ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در ایسلند

رشته هتلداری در ایسلند

ایسلند یکی از جزایر واقع در نواحی شمالی اروپا بوده و تعدد جاذبه های طبیعی و فرهنگ رایج در این کشور موجب گشته تا تحصیل رشته هتلداری در ایسلند به یکی از اهداف بلندمدت علاقمندان بدل گردد. با توجه به اینکه طی دهه های اخیر سرزمین های توسعه یافته اروپایی موفق به جذب گردشگران از اقصی نقاط جهان شده اند پر واضح است که نواحی که در مجاورت با قطب شمال قرار گرفته اند، نظیر ایسلند، از نظر آب و هوایی و اقلیم مناطق گوناگون شرایط تازه ای را برای مهاجرین به ارمغان خواهند آورد. به هر روی در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی شرایط تحصیل در ایسلند و همچنین پاسخگویی به متداول ترین پرسش های مطرح شده بپردازیم.

  • اصلی ترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در کشور ایسلند کدامند؟
  • تحصیل در دانشگاه های ایسلند با چه مزایایی همراه خواهد بود؟
  • متوسط هزینه تحصیل و زندگی در شهرهای اصلی ایسلند چه میزان برآورد می گردد؟
  • میانگین حقوق هتل داران ایسلندی در چه محدوده ای جای دارد؟
  • دروس و گرایشات رشته هتلداری در ایسلند به چه شرحی است؟

تاریخچه رشته هتلداری در ایسلند

ایسلند از جمله سرزمین های مدرن اروپایی است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی منحصر به فرد متعدد و همچنین نزدیکی به قطب شمال همه ساله توجه تعداد قابل توجهی از گردشگران را به خود جلب می کند؛ طبق بررسی های صورت گرفته جمعیت گردشگران حاضر در خاک ایسلند با افزایش 39 درصدی از مرز 2 میلیون نفر نیز تجاوز کرده و قریب به 42% از رشد اقتصادی این کشور را تأمین می نماید. به دلیل وجود اقیانوس اطلس و دریای گرینلند در مجاورت ایسلند، بازرگانی از طریق آب های آزاد از رونق خوبی برخوردار می باشد؛ شایان ذکر است که علاوه بر مناطق مشهوری چون آکوریری و ریکیاویک، جزایر متعددی در ایسلند واقع گشته اند که هر یک دارای زیبایی های طبیعی خود می باشند.

با توجه به پیشرفت ایسلند در دهه 1990 در زمینه های گوناگونی چون افزایش شمار گردشگران، مشاغل گوناگونی در این کشور پا به عرصه ظهور گذاشتند؛ اقامت در ایسلند با مزایای مختلفی نظیر آشنایی با فرهنگ و سنت مردمان این کشور و بازدید از اقلیم خاص جغرافیایی این منطقه همراه بوده و باید خاطرنشان کرد که هزینه اقامت در هتل ها و اقامتگاه های لوکس شهرهای اصلی آن نیز در قیاس با درصد قابل توجهی از کشورهای اروپایی پایین تر می باشد. هتل Odinsve مشهورترین و محبوب ترین اقامتگاه ایسلند در بین مهاجرین است که در شهر ریکیاویک واقع شده و دارای امکانات ممتازی چون اینترنت پرسرعت و حمل و نقل فرودگاهی می باشد. از سایر هتل های مشهور سطح شهرهای بزرگ ایسلند می توان به Hilton Reykjavik Nordica و Hotel Cabin اشاره کرد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در ایسلند

تحصیل در مراکز آموزشی ایسلند که از لحاظ سیستم آموزشی در زمره کشورهای تابع قوانین اسکاندیناوی قرار می گیرد با امتیازاتی مختلفی چون بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا، برخورداری از فضا و امکانات استاندارد آموزشی و همچنین هزینه معقول تحصیل همراه خواهد بود. ایسلند در مجموع دارای 4 دانشگاه دولتی و 3 دانشگاه خصوصی بوده و علاقه مندان به تحصیل در رشته هتلداری قادر خواهند بود به فراخور مقطع مورد نظر خود، تعدادی از موسسات آموزش عالی را نیز فارغ از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری برگزینند. از مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ایسلند می توان به مدرک زبان معتبر، مدرک تحصیلی ترجمه شده همراه ریز نمرات و برخورداری از تمکن مالی اشاره نمود. در ادامه به معرفی برترین دوره های ارائه شده جهت تحصیل در ایسلند در رشته هتلداری پرداخته ایم:

عنوان مرکز ارائه دهندهرتبه در ایسلند
Kopavogur Junior College1
The Hopitality and Culinary School of Iceland2
The Iceland School of Tourism3

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در ایسلند

دروس و گرایشات رشته هتلداری در ایسلند

تحصیل در رشته هتلداری همواره با چالش های هیجان انگیزی همراه بوده و علت اصلی آن را نیز می توان تعداد واحدهای عملی و مدت زمان صرف شده در حیطه کارآموزی دانست؛ همچنین قالب کلی این رشته به علت برخورداری از ویژگی ارتباط با افراد گوناگون و روبرو شدن با موضوعاتی بدیع، به ندرت جذابیت خود را از دست می دهد. متل ها، مسافرخانه ها، خوابگاه ها و انواع اقامتگاه های لوکس همگی از مواردی هستند که فارغ التحصیلان این رشته پس از سپری نمودن دروسی چون چگونگی رزرواسیون، شناخت انواع محصولات غذایی، نحوه ارتباط با اقشار گوناگون، بهداشت و ایمنی کار و تهیه انواع شیرینی قادر به فعالیت در آن ها خواهند بود.

به رغم اینکه زبان رسمی مردم ایسلند، نورس اعلام شده است باید توجه داشت که اغلب شهروندان ایسلندی دارای تسلط کافی بر زبان انگلیسی می باشند و علاقه مندان به فعالیت در حوزه هتلداری قادر خواهند بود با تقویت زبان سوم خود، شانس خود را برای دستیابی به مدارج بالاتر این حوزه افزایش دهند. همچنین اطلاع از تفریحات موجود در سواحل جنوب و جنوب غربی ایسلند و شناخت مکان های دیدنی آن ها، با توجه به تمرکز اغلب گردشگران در این نواحی مزیتی بزرگ برای این قشر به حساب می آید. تجربه صنعت عملی، برخورداری از گواهینامه های بین المللی، شناخت انواع گرایشات هتلداری و آشنایی با انواع غذاهای منحصر به فرد ایسلندی نظیر Hákarl، Fridheimar Tomatoes و Skyr Yogurt همگی از موارد پر اهمیت در این موضوع می باشند.

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در ایسلند

با توجه به تعدد رستوران ها و مناطق گردشگری و تفریحی در شهرهایی چون ریکیاویک، شمار هتل ها و اقامتگاه های فعال در این مناطق نیز سیری صعودی را طی کرده است؛ با توجه به رونق بازار هتلداری در ایسلند باید اظهار داشت حقوق سالیانه هتل داران ایسلند معادل با 14340152ISK (کرونای ایسلند) بوده و این رقم در قیاس با سرزمین های مدرن و محبوب اروپایی بسیار مطلوب به نظر می رسد. در ادامه به مقایسه حداقل و میانگین درآمد هتل داران ایسلند پرداخته ایم:

مقایسه حداقل و میانگین درآمد هتل داران ایسلند

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایسلند می توانید با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *