ویزای تحصیلی

مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی کانادا

با توجه به شرایط ایده آل تحصیل در مدارس دولتی کانادا، خانواده های زیادی خواستار ثبت نام فرزندان خود در بهترین مراکز آموزشی کانادا می باشند؛ تحصیل در مدارس ممتاز کانادا زمانیکه با شهریه های پایین پرداخت شده در ازای دستیابی به بالاترین سطح استانداردهای جهانی در حوزه آموزش همراه گردد، می تواند به یکی از مطلوب ترین گزینه های پیش روی اشخاص بدل شود. مدارس کانادا به طور مستقیم از سوی دولت این کشور تأمین نشده و به فراخور اینکه هر مدرسه در کدامیک از ایالت ها واقع شده است، رسیدگی به امور مالی از سوی ایالت یا استان مربوطه صورت می پذیرد؛ در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما عزیزان خواهند بود تا توضیحاتی جامع و کامل پیرامون ضوابط تحصیل در مدارس دولتی کانادا و شرایط آن ها ارائه گردد.

تحصیل در کانادا و مدارس آن

با توجه به اینکه ملیت های گوناگونی در کشور وسیع کانادا سکونت دارند، تمایز یافتن مدارس دولتی این کشور اغلب بر اساس تنوع فرقه های مذهبی و دینی صورت می پذیرد و این مدارس با نام رومان کاتولیک شناخته می شوند. کانادا سرزمینی پهناور در آمریکای شمالی است که از اطراف با اقیانوس های اطلس و آرام محاصره شده است؛ زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی و فرانسوی بوده و در مدارس دولتی نیز آموزش دروس به این دو زبان صورت می پذیرد. کانادا دارای 10 استان مختلف بوده که توزیع مدارس به صورت غیر متمرکز در این نواحی به خوبی صورت گرفته است. شایان ذکر است که با توجه به تاریخ پر فراز و نشیب کانادا و برهه ای از زمان که این کشور تحت سلطه بریتانیا قرار داشته است، همچنان نظام آموزشی این سرزمین پیرو سیستم و تقویم آموزشی ارائه شده در مدارس بریتانیا می باشد.

اشخاص بالای 18 سال اغلب با توجه به جذابیت های کانادا در زمینه های شغلی، گردشگری و تحصیلات دانشگاهی اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت کانادا می نمایند اما خانواده های پرشماری نیز با هدف تحصیل مقرون به صرفه فرزندان خود در مدارس دولتی معتبر کانادا، سفر به این سرزمین را در اولویت خود قرار می دهند. از دیگر مزایای تحصیل در مدارس دولتی کانادا می توان به سهولت امکان راهیابی به دانشگاه های درجه یک این کشور همچون McGill University و University of Alberta اشاره نمود. در سال 2019 تعداد 642,480 دانش آموز خارجی در مقاطع گوناگون آموزشی کانادا تحصیل نمودند که نشانگر افزایش 13 درصدی نسبت به سال گذشته است.

در ادامه به بررسی مقاطع تحصیلی در کانادا و سن افراد پرداخته ایم:

مقطع تحصیلیسن دانش آموزان
پیش دبستان3 الی 5 سال
ابتدایی و متوسطه6 الی 13 سال
دبیرستان14 الی 18 سال

ضوابط تحصیل در مدارس دولتی کانادا

ضوابط تحصیل در مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی کانادا اهمیت ویژه ای برای موازین بهداشتی جهت تحصیل در کانادا قائل شده و تمامی دانش آموزان در سال های تحصیلی مختلف ملزم به شرکت در تست های گوناگون و ارائه گواهی تزریق طیف گسترده ای از واکسن ها می باشند. این واکسن ها شامل سه گانه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه، MMR و فلج اطفال (Polio) می باشند. شایان ذکر است که واکسن فلج اطفال طی سه نوبت به این کودکان تزریق می گردد. نحوه ارزیابی دانش آموزان در مدارس کانادا طبق نمرات اراده شده در گستره 60 الی 100 می باشد که گروهی از دانش آموزان با میانگین 90 الی 100 در هر سال و کسب نمره A قادر به شرکت در کلاس های پیشرفته و همایش های علمی در مقاطع بالاتر چون دبیرستان خواهند بود.

در ادامه به بررسی نحوه سنجش کودکان و نوجوانان کانادایی بر پایه نمرات اخذ شده پرداخته ایم:

  • میانگین نمره 91 الی 100: A
  • میانگین نمره 81 الی 90: B
  • متوسط نمره 71 الی 80: C
  • میانگین نمره 61 الی 70: D
  • میانگین نمره پایین تر از 61: F

پیرامون قوانین و تقویم آموزشی مدارس دولتی کانادا

تحصیل در مدارس دولتی کانادا در اغلب استان های این کشور از 5 سالگی کودکان آغاز شده اما مدارسی نیز به پذیرش دانش آموزان از 6 سال می پردازند. علاوه بر شرکت در کلاس های ریاضیات، علوم اجتماعی، مهارت و فن و تربیت بدنی، دانش آموزان در مقاطع بالاتر قادر خواهند بود به فراخور علاقه خود در انواع فعالیت های فوق برنامه نظیر کلاس های کامپیوتر و ورزش های تخصصی چون بسکتبال شرکت نمایند. تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان این کشور و مهاجرینی که موفق به اخذ اقامت این کشور گردند رایگان بوده اما مراکز آموزش بین المللی و خصوصی مبالغ نسبتا گزافی را پیش روی خانواده ها قرار می دهند. شایان ذکر است که هزینه تحصیل در این مدارس از 10000 تا CA$ 15000 (دلار کانادا) متغیر بوده و به تناسب اینکه سرپرستان قانونی دانش آموز چه افرادی هستند تعیین می گردد.

پیرامون قوانین و تقویم آموزشی مدارس دولتی کانادا

طبق تقویم آموزشی کانادا آغاز سال تحصیلی در این کشور اوایل ماه سپتامبر بوده و تا اواخر ژوئن ادامه می یابد. دانش آموزان طی این زمان دو ترم تحصیلی را پشت سر گذاشته و حدود دو ماه نیز پس از پایان سال تحصیلی تعطیلات رسمی پیش روی خود دارند. شایان ذکر است که دانش آموزان بین المللی در مقطع دبیرستان قادر خواهند بود برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی خود از مزایایی نظیر بورسیه تحصیلی The Pensters Essay بهره مند گردند. سهل الوصول بودن و آسانی دسترسی به ویزای همراه کانادا در این موضوع از دیگر نقاط مثبت آن است؛ بدان معنا که والدین دانش آموزان با سن پایین تر از 17 سال قادر خواهند بود به راحتی به عنوان سرپرست قانونی فرزند خود با ویزای همراه کانادا راهی این کشور گردند.

دلایل ورود به مدارس دولتی کانادا

طبق تحقیقات صورت گرفته، هر ساله تعداد بی شماری از اتباع خارجی تحصیل در کانادا را به ویژه در مدارس دولتی این کشور انتخاب می کنند. یکی از مهمترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی تحصیل در مدارس دولتی کانادا را انتخاب می کنند، تضمین آینده درخشان در این کشور می باشد. به طور کلی، وقتی به عنوان یک دانش آموز بین المللی در کانادا تحصیل می کنید، روی آینده خود سرمایه گذاری می کنید. در کانادا دولت های استانی و منطقه ای مسئول آموزش هستند، آنها از استانداردهایی پیروی می کنند تا از آموزش دولتی با کیفیت بالا در سراسر کشور اطمینان حاصل کنند.

چالش های تحصیل در مدارس دولتی کانادا

تحصیل در مدارس دولتی کانادا نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، در کنار مزیت های متعدد دارای چالش های محدودی نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا و شروع به تحصیل در این کشور، به خوبی با چالش های موجود در مدارس دولتی این کشور آشنا شوید. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در مدارس دولتی کانادا، قوانین سختگیرانه در این موسسات می باشد. به طور کلی مدارس دولتی کانادا به خاطر استاندارد های آکادمیک بالا، درس های سختگیرانه وتاکید بر تفکر انتقادی و تحلیل معروف هستند. در نتیجه اغلب از دانش آموزان انتظار می رود که تلاش و زمان زیادی را در خارج از کلاس صرف کنند تا با مطالب همگام شوند

معرفی مدارس دولتی برتر کانادا

اغلب مدارس دولتی کانادا ارائه آموزش به کودکان و نوجوانان حاضر در این کشور را از ساعت 8:30 صبح الی 15:30 انجام می دهند که در این مدت دانش آموزان برنامه هایی نظیر انواع کلاس های ورزشی و اوقات ناهار را پشت سر می گذارند. مدارس خصوصی کانادا چون Braemar با برخورداری از کلاس های فوق برنامه از قبیل خدمات کلیسا به آموزش افراد در سطح گسترده تری می پردازند. مدارسی چون York house در ونکوور، Rundel college در کلگری و Southridges در سوری خدماتی چنین را به دانش آموزان عرضه می دارند. شایان ذکر است که دوره های تابستانی مدارس دولتی برتر کانادا چون Alexandria School و Cornwall School به مدت 3 هفته در ماه آگوست برگزار می گردد. همکاران باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

سوالات پرتکرار در خصوص مدارس دولتی کانادا

  • قوانین و تقویم آموزشی مدارس دولتی کانادا چگونه است؟ تحصیل در مدارس دولتی کانادا در اغلب استان های این کشور از 5 سالگی کودکان آغاز شده اما مدارسی نیز به پذیرش دانش آموزان از 6 سال می پردازند. علاوه بر شرکت در کلاس های ریاضیات، علوم اجتماعی، مهارت و فن و تربیت بدنی، دانش آموزان در مقاطع بالاتر قادر خواهند بود به فراخور علاقه خود در انواع فعالیت های فوق برنامه نظیر کلاس های کامپیوتر و ورزش های تخصصی چون بسکتبال شرکت نمایند. تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان این کشور و مهاجرینی که موفق به اخذ اقامت این کشور گردند رایگان بوده اما مراکز آموزش بین المللی و خصوصی مبالغ نسبتا گزافی را پیش روی خانواده ها قرار می دهند.
  • ضوابط تحصیل در مدارس دولتی کانادا به چه صورت است؟ مدارس دولتی کانادا اهمیت ویژه ای برای موازین بهداشتی قائل شده و تمامی دانش آموزان در سال های تحصیلی مختلف ملزم به شرکت در تست های گوناگون و ارائه گواهی تزریق طیف گسترده ای از واکسن ها می باشند. این واکسن ها شامل سه گانه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه، MMR و فلج اطفال (Polio) می باشند. شایان ذکر است که واکسن فلج اطفال طی سه نوبت به این کودکان تزریق می گردد. نحوه ارزیابی دانش آموزان در مدارس کانادا طبق نمرات اراده شده در گستره 60 الی 100 می باشد که گروهی از دانش آموزان با میانگین 90 الی 100 در هر سال و کسب نمره A قادر به شرکت در کلاس های پیشرفته و همایش های علمی در مقاطع بالاتر چون دبیرستان خواهند بود.
4.7/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مدارس دولتی کانادا

  1. ثمین گفت:

    سلام من 15سالمه و می خوام در رشته پزشکی در کانادا تحصیل کنم آیا بهتر بعد از گرفتن دیپلمم اقدام کنم یا از همین سن در خواست تحصیل بدم کدوم بهتره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا هرچه سریعتر اقدام کنید راحتتر میتونید مهاجرت کنید

  2. سپید گفت:

    سلام خسته نباشید دخترم تازه ۴ سالش رو تموم کرده میخواستم ببینم برا تحصیل در مدارس کانادا امکان پذیرش وجود داره؟ یعنی در مقاطع پایین هم برا خارجی ها پذیرش دارن ؟ و‌اقدام چه زمانی باید صورت بگیره؟
    و اینکه زبان لازمه ؟ دختر من کامل میتونه صحبت کنه ولی خوب نمیدونم شرایط پذیرش دانش آموز چه جوریه

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر باید به سن مدرسه برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *