ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی لیتوانی

ویزای تحصیلی لیتوانی

ویزای تحصیلی لیتوانی برای افرادی مناسب است که از خارج از اتحادیه اروپا، قصد دارند در یک بازه زمانی 90 روزه یا بیشتر در این کشور تحصیل کنند. در حال حاضر لیتوانی را نمی توان به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد اما باید به این نکته اشاره داشت که لیتوانی در جمع کشورهای حوزه شنگن قرار دارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که بسیاری از افراد در مسیر مهاجرت خود به این کشور تردیدی به خود راه نمی دهند و تلاش می کنند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده تا پلی برای رسیدن به سایر کشورهای شنگن باشد.

فرایند تحصیل در کشور لیتوانی شباهت های بسیار زیادی به سایر کشورهای اروپایی دارد و به همین دلیل دانشجویان می توانند مطابق با استانداردهای تعیین شده در اروپا، در این کشور نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند. دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلی نوع D نیاز خواهند داشت و در صورتی که دوره آموزشی آن ها کمتر از 90 روز باشد، می توانند با در اختیار داشتن ویزای توریستی در شرایط خاص نیز به ادامه تحصیل در این رشته مشغول شوند. به منظور درک بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی روند دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی خواهند پرداخت تا در این مسیر چراغ راهی برای دانش آموزان و دانشجویان باشد.

  • شرایط تحصیل در لیتوانی چگونه است؟
  • شانس دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی برای دانشجویان ایرانی چگونه است؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی کدامند؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل با ویزای تحصیل در لیتوانی ممکن است؟

انواع ویزای تحصیلی لیتوانی

بر خلاف اغلب کشورهای اروپای شرقی، ویزای تحصیلی لیتوانی به دسته های مختلفی تقسیم می شود. به عبارت دیگر، ویزای تحصیلی لیتوانی بر اساس مدت زمان برنامه تحصیلی متقاضیان بین المللی در این کشور، به دسته های گوناگونی تقسیمی می شود. به طور کلی یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی لیتوانی برای متقاصیان، امکان انتخاب انواع ویزاهای تحصیلی مختلف در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، برای درخواست هر یک از ویزاهای تحصیلی در لیتوانی باید در قدم اول بریا یک ویزای ملی اقدام نمایید.

انواع مختلف ویزای تحصیلی لیتوانی بسته به مدت زمان دوره تحصیلی دانشجویان در این کشور به شرح زیر می باشد:

انواع مختلف ویزای تحصیلی لیتوانی بسته به مدت زمان دوره تحصیلی

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی

باید در نظر داشت که متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی باید یک پروسه مشخص را برای رسیدن به ویزای تحصیلی خود طی کنند که تقریبا 9 مرحله پیوسته دارد. در مرحله اول فرد باید تمامی مراحلی که دانشگاه های لیتوانی برای اعطای پذیرش طراحی کرده اند را طی کند تا بتواند پذیرش تحصیلی خود را دریافت کند. بعد از دریافت پذیرش، برنامه ریزی وقت سفارت برای مصاحبه الزامی است. در طول پروسه، فرد باید مدارک مورد نیاز خود را گردآوری کرده و آماده شرکت در مصاحبه سفارت این کشور شود.

به طور کلی می توان پروسه زیر را کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به ویزای تحصیلی لیتوانی در نظر داشت.

پروسه دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی

بعد از دریافت پاسخ نهایی، از فرد خواسته می شود تا به سفارت مراجعه کند و در این مسیر مدارک دیگری را به این مقام مسئول ارائه کند. آزمایش های بیومتریک یکی از مهم ترین مراحلی است که فرد باید در مراجعه خود به سفارت لیتوانی پشت سر بگذارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی

برای این که فرد بتواند ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورد باید به نکات مختلفی توجه داشته باشد که یکی از آن ها در اختیار داشتن مدارک مناسب برای مهاجرت به لیتوانی است. برای این که فرد بتواند ویزای تحصیلی بگیرد، باید مدارک زیر را به طور دقیق در اختیار داشته باشد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • یک قطعه عکس جدید
  • پاسپورت معتبر در شرایطی که حداقل 3 ماه پس از پایان دوره تحصیل فرد اعتبار داشته باشد.
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه
  • نامه تاییدیه نظام آموزشی لیتوانی با نام MIGRIS
  • گواهی تمکن مالی برای زندگی در لیتوانی (حداقل 150€ (یورو) برای هر ماه زندگی در لیتوانی)
  • مدارکی مربوط به دوره اقامت فرد به صورت موقت در لیتوانی
  • بلیط پرواز به سمت لیتوانی
  • گواهی بیمه سلامت درمانی که حداقل 30000€ (یورو) پوشش داشته باشد

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی

کار نیمه وفت با ویزای تحصیلی لیتوانی

تمامی دانشجویان بین المللی که دارای ویزای تحصیلی لیتوانی هستند، می توانند در طول تحصیل در لیتوانی مشغول به کار شوند. امکان کار دانشجویی حین تحصیل در لیتوانی یکی از بزرگترین مزیت های این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. اتباع کشورهای خارجی می توانند، با ویزای تحصیلی لیتوانی تحت برخی از محدودیت ها در این کشور مشغول به کار شوند. به طور کلی دارندگان ویزای تحصیلی لیتوانی می توانند در طول تحصیل خود بیش از 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند. البته این مورد فقط برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند صدق می کند.

برخی از مهمترین مشاغل دانشجویی در لیتوانی عبارت اند از:

برخی از مهمترین مشاغل دانشجویی در لیتوانی

دریافت اقامت موقت دانشجویان در لیتوانی

باید به این نکته توجه داشت که دانشجویان برای این که بتوانند اجازه اقامت موقت خود در لیتوانی را به دست آورند باید مدارک مختلفی را ارائه دهند که یکی از مهم ترین آن ها، ویزای تحصیلی این کشور است. برای به دست آوردن این مهم، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه ویزای نوع D در لیتوانی (ویزای تحصیلی)
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی ثبت الکترونیکی MIGRIS
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی مربوط به توانایی پرداخت هزینه های زندگی در لیتوانی (تمکن مالی)
  • مدارک مربوط به عدم سوء پیشینه قضایی در کشور مقصد
  • گواهی مربوط به سلامت درمانی (حداقل 6000€ (یورو) پوشش)
  • پرداخت هزینه های مربوط به این پروسه (150€ (یورو))

دانشجویان با استفاده از این مدرک است که می توانند دوره تحصیلی خود را در لیتوانی آغاز کنند و صرفا در اختیار داشتن پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی لیتوانی برای شروع تحصیل در این کشور کافی نیست. در چنین شرایطی است که می توان گفت که متقاضی باید دقت کافی برای تنظیم مراحل دریافت اقامت تحصیلی این کشور را به ترتیب طی کند تا بتواند در بهترین شرایط خواسته خود را به سرانجام برساند. اگرچه لیتوانی را نمی توان به عنوان یکی از کشورهای برتر برای تحصیل در خارج از کشور دانست اما ویزای تحصیلی این کشور می تواند اعتبار بسیار زیادی داشته باشد. در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مهاجرت های قانونی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در باب ویزای تحصیلی لیتوانی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص ویزای تحصیلی لیتوانی، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از تخصصی ترین آنها پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • آیا ویزای تحصیلی لیتوانی را می توان تمدید کرد؟ بله، ویزای تحصیلی موقت لیتوانی را می توان تمدید کرد، اما ویزا طولانی مدت تحصیلی این کشور قابل تمدید نمی باشد.
  • آیا دارندگان ویزای تحصیلی لیتوانی می توانند خانواده خود را نیز به این کشور بیاورند؟ خیر، دارندگان ویزای تحصیلی لیتوانی نمی توانند خانواده خود را به این کشور بیاورند. فقط دانشجویانی که تحصیلات دکتری خود را به پایان رسانده اند می توانند خانواده خود را به لیتوانی بیاورند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *