ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در گرجستان

رشته فیزیک در گرجستان

رشته فیزیک در گرجستان به عنوان یکی از رشته های علوم پایه و اساسی در سال های اخیر توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب کرده است. دانشجویانی که دوره تحصیلات خود را در کشور گرجستان به پایان برسانند این فرصت را خواهند داشت که برای ادامه تحصیل یا کار در این کشور بمانند و در نهایت اقامت دائمی آن را بدست آورند. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در گرجستان و همچنین اعتبار مناسب مدرک تحصیلی این کشور در رشته فیزیک سبب جذابیت هرچه بیش تر این تحصیل در این کشور شده است. سهولت مهاجرت به گرجستان و همچنن نزدیکی آن به ایران و همچنین امکان سفر به این کشور حتی به صورت زمینی سبب شده است تا ایرانیان زیادی گرجستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

تردیدی وجود ندارد که کشورهای اروپایی بهتری در جهان وجود دارند که می توانند تحصیل در رشته فیزیک را در شرایط علمی بهتری به دانشجویان خارجی ارائه دهند اما بدون تردید گرجستان نیز با توجه به هزینه های مقرون به صرفه، گزینه ای مناسب برای تحصیل است. در این مقاله که با تلاش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، در رابطه با شرایط تحصیل فیزیک در گرجستان توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

  • شرایط تحصیل در گرجستان چگونه است؟
  • آیا مدارک دانشگاهی گرجستان در رشته فیزیک از اعتبار کافی برخوردارند؟
  • هزینه های تحصیل در رشته فیزیک در کشور گرجستان چگونه است؟
  • درآمد یک متخصص فیزیک در کشور گرجستان چگونه است؟
  • آیا پس از تحصیل در گرجستان می توان در این کشور کار کرد؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته فیزیک در گرجستان

برای اینکه بتوانید در کشور گرجستان به تحصیل در رشته فیزیک بپردازید، گزینه های متعددی پپیش روی شما قرار دارد که باید با توجه به رزومه تحصیلی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. دانشگاه های برتر کشور گرجستان همگی در شهر تفلیس واقع شده اند. برخی از این دانشگاه ها نتوانسته اند در رقابت با دانشگاه های برتر جهان جایگاهی را برای خود پیدا کنند اما در رشته فیزیک موفقیت های ویژه ای داشته اند.

دانشگاه ایوان جاواخیشویلی را می توان به عنوان بهترین دانشگاه گرجستان در رشته فیزیک معرفی کرد. این دانشگاه جایگاه 398 را در جهان به دست آورده است اما به صورت اختصاصی در رشته فیزیک این دانشگاه جایگاه 195 را در جهان بدست آورده است که نشان از قدرت علمی بسیار بالای این دانشگاه در رشته فیزیک دارد.

دانشگاه ایلیا استیت در تفلیس نیز در جایگاه 278 جهان در رشته فیزیک قرار گرفته است اما در میان دانشگاه های برتر جهانی جایگاهی را بدست نیاورده است. با این وجود همچنان می توان به این نکته اشاره کرد که این دانشگاه در رشته فیزیک یکی از دانشگاه های برتر جهان است.

دانشگاه فنی گرجستان نیز یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما برای تحصیل در کشور گرجستان است. این دانشگاه نیز همچون دانشگاه ایلیا نتوانسته است جایگاهی در میان دانشگاه های جهانی داشته باشد با این حال رشته فیزیک در این دانشگاه توانسته است جایگاه 384 را در میان دانشگاه های ارائه دهنده این رشته به دست آورد که در نوع خود قابل توجه است.

موسسات علمی ارائه کننده رشته فیزیک در گرجستان

هزینه تحصیل در رشته فیزیک در گرجستان

متقاضیان تحصیل در گرجستان باید به این نکته توجه داشته باشند که پیش از ورود به این کشور باید شرایط تحصیل خود در گرجستان را از نظر مالی نیز مورد بررسی قرار دهند. متقاضیان تحصیل در کشور گرجستان بهتر است سرمایه ای معادل طول دوره تحصیل خود در این کشور را در اختیار داشته باشند تا تنها دغدغه آن ها تامین مخارج زندگی دانشجویی در این کشور باشد.

پیش تر نیز اشاره کردیم که هزینه های تحصیل در کشور گرجستان بسیار مقرون به صرفه است. برای مثال دانشجویانی که در دانشگاه ایوان جاواخیشویلی به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل فیزیک ثبت نام می کنند، باید سالیانه شهریه ای معادل 925$ (دلار) را به عنوان شهریه پرداخت کنند. تحصیل در سایر دانشگاه های کشور گرجستان نیز بسیار مقرون به صرفه است. تحصیل رشته فیزیک در کشور گرجستان برای دانشجویان خارجی هزینه ای معادل 700$ تا 1000$ (دلار) در سال را در برخواهد داشت. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور گرجستان در حدود 2500$ (دلار) در سال است. از آنجا که اعتبار دانشگاه های دولتی در کشور گرجستان بسیار بیش تر است، بدیهی است که کمتر کسی تمایل به تحصیل در دانشگاه های خصوصی را داشته باشد.

نکته قابل تامل دیگر در خصوص هزینه های زندگی در کشور گرجستان برای دانشجویان است. یک دانشجوی خارجی که توانایی مدیریت هزینه های زندگی خود را داشته باشد می تواند با 500$ (دلار) در تفلیس به راحتی زندگی کند. دانشجویانی که قصد زندگی در رفاه بیشتری را دارند باید حدود 850$ (دلار) در ماه را برای تامین مایحتاج خود در نظر داشته باشند.

سطح درآمد متخصصین فیزیک در کشور گرجستان

اقامت پس از تحصیل در گرجستان خواسته بسیاری از افرادی است که برای تحصیل وارد این کشور می شوند. برای این دسته از افراد، درآمد ماهیانه در کشور گرجستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متوسط درآمد یک فیزیک دان در کشور گرجستان معادل 3760$ (دلار) در ماه است که نشان دهنده یک سطح درآمدی مناسب در این کشور دارد. این سطح درآمدی از متوسط درآمد در کشور گرجستان بیش تر است و از همین رو می توان متخصصین فیزیک در گرجستان را در دسته افراد با رفاه اجتماعی بالا در نظر گرفت. در نمودار زیر می توانید اطلاعات دقیق تری را در رابطه با شرایط درآمد فیزیک دانان در کشور گرجستان بدست آورید.

درآمد ماهانه متخصصین فیزیک در کشور گرجستان

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که در صورت ادامه تحصیل در رشته فیزیک در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین کسب تجربه بیش تر در این کشور می توان به درآمد بسیار بالایی رسید که برای تامین هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است.

شما می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص تحصیل در کشور گرجستان و سایر نقاط جهان، با مشاورین و وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات و تجربه ایشان در زمینه های مختلف از جمله اعزام دانشجو به خارج از کشور بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *