ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در مکزیک

رشته پرتودرمانی در مکزیک

انستیتوی پلی تکنیک ملی یکی از بهترین موسسات آموزش عالی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در مکزیک است که اساسا در مکزیکو سیتی مستقر می باشد. این انستیتو (به اختصار IPN) یکی از بزرگ ترین دانشگاه های دولتی مکزیک می باشد که در 1 ژانویه 1936 در زمان ریاست جمهوری لازارو کاردناس دل ریو تاسیس شده است. به طور کلی، مکزیک یکی از مقرون به صرفه ترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور است زیرا هزینه کم تری برای استاندارد زندگی بالاتر دارد. در رنکینگ بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2019، مکزیکو سیتی و مونتری در بین 100 شهر برتر در مجموع و همچنین 20 شهر برتر از نظر مقرون به صرفه بودن قرار داشتند.

بسیاری از دانشجویان سوال می کنند آیا تحصیل در مکزیک امن و بی خطر است؟ در پاسخ باید بگوییم مکزیک مکانی امن برای زندگی است. بسیاری از خارجی ها زندگی و تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند و تجربه ای کاملا امن از انجام این کار دارند. برای دانشجویان ایرانی نیز تحصیل در خارج از کشور در مکزیک نویدبخش یک تجربه رضایت بخش و مفید می باشد. این کشور دارای منطقه زمانی و مرزهای مشترک با آمریکا است. این امر مکزیک را به یک مقصد کاری-تجاری مناسب برای شرکت ها و بنگاه های آمریکایی که حضور قابل توجهی در منطقه دارند، تبدیل می کند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی در مکزیک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در مکزیک کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان پرتودرمانی در مکزیک چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در مکزیک چه رقمی است؟
  • مکزیک چگونه کشوری است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در مکزیک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مکزیک در رشته پرتودرمانی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در مکزیکرتبه در قاره آمریکای لاتینرتبه در جهان
National Autonomous University of MexicoMexico City16481
National Polytechnic InstituteMexico City216659
Autonomous University of Nuevo LeonSan Nicolas de Los Garza321729
Monterrey Institute of TechnologyMonterrey435967

مطابق جدول فوق، مکزیکو سیتی بهترین شهر مکزیک برای تحصیل در رشته پرتودرمانی می باشد.

حقوق متخصصان رشته پرتودرمانی در مکزیک

شخصی که به عنوان متخصص پرتودرمانی در مکزیک کار می کند معمولاً حدود 88500MXN (پزوی مکزیک) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان پرتودرمانی در این کشور بین 42500MXN (کم ترین) تا 139000MXN (بیش ترین) (پزوی مکزیک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان پرتودرمانی در مکزیک را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان پرتودرمانی در مکزیک

مطابق جدول بالا، حقوق پرتو درمانگران در مکزیک از 510000MXN (پزوی مکزیک) در سال (کم ترین حقوق) تا 1670000MXN (پزوی مکزیک) در سال (بیش ترین حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در مکزیک

یکی از سوالات مهم دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مکزیک این است که آیا زندگی در مکزیک گران می باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که بسیاری از مهاجرانی که در این کشور زندگی می کنند، متوجه می شوند که زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است. بررسی ها نشان می دهد هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا 115% گران تر از مکزیک است. واضح است که زندگی در مکزیک به طور قابل توجهی ارزان تر از زندگی در آمریکا می باشد.

در واقع، یک فرد با درآمدی متوسط در مکزیک می تواند از یک سبک زندگی مجلل لذت ببرد. در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در مکزیک بدون در نظر گرفتن اجاره 480.40USD (دلار آمریکا) معادل 9659.02MXN (پزوی مکزیک) می باشد. اگر مکزیک را با کشور خودمان مقایسه کنیم، در می یابیم که هزینه زندگی در مکزیک به طور متوسط 0.04% کم تر از ایران و اجاره بها در این کشور به طور متوسط 23.66% کم تر از ایران می باشد. اجاره بهای ماهانه در مکزیک به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 8682.30MXN (پزوی مکزیک)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 5181.09MXN (پزوی مکزیک)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 15313.90MXN (پزوی مکزیک)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 11218.96MXN (پزوی مکزیک)

قیمت برخی اقلام پر مصرف در مکزیک به قرار زیر است (بر حسب پزوی مکزیک):

  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 106.81MXN
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 172.34MXN
  • یک کیلوگرم موز: 22.01MXN
  • یک کیلوگرم پرتقال: 21.33MXN
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 24.61MXN
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 25.15MXN

هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در مکزیک

معرفی کشور مکزیک به دانشجویان

مکزیک با نام رسمی ایالات متحده مکزیک، کشوری در بخش جنوبی آمریکای شمالی می باشد. این کشور از شمال با ایالات متحده آمریکا هم مرز است. مکزیک از نظر مساحت سیزدهمین کشور بزرگ جهان می باشد. همچنین این کشور دهمین کشور پر جمعیت جهان است و بیش ترین گویشور اسپانیایی زبان را دارد. مکزیک به صورت یک فدراسیون متشکل از سی و یک ایالت و مکزیکو سیتی – پایتخت و بزرگ ترین کلان شهر آن – سازمان دهی شده است. مکزیک یک کشور در حال توسعه است که در شاخص توسعه انسانی در رتبه 74 قرار دارد، اما پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی و یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر PPP است و ایالات متحده آمریکا بزرگ ترین شریک اقتصادی این کشور است.

اقتصاد و جمعیت بزرگ، نفوذ فرهنگی جهانی و دموکراتیزه شدن مداوم، مکزیک را به یک قدرت منطقه ای و متوسط تبدیل کرده است. این کشور اغلب به عنوان یک قدرت نوظهور شناخته می شود اما چندین کشور آن را یک کشور تازه صنعتی شده می دانند. با این حال، مکزیک همچنان با نابرابری اجتماعی، فقر و جرم و جنایات گسترده مبارزه می کند. میراث فرهنگی و بیولوژیکی غنی مکزیک و همچنین آب و هوا و جغرافیای متنوع، آن را به یک مقصد گردشگری اصلی تبدیل کرده است. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرتودرمانی در مکزیک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در مکزیک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *