ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در سنگاپور

رشته علوم کامپیوتر در سنگاپور

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سنگاپور می تواند یک گام رو به جلو برای بسیاری از افراد در مسیر رسیدن به بهترین شغل در بازار کار این رشته باشد. شاید کمتر کسی هنگام انتخاب رشته علوم کامپیوتر این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر بگیرد اما نگاهی جزئی به جایگاه دانشگاه های این کشور در رشته علوم کامپیوتر به خوبی نشان می دهد که سنگاپور یک مقصد ایده آل برای بسیاری از افراد است که می تواند بهترین ها را در پیش روی آن ها قرار دهد. هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در کشور سنگاپور کمی بالاتر از استانداردهای موجود در آسیا است اما در مقایسه با شرایط علمی دانشگاه های این کشور می توان آن را منطقی دانست.

سنگاپور در طول دو دهه گذشته به طور کلی دچار یک تحول عظیم شده است و شرایط اقتصادی خود را با تکیه بر رشد علوم تغییر داده است و امروزه به عنوان یکی از قدرت های آسیا در زمینه های اقتصادی و سیاسی به شمار می رود. دانشگاه های این کشور به ویژه در رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر جایگاه بی نظیری را در جهان به دست آورده اند و این نشان از قدرت علمی بسیار بالای این کشور در این رشته تحصیلی دارد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سنگاپور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور چیست؟
  • دانشگاه های برتر سنگاپور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر کدامند؟
  • آیا هزینه های مربوط به تحصیل در کشور سنگاپور زیاد است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور سنگاپور برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • آیا می توان در این کشور به عنوان یک متخصص علوم کامپیوتر به درآمد بالا دسترسی داشت؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سنگاپور

سنگاپور یکی از کوچک ترین کشورهای آسیایی است که البته جمعیت متراکمی را در خود جای داده است و تعداد دانشگاه های این کشور نیز به نسبت محدود است اما آنچه در این رابطه حائز اهمیت است آن که دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار دارند و به همین دلیل متقاضیان تحصیل در این کشور بخصوص در رشته ای مانند علوم کامپیوتر بسیار زیاد هستند و این می تواند شرایط پذیرش از دانشگاه را کمی دشوار سازد.

افرادی که رشته علوم کامپیوتر در سنگاپور را انتخاب می کنند، امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی را نیز خواهند داشت و برای واجد شرایط شدن در اخذ پذیرش، به نمره 6 در آزمون آیلتس نیاز دارند. از طرف دیگر، طول دوره تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی در اکثر دانشگاه های این کشور 4 ساله است و دانشجویان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

دانشگاه تکنولوژی نانیانگ بدون تردید برترین دانشگاه کشور سنگاپور برای تحصیل در این رشته است چراکه رتبه 7 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی جهانی دانشگاه رتبه ای بهتر 38 را به دست نیاورده است و این به خوبی نشان می دهد که یکی از عوامل موفقیت دانشگاه رشته علوم کامپیوتر بوده است. دانشگاه ملی سنگاپور نیز در رده هشتم برترین دانشگاه های جهان در ارائه رشته علوم کامپیوتر قرار دارد و پس از آن دانشگاه مدیریت این کشور قرار گرفته است که در رشته علوم کامپیوتر رتبه 138 جهان را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سنگاپور

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سنگاپور

یکی از معدود معایب تحصیل در سنگاپور را می توان هزینه های نسبتا بالای تحصیل در این کشور دانست. دانشجویان بین المللی در این کشور با هزینه های بسیار زیادی برای تحصیل روبرو می شوند و این مسئله می تواند بسیاری را از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود منصرف سازد. به طور متوسط می توان گفت که شهریه دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در حدود 18500$ تا 29000$ (دلار سنگاپور) است.

از سوی دیگر دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه ویژه داشته باشند که به طور متوسط برای هر دانشجو، بسته به سبک زندگی او می تواند 20000$ (دلار سنگاپور) در سال باشد و چنین مسئله ای سبب می شود تا تحصیل در این کشور گاه پر هزینه تر از تحصیل در کشورهای پیشرفته اروپایی باشد و به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع، متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با وجود شرایط مناسب تحصیل، کشوری اروپایی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور سنگاپور

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، سنگاپور یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و به منظور رشد بهتر در زمینه های مختلف، به حضور متخصصین علوم کامپیوتر نیاز خواهد داشت. این افراد بر اساس قوانین این کشور می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد رسمی با یکی از کارفرمایان در این کشور شوند، قادر خواهند بود تا اقامت سنگاپور را نیز به دست آورند.

متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور از سطح درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و همین مسئله باعث شده است تا علاقمندان زیادی دشواری های مالی تحصیل در این کشور را بپذیرند تا پس از تحصیل بتوانند به درآمد بالایی دست پیدا کنند. در نمودار زیر به منظور درک هرچه بهتر این موضوع، متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور سنگاپور

از نمودار فوق به خوبی مشخص است که دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در این کشور به پایان برسانند می توانند به درآمد بالایی در این کشور دسترسی داشته باشند که تقریبا معادل با استانداردهای جهانی در این زمینه است. با وجود همه مزایایی که در تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور وجود دارد، باید به این نکته اشاره داشت که کمبود دانشگاه ها در سنگاپور سبب شده است تا اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بسیار دشوار شود. با این حال کشورهای بسیاری در جهان وجود دارد که شرایط بهتری را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. برای کسب آگاهی از این موضوع می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *