ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در اتریش

رشته شهرسازی در اتریش

دانشگاه وین بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته شهرسازی در اتریش است و سالیانه مخاطبین بسیاری را جذب می نماید. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2022) دارای رتبه 151، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 151 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 195 می باشد. دانشگاه وین در حال حاضر بهترین، بزرگ ترین و مشهورترین دانشگاه اتریش و همچنین قدیمی ترین دانشگاه در جهان آلمانی زبان است. دانشگاه وین، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که وین – پایتخت اتریش – واقع شده است.

شهرسازی که به عنوان برنامه ریزی منطقه ای، برنامه ریزی شهرستانی، برنامه ریزی شهری یا برنامه ریزی روستایی نیز شناخته می شود، فرآیندی فنی و سیاسی است که بر توسعه و طراحی کاربری اراضی و محیط ساخته شده متمرکز می باشد. توجه اولیه شهرسازی، رفاه عمومی بود که شامل ملاحظات کارایی، بهداشت، حفاظت و استفاده از محیط زیست و نیز اثرات طرح های کلان بر فعالیت های اجتماعی و اقتصادی بود. در گذر زمان، شهرسازی تمرکز خود را بر روی نکات اجتماعی و زیست محیطی قرار داده است که بر برنامه ریزی به عنوان ابزاری برای بهبود سلامت و رفاه مردم با حفظ استانداردهای پایداری تمرکز دارد.

توسعه پایدار به عنوان یکی از اهداف اصلی همه تلاش های برنامه ریزی در اواخر قرن بیستم اضافه شد زمانی که اثرات زیان بار اقتصادی و زیست محیطی مدل های قبلی برنامه ریزی آشکار شده بود. شهرسازی به سوالاتی در مورد چگونگی زندگی و کار مردم در یک منطقه معین پاسخ می دهد و بنابراین توسعه منظم در مناطق شهری، حومه ای و روستایی را هدایت می کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در اتریش تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته شهرسازی در اتریش

در جدول زیر 8 دانشگاه برتر در اتریش برای رشته شهرسازی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه شهرسازی رتبه بندی شده اند:

دانشگاهرتبه در اتریشرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه وین1114259
دانشگاه سالزبورگ2126285
دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین (WU Vienna)3140308
دانشگاه صنعتی وین4141311
دانشگاه اینسبروک5153340
دانشگاه منابع طبیعی و علوم کاربردی زیستی وین6195454
دانشگاه گراتس7293725
دانشگاه صنعتی گراتس346839

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته شهرسازی یا برنامه ریزی شهری و منطقه ای در اتریش عبارتند از وین، سالزبورگ، اینسبروک و گراتس. این شهرها بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها رتبه بندی شده اند.

فرآیند ارسال درخواست برای تحصیل در رشته شهرسازی در اتریش

فرآیند ارائه درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش پیچیده نیست. دانشجویان برای ارسال درخواست و اخذ پذیرش و سپس تحصیل در دانشگاهی در اتریش باید مراحل زیر را طی کنند:

فرآیند ارائه درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش

فرآیند ارائه درخواست به دانشگاه های اتریش توسط خود دانشگاه ها اداره می شود، زیرا سیستم درخواست مرکزی وجود ندارد. بنابراین، دانشجویان باید با دانشگاه هایی که قصد دارند به آن ها درخواست ارائه دهند تماس بگیرند و این دانشگاه ها اطلاعات دقیق تری را در اختیار دانشجویان قرار دهند. تمامی درخواست ها به صورت آنلاین ارسال می شوند، البته این امکان هم وجود دارد که برخی موسسات از دانشجویان بخواهند که تمام اسناد رسمی را از طریق پست ارسال کنند. در فرآیند ارائه درخواست به دانشگاه های اتریش مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدارک شناسایی همراه با شناسنامه یا پاسپورت و کپی آن ها
  • عکس در اندازه عکس پاسپورت
  • مدرک مقطع تحصیلی قبلی
  • کارنامه مقطع تحصیلی قبلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه (احتمالا)
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی از طریق تافل یا آیلتس
  • اثبات تسلط به زبان آلمانی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • اثبات تمکن مالی

هزینه زندگی دانشجویان رشته شهرسازی در اتریش

هزینه های مقرون به صرفه زندگی در اتریش هر ساله نه تنها دانشجویان بین المللی بلکه اروپایی ها را نیز که هدفشان کشف جذابیت این کشور آلپی است به خود جذب می کند. هزینه زندگی در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی زیاد نیست، علیرغم اینکه در میان ثروتمندترین کشورهای جهان قرار داد. پایتخت اتریش، وین، هزینه های بیش بیش تری برای دانشجویان دارد اما شهرهای لینز، سالزبورگ و اینسبروک یک زندگی تحصیلی آرام و مقرون به صرفه را ارائه می دهند.

می توان گفت هزینه های زندگی در اتریش مانند غذا، متریال تحصیلی و محل اقامت حدود 1000€ (یورو) می باشد. خبر خوب این است که اتریش سوپرمارکت های تخفیفی زیادی دارد که در آنها می توان مواد غذایی بسیار ارزانی را پیدا کرد. همچنین، دانشجویان زمانی که کارت دانشجویی خود را نشان دهند، در حمل و نقل، موزه ها، سینماها، تئاترها و رویدادهای فرهنگی، تخفیف دریافت می کنند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته شهرسازی در اتریش

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شهرسازی در اتریش

دانشجویانی که از یک کشور غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستند و قصد دارند بیش از شش ماه در اتریش تحصیل کنند، باید برای ویزای دانشجویی و اجازه اقامت دانشجویی درخواست ارائه دهند. ویزای دانشجویی، که به عنوان Visa D، شناخته می شود، به دانشجو این حق را می دهد که تا شش ماه در دانشگاه یا کالجی اتریشی تحصیل کنند. اگرچه اتریش یک فرآیند نسبتا سریع برای اخذ ویزا دارد اما بهترین کار این است که دانشجویان زمان زیادی را به خود اختصاص دهند. هنگام درخواست ویزا یا اجازه اقامت، مقامات اتریشی احتمالا مدارک زیر را درخواست می کنند:

  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل و امضا شده
  • فرم درخواست اجازه اقامت به صورت تکمیل و امضا شده
  • نامه ثبت نام از طرف دانشگاه اتریشی
  • چند قطعه عکس پرسنلی با پس زمینه سفید
  • گذرنامه یا مدارک مسافرتی که حداقل 3 ماه پس از تاریخ عزیمت دانشجو معتبر باشد.
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی بیمه سلامت
  • گواهی بیمه مسافرتی با حداقل 30000€ (یورو) پوشش
  • Cover letter ای که دلیل دانشجو برای بازدید از اتریش را بیان می کند
  • تاریخ و شماره پروازها که جزئیات ورود و خروج دانشجو به و از کشور را نشان می دهد.

وضعیت حقوق متخصصان شهرسازی در اتریش

گزارش وب سایت salaryexpert نشان می دهد متوسط حقوق ناخالص یک برنامه ریز شهری در اتریش 58993€ (یورو) در سال می باشد. علاوه بر این، آن ها به طور متوسط 1481€ (یورو) پاداش دریافت می کنند. برآورد حقوق برنامه ریزان شهری بر اساس داده های نظرسنجی مستقیما جمع آوری شده از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در اتریش می باشد. در این کشور یک برنامه ریز شهری رده پایین (1-3 سال تجربه) به طور متوسط 41986€ (یورو) حقوق دریافت می کند. از طرف دیگر، یک برنامه ریز شهری ارشد (8 سال تجربه) به طور متوسط 72936€ (یورو) حقوق می گیرد.

وضعیت حقوق متخصصان شهرسازی در اتریش

داده ها نشان می دهد پتانسیل حقوق تخمینی برای برنامه ریزان شهری در اتریش طی 5 سال 15% افزایش خواهد یافت، یعنی حقوق آن ها احتمالا معادل 67728€ (یورو) خواهد بود.

پتانسیل حقوق تخمینی برای برنامه ریزان شهری در اتریش

چنان چه علاقه مند به تحصیل در اتریش در رشته شهرسازی هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *