ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس

یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت، ثبت شرکت در قبرس می باشد که نسبت به سایر کشورهای اروپایی برای شما هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. کشور قبرس سومین جزیره بزرگ است که در دریای مدیترانه واقع شده است و نام رسمی آن جمهوری قبرس می باشد. قبرس دارای دو بخش یونانی نشین و ترک نشین می باشد و جمعیت کل این کشور جزیره ای کمی بیش از یک میلیون نفر است. درباره آب و هوای قبرس باید بگوییم که این کشور تابستان‌ های گرم و خشک و زمستان های نسبتا معتدلی دارد.

در سال‌ های اخیر به دلیل زیرساخت ‌های اقتصادی و اجتماعی مناسب مهاجرت به کشور قبرس مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این مقاله توسط همکاران متخصص و با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت راهنمایی شما علاقه مندان محترم نگارش شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

موقعیت و زیرساخت تجاری کشور قبرس

به لطف زیرساخت‌ های حمل و نقل قدرتمند و فرودگاه های بین المللی تازه تاسیس که خدمات پرواز از سراسر دنیا به قبرس و از این کشور به سراسر جهان ارائه می دهند، قبرس تبدیل به یک مرکز تجاری و مخابراتی بزرگ شده و مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. این امکانات قبرس را در رنکینگ های اقتصادی بین المللی در رتبه بالایی قرار داده است. به علاوه شما می توانید از امتیاز اخذ اقامت با سرمایه گذاری در قبرس بهره مند شوید.

کشور قبرس در نقطه حساسی از اروپا واقع شده است که برای سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا به عنوان یک تقاطع تجاری عمل می‌ کند و موقعیت استراتژیک خوبی دارد. این جزیره همچنین از منابع گاز و نفت برخوردار است و این موضوع سبب می‌ شود تا به اهمیت استراتژیک به عنوان یک مرکز برای تجارت جهانی و به خصوص صادرات و واردات کالا افزوده شود.

اطلاعات بیشتر: ثبت شرکت در خوزستان

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد کشور قبرس وجود استعدادهای نیروی انسانی فوق العاده در این کشور است، به طوری که اکثر مردم کشور قبرس به دو یا چند زبان مسلط بوده و تحصیلات عالی دارند و شما می توانید پس از مهاجرت کاری به قبرس از این استعدادها و نیروهای کاری مجرب در شرکت تجاری خود استفاده کنید. به طور کلی مردم قبرس بیشتر در رشته های حسابداری، انواع مدیریت ها و رشته های حقوقی تحصیل می‌ کنند که این امر برای کشوری که یک شرکت تجاری در آن واقع شده است می تواند یک امتیاز مثبت باشد.

شرایط ثبت شرکت در قبرس

شرایط ثبت شرکت در قبرس در 2021

طبق قانون تجارت این کشور تمام فعالیت های اقتصادی اشخاص حقیقی باید در چهارچوب شرکت ها انجام شوند. شما در قبرس طی سال 2021 حتی برای باز کردن یک مغازه نیز نیاز به ثبت شرکت دارید و حساب های بانکی شما به دلیل حساسیت مقامات این کشور برای جلوگیری از پولشویی زیر ذره‌ بین قرار خواهند داشت. برای ثبت شرکت در کشور قبرس در حالت عادی هیچ مانع یا محدودیتی وجود ندارد اما زمانی که علاوه بر ثبت شرکت تصمیم به اخذ اقامت این کشور می گیرید لازم است که پیشرفت های لازم کشور قبرس در پرونده شما وجود داشته باشد.

در حالت عادی و در صورتی که نیاز به اخذ اقامت وجود نداشته باشد، هزینه ثبت شرکت در کشور قبرس بسیار پایین می باشد. به طور کلی در کشور قبرس شما می توانید دو نوع شرکت به ثبت برسانید؛ شما یا باید به خرید و فروش و صادرات و واردات بپردازید و یا به ارائه خدمات بپردازید و اگر به خرید و فروش هم می پردازید در جهت ارائه خدمات باشد.

خوب است بدانید که پس از اخذ اقامت کشور قبرس می توانید مبلغ سرمایه اولیه خود را از حساب بانک خارج کنید و هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید. توجه داشته باشید در زمان ثبت شرکت باید اهداف و نوع فعالیتی که شرکت در راستای آن ها به فعالیت می پردازد همچنین نام مدیر عامل و مشخصات کامل وی و مشخصات رئیس هیئت مدیره را به علاوه آدرس رسمی و اصلی دفتر شرکت در قبرس به اداره تجارت و ثبت شرکت قبرس اعلام نمایید.

مراحل لازم برای ثبت شرکت در قبرس

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز هستند در قبرس ثبت شرکت کنند و به فعالیت تجاری بپردازند. برای شروع مراحل ثبت شرکت لازم است مدارک زیر را به صورت ترجمه شده و ممهور به مهر سفارت قبرس در ایران همراه خود داشته باشید:

  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل اعتبار 2 سال
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • اخذ گواهی عدم سوء پیشینه
  • گزارش مالی از تمام حساب های بانکی شما
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی خود
  • ترجمه اسناد مربوط به سوابق کاری

شرکت شما با هر عنوان تجاری که بخواهد کار بکند نیاز دارید که با در دست داشتن مدارک و اسناد لازم مراحل زیر را طی کنید:

  • تهیه اساسنامه و مستندات قانونی لازم
  • فرم درخواست ثبت شرکت تکمیل شود.
  • حساب بانکی افتتاح شود.
  • بیمه خدمات درمانی یک ساله پس از انجام معاینه پزشکی صادر شود.
  • خرید یا اجاره یک دفتر رسمی برای شرکت
  • اخذ اقامت موقت برای مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره
  • استخدام حسابدار و تنظیم اسناد مالیاتی یک ساله

میزان کل هزینه ها با توجه به تغییراتی که ممکن است از سوی دفتر ثبت شرکت و تجارت قبرس اعمال شود متغیر است و شما باید سرمایه اولیه شرکت خود را طریق بانک های خارج از این کشور به حساب بانکی شرکت تازه تاسیس خود در قبرس واریز کنید. به طور کلی و با توجه به هزینه های سرسام آور سرمایه گذاری در سایر کشورهای اروپایی، این کشور با توجه به خدمات و امکانات رفاهی و اقتصاد رو به رشد که دارد، برای افرادی که چشم به آینده‌ای روشن در زمینه کسب و کار خود دارند یک گزینه مناسب و منطقی برای سرمایه گذاری و ثبت یک شرکت موفق محسوب می شود. برای اطلاع از جزئیات راه های مهاجرت به برترین کشورهای جهان با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و درخواست مشاوره حضوری بدهید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *