ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در ژاپن

رشته شنوایی سنجی در ژاپن

بدون تردید تحصیل در رشته شنوایی سنجی در ژاپن یکی از شایسته ترین انتخاب هایی است که فرد برای تقویت رزومه تحصیلی خود می تواند انجام دهد. ژاپن یکی از قدرتمندترین کشورهای آسیایی در زمینه آموزش پزشکی است و افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، به راحتی می توانند شرایط کار در برترین کشورهای جهان را برای خود ایجاد کنند. البته باید در نظر داشت که بسیاری از پزشکان در کشورهایی غیر از کشور مقصد تحصیلی خود، نیاز به معادلسازی مدرک تحصیلی دارند و به همین دلیل است که به افراد متقاضی کار پزشکی در خارج از کشور توصیه می شود تا کشوری را انتخاب کنند که قصد کار در آن را نیز داشته باشند.

دانشگاه های ژاپن از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار عالی قرار دارند و همین مسئله برای این که بتوان آن ها را به عنوان بهترین مقصد برای آموزش در نظر گرفت کافی است. رتبه علمی دانشگاه های ژاپن به خوبی نشان می دهد که این کشور می تواند یک انتخاب شایسته حتی برای افرادی باشد که رزومه های تحصیلی سطح بالایی را در اختیار دارند. بیش از 90 دانشگاه در ژاپن وجود دارد که به دانشجویان خارجی فرصت می دهد تا در رشته شنوایی سنجی به ادامه تحصیل بپردازند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در رشته شنوایی سنجی در ژاپن، اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک شنوایی سنجی در رومانی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در ژاپن

ژاپن را می توان به عنوان بهترین کشور آسیایی برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی معرفی کرد و زمانی که به جایگاه علمی دانشگاه های این کشور نیز توجه شود، به خوبی می توان بر این ادعا تاکید کرد. به عنوان مثال دانشگاه توکیو به عنوان بهترین دانشگاه آسیایی در رشته شنوایی سنجی در جهان شناخته شده است و رتبه 41 را در اختیار دارد. دانشگاه کیوتو نیز سومین دانشگاه برتر آسیا در رشته شنوایی سنجی است و در رتبه بندی جهانی رتبه 108 را در اختیار گرفته است. در جایگاه سوم برترین های ژاپن در رشته شنوایی سنجی، دانشگاه توهوکو قرار دارد که رتبه 5 آسیا و همچنین 127 جهان را به خود اختصاص داده است.

چهارمین دانشگاه برتر ژاپن در این رشته نیز دانشگاه اوساکا است که رتبه 8 آسیا و همچنین 154 جهان قرار دارد. دانشگاه ناگویا نیز یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی است که در رتبه 178 جهان قرار گرفته است. دانشگاه هوکایدو نیز رتبه 187 جهان را در این رشته به خود اختصاص داده است و می توان گفت که در بین 200 دانشگاه برتر جهان در رشته شنوایی سنجی، 6 دانشگاه برتر ژاپنی نیز وجود دارد که نشان می دهد 3% از بهترین دانشگاه های جهان در این رشته در ژاپن قرار دارند. برخی دیگر از دانشگاه های تراز اول ژاپن برای تحصیل در این رشته عبارتند از:

  • کیو
  • کیوشو
  • هیروشیما
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو
  • تسوکوبا
  • تیکو

تمامی دانشگاه هایی که از آن ها یاد شده است، در بین 300 دانشگاه برتر جهان در این رشته قرار دارند.

شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در ژاپن

شهریه دانشگاهی رشته شنوایی سنجی در ژاپن

علاقمندان به تحصیل پزشکی در ژاپن باید در نظر داشته باشند که به طور متوسط به هزینه های نسبتا زیادی برای تحصیل در این کشور نیاز خواهند داشت و این می تواند یکی از نکات منفی در رابطه با تحصیل رشته شنوایی سنجی در این کشور باشد. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان برای تحصیل در این رشته، سالیانه به بودجه ای در حدود 7200$ تا 13700$ (دلار) نیاز خواهند داشت که کمی بالاتر از متوسط هزینه های تحصیل در کشورهای تراز اول اروپایی است.

در سوی دیگر نیز هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور قرار دارد که آن نیز از متوسط هزینه ها در بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است. در اختیار داشتن 1200$ تا 1400$ (دلار) در ماه می تواند کیفیت زندگی دانشجویی را برای افراد مهاجر به ارمغان آورد. البته در ژاپن به دانشجویان خارجی فرصت داده می شود که به مدت 28 ساعت در هفته کار کنند اما باید در نظر داشت که فشار دروس ارائه شده کار در ژاپن به صورت همزمان را سخت می کند.

دلایل اصلی تحصیل در ژاپن

زمانی که فردی ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کند، معمولا با امتیازات زیادی روبرو می شود که در تصویر زیر به وضوح مشخص شده اند.

مزایا و معایب تحصیل در ژاپن

یکی دیگر از مزایای تحصیل در ژاپن آن است که دانشجویان پس از تحصیل، شانس خوبی برای رسیدن به کار خواهند داشت و شنوایی سنج ها نیز از شانس بسیار بالایی برای موفقیت در این زمینه برخوردار خواهند بود. یک شنوایی سنج به طور متوسط 933000JPY (ین ژاپن) درآمد کسب می کند که تقریبا 90% بالاتر از متوسط درآمد در ژاپن است. در چنین شرایطی می توان گفت که دریافت تخصص در این حوزه می تواند رفاه کامل اقتصادی را برای یک خانواده نیز به همراه داشته باشد. در صورتی که به دنبال کسب آگاهی از شرایط بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *