ویزای کاری

مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک

مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک

پروژه آتلانتیک (AIP) برای مهاجرت کاری به کانادا برنامه بسیار جذابی است به شرط اینکه شما از مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک مطلع باشید. در پروژه آتلانتیک سه طیف از مهاجران یعنی فارغ التحصیلان از استان های چهارگانه آتلانتیک و نیز کارگران ماهر و نیمه ماهر خارجی این شانس را پیدا می کنند که با دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای معین به اقامت دائم کانادایی خود دست یابند. این روش مهاجرتی جزء آسانترین روشها برای اخذ اقامت کانادا است چرا که متقاضیان ضمن اثبات صلاحیت خود همچنین با کارفرمای مربوطه در استان موردنظر ارتباط مستقیم برقرار می کنند. از مهمترین الزامات و مدارک مورد نیاز برای متقاضیان می توان به مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه، مدرک تمکن مالی و نیز سوابق کاری اشاره کرد.

مقاله حاضر با رویکرد اطلاع رسانی جامع و پاسخگوئی کامل به سوالات متقاضیان مهاجرت به کانادا ازطریق روش AIP توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است:

  • شرایط مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق پروژه آتلانتیک (AIP) چیست؟
  • چه کسانی صلاحیت درخواست اقامت دائم کانادا از طریق پروژه آتلانتیک را دارند؟
  • شرایط کسب و کار در استان های آتلانتیک کانادا چگونه است؟
  • فرایند مهاجرت به این کشور چقدر طول می کشد؟
  • بهترین مسیر برای رسیدن به اقامت در این منطقه چیست؟

پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) و شرایط آن

در هیمن ابتدای کار بایستی به کارگران ماهر یا نیمه ماهر خارجی و نیز به فارغ التحصیلان دانشگاهی از چهار استان منطقه آتلانتیک کانادا (یعنی نیوفوندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرونزویک و نوآ اسکوشیا) این مژده را داد که آنها از طریق پروژه آتلانتیک براحتی می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در واقع پروژه آتلانتیک یک پروژه مهاجرتی مخصوص کارگران و متخصصان خارجی است که مایل به کار و زندگی در این چهار استان کانادا هستند. این پروژه متقاضیان ذی صلاح ابتداء بایستی یک پیشنهاد کاری (Job Offer) از کارفرمای معین در منطقه آتلانتیک کانادا داشته باشند. سپس با استفاده از معیارهای سابقه کاری، میزان تحصیلات، تمکن مالی و مدرک زبان صلاحیت خود را برای کار در آتلانتیک ثابت میکنند.

اما 3 دسته از متقاضیان ذی صلاح در این پروژه مهاجرتی به کانادا عبارتند از:

3 دسته مهاجرت به آتلانتیک

شرایط کار در استان های آتلانیک کانادا

با اینکه منطقه آتلانتیک و استان های چهار گانه آن یعنی نیوفوندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرونزویک و نوآ اسکوشیا نسبت به سایر استان های غربی کانادا همانند بریتیش کلمبیا یا آلبرتا و غیره کمتر توسعه یافته محسوب می شوند. اما اخیر به دلیل توجهات دولت فدرال و نیز سرمایه گذاری های صورت گرفته چه از طریق فاند داخلی و چه فاند بین المللی این مناطق نیز روند اقتصادی روبه رشدی به خود گرفته و همواره از مراکز جذب کارگران ماهر محسوب می شوند. بر این اساس، بازار کاری در این منطقه از کشور کانادا درحال رشد و ارتقاء است و شانس کاریابی متقاضیان در اینجا بالا بوده و دست کمی از استان های دیگر کانادا ندارد.

در حال حاضر بدترین استان آتلانتیک از نظر نرخ بیکاری استان نیوفوندلند و لابرادور با نرخ 16.3% و بهترین استان از این نظر هم استان نیوبرونزویک با نرخ 12.8% می باشد. اما در زمینه متوسط حقوق سالانه در این چهار استان آتلانتیک شرایط برعکس میباشد. چرا که اینبار بهترین استان از نظر سطح درآمدی استان نیوفوندلند و لابرادور با متوسط دستمزد سالانه حدود 53820$ (دلار) می باشد.

این سطح درآمدی همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بالاترین سطح در بین استان های آتلانتیک می باشد:

میانگین درآمد سالیانه کارگری در آتلانتیک

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک

لازم است در همین ابتداء بدانید که اخیرا فرآیند درخواست پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) بسیار آسانتر شده است. چراکه 3 تا از 4 استان آتلانتیک کانادا لیست کارفرمایان معین یا Designated Employers و مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک را منتشر کرده اند. این کار این مزیت را دارد که متقاضیان به راحتی می توانند ضمن جستجوی مشاغل موردنظر خود همچنین با کارفرمای مربوطه نیز در تماس مستقیم باشند. با این حساب، از طریق دریافت پیشنهاد کاری موفقیت آمیز فرآیند مهاجرت به آتلانتیک شروع می شود.

در واقع زمانیکه کافرمای معین به شما پیشنهاد کاری بدهد، او به شما فرم پیشنهاد کاری به شهروند خارجی یا فرم IMM 5650 را می دهد و شما بایستی:

  • از شرایط استخدام لیست شده در دسته بندی مشاغل ملی (NOC) مطمئن شوید
  • از صلاحیت خود در قالب برنامه های سه گانه پروژه آتلانتیک مطمئن شوید
  • فرم پیشنهاد کاری به شهروند خارجی یا فرم IMM 5650 را تکمیل، امضاء و کپی آنرا نگه دارید

مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در نیوبرونزویک

استان نیوبرونزویک یکی از استان های چهارگانه پروژه آتلانتیک می باشد که در زمینه جذب نیروی کار خارجی در سال 2020 اعلام آمادگی کرده است. اما بر خلاف 3 استان دیگر آتلانتیک، این استان لیست کارفرمایان معین را از خود منتشر نکرده است و فقط در وب سایت رسمی دولت محلی نیوبرونزویک اعلام شده است که از تاریخ 11 می سال 2020 فقط رانندگان کامیون یا Truck Drivers با کد مشاغل ملی NOC به شماره 7511 حق درخواست ویزای کار ازطریق پروژه آتلانتیک (AIP) را دارند.

مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در پرنس ادوارد

برخلاف استان نیوبرونزویک، جزیره پرنس ادوارد ضمن معرفی کارفرماهای معین برای استخدام متقاضیان همچنین فهرست مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در این استان را نیز منتشر کرده است. برای درخواست اقامت دائم در جزیره پرنس ادوارد از طریق پروژه مهاجرتی آتلانتیک (AIP) شما حتما بایستی یک شغل مورد تاییدی در کانادا از کارفرمای اهل این جزیره داشته باشید. اما بایستی توجه کنید که اکثر مشاغل ممکن است بین AIP، برنامه کارگران ماهر و برنامه اکسپرس اینتری همپوشانی داشته باشند. مزیت اصلی این برنامه آن است که دربرگیرنده مشاغل مهارتی و نیمه مهارتی دسته بندی شده تحت سطوح مهارتی O, A,B و C می باشد.

در لیست زیر می توان با برخی از مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در سطح مهارتی C آشنا شد:

کد NOCمشاغل واجد شرایط
3413دستیار پرستار
4412مستخدم خانه
6411مدیر فروش
6513سرور غذا و نوشیدنی
6541گارد حفاظتی
6552کارمند مرکز تماس
7511راننده کامیون
7154کارگر تحویل
7452هماهنگ کننده اجناس
8431کارگر مزرعه
9462کارگر کشتارگاه صنعتی
9463کارگر صنایع غذایی دریایی

مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در پرنس ادوارد

مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در نیوفوندلند

نیوفوندلند و لابرادور جزء استان هایی است که به دلیل سطح درآمد بالای کارگری بیشتر از بقیه استان های آتلانتیک مورد توجه متقاضیان می باشد. متقاضیان گرامی می توانند در جدول زیر ضمن اطلاع از کارفرماهای معین این استان همچنین با برخی مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در نیوفوندلند نیز آشنا شوند:

اسامی کارفرمایانمحلتاریخ تعیینکد مشاغل ملی NOCعنوان مشاغل مورد نیاز
10113 Newfoundland Limited o/a Mary Brown’sClarenville02-Jun-176322آشپزها و دستیاران آشپز
10162 NFLD Limited DBA o/a Marsh Motor SportsGrand Falls-Windsor19-Apr-177335تعمیرکاران موتور سبک
10464 Newfoundland Ltd. o/a Jungle Jim’s RestaurantSt. John’s05-Jun-176322سرآشپزها
10565 NFLD Inc. o/a Hotel NorthHappy Valley Goose Bay02-Jun-17 6315سرورهای غذا، گارسون ها، آشپزها، مستخدمین، تمیزکارها
10566 NFLD Inc. o/a Hotel NorthSt. Anthony02-Jun-176322سرآشپزان
10567 NFLD Inc. o/a Hotel NorthHappy Valley Goose Bay02-Jun-17 6731مستخدمین هتل ها، مسافرخانه ها، آشپزها، هتلداران
2554049 Ontario Inc. o/a Extended Stay St. John’sSt. John’s16-Nov-180632مدیران خدمات تهیه منزل
4411617 Canada Inc. o/a Lasik MDSt. John’s23-Aug-173414مشاغل دستیاری در خدمات درمانی
56955 Newfoundland and Labrador Corp o/a Pleasantview ManorLewisporte10-Apr-193413پرستاران و دستیاران خدمات مراقبتی
61065 NL Inc. o/a The Golden Years EstateGander15-Mar-183413پرستاران و دستیاران خدمات مراقبتی

مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در نوآ اسکوشیا

همانند سه استان دیگر آتلانتیک، متقاضیان مهاجرت به کانادا و اقامت دائم در استان نوآ اسکوشیا نیز برای درخواست ویزا از طریق پروژه آتلانتیک بایستی به دنبال جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی باشند. این پیشنهاد شغلی نیز حتما بایستی از طریق یک کارفرمای مورد تایید در استان نوآ اسکوشیا و شغل مورد نظر نیز در زمره مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در این استان باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز نوآ اسکوشیا، کدهای مشاغل و نیز سطح مهارتی لازم را در زیر مشاهده می کنید:

لیست مشاغلکد مشاغل ملی NOCسطح مهارتی
حسابدار مالی1111A
کارمند مالی1114A
مشاغل حرفه ای در تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی1123A
معاون اجرایی1241B
منشی1311B
مهندس عمران2131A
پرستار ثبتی3012A
پرستار مجوزدار3233B
اساتید کالج و مربیان حرفه ای دیگر4021A
مشاغل حقوقی و نیمه حقوقی4211B
مددکاران اجتماعی4212B

کارشناسان و وکلای متخصص در زمینه مهاجرت به کانادا در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده ارائه مشاوره های تخصصی و تضمینی به هموطنان گرامی هستند.

سوالات مکرر درباب مهاجرت به کانادا درقالب پروژه آتلانتیک

امسال متقاضیان برای اخذ اقامت کانادا از طریق پروژه آتلانتیک از بین هموطنان ایرانی افزایش یافته و این دسته از متقاضیان سوالات زیر را از کارشناسان ما می پرسند:

  • پروژه آتلانتیک AIP چیست؟ در واقع پروژه آتلانتیک یک پروژه مهاجرتی مخصوص کارگران و متخصصان خارجی است که مایل به کار و زندگی در چهار استان شرقی کانادا هستند.
  • شرط اصلی و لازم برای درخواست ویزا از طریق پروژه آتلانتیک چیست؟ در پروژه مذکور متقاضیان ذی صلاح ابتداء بایستی یک پیشنهاد کاری (Job Offer) از کارفرمای معین در منطقه آتلانتیک کانادا داشته باشند.
  • مدارک و معیارهای لازم برای درخواست از پروژه آتلانتیک چیست؟ مدرک تحصیلی، مدرک تمکن، مدرک زبان و مدرک سابقه کار جزء اصلی ترین مدارکی است که افراد بایستی در این پروژه مهاجرتی ارائه کنند.
  • چرا پروژه مهاجرت به آتلانیک جزء ساده ترین روشهای اخذ اقامت کاناداست؟ چراکه اولا این پروژه کارگران ماهر و نیمه ماهر را باهم درنظر می گیردو ثانیا متقاضیان به راحتی می توانند ضمن جستجوی مشاغل موردنظر خود همچنین با کارفرمای مربوطه در لیست منتشر شده در تماس مستقیم بوده و استخدام شوند.
4.7/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک

  1. امید گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بگم من ۲۶ سالمه و مدرک دیپلم ریاضی و مدرک فنی حرفه ای تعمیرات موبایل دارم و ۳ سال سابقه بیمه و بطور حرفه ای تخته کار آشپزخانه و قصاب فول آپشن

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *