ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در اتریش

رشته ریاضی در اتریش

اتریش یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است و از همین روست که علاقمندان به تحصیل رشته ریاضی در اتریش نیز روز به روز بیشتر می شوند. فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کشور اتریش می توانند در حوزه های مختلف کاری در این کشور مشغول به کار شوند و همین مسئله آینده شغلی آن ها را به نوعی تضمین می کند. زمانی که یک دانشجو مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های معتبر در کشور اتریش دریافت کرده باشد، این فرصت را خواهد داشت که علاوه بر کار در اتریش، فرصت کار در اروپا ، کانادا، استرالیا و آمریکا را نیز داشته باشد. در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با شرایط تحصیل رشته ریاضی در اتریش تهیه و تنظیم شده است به برخی از مهم ترین ابهامات در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

  • شرایط تحصیل در رشته ریاضی در اتریش چیست؟
  • آیا دانشگاه های اتریش از جایگاه مناسبی برای تدریس علوم ریاضیات برخوردارند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اتریش برای فارغ التحصیلان رشته ریاضی چیست؟
  • آیا تحصیل در رشته ریاضیات در کشور اتریش رایگان است؟
  • آیا یک متخصص علوم ریاضیات از رفاه اجتماعی در کشور اتریش برخوردار است؟

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در اتریش

تردیدی وجود ندارد که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای تحصیل در کشور اتریش هستند و ریاضیات یکی از علومی است که این فرصت را در اختیار آن ها قرار می دهد. اتریش یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در علوم پایه به حساب می آید و همین دلیل سبب شده است تا علوم ریاضی نیز یکی از جذاب ترین رشته های تحصیلی در کشور اتریش باشد.

پیش از هرگونه اقدام برای تحصیل در رشته ریاضی در کشور اتریش باید در نظر داشته باشید که برخلاف آلمان، اتریش یک کوچک کوچک است و به همین دلیل تعداد دانشگاه های این کشور نیز به مراتب کمتر از آلمان است. از همین روست که یافتن یک دانشگاه مناسب در کشور اتریش برای تحصیل در یک رشته خاص می تواند دشوار به نظر برسد.

برای تحصیل در اتریش در رشته ریاضی شما گزینه های انگشت شماری را پیش روی خواهید داشت. برای مثال دانشگاه وین به عنوانی یکی از بهترین دانشگاه های کشور اتریش با قرار گرفتن در جایگاه 195 جهان، یکی از موسسات علمی معتبر برای تحصیل رشته ریاضی در اتریش است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، نیازمند رزومه ای بسیار قوی هستند چراکه جایگاه رشته ریاضیات در این دانشگاه در میان دانشگاه های جهان 42 است.

دانشگاه دیگری که برای علاقمندان به تحصیل ریاضی می تواند گزینه ای مناسب باشد، دانشگاه تکنولوژی وین است. این دانشگاه که جایگاه 338 جهان از نظر اعتبار علمی را در اختیار دارد، در رشته ریاضی رتبه 125 را بدست آورده است. بنابراین باید به این نکته اشاره کرد که شما برای تحصیل در رشته ریاضی در اتریش به یک رزومه بسیار مناسب نیاز خواهید داشت.

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در اتریش

هزینه تحصیل رشته ریاضی در اتریش

زمانی که از نظر علمی مجاب شدید که اتریش می تواند یک گزینه مناسب برای تحصیل شما قلمداد شود، زمان آن فراخواهد رسید که هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را محاسبه کنید. توجه داشته باشید که شانس دریافت بورسیه تحصیلی در کشور اتریش برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار محدود است و از همین رو نباید با توجه به آن برای ادامه تحصیل در اتریش اقدامی کرد.

بخش اول مربوط به هزینه زندگی در کشور اتریش، هزینه ای است که باید به عنوان شهریه به دانشگاه بپردازید. برخلاف باورهای عمومی، تحصیل در کشور اتریش برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست و همه افراد موظف هستند تا شهریه خود را به طور کامل پرداخت کنند. با این وجود از آن جا که هزینه های تحصیل در کشور اتریش در طول یک سال تحصیلی ممکن است بین 700€ تا 1400€ (یورو) باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد آن را فرصتی رایگان برای تحصیل در اروپا می دانند در حالی که پرداخت این شهریه همواره الزامی است. البته که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی در کشور اتریش به مراتب بیشتر است.

بخش دوم هزینه ها، مربوط به هزینه زندگی دانشجویی در کشور اتریش می شود. شما برای اینکه بتوانید در اتریش زندگی دانشجویی در سطح خوب داشته باشید، باید مبلغی در حدود 950€ (یورو) در ماه را در اختیار داشته باشد. زندگی در خوابگاه دانشجویی و طبخ غذا در خانه می تواند به شما کمک کند تا هزینه زندگی خود در اتریش را از آنچه اعلام شد کمتر سازید.

فرصت های شغلی متخصصین ریاضیات در اتریش

اگر در کشور اتریش موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود شوید، قادر خواهید بود تا در طیف وسیعی از صنایع و دانشگاه های کشور اتریش مشغول به تحصیل شوید. یک معلم ریاضی در کشور اتریش به طور متوسط 3770€ (یورو) و یک استاد دانشگاه در این رشته 6060€ (یورو) در ماه درآمد خواهد داشت و این در حالی است که متوسط درآمد در کشور اتریش 3790€ (یورو) در ماه اعلام شده است. بنابراین می توان تخمین زد که یک فارغ التحصیل ریاضیات در کشور اتریش می تواند از درآمد خوبی در این کشور برخوردار باشد. در نمودار زیر می توانید شرایط دستمزد یک متخصص علوم ریاضی در کشور اتریش را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور اتریش

از نمودار فوق به خوبی می توان دریافت که تحصیل در رشته ریاضیات در اتریش می تواند به فرد این اطمینان را بدهد که از نظر مالی سطح رفاه بسیار خوبی خواهد داشت و می تواند به راحتی هزینه های زندگی خود و خانواده را تامین کند. در این مقاله تلاش ما بر آن بود تا مطالبی را در رابطه با شرایط تحصیل در کشور اتریش و همچنین شرایط مالی پس از تحصیل در این کشور را شرح دهیم.

با این وجود بدیهی است که در رابطه با شرایط کلی تحصیل در کشور اتریش سوالات بیشتری در ذهن شما وجود داشت باشد. به همین منظور مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند که پاسخگوی سوالات شما در این رابطه باشند. شما می توانید همه روزه با مشاورین ما در این موسسه تماس حاصل فرمایید تا ایشان بهترین گزینه های مهاجرتی را برای شما مورد بررسی قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *