ویزای تحصیلی

انستیتو هوانوردی مسکو

انستیتو هوانوردی مسکو

در سال 1930 انستیتو هوانوردی مسکو در روسیه افتتاح شد. این موسسه از جمله مراکز تحصیلات عالی در روسیه است که متقاضیان و علاقمندان زیادی دارد. انستیتو هوانوردی مسکو یکی از منحصربفرد ترین مراکز آموزش هوانوردی در سطح جهان است زیرا این مرکز از پیشرفته ترین تجهیزات هوانوردی برای آموزش به دانشجویان استفاده می­نمایند. در این دانشگاه دانشجویان زیادی مشغول به تحصیل اند به طوریکه از از زمان تأسیس این دانشگاه 130000 دانشجو در این مرکز تحصیل نموده اند که حدوداً 4000 نفر از این آمار را دانشجویان بین المللی از 40 کشور مختلف تشکیل می دهد. آموزش های هوانوردی در این دانشگاه توسط اساتید و پرفسورهای برجسته ای صورت می گیرد.

شرایط تحصیل در انستیتو هوانوردی مسکو

دانشجویان رشته های هوانوردی آموزش های عمومی را در دانشگاه صنعتی حمل و نقل هوایی مسکو می ­گذرانند. این دانشگاه نیز از جمله بهترین دانشگاه های هوانوردی در روسیه و در سطح جهان می باشد. تا سال 1981 انستیتو هوانوردی مسکو تنها دارای 4 دانشکده بود. اما با گذشت زمان توانست دانشکده های بیشتری را افتتاح نماید و به گسترش رشته های تخصصی بیشتری بپردازد. در سال 1996 از دانشگاه هوانوردی مسکو سه دانشجو مدرک دکترا خود را اخذ نمودند. هم اکنون نیز این دانشگاه میزبان 20000 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کاشناسی ارشد و دکترا می باشد. در طول فعالیت این مرکز 120 دانشجو در رشته فناوری هوا فضا و 120 دانشجوی طراح تخصصی و عمومی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

همچنین در تاریخ این دانشگاه 250 جایزه علمی در سطح بین المللی و 21 فضانورد که تجربه 12 سال زندگی در فضا را داشته اند را می­توان مشاهده نمود. همانطور که بیان نمودیم این دانشگاه از جمله منحصر بفردترین مراکز آموزشی است که از امکانات تحصیلی فوق العاده ای همچون 120 آزمایشگاه تخصصی،مراکز کامپیوتر متعدد، کارخانه های طراحی آزمایشی و همچنین یک فرودگاه جهت آموزش دانشجویان می باشد. دانشجویان علاقمند به رشته هوانوردی با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می­توانند از چگونگی پذیرش در این دانشگاه مطلع شوند.

خدمات انستیتو هوانوردی مسکو

در حال حاضر انستیتو هوانوردی در مسکو بعنوان یک موسسه آموزش هواپیمایی شهری فعالیت می­نماید. ساختار انستیتو هوانوردی مسکو بدین گونه است که دارای 608 استاد، 28 دپارتمان و همچنین 9 آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته هوایی می باشد. تا به امروز 47000 دانشجو در رشته حمل و نقل هوایی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این مرکز آموزش ها و دوره های تحصیلی مختلفی را با درجه های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می دهد. در این موسسه امکانات بسیار مناسبی همچون کتابخانه و خدمات اداری در اختیار دانشجویان قرار داده شده است. این موسسه دارای 30 برنامه آموزشی برای دانشجویان مقطع کارشناسی، 11 برنامه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و 9 برنامه آموزشی برای متقاضیان تحصیل در دوره های تخصصی در این دانشگاه می باشد.

فارغ التحصیلان انستیتو هوانوردی مسکو

همانطور که پیش تر بیان نمودیم دانشجویان زیادی در رشته های مختلف تحصیلی در این دانشگاه تحصیل نموده و تحصیلاتشان را به اتمام رسانده اند. طراحان عمومی تا مدیران، سرپرستان سازمان های پژوهشی، فضانوردان، خلبانان، سیاستمداران و سفیران برجسته از جمله کسانی هستند که تحصیلاتشان را در این دانشگاه سپری نموده اند. این دانشگاه از جمله دانشگاه های معتبر و تنها دانشگاهی است که توانسته مجوز و گواهینامه توسعه هواپیماهای سبک را اخذ نماید. در این دانشگاه بالغ بر 20 هواپیما، 8 ماهواره کوچک توسط دانشجویان طراحی و توسعه داده شده است. این دانشگاه از امکانات بسیار مناسب آزمایشگاهی، مراکز تحقیقاتی و دفاتر طراحی هواپیما برخوردار می باشد.

آموزش در انستیتو هوانوردی مسکو

آموزش در انستیتو هوانوردی مسکو

انستیتو هوانوردی مسکو دارای دانشکده های مهندسی هواپیما، موتورهای پرواز هواپیما، سیستم های کنترل، اطلاع رسانی و الکترومکانیکی، پرواز وسایل نقلیه رادیو و الکترونیک، اقتصاد و مدیریت، رباتیک و سیستم های اطلاعاتی، ریاضیات کاربردی و فیزیک و مکانیک کاربردی و انسانیت می باشد.

تخصص های هوانوردی MAI روسیه

این دانشگاه با توجه به رشد و پیشرفت هایی که در زمینه هوانوردی داشته توانسته است مجوز آموزش به مهندسان را در 40 رشته مختلف کسب نماید. همچنین این دانشگاه در مقطع کارشناسی به دانشجویان بیش از 60 برنامه تخصصی را آموزش می­ دهند. پیشرفت های این موسسه در زمینه فن آوری های هوایی و موشک و فضا در بالاترین سطح در جهان قرار دارد. این دانشگاه همچنان در حال گسترش مراکز تحقیقاتی خود می باشد و همکاری های خود را با دیگر دانشگاه های هوانوردی در کشورهای دیگر افزایش داده است. در این دانشگاه برنامه های بورس تحصیلی با دانشگاه های فرانسه، آلمان، نروژ،ایالات متحده آمریکا، هند، برزیل و برخی دیگر از کشورها اجرا می ­گردد. در مجموع برنامه های آموزشی دانشجویان تمام وقت در این دانشگاه بمدت 5 سال و برای دانشجویان نیمه وقت 5 سال و 10 ماه طول خواهد کشید.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی روسیه

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارند باید ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را اخذ و سپس به این کشور مهاجرت نمایند. لازمه اخذ ویزای تحصیلی روسیه نیز همانند اکثر کشورها دریافت موافقتنامه از سوی دانشگاه مورد نظر دانشجو می باشد. بدین منظور دانشجویان می بایست به وب سایت دانشگاه مربوطه مراجعه می کنند. پس از تکمیل فرم درخواست پذیرش مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. دانشگاه مورد نظر نیز پس از بررسی مدارک تحصیلی دانشجو برای وی دعوتنامه تحصیلی ارسال می ­نمایند. سپس دانشجو به همراه مدارک زیر می­ تواند به سفارت روسیه در کشور مبدأ خود مراجعه نموده و برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه اقدامات لازم را انجام دهد.

  • ارائه پاسپورت معتبر دانشجو
  • دعوتنامه تحصیلی از سوی دانشگاه
  • ارائه یک قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی روسیه
  • ارائه گواهی پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی
  • دانشجویان زیر 18 سال ملزم به ارائه رضایت نامه والدین می­باشند.

دانشجویان در صورت مواجه شدن با هر سوالی در خصوص مهاجرت به روسیه می­ توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از مشاوره های مفید آنان بهره ­مند شوند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *