ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

اخیرا بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند به دلیل فرصت های کاری و استخدامی زیاد و نیز سطح درآمدی مناسب با استقبال گرم متقاضیان مواجه شده است. این بازار هم اکنون در سیطره کارفرماهای بزرگی مثل Dell، Ericsson، Microsoft ،IBM، Intell و Sisco می باشد. پس طبیعی است که بازار رشته کامپیوتر در ایرلند یکی از بهترین بازارهای کاری در ایرلند یا حتی اتحادیه اروپایی (EU) محسوب شود. شرط ورود به این بازار کار بزرگ اروپایی و باز شدن فرصت های اشتغال و درآمد زایی به روی متقاضیان خارجی، داشتن یک پیشنهاد کاری مطلوب است تا از این طریق بتوان ویزای کاری ایرلند را اخذ نمود.

ایرلند کشوری اروپایی با اقتصادی بسیار پیشرفته و توسعه یافته است که در تمامی بخش های اقتصادی و زیرساختی خود به سرعت درحال رشد و گسترش است. یکی از این بخش ها، بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) می باشد که ایرلند برای پیشگامی خود در عرصه های مختلف نیازمند به کارگیری متخصصان این بخش است. به دلیل اهمیت موضوع، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درپی آنیم تا با ارائه توضیح جامعی درباره شرایط کار مهندسان کامپیوتر شما را بیشتر با این بازار پر رونق اروپایی آشنا سازیم.

  • آیا بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند شرایط مناسبی دارد؟
  • آیا می توان در بازار کار کامپیوتر این کشور مشغول به کار شد؟
  • متوسط درآمد مهندسان کامپیوتر در ایرلند چقدر است؟
  • راه های مهاجرت به ایرلند برای کار در این رشته چیست؟
  • آیا ایرانیان می توانند در این کشور کار کنند؟

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند در 2022

مهندسان کامپیوتر در ایرلند افراد همه فن حریف و متخصص در زمینه نرم افزار و سخت افزار، توسعه نرم افزار، طراحی سیستم و شبکه و راه اندازی و نصب انواع سیستم ها هستند. آنها با داشتن مدرک لیسانس کامپیوتر می توانند در طیف وسیعی از مشاغلی نظیر توسعه گر نرم افزار، مهندس نرم افزار، توسعه گر وب یا شبکه، برنامه نویس یا توسعه گر نرم افزار NET، توسعه گر یا مهندس Front End، توسعه گر Java و معمار نرم افزار ایفای نقش کنند. بنابراین، تسلط آنها بر مهارت هایی نظیر موارد زیر می تواند بر روی درآمد آنها تاثیر فوق العاده ای داشته باشد:

  • Java/J2EE
  • JavaScript
  • C++Programming Language
  • Linux
  • Java
  • SQL
  • C# Programming Language
  • Paython
  • .NET
  • HTML

قوانین بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

مطابق گزارش اداره آمار اروپا Eurostat، در حدود 80% از کارکنان در کشور ایرلند از شرایط کار در این کشور راضی هستند که این رقم بسیار بیشتر از میانگین اروپایی با 53% می باشد. شرایط و قوانین کار در کشور ایرلند شامل زمان کار، سازماندهی کار، سلامت و ایمنی کار، قراردادکاری و رابطه با کارفرما می باشد. بر همین اساس، میانگین هفته کاری ایرلند برای مهندسین رشته کامپیوتر 39 ساعت و ماکسیمم ساعت قانونی در حدود 48 ساعت می باشد. کارکنان در ایرلند از حق 15 دقیقه استراحت پس از 4 ساعت کار برخوردارند و تمامی شرایط ایمنی کار بر عهده کارفرمای ایرلندی است.

مهندسان کامپیوتر برای مهاجرت به ایرلند و کار در این کشور نیازمند پیشنهاد کاری هستند. در واقع، شرط اصلی اخذ ویزای کاری و مجوز کار در ایرلند، داشتن اسپانسر یا کارفرمایی است که کلیه امور مربوط به اخذ مجوز کار را فراهم کند. بنابراین، یکی دیگر از شرایط مهاجرت کاری مهندسان رشته کامپیوتر به ایرلند داشتن قراردادکاری است.

قوانین بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

ارزیابی بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند

رشته کامپیوتر جزء فهرست مشاغل مورد نیاز ایرلند در سال 2022 محسوب می شود و به همین دلیل دولت ایرلند از مهاجرت کاری فارغ التحصیلان و متخصصان خارجی در این رشته استقبال می کند. در صورت ارزیابی میدانی بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند، شما متوجه دو نکته اساسی خواهید شد. اولا شرکت های بزرگ و چند ملیتی در ایرلند به دنبال جذب متخصصان کامپیوتر و IT در این کشور هستند و ثانیا، به دلیل افزایش تقاضا برای جذب مهندسان و کمبود نیروی کار متخصص در رشته کامپیوتر، سطح درآمدی مهندسان نرم افزار در ایرلند نسبتا رضایت بخش است.

شاید در اینجا سوالی درباره بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند به اذهان خطور کند مبنی بر اینکه، پر درآمدترین مناطق ایرلند برای کار مهندسان کامپیوتر کدام شهرهای این کشور است؟ بر اساس آمارهای موجود، مهندسان رشته کامپیوتر در شهر دوبلین (پایتخت ایرلند) درآمدی حدود تقریبا 4.3% بیشتر از میانگین ملی دریافت می کنند در حالی که، پایین ترین درآمدهای بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند متعلق به شهر واترفورد است که دریافتی مهندسان 21.2% کمتر از میانگین ملی است. تمامی شواهد و قرائن نشانگر وضعیت مطلوب بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند می باشد.

شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در ایرلند

تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه های ایرلند در کلیه مقثاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امری امکانپذیر است و متقاضیان می توانند با اخذ صلاحیت های لازم برای تحصیل در ایرلند از این فرصت عالی نهایت استفاده را ببرند. از آنجایی که بازار کار رشته کامپیوتر در ایرلند پتانسیل های خوبی از بابت درآمد و فرصتهای کاری نشان داده است، این روزها تحصیل در این رشته طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. اما شما برای تحصیل در این رشته و اخذ پذیرش دانشگاهی بایستی علاوه بر ارائه مدرک دیپلم و نمره آزمون زبان برای اثبات دانش زبان انگلیسی خود، ملزم به درخواست ویزای تحصیلی ایرلند با تحویل مدارک زیر به سفارت این کشور هستید:

  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • پاسپورت بین المللی با اعتبار 12 ماه
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش دانشگاه از دانشگاه ایرلندی منتخب
  • مدرک تمکن مالی متقاضی جهت زندگی و تحصیل در ایرلند ( با ارایه صورت حساب بانکی)
  • بیمه سلامت با پوشش کامل خدمات درمانی

متقاضیان و علاقه مندان تحصیل رشته کامپیوتر در ایرلند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط اعزام دانشجو به ایرلند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار کرده و در این مورد، از مشاوره های کارشناسانه و تخصصی بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *