ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در دانمارک

رشته پرتودرمانی در دانمارک

دانشگاه کپنهاگ بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانمارک است که یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در کپنهاگ می باشد. دانشگاه کپنهاگ (KU) که در سال 1479 تاسیس شده است، دومین دانشگاه قدیمی در اسکاندیناوی پس از دانشگاه اوپسالا است و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در کشورهای شمال اروپا و اروپا رتبه بندی می شود. KU از شش دانشکده مختلف تشکیل شده است و آموزش در چهار پردیس مجزای آن که همگی در کپنهاگ واقع شده اند، انجام می شود. این دانشگاه دارای 36 گروه مختلف و 122 مرکز تحقیقاتی جداگانه در کپنهاگ و همچنین تعدادی موزه و باغ گیاه شناسی در داخل و خارج از پایتخت دانمارک است. دانشگاه کپنهاگ همچنین دارای چندین ایستگاه تحقیقاتی در دانمارک و دو ایستگاه دیگر در گرینلند است.

علاوه بر این، دانشکده بهداشت و علوم پزشکی و بیمارستان های دولتی پایتخت و منطقه زیلند دانمارک، بیمارستان مجتمعی دانشگاه کپنهاگ را تشکیل می دهند. تعدادی از نظریه های علمی و مکاتب فکری برجسته همنام دانشگاه کپنهاگ هستند. به عنوان مثال، تفسیر کپنهاگی معروف مکانیک کوانتومی در موسسه نیلز بور که بخشی از دانشگاه است طراحی گردیده است. KU کارآفرینی را تقویت می کند و هر هفته بین 5 تا 6 استارت آپ توسط دانشجویان، فارغ التحصیلان یا اعضای هیئت علمی آن تاسیس می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانمارک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در دانمارک کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانمارک کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته پرتودرمانی در دانمارک چگونه است؟

در بخش پایانی نیز کارشناسان موسسه به معرفی مختصر کشور دانمارک به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در دانمارک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانمارک را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه پرتودرمانی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در دانمارکرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه کپنهاگکپنهاگ12096
دانشگاه آرهوسآرهوس2124363
دانشگاه جنوب دانمارکادنسه3143404
دانشگاه آلبورگآلبورگ4159468
دانشگاه فنی دانمارککونگنس لینگبی5237751

همان طور که جدول فوق به وضوح نشان می دهد، کپنهاگ، آرهوس، ادنسه و آلبورگ بهترین شهرها برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانمارک بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در دانمارک

چرا تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانمارک؟

کشور اسکاندیناویایی دانمارک نمونه ای درخشان از ارزش های اروپایی است که طی هزاران سال توسعه یافته اند، از جمله حفاظت از آزادی های مدنی، رفاه فردی، برابری درآمد و حکومت دموکراتیک. دانمارک به طور منظم در تمام معیارهای ملی امتیاز بالایی کسب می کند و برخی از بهترین خدمات عمومی در جهان را به رخ می کشد. مهم تر از همه، یا حداقل برای دانشجویان، این که دانمارک تاکید زیادی بر سیستم آموزش عالی خود دارد و این امر آن را به مقصدی برتر برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان است. دانمارک خانه برخی از دانشگاه های پیشرو در جهان مانند دانشگاه کپنهاگ می باشد.

در سال 2006، دانمارک برنامه بودجه خود را به دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا گسترش داد و یک سیستم آموزشی واقعا برابر ایجاد کرد که به هر دانشجو فرصتی برای دستیابی به پتانسیل کامل خود می دهد. دانمارک یکی از شادترین کشورهای جهان است. این کشور همراه با همسایگان اسکاندیناویایی خود مرتبا در صدر بهترین مکان ها برای زندگی ظاهر می شود. و در حالی که مواردی مانند سطوح بالای اشتغال، امنیت و اقتصاد قوی مطمئنا به موفقیت دانمارک کمک می کنند، اما رفاه کلی شهروندان و مهمانان آن است که آن را به مکانی عالی برای زندگی تبدیل می کند. دانمارکی ها تحصیلکرده و از نظر اقتصادی ایمن هستند، اما مهم تر از همه، خوشحالند! تحصیل به زبان انگلیسی، کار ضمن تحصیل، نبود مانع زبانی و زیبایی های طبیعت از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در دانمارک می باشند.

حقوق متخصصان رشته پرتودرمانی در دانمارک

شخصی که به عنوان پرتو درمانگر (Radiation Therapist) در دانمارک کار می کند معمولاً حدود 108000DKK (کرون دانمارک) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پرتو درمانگران در این کشور اروپایی بین 51700DKK (کم ترین) تا 169000DKK (بیش ترین) (کرون دانمارک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پرتو درمانگران در دانمارک را نشان می دهد:

حقوق سالانه پرتو درمانگران در دانمارک

مطابق نمودار فوق، حقوق پرتو درمانگران در دانمارک از 621000KDD (کرون دانمارک) در سال (حداقل حقوق) تا 2030000DKK (کرون دانمارک) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

نمودار زیر مقایسه حقوق پرتو درمانگران در دانمارک بر اساس تجربه را نمایش می دهد:

مقایسه حقوق پرتو درمانگران در دانمارک بر اساس تجربه

نمودار بالا به وضوح تاثیر سطح تجربه بر میزان حقوق پرتو درمانگران را نشان می دهد. مطابق این نمودار، به عنوان نمونه، یک پرتو درمانگر با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 727000DKK (کرون دانمارک) در سال درآمد دارد، در صورتی که انتظار می رود پرتو درمانگری با سطح تجربه بین دو تا پنج سال، 1030000DKK (کرون دانمارک) در سال درآمد داشته باشد که 42% بیش تر از فردی با تجربه کم تر از دو سال است. همچنین، پرتو درمانگری با پنج تا ده سال تجربه حقوقی معادل 1350000DKK (کرون دانمارک) دریافت می کند که 31% بیش تر از فردی با سطح تجربه دو تا پنج سال می باشد.

نمودار زیر نیز مقایسه حقوق پرتو درمانگران در دانمارک بر اساس جنسیت را نمایش می دهد:

مقایسه حقوق پرتو درمانگران در دانمارک بر اساس جنسیت

مطابق نمودار فوق، پرتو درمانگران مرد در دانمارک به طور متوسط 4% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

معرفی مختصر کشور دانمارک

دانمارک یک کشور نوردیک در اروپای شمالی است که که جغرافیای آن با زمین های مسطح و قابل کشت، سواحل شنی، ارتفاع کم و آب و هوای معتدل مشخص می شود. دانمارک یک کشور بسیار توسعه یافته با استاندارد زندگی بالا است: این کشور در معیارهای آموزش، مراقبت های بهداشتی، آزادی های مدنی و حکومت دموکراتیک در بالاترین سطح یا نزدیک به آن عمل می کند. دانمارک یکی از اعضای موسس ناتو، شورای شمال اروپا، OSCE، OECD و سازمان ملل است. همچنین بخشی از حوزه شنگن می باشد. دانمارک روابط نزدیک سیاسی، فرهنگی و زبانی با همسایگان اسکاندیناویایی خود دارد و زبان دانمارکی با نروژی و سوئدی تا حدی قابل درک است. اغلب جمعیت دانمارک به عنوان شادترین مردم در جهان رتبه بندی می شود. این امر به سیستم های آموزشی و مراقبت های بهداشتی بسیار مورد توجه این کشور و سطح پایین نابرابری درآمدی آن نسبت داده می شود.

کپنهاگ پایتخت و یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل است. دانمارک از لحاظ تاریخی یک کشور همگن است. دانمارکی زبان ملی دانمارک است. اکثریت بزرگ دانمارکی ها انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند و عموما دارای سطح بالایی از مهارت هستند. آلمانی دومین زبان خارجی با بیش ترین گویشور در دانمارک است که 47% سطح مهارت مکالمه را گزارش کرده اند. مسیحیت دین غالب در دانمارک است. با این حال، تنها 19% از دانمارکی ها مذهب را بخش مهمی از زندگی خود می دانند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانمارک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در دانمارک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *