علوم (B.S.) در رشته زمین شناسی اعطاء می شود. 

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی با معدل خوب (معمولا 3.0 به بالا)
  • نمره آزمون SAT یا ACT برای دوره لیسانس و آزمون GRE برای دوره فوق لیسانس
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

موسسات ارائه کننده رشته زمین شناسی در آمریکا

در بسیاری از رشته های تحصیلی، نام دانشگاه های آمریکایی در بالاترین رتبه ها دیده می شود و در زمین شناسی نیز شرایط مشابهی وجود دارد. دانشگاه هاروارد به عنوان دومین دانشگاه زمین شناسی برتر جهان و بهترین دانشگاه در ارائه رشته زمین شناسی در آمریکا شناخته می شود. در رتبه دوم برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی نیز می توان به موسسه فناوری کالیفرنیا (کالتک) اشاره کرد که در رده بندی برترین دانشگاه های جهان در رشته زمین شناسی رتبه 3- ام را در اختیار گرفته است.

دانشگاه کالیفرنیا برکلی (UCB) چهارمین دانشگاه برتر جهان در رشته زمین شناسی شناخته شده است و این در حالی است که در رده بندی برترین دانشگاه های جهان در جایگاه 10- ام قرار دارد. موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز با قرار گرفتن در رتبه 1- ام جهان یکی دیگر از دانشگاه های برتری است که به ارائه این رشته می پردازد و توانسته است رتبه 7- امی رشته زمین شناسی را به خود اختصاص دهد. دانشگاه استنفورد نیز که به عنوان برترین دانشگاه جهان شناخته می شود، در رشته زمین شناسی رتبه 8- ام را به دست آورده است.

در ادامه نیز دانشگاه کلمبیا رتبه 9- ام را در این رشته به خود اختصاص داده اند و رتبه 10- ام نیز به دانشگاه واشینگتن رسیده است. دانشگاه کلرادو بولدر نیز دوازدهمین دانشگاه برتر جهان در ارائه رشته زمین شناسی در جهان شناخته می شود و این موضوع نشان می دهد که تنها چهار دانشگاه از 10 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته زمین شناسی در کشور آمریکا واقع نشده است و همین مسئله می تواند برای بسیاری کافی باشد تا آمریکا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند.

موسسات ارائه کننده رشته زمین شناسی در آمریکا

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در آمریکا

یکی از معدود نکات منفی در رابطه با تحصیل در آمریکا، هزینه های تحصیل در این کشور است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان در سطح بالاتری قرار دارد. بسیاری از دانشجویان به ویژه در دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور آمریکا از فرصت استفاده از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های این کشور بهره مند می شوند و از این طریق می توانند هزینه های تحصیلی خود را کاهش دهند اما این موضوعی نیست که بتوان به صورت قطعی در رابطه با آن صحبت کرد.

در رشته زمین شناسی، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی می تواند از 10422 $ برای مقیم های ایالتی تا     32425$ (دلار) برای دانشجویان خارج از ایالت در سال متغیر باشد و همه چیز بستگی به نظر دانشگاه در این رابطه دارد. دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باید شهریه سال اول خود را در بسیاری از مواقع پرداخت کرده باشند تا اطمینان حاصل شود که آن ها توان پرداخت شهریه خود را خواهند داشت.

علاوه بر این دانشجویان باید در نظر داشته باشند که سالیانه در حدود 13000$ تا 15000$ (دلار) نیز برای تامین هزینه های زندگی خود در شهرهای مختلف این کشور مورد نیاز خواهد بود تا بتوان یک زندگی دانشجویی در سطح متوسط داشته باشند. دانشجویان خارجی در آمریکا می توانند مطابق با قوانین داخلی این کشور کار نیمه وقت داشته باشند و از این طریق هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند.

درآمد زمین شناسان در کشور آمریکا

قوانین آمریکا به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور اقامت آمریکا را از طریق کار به دست آورند و برای این کار کافی است تا یک قرارداد کاری را به امضا برسانند. در رشته زمین شناسی نیز مشاغل بسیار زیادی در دسترس نیروی آماده به کار در این کشور قرار دارد و همین مسئله می تواند سبب شود تا آمریکا به مقصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی برای علاقمندان به این موضوع بدل شود. سطح درآمد در آمریکا بسیار مناسب است و افرادی که در این کشور در مشاغل تخصص و رده بالا مثل رشته زمین شناسی فعالیت می کنند، می توانند اطمینان داشته باشند که درآمد آنها نیز برای در اختیار داشتن یک زندگی با کیفیت مناسب باشد.

در نمودار زیر، متوسط درآمد یک زمین شناس در آمریکا مشخص شده است که دید کلی تری را به علاقمندان می دهد:

درآمد زمین شناسان در کشور آمریکا

 

نیاز به تعریف اضافه در این رابطه نیست که کار در آمریکا می تواند شرایط بسیار مناسبی را برای بسیاری از افراد رقم بزند و از آنجا که مهاجرت کاری به آمریکا به راحتی امکان پذیر نیست، بسیاری از متقاضیان به ناچار در مسیر مهاجرت تحصیلی قرار گرفته و از این طریق خود را به این کشور می رسانند. شما نیز در صورت تمایل به تحصیل در آمریکا یا سایر کشورهای برتر جهان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته زمین شناسی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته زمین شناسی در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • موسسات ارائه کننده رشته زمین شناسی در آمریکا به چه صورت است؟ در بسیاری از رشته های تحصیلی، نام دانشگاه های آمریکایی در بالاترین رتبه ها دیده می شود و در زمین شناسی نیز شرایط مشابهی وجود دارد. دانشگاه هاروارد به عنوان دومین دانشگاه زمین شناسی برتر جهان و بهترین دانشگاه در ارائه رشته زمین شناسی در آمریکا شناخته می شود. در رتبه دوم برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی نیز می توان به موسسه فناوری کالیفرنیا (کالتک) اشاره کرد که در رده بندی برترین دانشگاه های جهان در رشته زمین شناسی رتبه 3- ام را در اختیار گرفته است.
  • درآمد زمین شناسان در کشور آمریکا چگونه است؟ قوانین آمریکا به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور اقامت آمریکا را از طریق کار به دست آورند و برای این کار کافی است تا یک قرارداد کاری را به امضا برسانند. در رشته زمین شناسی نیز مشاغل بسیار زیادی در دسترس نیروی آماده به کار در این کشور قرار دارد و همین مسئله می تواند سبب شود تا آمریکا به مقصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی برای علاقمندان به این موضوع بدل شود. سطح درآمد در آمریکا بسیار مناسب است و افرادی که در این کشور در مشاغل تخصص و رده بالا مثل رشته زمین شناسی فعالیت می کنند، می توانند اطمینان داشته باشند که درآمد آنها نیز برای در اختیار داشتن یک زندگی با کیفیت مناسب باشد.
2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *