ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند

بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند

بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند با اشتغال 40000 نفری از بازارهای پررونق بریتانیاست که 7% از سیستمهای کامپیوتری دنیا را تولید می کند. اسکاتلند کشوری توسعه یافته و پیشرفته در اروپا است که با داشتن یک اقتصاد قدرتمند، دارای فرصت های کاری فراوانی در رشته کامپیوتر و IT می باشد. در واقع، یکی از مشاغل مورد نیاز اسکاتلند که دارای کمبود نیروی متخصص است، رشته کامپیوتر و مهندسان متخصص در این حوزه است. همه ساله در کشور اسکاتلند، بیش از 10000 دانشجو مهندسی نرم افزار و کامپیوتر فارغ التحصیل می شوند که این نشانگر اهمیت و جایگاه این رشته در اسکاتلند است.

بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند با حضور شرکت های جهانی کارفرمایی مثل CGI یا Outplay و میانگین درآمدی 50000£ (پوند) می تواند بازاری جذاب برای متقاضیان خارجی محسوب شود. شما به عنوان یک مهندس خارجی مایل به کار در اسکاتلند می توانید با داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته مربوطه و نیز داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای اسکاتلندی یا بریتانیایی ویزای کار خود را دریافت نموده و به این کشور اروپایی مهاجرت نمایید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند شما را با شرایط کلی کار در رشته کامپیوتر در کشور اسکاتلند را تشریح نمایند.

  • آیا اسکاتلند مقصد مناسبی برای کار به عنوان یک مهندس کامپیوتر است؟
  • شرایط مهاجرت کاری به کشور اسکاتلند چیست؟
  • آیا مهندسان کامپیوتر می توانند به سادگی وارد بازار کار اسکاتلند شوند؟
  • بهترین مسیر برای ورود به بازار کار شته کامپیوتر در این کشور چیست؟
  • درآمد مهندسان کامپیوتر در اسکاتلند چقدر است؟

ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند در 2024

مطابق گزارش اداره ویزای بریتانیا در سال 2024، رشته کامپیوتر با عنوان مشاغل نرم افزاری (2132) شامل افکت های نمایشی و انیمیشن 2 و 3 بعدی برای فیلم، تلوزیون یا بازی های ویدیویی، توسعه گر نرم افزار، مهندس سیستم و Shader Writer از جمله لیست مشاغل مورد نیاز کل انگلستان از جمله کشور اسکاتلند می باشد. بنابراین شرایط کار مهندسان خارجی در اسکاتلند کاملا فراهم است. اما شرایط هفته کاری مهندسان رشته کامپیوتر در اسکاتلند مشابه سایر مشاغل ملی و بین 37 الی 40 ساعت در هفته متغییر است. شما به عنوان کارگر تمام وقت در اسکاتلند تنها مجاز به مرخصی با حقوق تا حداکثر 28 روز در سال می باشید.

مطابق آخرین آمارهای اسکاتلند در سال 2024، میانگین درآمدی مهندسان کامپیوتر در کشور اسکاتلند در حدود 50000£ (پوند) می باشد. بر این اساس، میانگین درآمد مهندسان تازه کار و با سابقه کاری کمتر از یک سال حدود 37500£ (پوند) و درآمد مهندسان با سابقه کاری بیش از 5 سال در بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند در حدود 62500£ (پوند) است که در مقایسه با دیگر کشورهای رقیب درآمد چشمگیری محسوب می شود.

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند

بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند با وجود نیاز بازار به متخصصان این رشته و درآمد نسبتا خوب شاغلین از وضعیت خوبی برخوردار است. شرکت های بزرگ کارفرما همانند Avaloq Evolution AG و Skyscanner از جمله دو شرکت بزرگ اسکاتلندی هستند که در زمینه استخدام نیروهای متخصص خارجی در این کشور معروف هستند. مهندسان کامپیوتر به شرطی می توانند وارد بازار کار اسکاتلند شوند که اولا دارای مدرک دانشگاهی مربوطه باشند و ثانیا پیشنهاد کار از کارفرمای خود داشته باشند. چراکه صدور ویزای کار اسکاتلند (Tier 2) منوط به داشتن پیشنهاد کاری است. پس شما می توانید با توسل به روش های مختلفی به دنبال کار در بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند باشید.

وب سایت های کاریابی و استخدام مثل Linkdin، S1job، Fish4Jobs، Scot Jobs Net، Indeed، Jobs My Way و امثالهم از جمله روش های محبوب کاریابی در اسکاتلند می باشد. موسسات کاریابی معتبر از جمله دیگر روش های کاریابی و کار در اسکاتلند می باشد که مهمترین وظیفه آنها جستجو و تطابق کارفرماها و کارجویان برمبنای نیازمندی ها و شرایط متقابل همدیگر می باشد.

در حقیقت، این موسسات مرجع مطمئن و پل ارتباطی بین کارجو و کارفرما در اسکاتلند هستند از مهمترین این موسسات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • A1 JOB LTD
  • Aberdeen Appointments Agency (AAA)
  • Abrwcco
  • ASA Recruitment
  • Adam Appointments
  • Anderson Knight LTD
  • Aspirare Recruitment
  • Astone Recruitment
  • Avant Resource LTD

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند

شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در اسکاتلند

تحصیل در اسکاتلند به دلیل وجود کیفیت آموزشی برتر، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی، کار ضمن تحصیل در اسکاتلند، آموزش به زبان انگلیسی و امتیازات دیگر از جذابیت خاصی برای دانشجویان خارجی برخوردار است. شما می توانید رشته کامپیوتر را در مقطع لیسانس (3 سال) در دانشگاه های برتر اسکاتلندی شامل دانشگاه گلاسکو (رتبه جهانی 93)، دانشگاه ادینبرو (رتبه جهانی 158) و دانشگاه دندی (رتبه جهانی 201) ادامه تحصیل دهید. به عنوان دانشجوی علوم کامپیوتر در اسکاتلند، شما تئوری نرم افزار را آموزش دیده، طراحی و توسعه آن را فرامی گیرید و به یک مهندس نرم افزار متخصص و حل گر مسئله تبدیل می شوید. رشته کامپیوتر در اسکاتلند شامل گرایش های هوش مصنوعی، بازی ها، انفورماتیک سلامت و مهندسی نرم افزار می باشد. شما جهت استارت فرآیند پذیرش خود باید به صورت آنلاین و از طریق سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان (UCAS) اقدام نمایید.

بدین ترتیب، شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های اسکاتلند در سال 2024 به شرح ذیل می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
  • پاسپورت معتبر یا مدارک هویتی دیگر
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی
  • بیمه سلامت با پوشش درمانی کامل
  • نمره آزمون زبان انگلیسی IELTS بین 6.5 تا 7.0

بورسیه تحصیلی برای رشته کامپیوتر در اسکاتلند

به واسطه اهمیت و نقش رشته کامپیوتر در اسکاتلند، تسهیلات متعددی برای دانشجویان این رشته در دانشگاه های اسکاتلندی پیش بینی شده است. یکی از این تسهیلات آموزشی در اسکاتلند برای دانشجویان رشته کامپیوتر، درخواست بورس های تحصیلی اسکاتلند می باشد که همه ساله به دانشجویان واجد شرایط داخلی و خارجی اعطاء می شود. در واقع، می توان به جرات گفت که تحصیل در اسکاتلند با این بورس ها کاملا رایگان است. از شرایط اخذ این بورس ها می توان به داشتن شایستگی تحصیلی و سطح نیازمندی دانشجویان اشاره کرد.

بر این اساس، انواع بورس های در اختیار دانشجویان رشته کامپیوتر و IT بدین شرح است:

عناوین بورسدانشجویان صلاحیت دارشرایط بورس
برنامه بورسیه تحصیلی مشترک المنافع (CSFP)کلیه دانشجویان مفاطع BS, MS و PhDویژه دانشجویان کشورهای مشترک المنافع شامل بورس های آموزش از راه دور، پژوهانه های تحقیقاتی و پژوهانه های حرفه ای
بورسیه تحصیلی بریتیش چونینگفقط دانشجویان MSبرنامه بورسیه تحصیلی جهانی دولت انگلستان ویژه دانشجویان خارجی
گرانت های انجمن سلطنتیدانشجویان MS و PhDگرانت های مذکور مشتمل بر پژوهانه های پست دکترا، طرحهای تحقیقاتی کارشناسی ارشد، پژوهانه های تحقیقاتی دکترا و غیره می باشد.
بورس تحصیلی ملی اسکاتلند (SSS)دانشجویان تحصیلات تکمیلیاین بورس تحصیلی کلیه هزینه های تحصیلی و زندگی در اسکاتلند را تحت پوشش قرار می دهد.
بورسیه تحصیلی فول برایتدانشجویان تحصیلات تکمیلیاین بورسیه ها شامل بورسیه های کارشناسی ارشد و نیز بورس های ویژه اساتید آموزشی، محققان در بریتانیا می باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی از کشور اسکاتلند

بر اساس قوانین مهاجرتی و تحصیلی در کشور اسکاتلند، متقاضیانی که قصد مهاجرت به اسکاتلند و تحصیل در این کشور را به مدت بیش از 90 روز دارند، بایستی نسبت به درخواست ویزای تحصیلی انگلستان یا ویزای Tier 4 (General) از طریق سفارت انگلستان اقدام نمایند. متقاضیانی صلاحیت درخواست این ویزا را دارند که اولا سن آنها بالای 16 سال باشد، ثانیا دعوت نامه دانشگاهی خود را دریافت کرده باشند و ثالثا مسلط به زبان انگلیسی باشند.

بر این اساس، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بدین شرح است:

  • فرم درخواست تکمیل شد.
  • نامه پذیرش غیر مشروط از موسسه آموزش عالی (CAS)
  • پاسپورت معتبر یا مدارک هویتی مسافرتی
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی
  • رسید پرداخت 348£ (پوند) بابت هزینه های اداری
  • رضایت نامه مکتوب والدین برای متقاضیان سنین زیر 18 سال
  • آزمون های مهارت زبان انگلیسی SELT با نمره حداقل 4.0 و آزمون IELTS با نمره حداقل 6.0 ( معادل سطح زبان B1)
  • نتایج آزمایش بیماری سل (برای کشورهای فهرست شده).

کارشناسان و مشاورین حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا هموطنان عزیز را در جریان آخرین اخبار و اطلاعات درباره روش های قانونی مهاجرت به اروپا متناسب با شرایط خاص آنها قرار دهند. پس به صورت تلفنی یا مراجعه حضوری با این موسسه در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • میانگین حقوق ماهیانه در بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند چقدر است؟ طبق آمار به دست آمده در سال 2024 میانگین حقوق ماهاینه در بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند 27000£ (پوند) در ماه می باشد.
  • آیا ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند انتخاب درستی برای خارجی ها می باشد؟ ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اسکاتلند به دلیل رونق قابل توجه این بازار طی سالهای اخیر بهترین گزینه برای اتباع کشورهای خارجی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *