مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین خیلی دشوار نیست هرچند این امر تغییر عمده ای در زندگی متقاضیان ورود به آرژانتین ایجاد نخواهد کرد. در واقع آرژانتین که هشتمین کشور وسیع در دنیا است به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع معدنی و طبیعی خود کشور فقیری نیست اما هنوز هم د رگروه کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد. آرژانتین همچنین بزرگ ترین کشور اسپانیایی زبان است و خارجی ها از جمله افغان ها بدون تسلط به این زبان تقریبا شانسی برای یافتن کار نخواهند داشت. این در حالی است که در برخی کشورهای دیگر حتی کشورهای غیرانگلیسی زبانی مثل هلند، با تسلط به زبان انگلیسی هم می توان کار پیدا کرد. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین در سال 2022 اطلاعاتی ارائه شده است.

  • آیا آرژانتین مقصد مناسبی برای تحصیل شهروندان افغانستان است؟
  • مزیت های مهاجرت شهروندان افغانستان به آرژانتین چیست؟
  • هزینه های مهاجرت به آرژانتین چقدر است؟
  • محدودیت های مهاجرت به آرژانتین برای شهروندان افغانستان چیست؟>

شرایط مهاجرت اتباع افغان به آرژانتین از طریق تحصیل

افغان ها می توانند از یک دانشگاه آرژانتینی پذیرش بگیرند و بر مبنای نامه پذیرش دانشگاه درخواست کنند برایشان ویزای تحصیلی صادر شود. در واقع در حال حاضر پرطرفدارترین راه مهاجرت به آرژانتین از طریق تحصیل است چرا که در دانشگاه های دولتی از دانشجویان شهریه ای هم دریافت نمی شود. نظام تحصیلی رایگان آرژانتین برخلاف کشورهایی مثل اروگوئه است چرا که در اروگوئه دانشگاه های دولتی تنها از شهروندان این کشور شهریه دریافت نمی کنند در حالی که در آرژانتین تحصیل در دانشگاه های دولتی برای همه، صرف نظر از تابعیت آن ها، رایگان است. البته دانشگاه های خصوصی آرژانتین با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی فرد ممکن است سالیانه حدود 2000$ تا 12000$ (دلار آمریکا) شهریه دریافت کنند.

نکته مهمی که دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان افغان باید حین اخذ پذیرش به آن توجه داشته باشند رتبه ملی دانشگاه مورد نظر است. چرا که راه تمدید اقامت این است که پس از فارغ التحصیلی و پیش از انقضای ویزای تحصیلی آرژانتین، دانشجو شغلی در این کشور پیدا کند. منتهی با توجه به این که نرخ بیکاری در آرژانتین حدود 9% است، بدون تسلط بر زبان اسپانیایی و داشتن رزومه خوب، شانسی برای استخدام شدن وجود ندارد. برخی از بهترین دانشگاه های آرژانتین عبارت هستند از:

رتبه در آرژانتینبهترین دانشگاه های آرژانتینشهری که دانشگاه در آن واقع گردیده
1Universidad de Buenos AiresBuenos Aires
2Universidad Nacional de La PlataLa Plata
3Universidad Nacional de CórdobaCórdoba

شرایط مهاجرت اتباع افغان به آرژانتین از طریق تحصیل

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین از طریق کار

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین از سوی افغان ها عبارت هستند از:

  • قرارداد کاری با شرکت یا موسسه آرژانتینی
  • گواهی تولد که باید به اسپانیایی ترجمه رسمی گردد.
  • گواهی ازدواج در صورتی که فرد متاهل باشد که باید به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی گردد.
  • پاسپورت فرد، همسر و فرزندان زیر 18 سال وی که برای حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد.
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری که باید به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی گردد.
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی برای نفر اصلی و همراهان که پشت زمینه آبی کم رنگ داشته باشد.

علاوه بر شرکت یا موسسه آرژانتینی، فردی که قرار است با ویزای کاری آرژانتین به این کشور سفر کند نیز باید قرارداد کاری را امضا نماید. همچنین افرادی که توسط شرکت های خارجی به شعبه شرکت در آرژانتین فرستاده می شوند بادی توافقنامه مربوطه را حتما امضا کرده باشند. همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد نیز که قرار است با وی به عنوان همراه به آرژانتین سفر کنند باید علقه خانوادگی و رابطه نسبیت خود را با استفاده از گواهی ازدواج، شناسنامه و غیره اثبات نمایند. دشوارترین گام در اخذ ویزای کاری آرژانتین پیدا کردن پیشنهاد شغلی است چرا که نرخ بیکاری آرژانتین حدود 9% است و خود شهروندان این کشور نیز با این معضل بیکاری مواجه اند. در این راه برخی سایت ها و موسسات کاریابی می توانند به علاقه مندان به کار در آرژانتین از جمله به افغان ها کمک کنند تا با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند:

  • Zonajobs با 2411 فرصت شغلی
  • Computrabajo با 15923 فرصت شغلی
  • com.ar با 4443 فرصت شغلی
  • Trabajando با 2256 فرصت شغلی

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین از طریق ازدواج

افغان هایی که با یک شهروند آرژانتینی ازدواج کنند می توانند درخواست دهند و به این وسیله اقامت آرژانتین را به دست آورند. البته باید توجه داشت به منظور اخذ اقامت آرژانتین از طریق ازدواج باید اثبات شود ازدواج صوری نباشد. نکته مهم دیگری که باید به اثبات رسد توانایی مالی شهروند آرژانتین به پرداخت هزینه های زندگی خود و همسرش در این کشور است. زندگی یک زوج در آرژانتین ماهیانه به طور متوسط حدود 1500$ (دلار آرژانتین) هزینه دربرخواهد داشت؛ این رقم با توجه به نرخ تورم در آرژانتین که حدود 1% است با گذشت زمان افزایش چشم گیری نخواهد داشت.

مزایا و معایب اخذ پاسپورت آرژانتین

اگرچه هر دو کشور آرژانتین و افغانستان در گروه کشورهای در حال توسعه قرار می گیرند، آرژانتین در مقایسه با افغانستان بسیار توسعه یافته تر و پیشرفته تر به حساب می آید. همچنین سطح امنیت در آرژانتین هرچند نسبت به نروژ، اتریش، سوئیس یا کانادا کم تر است اما به مراتب بیشتر از افغانستان می باشد. به علاوه با پاسپورت آرژانتین به 154 کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا می توان سفر نمود در حالی که افغانستان یکی از ضعیف ترین پاسپورت های دنیا را دارد. قدرت خرید مردم آرژانتین نیز بسیار بیشتر از افغانستان است که در نمودار ذیل بررسی شده است:

متوسط درآمد ماهیانه در کشورهای آرژانتین و افغانستان

اما نباید از نظر دور داشت اگرچه آرژانتین در مقایسه با افغانستان شرایط به مراتب بهتری دارد، پیشنهاد می شود افغان ها بجای کار یا تحصیل در آرژانتین به دنبال اخذ اقامت یکی از کشورهای توسعه یافته باشند. به عنوان مثال تحصیل در مجارستان بسیار کم هزینه است و سالیانه بین 2000€ تا 8000€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت و در عین حال این کشور عضوی از حوزه شنگن است و اخذ اقامت آن امتیاز بزرگی محسوب می شود. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، برای علاقه مندان به مهاجرت به آرژانتین توضیحاتی در خصوص شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین در سال 2022 ارائه گردید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین

  1. Ansar Samiullah گفت:

    سلام من سیمع الله هستم یک تجار نو جوان و میخواهم ارژنتین سفر کنم و یزه ارژنتین را ضرورت دارم و میخواهم شما به من همکاری کنید تا من ویزه را بیگیرم بسیار تشکر او قات خوش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید گفت که با توجه به تغییر دولت در آرژانتین، مهاجرت شهروندان کشورهای مسلمان به این کشور سخت شده.
      ضمنا آرژانتین در حال حاضر یکی از ضعیف ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *