ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در دانمارک

کار ضمن تحصیل در دانمارک

از مزیت هایی که یک کشور برای تحصیل قائل می شود مجوز کار دانشجویی می باشد که برای این کشور نیز امکان کار دانشجویی در دانمارک منظور شده است. اجازه کار دانشجویی در دانمارک باعث افزایش متقاضیان تحصیل در این کشور شده است.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کار ضمن تحصیل، وضعیت اقتصادی کشور دانمارک، شرایط شغل دانشجویی و وضعیت دستمزد کارهای پاره وقت در دانمارک می پردازد.

اینفوگرافیک کار دانشجویی در دانمارک

شرکت های معروف در دانمارک

در دانمارک شرکت های معروفی وجود دارد که امکان اشتغال در آن ها وجود دارد. اشتغال در این شرکت ها بطور پاره وقت و تمام وقت امکان پذیر می باشد. همین امر سبب شده که دانشجویان و مهندسان زیادی در حین تحصیل تقاضای کار در این شرکت ها را داشته باشند. نمونه ای از این شرکت ها عبارتند از:

  • LEGO
  • P. Meller-Mærsk
  • Vestas Wind Systems
  • Novo Nordisk

لازم به ذکر است درصورت نشان دادن توانمندی و مهارت های فردی در حین کار پاره وقت در این کمپانی ها، شانس استخدام شما به عنوان نیروی تمام وقت پس از فارغ التحصیلی و دریافت مجوز کار، بسیار افزایش می یابد.


درباره کار دانشجویی در دانمارک در 2024

کوچک ترین کشور اسکاندیناوی دانمارک می باشد و پایتخت دانمارک کپنهاگ است. فعالیت های تجاری در کشور دانمارک بیشتر در پایتخت این کشور انجام می شود. دانمارک در بیشتر صنابع از بهترین های جهان می باشد و در فناوری های مدرن رقیب کشورهای پیشرفته می باشد. کشور دانمارک در زمینه های کاری زیر افراد با مهارت و کاردان را جذب می نماید. این زمینه ها در رشته های زیر می باشد:

  • بیوتکنولوژی
  • انرژی زیست محیطی و انرژی های تجدید پذیر
  • تولید
  • حمل و نقل
  • بانکداری
  • برنامه نویسی

در واقع چه برای کسانی که حین تحصیل دنبال کار هستند و چه برای فارغ التحصیلان، یافتن شغل در کپنهاگ سریع تر و ساده تر از سایر شهرهای دانمارک می باشد. البته در این شهر همان طور که هزینه های زندگی بالاتر است و ماهانه ممکن است به 1400€ (یورو) هم برسد، سطح درآمد نیز بیشتر است. به عبارت دقیق تر درآمد حاصل از کار دانشجویی در دانمارک معمولا ماهانه بین 200€ تا 600€ (یورو) می باشد که بستگی به مهارت های دانشجو، نوع کار و غیره دارد.

تجربه کار دانشجویی در دانمارک در 2024

در سال 2024 دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های معتبر دانمارک قادر به اشتغال به کار پاره وقت می باشند. مشاغل موجود در این زمینه بیشتر برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مناسب می باشد. دستمزد دانشجویان برای کار ضمن تحصیل در دانمارک کم می باشد. کار دانشجویی در هر کشوری دارای شرایط خاصی می باشد. شرایط خاص کار دانشجویی در دانمارک به شرح زیر می باشد:

دانشجویان در هفته 20 ساعت مجاز به کار می باشند، شغل انتخابی دانشجویان باید متناسب با مهارت ها و استعدادهایشان باشد، مشاغل انتخابی می تواند پلی برای ورود دانشجویان به شرکت های معتبر در دانمارک باشد، دانشجویان با اثبات سودمندی خود برای کمپانی از طریق انجام مصاحبه با کارفرما و ارائه رزومه، قادر به کار در آن شرکت می باشند و در واقع قادر خواهند بود پس از تحصیل با عقد قرارداد در آن شرکت فعالیت نمایند.

تجربه کار ضمن تحصیل در دانمارک

نکات مهم کار دانشجویی در دانمارک

دانشجویان خارجی بایستی مهر مجوز کار دانمارکی را در پاسپورت خود داشته باشند؛ پس توصیه می شود که به هنگام درخواست مجوز اقامتی جهت تحصیل در دانمارک، درخواست مجوز کار دانمارک را نیز ارائه نمایید. همچنین در ارائه سوابق کاری و تحصیلی در صورت کار ضمن تحصیل، باید حتما پاره وقت بودن قید شود، ذکر محل کار نیز الزامی می باشد و کاریابی مشاغل پاره وقت بدون دانش زبان دانمارکی دشوار است. به عنوان یک دانشجوی خارجی متقاضیان حق کار حین تحصیل در دانمارک را دارند. با این همه، محدودیت ها بر کار به ملیت متقاضی بستگی دارد. شرایط کار حین تحصیل برای متقاضیان خارجی در سال 2024 به شرح ذیل می باشد:

آیتمشرح
دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) و دانشجویان کشورهای اسکاندیناویبدون محدودیت در ساعات کاری
دانشجویان از دیگر کشورهای خارجی شامل دانشجویان ایرانیمجوز کار 20 ساعت در هفته برای کار نیمه وقت
مجوز کار تمام وقت در طی ژوئن، جولای و آگوست

مشاغل دانشجویی در کشور دانمارک

مشاغلی که در زمان تحصیل می توان به آنها پرداخت به شرح زیر می باشند:

  • اشتغال در شرکت ها
  • اشتغال در بخش بایگانی
  • اشتغال در کافه و رستوران ها
  • اشتغال در واحد پخش روزنامه
  • اشتغال در زمینه رشته دانشگاهی و یا مهارت های شخصی

برای یافتن شغل مناسب برای کار دانشجویی در دانمارک راه های گوناگونی وجود دارد. این روش ها به شرح زیر می باشند:

  • اقدام از طریق روزنامه
  • اقدام از طریق بخش هایی که برای کاریابی مشاغل پاره وقت در دانشگاه ها ایجاد شده است
  • اقدام از طریق سایت های گوناگون در زمینه کاریابی

برای اقدام از طریق دانشگاه باید با دانشگاه های دانمارک آشنایی داشته باشید. به منظور آشنایی با دانشگاه های دانمارک مقاله تحصیل در دانمارک را مطالعه نمایید.

مزایا کار دانشجویی در دانمارک

کار دانشجویی در دانمارک برای افرادی که به دنبال کسب درآمد حین تحصیل در این کشور هستند، بهترین گزینه می باشد. علاوه بر این دانمارک مزایا بی شماری را برای اتباع کشورهای خارجی جهت کار در این کشور ارائه می دهد. همچنین در دانمارک بسیار متداول است که دانشجویان همزمان کار کنند یا دوره کارآموزی را دریافت کنند و تحصیل کنند. حتی اگر باید تمرکز خود را روی تحصیلات خود نگه دارید، دلایل قابل قبولی برای کار در حین تحصیل در دانمارک به عنوان یک دانشجوی بین المللی وجود دارد.

در نمودار زیر می توانید روند استخدام دانشجویان در مشاغل دانشجویی دانمارک را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند استخدام دانشجویان در مشاغل دانشجویی دانمارک

در جدول زیر می توانید مهمترین مزایا کار دانشجویی در دانمارک را مشاهده فرمایید:

مزایا کار دانشجویی در دانمارکتوضیحات
ارتقاء رزومهیک شغل دانشجویی در دانمارک می تواند به طور طبیعی رزومه شما را در این کشور افزایش دهد و شما را در معرض فرهنگ و کار دانمارکی قرار دهد.
پس اندازدانشجویان بین المللی با کار دانشجویی در دانمارک می توانند، حین تحصیل در این کشور چس انداز قابل توجهی را به صورت ماهانه داشته باشند. همچنین با کار دانشجویی می توانند هزینه تحصیل در دانمارک را پوشش دهند.
پیدا کردن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلیکار دانشجویی در دانمارک به دانشجویان کمک می کند تا بعد از فارغ التحصیلی شغل مناسبی را پیدا کنند.
آشنایی با فرهنگ های مختلفدانشجویان بین المللی با کار دانشجویی در دانمارک علاوه بر ورود به بازار کار این کشور، با فرهنگ های گوناگونی در این کشور مواجه می شوند.

معرفی سایت های کاریابی در دانمارک

برخی از سایت های کاریابی در کشور دانمارک به شرح زیر می باشند:

  • workindenmark.dk/en
  • jobindex.dk/cgi/user/english.cgi
  • stepstone.dk/en
  • graduateland.com

چنانچه متقاضی کار و تحصیل در دانمارک هستید باید درباره موارد هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک، مهاجرت تحصیلی به دانمارک، شرایط کار و نحوه اقامت پس از تحصیل در دانمارک نیز اطلاعاتی را کسب نمائید. با توجه به موارد گفته شده دانمارک کشور مناسبی برای تحصیل، زندگی و کار می باشد. برای اقدام به مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل یا راه های دیگر نیازمند راهنما می باشید.

کار دانشجویی در دانمارک

کار دانشجویی در دانمارک یک فرصت بسیار جذاب برای دانشجویان بین ‌المللی است که به دنبال تجربه ‌ای آموزشی و فرهنگی متفاوت هستند. دانمارک با داشتن سیستم آموزشی برتر، دانشگاه‌ های معتبر و فضای آموزشی پویا، یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان خارجی است. در دانمارک، دانشجویان بین ‌المللی می‌ توانند در دوره ‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شرکت کرده و از امکانات و منابع آموزشی پیشرفته استفاده کنند. همچنین، این کشور به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و نوآوری شناخته شده است که فرصت ‌های بسیار خوب برای دستیابی به دانش و تجربه عملی در حوزه ‌های مختلف را فراهم می ‌کند.

یکی از مزایای کار دانشجویی در دانمارک، فرصت‌های شغلی پس از فارغ ‌التحصیلی است. با شرکت در پروژه‌ های تحقیقاتی، کارآموزی ‌ها و پروژه‌ های صنعتی، دانشجویان می ‌توانند ارتباطات حرفه‌ای برقرار کنند و از این طریق به شغل مورد نظر خود نزدیک‌ تر شوند. علاوه بر این، کار دانشجویی در دانمارک فرصت مناسبی برای گسترش شبکه حرفه‌ ای و آشنایی با فرهنگ کاری محلی است. همچنین، این تجربه به دانشجویان کمک می ‌کند تا مهارت‌ ها و تجربیات جدید را به دست آورند و به رشد حرفه ‌ای خود بپردازند. با توجه به این نکات، کار دانشجویی در دانمارک یک فرصت بسیار مفید و جذاب برای دانشجویان بین ‌المللی است که به دنبال گسترش دانش، تجربه و شبکه حرفه ‌ای خود هستند.

انتخاب طرق مهاجرت یکی از مزیت های وکیل مهاجرت می باشد، که در این موارد شما متقاضیان را راهنمایی می کنند. وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما متقاضیان در مسیر مهاجرت می باشند. همچنین شما برای انتخاب بهترین راه می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید و از مشاوره تلفنی و حضوری ما بهرمند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص کار دانشجویی در دانمارک

متقاضیان کار حین تحصیل در دانمارک پرسش های زیر را مطرح می نمایند:

  1. میزان ساعات کاری حین تحصیل در دانمارک چقدر است؟ دانشجویان بین المللی در این کشور مجاز به کار حین تحصیل به میزان 10 الی 20 ساعت در هفته می باشند که می توان بخشی از هزینه ها را پوشش داد.
  2. مشاغل دانشجویی در کشور دانمارک کدام اند؟ این مشاغل شامل اشتغال در شرکت ها، کافه ها و رستوران ها، اشتغال در روزنامه ها و کار مرتبط با رشته دانشگاهی می شود.
  3. طرق یافتن کار دانشجویی در دانمارک چیست؟ اقدام از طریق روزنامه ها، بخش های کاریابی با مشاغل پاره وقت در دانشگاه ها و سایت های گوناگون کاری.
  4. شرایط اشتغال کار حین تحصیل در دانمارک چیست؟ دانش زبان دانمارکی یکی از اصلی ترین شرایط در خصوص پیدا کردن کار در این کشور می باشد.
  5. دستمزد کار دانشجویی در دانمارک چقدر است؟ میانگین دستمزد کار در این کشور برای دانشجویان بین المللی به میزان 10€ الی 12€ (یورو) در هر ساعت می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *