ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در عمان

رشته شنوایی سنجی در عمان

به دلیل شرایط مناسب کاری، بسیاری تحصیل در رشته شنوایی سنجی در عمان را انتخاب می کنند اما حقیقتا این یک اشتباه بزرگ به حساب می آید. تعداد رشته هایی که در دانشگاه های عمان ارائه می شوند محدود هستند و به همین دلیل علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. از طرف دیگر باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های عمان از نظر کیفیت آموزش نیز در سطح بالایی قرار ندارند و این مسئله را به راحتی می توان در جایگاه علمی دانشگاه های این کشور مشاهده کرد.

افرادی که عمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این انگیزه را در سر پرورش می دهند که پس از تحصیل در این کشور می توانند وارد بازار کار شده و از این طریق به درآمد بالایی دست پیدا کنند. با این حال اعتبار دانشگاه های این کشور و پروسه های مهاجرتی به آن به گونه ای است که می تواند بسیاری را از ادامه زندگی در عمان منصرف سازد و این در حالی است که بازگشت به عقب می تواند منجر به از دست رفتن هزینه های سنگین شود. با وجود همه این مسائل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته شنوایی سنجی در عمان را مورد بررسی و تحلیل خود قرار دهند تا علاقمندان با آگاهی بیشتری در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در عمان چیست؟
  • آیا دانشجویان برای تحصیل در عمان به هزینه زیادی نیاز دارند؟
  • شرایط دریافت اجازه کار پس از تحصیل در عمان چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شنوایی سنج در کشور عمان به درآمد بالا رسید؟

شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در عمان

افرادی که عمان را به عنوان مقصد نهایی مهاجرت خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که در رشته ای همچون شنوایی سنجی که یکی از رشته های گروه پزشکی در عمان است، محدودیت های زیادی برای انتخاب دانشگاه وجود دارد و تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته بسیار محدود هستند.

دانشگاه سلطان قابوس در مسقط بهترین دانشگاه عمان برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی است که رتبه 221 آسیا و همچنین 793 جهان را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر در حدود 15000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند اما همچنان نمی توان این دانشگاه را نیز یکی از بهترین های آسیا یا جهان معرفی کرد. دانشگاه نیزوا به عنوان دومین دانشگاه برتر عمان برای تحصیل در این رشته، رتبه ای بهتر از 3164 را به دست نیاورده است و همین مسئله کافی است تا بتوان ادعا کرد تنها یک دانشگاه مناسب برای تحصیل در عمان در رشته شنوایی سنجی وجود دارد.

برخی از مهم ترین دلایل برای عدم انتخاب عمان به عنوان مقصد تحصیلی عبارتند از:

مهم ترین دلایل برای عدم انتخاب عمان به عنوان مقصد تحصیلی

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در عمان

یکی از جدی ترین چالش های پیش روی دانشجویان خارجی در عمان، پرداخت شهریه های دانشگاه است. یک دانشجوی خارجی در رشته شنوایی سنجی در این کشور به طور متوسط باید شهریه ای در حدود 17000$ تا 26000$ (دلار) را در سال متحمل شود و این در حالی است که جایگاه علمی دانشگاه های این کشور هیچ گونه همخوانی با این هزینه ها ندارد.

هزینه های تحصیل در رشته شنوایی سنجی به هزینه های تحصیل در این کشور ختم نمی شود و دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز به طور کامل پرداخت کنند. یک دانشجوی خارجی در عمان، برای گذران زندگی در این کشور به حدود 1100$ تا 1500$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت و این مبلغی است که به راحتی در این کشور قابل تامین نیست. دانشجویان خارجی در عمان اجازه کار نخواهند داشت و این محدودیتی است که می تواند شرایط زندگی دانشجویی و تحصیل در این کشور را بسیار سخت کند.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در عمان

شرایط کار پس از تحصیل در عمان برای دانشجویان خارجی

در صورتی که فردی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های عمان دریافت کند، این فرصت را خواهد داشت تا به عنوان یک نیروی کار خارجی در این کشور به ادامه زندگی بپردازد اما باید در نظر داشت که در این رابطه محدودیت هایی نیز وجود دارد. شهروندان خارجی نمی توانند در عمان درخواستی برای دریافت اقامت دائمی ارائه کنند و هر ساله باید اقامت کاری خود در این کشور را تمدید کنند و همین مسئله می تواند سبب شود تا در اثر یک تنش سیاسی یا اتفاقاتی از این دست، فرد از کشور عمان اخراج شود.

از سوی دیگر اعتبار مدرک تحصیلی در عمان بسیار کم است و بسیاری از کشورها آن را به رسمیت نمی شناسند. در چنین شرایطی نیز می تواند شرایط کار به عنوان شنوایی سنج در سایر کشورها دشوار شود. با همه این تفاسیر یک شنوایی سنج در کشور عمان 3270OMR (ريال عمان) در ماه درآمد دارد که درآمدی عالی در سطح بین المللی است. اگر قصد دارید زندگی آینده خود را در بهترین کشورهای جهان ادامه دهید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *