ویزای کاری

بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا

بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا

در سال های اخیر افراد زیادی برای کار به کشور استرالیا مهاجرت می کنند. با توجه به سوالات متقاضیان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا می پردازند. اگر قصد مهاجرت کاری به کشور استرالیا را دارید پیشنهاد می شود تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. رشته های مدیریت و تجارت در کشور استرالیا طرفداران زیادی دارد، همچنین دانشگاه های این کشور جزء پیشرفته ترین و برترین دانشگاه های دنیا برای ارائه رشته های مدیریتی محسوب می شوند. رشته های مدیریتی در این کشور از طیف گسترده ای برخوردار می باشند. با دریافت مدرک مدیریت امکان کسب تخصص در حوزه هایی مانند اقتصاد، امور مالی و بازاریابی که گرایش های مرتبط با رشته مدیریت می باشند، امکان پذیر می باشد.

  • شرای کار مدیران در کشور استرالیا چگونه است؟
  • آیا می توان با تحصیل در رشته مدیریت در استرالیا مسیر مهاجرت کاری به این کشور را هموار کرد؟
  • آیا مدیران خارجی می توانند در استرالیا به کار مشغول شوند؟
  • درآمد یک مدیر در کشور استرالیا چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در استرالیا چگونه است؟

درباره کشور استرالیا

استرالیا با نام رسمی قلمرو همسود استرالیا در نیمکره جنوبی واقع شده است، مساحت این کشور 7629024 کیلومتر مربع می باشد. دولت این کشور توسعه یافته فدرال نظام پارلمانی می باشد. شهر سیدنی به عنوان بزرگترین و مهم ترین شهر این کشور شناخته می شود اما پایتخت این کشور شهر کانبرا است. جمعیت این کشور بیشتر از 25 میلیون نفر می باشد، شهروندان این کشور به زبان انگلیسی به مکالمه می پردازند. زبان انگلیسی زبان ملی این کشور بوده اما رسمیت قانونی برای آن در نظر گرفته نشده است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در این کشور دین رسمی وجود ندارد. وضعیت کاری در استرالیا نیز ایده آل است و نمودار ذیل در این خصوص نرخ بیکاری استرالیا را به خوبی نشان می دهد:

نرخ بیکاری استرالیا

بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا در 2022

برای ورود به بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر و رزومه کاری قوی باشند. متقاضیان می توانند در برخی از رشته های مدیریت و تجارت مانند رشته بانکداری و امور مالی، رشته حسابداری، رشته تبلیغات، رشته توسعه اقتصاد، رشته اقتصاد محیط زیست، رشته تجارت، رشته تجارت الکترونیک، رشته اقتصاد بهداشت و درمان، رشته مدیریت منابع انسانی، رشته مدیریت کسب و کار، رشته مدیریت بین المللی، رشته اقتصاد خرد و کلان، رشته رفتارسازمانی، رشته مالیات، رشته توسعه املاک و مستغلات و غیره مشغول به کار شوند.

در کشور استرالیا در سال 2022 دامنه گسترده ای از مشاغل مدیریتی برای فارغ التحصیلان رشته های مدیریتی وجود دارد، دقت نمایید که این مشاغل در صنایع مختلفی به صورت گسترده پراکنده شده است. بیشتر مشاغل مربوط به گرایش های مدیریتی به دلیل نقش های چندگانه به راحتی قابل گروه بندی نیستند.

شرایط بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا

متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند باید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند، ویزای کاری در این کشور در انواع مختلفی و با توجه به شرایط فرد صادر می شود. هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور ارائه می شود متقاضیان باید پیش از انجام اقدامات لازم این لیست چک کنند، در صورتی که شغل مورد نظر در این لیست بوده فرد می تواند اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای کاری انجام دهد.

  • ارائه ویزا به افراد متخصص و ماهر مستقل
  • ارائه ویزا به افراد متخصص منتخب
  • ارائه ویزا به متخصصین تحت حمایت خویشاوندان

سیستم اعطاء ویزا در این کشور بر اساس امتیاز بندی می شود، امتیازات بر اساس فاکتورهایی مثل: سن، میزان تحصیلات، سوابق کاری، انطباق پذیری و میزان تسلط به زبان انگلیسی ارائه می شود. در میان مدلهای متفاوت ویزای کار در استرالیا بیشترین درخواست را 3 مدل ویزا دارند که بر اساس شرایط امتیازبندی امکان اقدام در این برنامه ها وجود خواهد داشت. جهت واجد شرایط شدن فرد در این برنامه ها باید بتواند حداقل 65 نمره از 100 امتیاز ممکن را کسب نماید تا بتواند درخواست خود را ارائه نماید، پس از ورود به این برنامه سپس نوبت به آن می رسد تا در ازای رقابت با افراد شانس انتخاب شدن را پیدا کند. برای یافتن کار در این کشور متقاضیان می توانند از سایت های معتبر کاریابی استفاده نمایند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید مقاله سایت جستجوی کار در استرالیا را مطالعه نمایید.

تحصیل در رشته های مدیریت کشور استرالیا

روش دیگری که برای ورود به بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا وجود دارد، تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان می توانند برای ادامه تحصیل در رشته های مدیریت وارد کشور استرالیا شوند و پس از فارغ التحصیلی با تغییر ویزای تحصیلی به ویزا کاری مشغول به کار شوند. متقاضیانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده باشند شانس بیشتری برای یافتن کار دارند. در بیشتر دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در رشته های مدیریتی به خصوص رشته MBA وجود دارد. در صورتی که دانشجویان دارای مدرک زبان معتبر، کار مرتبط با رشته تحصیلی و معدل بالا دانشگاهی باشند می توانند از بورسیه های مدیریتی در نظر گرفته شده استفاده نمایند.

شرایط بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا

شرایط تحصیل در رشته های مدیریت استرالیا

با توجه به سخت بودن اخذ ویزای کاری، غالبا افرادی که تمکن مالی خوبی داشته باشند ابتدا با تحصیل در این کشور شانس موفقیت خود در بازار کار استرالیا را بالاتر می برند. منتهی باید توجه داشت نه تنها تحصیل در استرالیا رایگان نیست بلکه رشته مدیریت از جمله رشته های تحصیلی ای می باشد که هزینه های بالایی دارد. شهریه ها در هر دانشگاهی متفاوت است اما معمولا به شرح ذیل می باشد:

مقطعشهریه رشته مدیریت در استرالیا به دلار استرالیاشهریه رشته مدیریت در استرالیا به دلار آمریکا
کارشناسی ارشد$20000 تا 37000$$14400 تا 26600$
دکتری$14000 تا 37000$$10060 تا 26600$

البته ارزان ترین دانشگاه استرالیا Australian Catholic University است که برای رشته مدیریت سالانه بیش از 23000$ (دلار استرالیا) شهریه اخذ می نماید. در کنار شهریه دانشگاه باید هزینه زندگی در استرالیا را نیز مد نظر قرار داد که برای یک نفر ماهی 1200$ تا 1600$ (دلار استرالیا) است. ولی سطح کیفیتی دوره های مدیریتی که در دانشگاه های استرالیا برگزار می شود بسیار عالی و کاربردی است، به گونه ای که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند وارد بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا شوند و درآمد بالایی کسب کنند.

مهاجرت به استرالیا با تخصص در رشته مدیریت

جهت تحصیل در این کشور لازم است دانشجو ویزای تحصیلی استرالیا را کسب نماید، جهت اطلاع از چگونگی اخذ ویزای تحصیلی پیشنهاد می شود مقاله ویزای تحصیلی کشور استرالیا را با دقت مطالعه نمائید. با مطالعه نوشتار فوق اطلاعت مختصری در رابطه با بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا به دست آوردید، اگر قصد کار در رشته های مدیریتی را دارید بهتر است پیش از انجام اقدامات لازم با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید، بدین منظور می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول درباب بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا

متقاضیان کار در رشته های مدیریت در استرالیا سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • برای کار رشته های مدیریت در استرالیا در چه حوزه هایی می توان فعالیت کرد؟ متقاضیان می توانند در برخی از رشته های مدیریت و تجارت مانند رشته بانکداری و امور مالی، رشته حسابداری، رشته تبلیغات، رشته توسعه اقتصاد، رشته اقتصاد محیط زیست، رشته تجارت، رشته تجارت الکترونیک، رشته اقتصاد بهداشت و درمان، رشته مدیریت منابع انسانی، رشته مدیریت کسب و کار، رشته مدیریت بین المللی، رشته اقتصاد خرد و کلان، رشته رفتارسازمانی، رشته مالیات، رشته توسعه املاک و مستغلات و غیره مشغول به کار شوند.
  • مطمئن ترین روش برای ورود به بازار کار رشته مدیریت در استرالیا چیست؟ روش دیگری که برای ورود به بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا وجود دارد، تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان می توانند برای ادامه تحصیل در رشته های مدیریت وارد کشور استرالیا شوند و پس از فارغ التحصیلی با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری، مشغول به کار شوند.
  • آیا دانشجویان رشته های مدیریت در استرالیا از بورسیه های تحصیلی بهره مند می شوند؟ در صورتی که دانشجویان دارای مدرک زبان معتبر، کار مرتبط با رشته تحصیلی و معدل بالای دانشگاهی باشند می توانند از بورسیه های مدیریتی در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
  • بر چه اساسی می توان برای ویزای کاری استرالیا اقدام کرد؟ سیستم اعطاء ویزا در این کشور بر اساس امتیازبندی می شود، امتیازات بر اساس فاکتورهایی مثل سن، میزان تحصیلات، سوابق کاری، انطباق پذیری و میزان تسلط به زبان انگلیسی ارائه می شود.
  • برای ورود به بازار کار رشته های مدیریت در استرالیا چه شیوه ای مناسب است؟ برای یافتن کار در این کشور متقاضیان می توانند از سایت های معتبر کاریابی استفاده نمایند.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *